• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: kasia  napisał(a): 

> Witam Wszystkich którzy czują się oszukani przez pralnie 5aSec. Jestem jedną z tych osób i postanowiłam nie odpuścić.  Historia moja jest taka jak większości tu piszących.  Zniszczeniu uległ pokrowiec na materac. Ponieważ to było pierwsze pranie, oddałam pokrowiec w ręce profesjonalisty, który okazał się oszustem. Odpowiedzialnością za wypalone dziury na całej powierzchni pokrowca obarczono producenta, który  miał jakoby źle opisać metki. Przygotowałam wezwanie do zapłaty w odpowiedzi na które pralnia powtórzyła argumenty z odpowiedzi na reklamację. W rozmowie telefonicznej uzyskałam stanowisko producenta który potwierdził mi nieoficjalnie, że uszkodzenia są sprawką pralni. Na piśmie producent potwierdził , że uszkodzenia nie mogą być skutkiem źle opisanej metki.   W tym momencie miałam do wyboru zwrócić się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów z prośbą o interwencję ( wniosek dostępny jest na stronie konsument.um.warszawa.pl/)- co do tej opcji byłam bardzo sceptyczna bo Rzecznik nie dysponuję środkami, które mogłyby wymusić na pralni wypłatę odszkodowania. Druga droga to Polubowny Sąd Konsumencki- ta opcja możliwa tylko za zgodą przeciwnika- pralni. No i ostateczność to sąd powszechny czego w żaden sposób się nie obawiałam, ponieważ byłam pewna swoich racji. Długie oczekiwania na połączenie z rzecznikiem konsumentów mnie nie zniechęciły, miła Pani poradziła, żeby spróbowała opcji pierwszej. Za jej radą przygotowałam wniosek oraz całą dokumentację, było to dość czasochłonne. Rzecznik zainterweniował po ok. 1 miesiącu co uważam, za niezły czasem. Interwencja okazała się skuteczna. Pralnia na swój koszt powołała rzeczoznawcę  który stwierdził, że za zniszczenie odpowiedzialna jest pralnia. Ale oczywiście to nie koniec, oszustw. Na etapie określenia wysokości odszkodowania wkroczyła Kancelaria Radcy Prawnego. Z przyczyn bliżej nie określonych odmówiła mi wypłaty deklarowanej kwoty  ponieważ w jej ocenie podana przez dystrybutora pokrowca  w odpowiedzi na moje zapytanie mailowe cena jest nie wystarczająca dla ustalenia ceny zakupu pokrowca ( niestety rachunek zawiera cenę całego materaca w którą wliczony jest koszt pokrowca). Kancelaria uznała, że konieczne jest w związku z tym powołanie rzeczoznawcy. Co też uczynili. Co robi następnie rzeczoznawca, wycenia pokrowiec  w oparciu o ceny podobnych pokrowców oferowane przez firmy konkurencyjne.  Tylko, że ja nie używałam pokrowca firm konkurencyjnych tylko pokrowca konkretnego producenta który istniej i  ma w swoje ofercie sprzedaży rzeczony pokrowiec. I co dalej … już wiem, że sprawa skończy się  w sądzie, nie odpuszczę.
> Zachęcam wszystkich do walki o swoje prawa. Postaram się odpowiedzieć na wszyst
> kie pytania  pomogę wszystkim zainteresowanym.
> Listę rzeczoznawców znajdziecie na stronie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji
>  Handlowej w Warszawie  w zakładce Lista rzeczoznawców _usługi pralnicze, koszt
>  opinii to ok. 40 zł
> Kasia

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się