• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

freebemowo  napisał: 

> Witam!
> 
> Pozwole sobie na przedstawienie tu kilku uwag, dotyczacych obecnych planow 
> GDDKiA, dotyczacych budowy sieci drog ekspresowych przez Bemowo.
> 
> 1. Zgodnie z tytulem tego postu - jestem przeciwny temu, zeby budowac 
> uciazliwe obiekty tuz pod blokiem (czy domem) ludzi. Prosta sprawa (juz tutaj 
> poruszana) - ludzie sa wazniejsi od losi (oczywiscie zakladamy, ze nie mowimy 
> o ostatnich czterech czy czterystu losiach w Polsce czy na ziemi; mysle, ze 
> jest to zalozenie trafne). "Losie" prosze potraktowac tu jako przyklad, 
> ktory, z punktu widzenia osoby przeciwnej budowie "wariantu 2", wydaje sie 
> byc dosyc oczywisty (acz nie przecze, ze moze troche tendencyjny).
> 
> 2. Do protestu dolaczyly Lomianki! I co wazne - dolaczyly w sposob czynny: 
> zaproponowaly rozwiazanie alternatywne i wykonaja ekspertyze (wydaje mi sie, 
> ze wyreczajac w tym obowiazku - o zgrozo - "sceptycznie nastawione GDDKiA"). 
> Prosze zauwazyc, ze protest spoleczny jest jednak w przypadku tych tras 
> bardzo silny.
> 
> 3. W tej chwili, z powodu Kampinosu, Bemowo jest wyjatkowo atrakcyjnym 
> obszarem podmiejskim do zamieszkania. Dobudowanie S8 (AK), S7 i - w jakiejs 
> przyszlosci lacznika mostu polnocnego, spowoduje praktycznie przekreslenie 
> tej dzielnicy jako miejsca interesujacego ze wzgledu na walory mieszkaniowe. 
> Mozna wyrazic sie bardziej "populistycznie": ta dzielnica zacznie wymierac.
> 
> 4. W porownaniu z innymi dzielnicami, Bemowo jest najmniej zakorkowana 
> dzielnica Warszawy. Trasy puszczone przez nia byc moze przysluza sie lokalnej 
> spolecznosci. Niestety - wiekszosc tego ruchu bedzie pochodzila, jezeli nie z 
> tranzytu (o ktorym pozniej), to z ruchu pozawarszawskiego, skierowanego do (i 
> z) innych dzielnic miasta. Pytanie, ktore juz wiele razy tu padalo: a czemu 
> wlasnie przez Bemowo?
> 
> 5. ...bo takie sa plany istniejace od kilkudziesieciu lat? To jest argument, 
> z ktorym pozornie trudno sie nie zgodzic. Ostatnio jednak zaczalem sie nad 
> tym zastanawiac... Na spotkaniach informacyjnych pojawial sie pan, ktory 
> przedstawial sie jako osoba, ktora projektowala "wariant 2" (dawno temu) 
> i "wariant 4" (niedawno). Niestety, dopiero teraz przyszlo mi do glowy 
> pytanie: czy juz wtedy (w latach szescdziesiatych) trasa byla projektowana 
> jako bezkolizyjne 2x3 pasy o wymaganej przepustowosci (taki jest szacunek 
> GDDKiA!) 100'000 aut na dobe? Niestety - trudno jest mi uwierzyc w to, ze juz 
> wtedy (a realia byly chyba troche inne!) zakladano akurat dokladnie taki 
> rozwoj motoryzacji? Tzn. jestem pewien, ze oficjalnie mowilo sie o planowanym 
> dobrobycie i luksusie, natomiast prawda byla jednak odmienna... Zastanawiam 
> sie jeszcze nad planami takiej trasy w kontekscie planowanej ekspansji czesci 
> mieszkalnej miasta (skoro miala byc taka trasa to gdzie niby mieli mieszkac 
> ludzie, poruszajacy sie tymi samochodami).
> 
> 6. Z pewnego punktu widzenia, boksowanie sie, jak duzy bedzie ruch tranzytowy 
> przez trasy wewnatrzosiedlowe (bo niestety, moge w ten sposob nazwac 
> planowane S7 czy S8), nie ma znaczenia. Zwlaszcza, jezeli wezmie sie pod 
> uwage wspomniane juz szacunki GDDKiA dotyczace planowanego natezenia ruchu. 
> Ile samochodow z tych 100'000 to ruch tranzytowy ma znaczenie tylko w 
> odniesieniu do tego, ile bedzie ciezarowek na tej trasie... Moim zdaniem ruch 
> tranzytowy pojdzie jednak przez S7 (czy S8), gdyz kierowcy bez wahania 
> wybiora trase klasy drogi "S" przez srodek miasta, zamiast scigac sie na 
> duzej "obwodnicy" klasy drogi "1+1", ze swiatlami, przejsciami dla pieszych, 
> etc... Gdzie samochod osobowy musi czasami uciekac na lewe pobocze, bo 
> kierowca ciezarowki, ktory chce wyprzedzic nastepnego TIR'a nie zauwazyl, ze 
