• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

  • Podglad

Odpowiadasz na:

miss_monisia  napisała: 

> Witam
> Zastanawiam się nad złożeniem pozwu zbiorowego przeciwko firmie kurierskiej K-E
> x dawny Kolporter Express. Okolice Warszawy jeśli to ma znaczenie.
> Chętnych zapraszam na maila: monisienko123@interia.pl
> Czy to podlega pod pozew zbiorowy?
> 
> Chodzi o reklamacje.
> Czara goryczy przelała się po odrzuceniu ostatniej  
> 
> Posiadam firmę wysyłającą towary za pośrednictwem K-Ex. 
> -Dostarczyli przesyłkę do mojego klienta. 
> -Klient podpisał odbiór paczki. 
> -Kurier odjechał. 
> -Zgodnie z prawem klient ma prawo zgłosić reklamację na szkodę transportową do 
> 7 dni od doręczenia przesyłki. 
> -Zadzwonił po odjeździe kuriera. 
> -Kurier wrócił spisali protokół na okoliczność stwierdzenia szkody.
> -Klientowi wysłałam nowy towar jak tylko dostałam protokół szkody.
> -Złożyłam reklamację, którą Kex odrzucił pisząc w uzasadnieniu, że klient podpi
> sał odbiór przesyłki bez zastrzeżeń.
> Wnioski:
> Klient musi podpisać odbiór przesyłki, żeby móc ją otworzyć i stwierdzić, czy j
> est cała.
> Podpis klienta wyklucza odzyskanie pieniędzy bo w kratce w której się podpisuje
>  jest napisane „przyjmuję towar bez zastrzeżeń w stanie nienaruszonym.
> 221;
> 
> Zmuszają klienta do poświadczenia nieprawdy.
> Lub jeśli przesyłka była nienaruszona to dlaczego został spisany protokół???
> 
> Lub:
> Odrzucają reklamację bo 5 centymetrowa warstwa pianki styropianowej to „n
> iewystarczające opakowanie” dla metalowego zbiornika na wodę.
> 
> Lub:
> Standardem od kilku miesięcy jest wypłacanie 70% wnioskowanej kwoty. Co jest ni
> ezgodne z prawem bo zgodnie z Art. 80. 1 .ustawy Prawo Przewozowe mają obowiąze
> k wypłacić 100% zgodnie z załączonymi fakturami.
> 
> Lub:
> Zażądali kosztorysu naprawy szafki, podczas gdy nienaruszony jest tylko górny b
> lat. W protokole jasno napisano, że karton uszkodzony w miejscach uszkodzenia s
> zafki itd.
> Przecież nie sprzedam później „łatanej szafki”…
> 
> Lub: 
> Nie udzielenie odpowiedzi na reklamację w ciągu 30 dni od jej złożenia skutkuje
>  automatycznym uwzględnieniem reklamacji. Więc piszę, że termin minął i wzywam 
> do wypłaty odszkodowania. A oni mi na to, że reklamację odrzucają a terminy zaw
> arte w rozporządzeniu ministra powinnam traktować jedynie instrukcyjnie.
> 
> Zaznaczam, że mowa o reklamacjach z bardzo rzetelnie opisanymi protokołami szko
> dy. Lub przeterminowanych te ustawowe 30 dni. Ewidentnie, czarno na białym powi
> nni wypłacić odszkodowanie.
> 
> Jeśli ktoś może coś poradzić lub ma z nimi podobne „przyjemności” p
> roszę śmiało pisać.
> Szukam też prawnika, który się tego podejmie.
> Chodzi o ok. 20-30 reklamacji na przestrzeni ok. 1,5 roku - odrzuconych bezpods
> tawnie lub bez poszanowania obowiązujących przepisów. 
> 
> Duża firma a zatrudniają amatorów.
> 
> Czy to podlega pod pozew zbiorowy?
> Gdyby znalazło się 10 osób, którym przeterminowali reklamacje???

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się