• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: Trajk-o-ciklista  napisał(a): 

> Ludzie, a czemu w ogóle ma być przepisami regulowane na ile mm od ziemi jest za
> montowane światło ?
> Co za bzdura. Ma być tam i tyle wystarczy.
> 
> Światła na rowerzyście ? (kask,plecaki, itp)  NIE ! Nigdy! Jako dodatkowe prosz
> ę bardzo,
> ale jako jedyne, nie.
> Bo takie światła ruszają się razem z rowerzystą, i świecą wszędzie, tylko nie w
>  kierunku jakim powinno.
> No chyba że są to jakieś światła które świecą w każdą stronę (jak np. neonowe, 
> cold kathode tube itp) 
> Wiem że "kurierzy" lubią dawać światła do siatek na tylu plecaku, albo gdzieś t
> am, i że wygląda to cool, i też nie trzeba zdejmować świateł po zaparkowaniu ro
> weru,
> ale tych świateł nie widać zupełnie.
> 
> Ty którzy się na takich rzeczach znają, np. Audax Club Parisiene, kórzy 100 lat
>  organizuję Paris-Brest-Paris randonnee,
> regulamin mówi że światło ma być na stale przymocowane do roweru, a nie rowerzy
> sty.
> Takie same regulaminy mają inne brewety, wyścigi 24h, maratony ...
> Tez mówią że tylne światło ma być stale (nie migające) Czemu ? Bo tak łatwiej k
> ierowcom ocenić odległość pojazdu(światła)
> W mieście, gdzie jest oświetlone(nie ma problemów z ocenianiem odległości), mig
> ające jak najbardziej żeby zwrócić uwagę.
> 
> Odblaski na kołach ? Owszem, ale czemu obowiązkowe ? i czemu akurat dwa?
> Polepszanie bocznej widoczności odblaskami na kołach i oponach ? No nie bardzo,
> ponieważ stają się odblaskowymi dopiero kiedy rower jest w zasięgu świateł samo
> chodu,
> a w 99% przypadków zdarza się to na przejściach lub skrzyżowaniach, i zwyczajni
> e jak kierowca już zauważy, to jest już za późno ..
> Jakby na kołach zamontować światła, jeden LED starczy, to już jest coś innego, 
> i jest widocznie zawsze, a nie tylko przed światłami(i maską) samochodu
> 
> W ogóle po co komuś odblaski, jeśli ma sprawne, czyli wystarczająco mocne, świa
> tła.
> A przecież bez sprawnych świateł nie wolno się poruszać, więc znowu - po co kom
> uś odblaski.
> Czy samochody mają odblaski z przodu i boku ? No nie, ciekawe czemu ..
> Z tyłu mają, ale nie za bardzo wiem czemu. 
> Czyli mogą być, ale czemu zmuszać ludzi, bo i tak przy światłach odblaski są zb
> ędne.
> 
> Światła na przyczepce ? A czy na przyczepkach samochodowych są światła czy tylk
> o odblaski ?
> Są światła, więc proszę bardzo, przyczepka ma być wyposażona w światło(a).
> Jeśli jednokołowa to jedno, jeśli dwukołowa to dwa.
> Prawda jest że zwyczajnie widać również światło zamontowane na roweru,
> powyżej poziomu przyczepki (np. na sztyce)
> ale jednak jest to urządzenie przyczepiane do pojazdu ciągnącego, znacznie wydł
> uża cały zespół, więc musi mieć światła.
> Przecież światło ta taki malutki fragment ceny przyczepki, że producenci powinn
> i rozdawać ich za darmo.
> 
> Kamizelki, mnóstwo odblasków, chorągiewki i inne cuda ? 
> Helooouu, ma być to ruch drogowy, a nie cyrk lub dyskoteka !
> 
> A co do tego dyszlu, nie przewracającej się przyczepki .. to po prostu nie mam 
> słów opisać tą głupotę i absurdu.
> Nie starczy napisać tylko jakiej max. gabarytów ma być przyczepka, a ile ma kół
>  i jak jest skonstruowana, to niech pozostawia ludziom którzy za to dostaję pen
> sje, bo pewnie się lepiej znają na tym jakie rozwiązania są najlepsze.
> Przecież jakby byle źle, to nikt by takich nie kupował.
> 
> Hamulce ? Sorki Neverhood, ale się nie zgadzam z Tobą.
> Wyobraź taką prostą sytuacje: skręcasz w lewo i masz sygnalizować ręką, a klamk
> ę hamulca masz właśnie pod lewą ręką, a trzeba hamować w tym samym czasie. Jak 
> to zrobisz ?
> To samo z skrętem w prawo i klamką z prawej strony. 
> Hamulec w tylnej piaście (tzn. torpedo i inne) ? To żaden hamulec.
> Tak jakby w samochodzie się hamowało tylko ręcznym.
> Ostre koło i "hamowanie nogami" ? Taaaa, kamikaze w ruchu publicznym!
> 
> Rower ma być wyposażony w dwa hamulce i dwie oddzielne klamki, lub jeden który 
> można uruchamiać z dwie oddzielne klamki, w obu przypadkach z odpowiednią siła 
> hamowania,
> a nie taką że tylko zwalnia rower, lub blokuje tylne koło.
> Czyli jeśli jeden hamulec, to przedni.
> 
>  
> Pozdro

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się