> ktos juz zaczal manewr wyprzedzania... Ekspresowka wygra, nawet, jezeli 
> przyjdzie za to zaplacic na bramce!!! Zrozumcie, tak jak prad plynie tam, 
> gdzie jest najmniejszy opor, tak samo pojada samochody!!!
> 
> 7. Mowi sie o modernizacji tej "duzej" obwodnicy, o budowie malych obwodnic 
> miasteczek o poszerzaniu tej trasy, itd. Jaki jest status prac nad ta droga? 
> Moim zdaniem niewystarczajacy do tego, zeby z pewnoscia mowic o tym, ze 
> tranzyt przejedzie "bokiem". Wszystko zalezy od czasu, ktory bedzie potrzebny 
> na pokonanie danej trasy. I przykro mi, nie wmowicie mi, ze przejazd z np. 
> Nowego Dworu Maz. do Sochaczewa droga "1+1" ze swiatlami zajmie mniej czasu, 
> niz wybranie S7, S8, A2...
> 
> 8. "Zatyka mnie" informacja, ze duza obwodnica nie musi byc szeroka, bo 
> planowany jest tam niewielki ruch. Za tu przez Bemowo ma byc "3+3", gdyz ruch 
> bedzie duzy! Ludzie! To uklad drog decyduje o ruchu, a nie szacunki! 
> Powtorze: jezeli "duza" obwodnica bedzie waska trasa kolizyjna, samochody 
> pojada przez trase w obrebie miasta! A co z tranzytem z krajow nadbaltyckich? 
> Bedzie przeciez coraz wiekszy! I znowu - zadziala prawo Ohma... Ruch pojdzie 
> tam, gdzie bedzie najmniejszy opor...
> 
> 9. Wspominalem o tym, ze Bemowo nie jest wyjatkowo zakorkowane (to jest 
> zaleta Bemowa - m.in. dlatego chce tam zamieszkac!). Korkuja sie wyjazdy z 
> naszej dzielnicy! Znowu mamy dzialanie "wspak": proponuje w pierwszej 
> kolejnosci udroznic wszystkie waskie gardla, dopiero pozniej zastanawiac sie, 
> gdzie potrzebne jest rozluznienie ruchu przez dobudowanie dodatkowych pasow 
> jezdni...
> 
> 10. I co z tego, ze pojawi sie S8, S7? Trasy te spowoduja zwiekszenie sie 
> ruchu dolotowego. I gdzie te samochody maja pojechac?!?!?! Na zakorkowany 
> most Grota? Rozsadek podpowiada, ze raczej w strone Centrum (zakorkowana 
> Gorczewska, Wolska, Kasprzaka) - czy na Ochote (korki). No chyba, ze chodzi o 
> planowany ciag dalszy S7 ale - to juz mi smierdzi obwodnica, ktora tak, jak 
> to napisalem wyzej, przejmie ruch tranzytowy (bo dla kierowcow bedzie to 
> najszybsza trasa przelotowa!!!). Konkluzja jest oczywista: to nie u nas 
> trzeba szukac rozwiazania problemu...
> 
> 11. Korki powstaja w wezlach komunikacyjnych. Jezeli zakorkuje sie AK (a w 
> szczycie, nie w czasie ferii, czesto obecnie do tego dochodzi), to na Bemowie 
> zatrzyma sie ruch i cale S7 (niezaleznie od wariantu) bedzie jedynie 
> produkowalo spaliny, zamiast pozwalac na szybkie przemieszczanie sie.
> 
> 12. Ogladam sobie mapke, ktora jest pokazana na stronie ZDM 
> www.zdm.waw.pl/imgs/pic679.jpg
> Wyraznie widac, ze obwodnica (jezeli juz) powinna zostac zamknieta trasa 
> mostu polnocnego (a nie Trasa Torunska). S7 "wbija sie" za bardzo gleboko w 
> miasto - jezeli juz - to powinna to byc trasa typu "ulica glowna ruchu 
> przyspieszonego" tak, zeby zachowac symetrie obwodu. A S7 powinno isc tak, 
> jak planowana trasa mostu polnocnego... To oczywiscie nie spowoduje, ze trasa 
> przestanie wydzielac trujace wyziewy - bedzie jednak zamykala "mala" 
> obwodnice zgodnie z jej naturalnym obwodem. Na tej mapie widac, ze projekt 
> sprzed kilkudziesieciu lat juz sie mocno zdeaktualizowal...
> 
> 13. A teraz kwestia spalin... Na ostatnim spotkaniu 14.02. byl (zaproszony 
> przez organizatorow!) specjalista, ktory wyraznie powiedzial, ze w pasie do 
> 100 metrow od S7, przy zalozonym ruchu 100'000 pojazdow na dobe, zostana 
> przekroczone normy dotyczace ilosci emitowanych dla strefy mieszkalnej 
> spalin! W pasie do 200 metrow poziom moze byc przekroczony w przypadku np. 
> niekorzystnych wiatrow (a wiatry na Bemowie to dosyc istotna kwestia). 
> Calkowity obszar oddzialywania finalnie to okolo 500 metrow. Pytam wiec, co 
> wg Was powinno sie zrobic z mieszkancami

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się