• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: Tomasz.bu  napisał(a): 

> > Czy to PKP ze swoich pieniędzy wybudowały tory do Łowicza?
> 
> Nie. Ale PKP są prawnym spadkobiercą tego, kto to zrobił, co więcej musi w 
> całości sfinansować utrzymanie dróg po których się porusza.
> 
> > z tych podatków idzie na utrzymanie dróg. Bus zresztą nie niszczy drogi, 
> bo 
> > jest lekki.Drogi niszczą TIRy i w małym stopniu duże Autobusy, np. PKS cz
> y MPK
> 
>  Nie niszczy ale z niej korzysta. A drogi najbardziej niszczy polski klimat. 
> Jak by tiry nie jeździły, to i tak co kilkadziesiąt lat trzeba będzie zrobić 
> remont. Może powinniśmy obciążyć IMiGW kosztami remontów dróg?
> 
> > Ho ho. Gdyby tak państwo zaczęło ścigać PKP za niespłacone długi...
> 
> To by ściągało pieniądze z samego siebie. PKP jest państwowe i równie kulawe, 
> co reszta państwa. Wręcz dogania służbę zdrowia. Nie zmienia to jednak faktu, 
> że jest nieziemsko wprost niedoinwestowane, a proporcje pieniędzy idących na 
> drogi i kolej wybitnie odbiegaja od dyrektyw UE. Jedyne pieniądze jakie idą na 
> kolej, nie dość, że wyciskane z samorządów, to przeznaczane są na zupkę dla 
> kolejarzy - nierobów. Ale to wszystko to są objawy kulawego państwa, które 
> postanowiło inwestować w rozwój państw Arabskich i Rosji, zamiast w swój.
> 
> > Przyczyną jest beznadziejny stan PKS, PKP i MPK.
> 
> Nie tylko. Ale nawet jeśli - to tylko kolejny przejaw kulawego państwa, a 
> państwo jest kulawe, bo intelektualnie kulawe jest społeczeństwo.
> 
> > Z tego co wiem to busy jeżdżą w Hiszpanii, Szwecji, Czechach, Słowacji, 
> > Izraelu, także w Estonii i w USA. W Niemczech to jeżdżą nawet busy z 
> > przyczepkami do przewozu pasażerów. Czy to nie są kraje cywilizowane?
> 
> Jeśli chodzi o Słowację, to jednak za blisko stąd i na Ukrainę i do Polski, 
> choć i tak stoi na wysokim poziomie. Ale tam się jeszcze rzeczywiście zdarzają 
> busy w rozumieniu Polskim. Co do USA i Izraela to nie zabieram głosu, bowiem 
> daleko im do wartości Europejskich, choćby ze względów geograficznych. W 
> pozostałych krajach - nie ma tam "busiarstwa". Różnicę tłumaczyłem w poście 
> powyżej. I dolicz do tego jeszcze udział w przewozie pasażerów - w tych krajach
>  
> znikomy - jadą tam, gdzie nie dotrze ani kolej, ani nawet autobus, lub gdy ów 
> autobus robi sie zbyt drogi, by zabrać tak mało osób. Zaś w Polsce i 
> postsowietach struktura transportu postawiona jest na głowie - najbardziej 
> obciążone relacje przejmują busy, mniej obciążone kursy to ochłapy zostawiane 
> dla PKS, a gdzie nawet PKS się nie opłaca, tam się krzyczy, żeby kolej 
> podstawiła pociąg na 200 miejsc siedzących.
> 
> > Mieszkańcy wybierają to co im 
> > się najbardziej podoba - w tym przypadku busy.
> 
> Odpowiednia świadomość społeczeństwa po pierwsze wymusiłaby zmiany w MPK, PKS i
>  
> PKP - bo wszystkie żyją w części lub całości - z pieniędzy państwowych, po 
> drugie nie pozwoliłaby na osiągnięcie takiej opacalności linii busowych, która 
> opiera się na zaniżeniu komfortu podróży, bezpieczeństwa i unikaniu części 
> niezbędnych opłat. Krótko mówiąc, jeśli temu społeczeństwu właśnie to się 
> podoba - to właśnie jest owa miernota czy kulawizna, o której piszę, ot co.
> Społeczeństwo na odpowiednim poziomie nie protestowałoby przeciwko kontroli 
> stanu technicznego pojazdu, którym mają zamiar jechać.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się