• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

  • Podglad

Odpowiadasz na:

Gość portalu: wulkanofob  napisał(a): 

> I co...
> 
> Cholera :(((((((((
> 
> Z tvn24
> 
> "Chmura pyłu wulkanicznego spowodowała ogromne zamieszanie na europejskich
> lotniskach. Nieplanowane przedłużenie urlopu czy podróż powrotna pociągiem,
> koczowanie na lotnisku, opóźnienia. Turyści i pasażerowie o odszkodowaniach za
> brak usługi mogą jednak zapomnieć. Zadziałała "siła wyższa". Mogą natomiast i
> powinni liczyć na pomoc przewoźników i biur podróży.
> - Mamy do czynienia z kataklizmem o rozmiarach do tej pory nieznanych. Padamy
> jego ofiarą nie tylko my - biura podróży, przewoźnicy lotniczy, ale również
> klienci - stwierdził na antenie TVN24 prezes Polskiej Izby Turystyki Jan Korsak
> .
> 
> Podkreślił też, że dzisiaj koszty spadają głównie na przedsiębiorców. - Linie
> lotnicze ponoszą milionowe straty, ponoszą je również tour-operatorzy.
> Solidarnie ponosimy konsekwencje i uciążliwości, ale również konsumenci będą je
> ponosić. Znaleźliśmy się w sytuacji niezawinionej przez nikogo, znaleźliśmy się
> w sytuacji zupełnie obiektywnej.
> 
> Odszkodowań nie będzie. Pomoc być musi
> 
> Jak twierdzą eksperci, prawnie konsumenci nie mogą liczyć na żadne odszkodowani
> a
> z powodu braku podróży lotniczej.
> 
> - Jest ogólne ubezpieczenie linii lotniczych. Ale jeśli chodzi o chmurę pyłu,
> tutaj odszkodowań nie będzie - zaznaczył Damian Godlewski z Komisji Ochrony Pra
> w
> Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - To jest stanowisko Komisji Europejskiej
> i naszego urzędu. Decyzja kierowników lotów o zamknięciu przestrzeni powietrzne
> j
> zwalnia z odpowiedzialności odszkodowawczej przewoźników - tłumaczył Godlewski.
> 
> - Odszkodowanie jest jedną rzeczą. Drugą jest pomoc i opieka - zaznaczyła z
> kolei Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - Te rzeczy
> muszą się pojawić. Jeżeli się nie pojawią - przewoźnik i organizator turystyczn
> y
> łamią prawo - podkreśliła przedstawicielka UOKiK.
> 
> Zapewnić transport, nocleg, wyżywienie...
> 
> A jakiej pomocy możemy spodziewać się od przewoźników i biur turystycznych? -
> Tak naprawdę pierwszej rzeczy, której pasażerowie powinni się domagać, to lot
> alternatywny - zaznaczył w TVN24 Godlewski. W obecnej sytuacji jednak, loty
> alternatywne oferowane są... na kilka dni wprzód, np. bilet sobotni "przechodzi
> "
> na czwartek. - Jeśli takiego lotu w najbliższym czasie nie ma, pozostają trzy
> możliwości. Albo czekać na alternatywny lot, albo w ogóle zrezygnować z wylotu,
> albo zmienić środek transportu - wylicza Godlewski.
> 
> Jak podkreślił, to że przewoźnik powinien zająć się zorganizowaniem
> alternatywnego transportu, jest to zawarte w przepisach. - A jeśli pasażerowie
> chcą oczekiwać na lot alternatywny, przewoźnik powinien zorganizować im nocleg 
> i
> wyżywienie, a także pomóc np. przy transporcie z lotniska - zaznaczył.
> 
> Biuro musi się turystą zająć
> 
> W nieco innej sytuacji są zaś są turyści, którzy wyjechali na wakacje. Cieloch
> dała nawet przykład własnego brata, który z Egiptu miał wrócić cztery dni temu.
> W jego przypadku biuro podróży się "spisało". - Zapewniło nocleg i wyżywienie -
> przyznała sugerując, że tak powinni zachowywać się inni tour-operatorzy. -
> Powinni wziąć za nas odpowiedzialność, zapewnić nocleg, wyżywienie czy kontakt
> do bliskich - podkreśliła przedstawicielka UOKiK.
> 
> Jednak nie we wszystkich przypadkach jest tak pięknie. - To zależy od biura
> podróży, od jego odpowiedzialności. Ale mamy już w UOKiK przypadki skarg, że
> konsumenci są wyrzucani z hoteli i czekają na ulicy - przyznała. A co wtedy? -
> Trzeba udać się na lotnisko - wtedy odpowiedzialność za nas przejmie przewoźnik
> - radziła Małgorzata Cieloch."

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Booking.com