• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: Neverhood  napisał(a): 

> Z tego co widzę, w projekcie nie ma zmiany. Przypominam, obecnie jest 300mm - 9
> 00mm dla rowerów ( i przyczepek rowerowych w projekcie). A dla takiego motorowe
> ru mamy 250 mm - 1200mm i co ciekawe, motorowery są mniejsze gabarytowo od rowe
> rów. Widocznie lobby motoryzacyjne zrobiło bubel i trzeba było dostosować przep
> isy.
> 
> [b]Przód.[/b]
> Z racji tego że często przednie światełka mocuje się na kierownicy. A to oznacz
> a, że często i gęsto powyżej 900mm. Przykładowo w moim holendrze kierownica jes
> t na poziomie 950mm, najnowszym rowerze 1230mm, a w rowerowni CRK widziałem row
> ery z kierownicą na poziomie 1600mm.
> Jeśli weźmiemy bicykle (z 1870, są w polsce takie repliki! i jeżdżą po ulicach)
>  , to niestety nijak nie da się tam zamontować światełek poniżej 900mm. Jest to
>  konstrukcyjnie niemożliwe(powiedzmy).
> 
> Z kolei dolna granica. Mając 20" kółka - duże jak na składaka i chcąc umieścić 
> światełka "magnetyczne" nie da się prawnie.  A dlaczego, bo oś koła byłaby na w
> ysokości 250mm. A jak wziąć 16" składak - 200mm. Czyli nie możemy zainstalować 
> bezobsługowych, drogich  światełek manetycznych w nowoczesnym małym składaku. C
> zy tym z ministerstwa zależy na tym, aby rowerzyści rezygnowali z oświetlenia? 
> Można ich też podejść, że jak sami wskazują. Rower ma mieć światła pozycyjne - 
> aby było widać jego pozycję. A jeśli tak, to nie ma różnicy czy będzie to 100mm
> , czy 1800mm nad jezdnią. Wystarczy aby było i świeciło w danym kierunku.
> 
> [b]Tył[/b]
> Z tyłu, zwykle nie ma aż takch rozsterek. Ale :D
> W rowerach poziomych High racer (swb na dużych kółkach) nie można już umieścić 
> światełek na foteliku. A już w zupełności jest zabronione wbudowanie ich w zagł
> ówek. Czyli najbezpieczniejsze miejsce.
> W rowerach wysokich (high bike ? te z hameryki) standardowe tylne światełka na 
> sztycę pod siodełkiem były by nielegalne. Bo tam się siedzi na sporej wysokości
>  >1500mm.
> 
> Jak czytamy w projekcie rozporządzenia, przyczepki mają mieć z tyłu odblask i ś
> wiatełko na wysokości 300 -900. I znów problem. Są budowane w europie (homologa
> cje itp.. 100 lat przed Polską) przyczepki towarowe o nazwie Y-frame. I tam jed
> yne miejsce na światełka jest na wysokości 200 mm (dla koła 16") i 250mm (dla k
> oła 20").  Ba niżej umieszczony odblask wcześniej się zaświeci - dostanie snop 
> światła z samochodów. I to jest argument o zwiększenie bezpieczeństwa.
> 
>  Hyła coś wspominał o lobbowaniu  350 - 2000mm. I ja się z tym częściowo zgadza
> m.
> Ja proponuje 100mm - 2000mm lub 150mm - 2000mm  To powinno wystarczyć, na wszys
> tkie rowerowe konstrukcje. Pomieści i wysokie rowery z obecnymi produktami na r
> ynku, jak i niskie z przyczepkami na czele. Większość rowerów będzie mieć po st
> aremu, ale poprawi to niestandardowym konstrukcją.
> Można pójść o krok dalej i zlikwidować podawania tych wysokości. One są jedynie
>  do zalegalizowania stanu zastanego. Rower to nie prom kosmiczny, że trzeba mu 
> wszystko wymierzać. Nie o w tym to chodzi. Chodzi o to by coś tam się świeciło.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się