• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: Neverhood  napisał(a): 

> > Ależ jet to bardzo rozsądne.
> > Lamka przyczepiona do kasku, czołówka dwukierunkowa, mocowana do plecaka 
> czy d
> > o paska torby naramiennej.
> > Ludzie maja specjalne opaski naramienne, w plecakach mają ażurowe kieszon
> ki lub
> > doszywają szlufki do mocowania lampek.
> Wygodne. Ale raczej nie przejdzie. Ale jest furtka -światełka mają być tylko wt
> edy gdy są fizycznie potrzebne - noc, deszcz itp.. I tutaj naprawdę jest dobrze
> .
> 
> > W przyczepkach zaś na zwykle regulowanych rączkach wiszą torby-sakwy zasł
> aniają
> > ce lampki.
> Nie oceniaj przyczepek rowerowych na podstawie twojej. Ja mam towarową i żadnyc
> h rączek. Zaczęte 2 inne : kopię y-frame oraz .powiększona do 2 metrów.  W każd
> ej z nich inne problemy przy mocowaniu światełek. A jak dojdziemy do jednokołow
> ych to w wysokości 300 - 2000 mmm nad jezdnią nie uda mi się nic wymyślić. Wysi
> ęgnik na lampkę oznacza jej szybkie urwanie.
> 
> > Trudno znaleźć miejsce do zamontowania typowej lampki rowerowej.
> > Jak zamontowałem lampkę i po kilku dniach już miałem urwany wspornik.
> 
>  
> I dlatego chcę obniżyć lub całkowicie zlikwidować zakres wysokości tych lampek.
>  I wtedy można wbudować lampkę np. przy osi koła w przypadku jednostronnych kół
> . 
> 
> > W przyczepkach zaś na zwykle regulowanych rączkach wiszą torby-sakwy zasł
> aniają
> > ce lampki.
> Może nie sakwy i torby, ale częstym jest , że ładunek jest duży i przysłania. D
> latego sztywne, głupie normy są niewykonywalne. 
> 
> > Trudno znaleźć miejsce do zamontowania typowej lampki rowerowej.
> > Jak zamontowałem lampkę i po kilku dniach już miałem urwany wspornik.
> Dlatego nigdy nie montowałem na stałej, a używałem jedynie okazjonalnie w głębo
> kiej dziczy podwrocławskiej, gdzie nawet kundel nie widział gdzie jest moja łyd
> ka. Ale biegł i miał ochotę.
> 
> Niestety ale producenci lampek rowerowych robią wszystko aby postarzyć produkt.
>  Niestety reszta części rowerowych też. Jakie ładne analogie : [url=http://www.
> youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU]Spisek żarówkowy[/url]
> 
> Trzeba samodzielnie udoskonalać. Np. 10 lat temu też mi się złamał wspornik do 
> lampki rowerowej. Zrobiony z 3mm płaskownika  alu i opasce zaciskowej  - trzyma
>  lampkę w kolarzówce do dziś!
> 
> > Oglądając się za siebie trudno stwierdzić czy lampka świeci bo przyczepka
>  ją za
> > słania.
> W kompletnej podwrocławskiej ciemności widać podświetlanie na czerwono drogi ;)
> Znów różne konstrukcje. Ja w mojej 2 kołowej miałem lampkę z lewej stronie przy
>  kole ~ 200 - 350 mm nad jezdnią. Efekt taki, że czerwoną poświatę widać na jez
> dni przy kole, odbija się od przyczepki, ładunek jest podświetlony. Lampkę widz
> ę bezpośrednio z roweru, a więc  też świecący skrawek ....
> Nie problem jest zamocować lampkę na rolnika, a potem o nią zahaczać przy każde
> j czynności.
> Ale pomijają przyczepki. Na standardowych pionowych rowerach z bagażnikiem tyln
> ym, przewiezienie większego bagażu od razu zasłania sztycę siodełka. Rozwiązani
> em jest umieszczenie elementów na błotniku, bagażniku lub rami/piaście koła. Pr
> zy rowerze miniaturowym błotnik i przy osi koła jest nielegalne bo za nisko ...
>  Czyli trzeba zmienić.
> 
> > Lamka na rowerzyście jest amortyzowana i chroniona przed np zahaczeniem o
>  gałęz
> > ie.
> Skoro są gałęzie, to trzeba zgłosić to do ziumu.
> Wolę osłonę w postaci bagażnika roweru, a w przyczepce dwukołowej znaleźć miejs
> ce osłaniane. np. pomiędzy podłogą a kołem, wbudowane w krawędź przyczepki
> 
> 
> > Przyczepka podskakuje na wybojach a od tego lampki LED się wyłączają.
> Właśnie znalazłem wyjątkową tylną lampkę która bo wstrząsie baterii włącza się
> > zamiast wyłączać ale ponieważ to rzadkość takie rozwiązanie to mocowanie 
> lampek
> > do przyczepki może być bardzo niebezpieczne.
> Wyłącza się, bo traci kontakt z zasilaniem, a domyślny stan po załączeniu zasil
> ania to wyłączony. Rozwiązaniem mechanicznym jest unieruchomić baterie/akumulat
> orki w komorze np. poprzez docisk od góry plasterków pianki - sprawdzone. Od st
> rony elektronicznej, zrobienie własnego sterownika, lub dodanie dużego kondensa
> tora.
> 
> > Dodatkowo przyczepka ustawia się pod różnym kątem , szczególnie po zatrzy
> maniu
> > i zjechaniu na pobocze i świeci "w pole"
> A na ubraniu dochodzi jeszcze w kosmos i glebę. Światła samochodowe też są kier
> unkowe. Jeśli chcesz mieć widoczność z wielu stron, to czerwony powerled  i co 
> najmniej 300mA. Z skupieniem wystarczy 30mA na samochody. Rowerzystę oślepia ju
> ż skupione z 10mA, a idiotów w puszkach trzeba od 100mA, skupione. Chcesz wyści
> g zbrojeń?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się