• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

roody102  napisał: 

> Tymczasem Rzeczpospolita:
> 
> WARSZAWA 
> Trzy stacje metra i podziemny parking 
> 
> Metro opóźnione do potęgi 
> 
> 
> Zakończenie w terminie prac na stacji Plac Wilsona po raz kolejny stanęło pod 
> znakiem zapytania. Ruszy za to w końcu odwlekana od kilku miesięcy budowa 
> podziemnego parkingu. A dla planowanych kolejnych stacji Marymont i Park 
> Kaskada specjaliści wykonują właśnie komputerowe symulacje pożarów. 
> 
> Już dawno tak wiele nie działo się jednocześnie w stołecznym metrze. W piątek 
> upływa kolejny termin zakończenia robót na stacji Plac Wilsona. Tego dnia 
> wykonawca powinien zgłosić inwestycję do odbiorów. Zdaniem prezesa Metra 
> Warszawskiego Krzysztofa Celińskiego, w tej sytuacji pasażerowie zaczną 
> korzystać ze stacji w połowie marca. Czy rzeczywiście? 
> 
> Powoli do celu 
> - Termin 19 lutego powinien zostać dotrzymany - mówi ostrożnie rzecznik 
> Hydrobudowy-6 Mateusz Gdowski, który jeszcze dwa miesiące temu zapewniał "Rz", 
> że odbiory zaczną się w styczniu. 
> 
> Według naszych informacji, pod ziemią panuje jeszcze bałagan i budowlany 
> rozgardiasz. Do wykonania zostały jeszcze m.in. prace kamieniarskie przy 
> wejściach od strony pl. Wilsona i bazarku przy Filareckiej. Mimo oficjalnych 
> zapewnień, w Metrze Warszawskim wcale nie mają pewności, czy wykonawca - 
> domagający się od miasta podwyższenia wartości kontraktu - nie przedłuży prac 
> po raz kolejny. 
> 
> Prezydent Warszawy Lech Kaczyński mówił jeszcze niedawno, że pasażerowie zaczną
>  
> korzystać ze stacji przed końcem 2004 roku. Prezes Hydrobudowy-6 Gregor Sobisch
>  
> tłumaczył się później z niedotrzymania terminu zbyt późnym wprowadzeniem na 
> budowę. Terminu nie udało się podgonić, mimo dość łagodnej zimy i zgody 
> mieszkańców Żoliborza na prace przez całą dobę. 
> 
> Parking i zadymienie 
> Potwierdzają się nasze styczniowe informacje o bliskim porozumieniu między 
> miastem i wykonawcą w sprawie budowy podziemnego parkingu przy stacji Plac 
> Wilsona. Jak ustaliliśmy w Ratuszu, w tym tygodniu Lech Kaczyński planuje 
> ogłosić wiadomość o zakończeniu impasu w rozmowach i rychłym rozpoczęciu robót.
>  
> 
> W Hydrobudowie-6 potwierdzają, że są gotowi zejść z ceny na 9 mln zł. Po 
> dodaniu VAT cena osiągnie prawie 11 mln zł. A to oznacza, że rzeczywisty koszt 
> parkingu i tak wyniesie więcej, niż chciało tego miejskie Biuro Inwestycji, 
> które przez pięć miesięcy w żółwim tempie i bez skutku prowadziło negocjacje. 
> 
> Metro Warszawskie wciąż nie dysponuje pozwoleniem na budowę stacji Marymont i 
> Park Kaskada. Budowa tej pierwszej zacznie się najwcześniej pod koniec lutego, 
> a drugiej - w kwietniu. Dlaczego tak późno? Specjaliści muszą w inny niż do tej
>  
> pory sposób sprawdzić projekty pod względem zagrożenia pożarowego. 
> 
> - Bez wykonania symulacji komputerowych zadymienia stacji nie otrzymamy 
> pozwolenia na budowę. Te działania wymusiła na nas ostatnia zmiana przepisów 
> przeciwpożarowych - wyjaśnia Krzysztof Celiński, prezes metra. 
> 
> Konrad Majszyk

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się