• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

wlodzimierz_nowak  napisał: 

> ksmx  napisał: 
> > Choćby to, że postulowane przez Ciebie rzekome i powszechne zaniechanie 
> > inwestycji drogowych w innych krajach UE nie prowadzi do spadku liczby 
> > samochodów. 
> 
> Hmm, myślałem, że dyskusja ma charakter merytoryczny. Ale widać niestety nie. T
> o
> o czym piszesz jest powiązane jak piernik i wiatrak, łączy je mąka, ale związek
> bardzo to luźny.
> 
> 1. Czy znajdziesz gdzieś mój postulat zmniejszenia liczby samochodów? Albo
> twierdzenie, że to następuje gdzieś na Zachodzie? Przemysł samochodowy do 2007
> notował stały wzrost produkcji, stały wzrost sprzedaży, oczywiście z naturalnym
> i
> zawirowaniami koniunkturalnymi. Twierdzenie, że jest inaczej byłoby głupotą.
> 
> 2. Zaniechanie systemowych inwestycji drogowych w miastach i pełne przestawieni
> e
> środków na rozwój oraz rewitalizacje śródmieścia, a w komunikacji na maksymalną
> jego dostępność dla komunikacji zbiorowej, integrację komunikacji zbiorowej w
> skali aglomeracji dla wytworzenia konkurencyjnych strumieni wobec samochodów,
> szereg narzędzi organizacji ruchu służących do zniechęcania do wjazdu do
> śródmieścia, to narzędzia tak klasyczne dla powstrzymywania rozlewu aglomeracji
> z czym walczyła każda aglomeracja, że wystarczy pojechać dokądkolwiek by zaraz
> je zobaczyć. Wpisz suburbanisation jako hasło i sposoby zwalczania. To nie jest
> technologia kosmiczna, to jest wiedza powszechna lat 80-tych. Podaj przykład
> miasta które znasz, a będzie łatwiej dyskutować.
> 
> 3. Samochód jest i pozostanie głównym srodkiem komunikacji, gdyż umożliwia
> dotarcie tam, gdzie nieracjonalne jest tworzenie szybkich alternatyw komunikacj
> i
> zbiorowej. Ale dla samochodów nie ma miejsca w dużych miastach, jest tylko pod
> miastami. I po to też IV rama. Bogatych zawsze będzie stać na parking w centrum
> za 30 EUR na 10 godzin, ale przeciętnego mieszkańca bogatego Zachodu na taką
> kwotę za codzienny parking nie stać. 
> I dlatego także centra stają się luźniejsze - wydziela się miejsca dla
> mieszkańców oraz drogie parkingi dla tych co bardzo chcą i dla turystów.
> 
> Ciśnij Grobelnego by dał zielone światło Marszałkowi na zbudowanie
> jednojezdniowej bezkolizyjnej północnej IV ramy przez Morasko. Z Piątkowa
> dojedziesz na nią w 3 minuty (jak wreszcie powstanie wiadukt nad torami), w 15
> minut tą IV ramą z Moraska do Nagradowic (30 km) i stamtąd w 7 minut na wiadukt
> na Franowie koło Kinepolis. Zatem swoją trasę z Piątkowa miałbyś dwa razy
> dłuższą, ale przejeżdżałbyś ją w 25 minut, czyli szybciej niż teraz i bez
> stresu, a także bez szkodzenia miastu tłokiem i spalinami. A jest to wyjątkowo
> niekorzystna relacja dla użytkownika IV ramy. Każdy kto mieszka dalej od centru
> m
> albo poza miasto dojeżdża będzie miał wygodne narzędzie do codziennych dojazdów
> .
> III rama jest w tym momencie zbytecznym luksusem.
> Natomiast miasto powinno tak uprzywilejować Tobie komunikację zbiorową w centru
> m
> (min poprzez uprzywilejowanie na skrzyżowaniach tramwajów i pieszych co dziś ni
> e
> ma miejsca i przejście z jednej linii MPK na drugą na krzyżówce może zająć 5
> minut), byś samochodem jechał jeszcze o 5-10 minut dłużej, a komunikacją
> zbiorową o 5 minut szybciej. I to jest najzupełniej możliwe pod warunkiem
> poczynienia wreszcie sensownych inwestycji. Po odejściu pana Babiaka nie
> przypominam sobie inwestycji strukturalnych w MPK (poza trasą Rataje), w ogóle
> żadnych strukturalnych inwestycji w usprawnienie komunikacji w centrum. Cały
> czas inwestujemy w przedmieścia.

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się