• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: benek  napisał(a): 

> > Kąt świecenia [285]:
> > 10° [1]12° [3]14° [1]15° [30]16° [2]18° [1]20° [16]22° [4]24° [2]25° [3]2
> 6° [2]
> > 30° [75]35° [13]40° [10]43° [1]45° [2]50° [6]60° [59]65° [3]70° [1]80° [2
> ]85° [
> > 1]100° [30]140° [14]150° [3]
> 
> 
> Pytanie ile z nich ma kąty połówkowe bo w sklepie Poltronik zażyłem sprzedawców
>  ze mylą kąty.
> Dodatkowo kąt diody to nie jest kat świecenia tylko spadku mocy o 50%.
> 
> Klinąłem pierwszą diodę ze zdajcie
> [url=http://www.tme.eu/dok/06_optoelektronika/datasheet-473-2SUBC_S400-X9.pdf][
> u]link[/u][/url]
> Stały prąd 25 mA ka świecenia przy spadku mocy do 50% =2x80stopni czyli 160stop
> ni .
> A przecież świeci znacznie szerzej zmniejszą mocą a z takiego kąta to kierowca 
> patrzy jak jest w odległości 2 m więc zmniejszona siła nie ma znaczenia bo natę
> żenie oświetlenia zależy od kwadratu odległości.
> 
> 
> 
> > > To by było ostrzej niż z kolimatora.
> > Kolimatory daja wiązkę 0 st. - równoległą, ale to taki często powielany b
> łąd
> I tu znów .Zależy co uznamy za wiązkę główną.
> Gdyby kolimator dawał wiązkę równoległa to miałbyś plamkę przed rowerem o średn
> icy 23 mm.
> 
> Z kolimatora uzyskuje się wiązki 7 stopni dla długich i 14 stopni dla krótkich.
> Wiele osób to męczy i robią sobie krótkie na 28-30 stopni.
> Ale tylne lampki dmuchają szerzej.
> Standardowo zdaje się 2x30 stopni ale strzelam.
> Nie wiem po co o tym dyskutujemy skoro nie mamy wpływu na to co się produkuje a
> ni co ludzie kupują. Co kupują mogę ci powiedzieć jak sprawdzę kąt kilku lampek
>  jakie posiadam.
> Jak ktoś ma problem to może sobie skrajne diody przekrzywić.
> 
> > > Logarytmiczna charakterystyka oka powoduje że zwiększenie mocy dwuk
> rotnie
> > na sk
> > > utek zwężenia wiązki jest prawie niezauważalne.
> > Nie, 2 krotne zwiększenie mocy jest zauważalne, ale nie da wzrostu 2 krot
> nego d
> > la oka
> Przecież piszę że jest zauważalne (prawie niezauważalne )
> Zatem odejście od kata głównego o kąt przy którym moc diody spada o 50 % powodu
> je ledwie zauważalny spadek mocy świecenia.Zatem dioda dobrze jest widoczna sze
> rzej niż podawany kąt połowy mocy.
> 
> 
> 
> > > się z
> > > > aoszczędzi.
> > > Do tylnych lampek to niebezpieczne.
> > Tak mają tylne lampki samochodowe, motocyklowe. Nawet prosty polski komar
> ek ma
> > takie tylne światełko, a to są 70 lata.
> Tak ale tam lampki są mocowane na sztywno a nie na plastikowym pałączku, który 
> łatwo przekrzywić.
> 
> 
> > > Jak ktoś ma solidny nieprzestawialny wspornik to może się bawić z k
> olimat
> > orami.
> > Tylko, że właśnie takie lampki daje się na sztycę, takie lampki chcesz wc
> iskać
> > na plecy.
> No przecież piszę wyraźnie że musi być solidny wspornik aby stosować kolimatory
> .
> Jak chcesz przykręcić wspornik do pleców ?
> 
> 
> > Już pisałem 10mA - 30mA, 2,5V w zależności od trybu ma [url=http://rower-
> blog.
> > net/2011/07/lampa-tylna-diodowa-ff-104/]ta lampka[/url].
> > Ta 5zł lampka świeci mocniej niż moja 12 letnia 10 diodowa lampka. A była
>  dużo
> > droższa.
> Diody mają dziś większą skuteczność świetlna niż kiedyś.
> 
> 
> 
> > Żarówkowa, tylna lampka pod dynamo ma 6V 0,6W -> 100mA.
> > Nadal twierdzisz, że na tyle się nie oszczędza prądu? Dynamo ma 3W, a to 
> jest ś
> > mieszną wartością. W samochodzie więcej idzie na podświetlanie tablicy ws
> kaźnik
> > ów i przycisków.
> Jeśli żarówka ma 0,6W to daje  kilka lumenów w kacie bryłowym 360 Stopni.
> Dioda da ok 50 lumenów w kacie 120 stopni .
> Nie chce mi się liczyć ale kat bryłowy dla diody 120 stopni to penie 1/9 sfery 
> .
> Uwzględniając że połowa światłą żarówki się marnuje dioda da około 100 razy wię
> cej światłą w kierunku świecenia.
> Skuteczność świetlna niskowatowych żarówek zdaje się spada poniżej 14 lm/W.
> Taka dioda 0,6 W świecąca do tyłu byłaby dużo silniejsza niż większość żarówkow
> ych lampek przednich.
> Tylna lampka musi wytrzymać te 200 godzin na komplecie baterii a to znaczy ze ś
> redni prąd ma wynosić 10 mA co pozwala migać 30-50 mA. 
> To daje 0,1-0,15 W  w impulsie i jest wystarczające.
> 
> 

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się