• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: Neverhood  napisał(a): 

> > Taka świetlna pelerynka jest lepsza niż kilak lampek które będzie zmuszon
> y wozi
> > ć rowerzysta
> Ale oni już jeżdżą z pelerynką, bez światełek i nie giną jak muchy. A światełka
>  mają w rowerach, w końcu po to są miejskie rowery. Nie są te znane u nas chińs
> kie światełka.
> 
> > Niech wprowadzą przepis ze każdy producent przyczepki musi pomyśleć o mie
> jscu n
> > a lampkę a zaraz będzie to zrobione z sensem.
> Niby z sensem , ale popatrz jak montują importerzy odblaski w chińskich motorow
> erach, motorach, quadach. Przyszła wania i przybiła gwoździem ....
> 
> > > A odpowiadając na pytanie, bo rower może nie posiadać sztycy, bagaż
> nika i
> > błotn
> > > ika jednocześnie.
> > Zatem zamiast 3 lampek będzie miał 2.
> > Chodzi o to ze jedną lampkę łatwo zasłonić lub stracić.
> 
> Ale jak? Błotnika brak, bagażnika brak, i sztycy też brak. Gdzie chcesz to przy
> mocować, skoro pewniaków już nie masz?
> 
> > > Kombinujesz z tymi światełkami. Od siebie dodam, że bardzo odporne 
> są lam
> > pki z
> > > odblaskami mocowane na bagażniku. Po prostu bagażnik je chroni prze
> d rozw
> > alenie
> > > m.
> > To prawda.
> > Ale niewiele bagażników ma płaszczyznę na lampkę.
> 
> Wigry 3, wagant ? Reszta ma :D
> > Nie istnieje też standard wymiarów i mocowania takiej lampki .
> 50 i 80 mm
> > Tu znów potwierdza się ze jak o tym pomyśli producent to jest to długowie
> czne.
> Nie do końca, ale tłuką takie same toczka w toczkę bagażniki od 80 lat . Pewnie
>  na tych samych maszynach.
> > Może zatem zamiast męczyć rowerzystów, nałożyć obowiązek montażu lampek n
> a prod
> > ucentów ?
> Są takie pomysły, ale są ucinane w zarodku - rowery sportowe, rower nie musi je
> ździć po drodze publicznej ... Z chińskimi quadami jest tak. Na pole bez homolo
> gacji - 1500zł. Tak samo wyglądający z światełkami i innymi na drogi publiczne 
> 5000zł.
> Nie warto, bo producenci będą robić mocowania tylko pod swoje lampki i inne nie
> zgodności.
> 
> Zauważ, że w projekcie już jest zniesiony obowiązek mania światełek w dobrą pog
> odę. Wiele nowych rowerów nie będzie miało okazji wywiązać się z mania nocą świ
> ateł. Po prostu nie jeżdżą nocą.
> 
> > Lada moment taka prądniczka będzie w handlu.
> > Nie wiem jak przewiercić magnes to bym sobie sam zrobił.
> Nie wiesz jak usunąć magnesik, ale wiesz jak wytoczyć, dociąć blachy na stojan,
>  zaizolować blachy, nawinąć, zbudować - wirnik - magnes stały....
> oh benek.
> 
> > > Wydajność marna. Nie licz na więcej niż 3mA.
> > Nie żartuj.
> > Kilka sekund machania daje minutę świecenia czyli 20 mA na początku .
> Zmierz, bez pomiarów nie uwierzę.
> 
> 
> > > Tak naprawdę to te lampki bateryjne świecą mocno przez 3 - 8 godzin
> , a po
> > tem pr
> > > zygasają przez 50 - 200 godzin(ponoć)
> > Czerwony LED potrzebuje 1,7-2,1 V plus 0,2V na tranzystor.
> powerled czerwony nawet 2.8V ( tak dla pełnego obrazu)
> 
> Sterowniczki w tych - scalak w glucie. Wydaje mi się, że jest to coś na cmos, a
>  nie hybryda czy bipolarne ustrojstwo. Zauważ, że nie ma stabilizacji prądu. Je
> st to zrobione pośrednio przez "rezystorek" w scalaku. 
> > Dwie baterie dają 3 V a jak są wyczerpane to 2.
> Akumulatorki 2.6V, a przy 2.4V już świeci wyraźnie slabiej 
> > Zatem to nieprawda ze lampka świeci krótko.
> > Jeśli pobiera 50 mA w trybie migania to baterie powinny wystarczyć na 40-
> 50 god
> > zin.
> 
> 50mA x 40h = 2000 mAh. To jest pojemność alkalicznej AA. A nam wciskają wszystk
> o na AAA , czyli 800mAh.
> > Potem mogą świecić jeszcze 100-200 godzin słabym światłem.
> wg. producenta i tylko dla AA
> > Szybciej się akumulator wyczerpuje na samowyładowaniu.
> Tak i nie. Ta moja lampka na holendrze pod siodełkiem za workami, przy  w pełni
>  naładowanych akumulatorkach AAA  , bierze 100mA. A nie świeciła jakoś rewelacy
> jnie. Po 2 godzinach świecenia przygasa i gaśnie wskaźnik baterii po 6 godzinac
> h.
> Dla odmiany, taka najprostsza lampka za 5zł też na 2AAA, wytrzymała mi cały rok
>  na bateriach. Po prostu najoszczędniejszego trybu - 1 led i używanie do upadłe
> j baterii.
> 
> > Dlatego ja używam w tylnych lampkach starych 20leltnich akumulatorków NiC
> d 500m
> > Ah.
> > Po tylu latach przeszły test że nie wysiądą tak szybko i maja małe samowy
> ładowa
> > nie tak ze zwykle na prawie rok mi starczają.
> 
> Mam NiCD i sobie chwalę. A co powiesz o eneloopach, bo zwykłe NiMH w okolicach 
> 0 st.C wymiękają :(.  Jak na razie testy są pozytywne w obecnych "mrozach"
> 
> 

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się