• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

  • Podglad

Odpowiadasz na:

kobraluca  napisała: 

> dziecko w wieku przedszkolnym nie jest w stanie zrozumiec wielu rzeczy, ktore m
> oze zrozumiec dziecko w wieku szkolnym , ma ograniczone zdolnosci myslenia logi
> cznego i wyciagania wnioskow, wynika to z roznic w budowie mozgu w wiku 5 lat i
>  7-8 lat
> 
> poczytaj sobie o koncepcji rozwoju intelektualnego Jean'a Piaget, przytocze tyl
> ko czesc
> 
> Okres wyobrażeń przedoperacyjnych (inteligencji reprezentującej) 
> Trwa od 2 do 7 roku życia.
> myślenie konkretno-wyobrażeniowe (za pomocą obrazów), intuicyjne i impulsywne
> intensywny rozwój języka
> rozwój pojęć
> przyswajanie znaków i symboli
> rozumowanie oparte na zdarzeniach zewnętrznych (a nie na operacjach logicznych)
> , które cechuje:
> nieodwracalność – brak zdolności przekształceń
> egocentryzm
> centracja
> animizm
> artyficjalizm
> antropomorfizm
> sprawiedliwość immanentna
> interioryzacja – przekształcanie czynności faktycznych w umysłowe, a któr
> ego przejawami są:
> odroczone naśladownictwo
> zabawa symboliczna
> wyobrażanie sobie – wywoływanie obrazów umysłowych
> mowa wewnętrzna
> kształtująca się zdolność do antycypowania przyszłości
> 
> Okres operacji konkretnych 
> Trwa ~ 7 – 11, 12 rok życia.
> myślenie słowno-logiczne
> wykształcone pojęcie stałości ilości
> odwracalność operacji umysłowych
> przyswojenie pojęć logicznych oraz zdolność do klasyfikacji hierarchicznej
> brak myślenia abstrakcyjnego
> możliwość dokonywania kategoryzacji
> rozumienie relacji
> 
> przeprowadzono wiele badan potwierdzajacych,ze tak wlasnie wyglada rozwoj intel
> ektualny u dzieci
> 

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się