• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

  • Podglad

Odpowiadasz na:

jotde3  napisał: 

> agnesgie jako że napisałaś tym razem nienapastliwy  post odpowiem 
> podobnie (tzn. postaram sie ) ;)
> otóż twoje obawy że naucze dziecko pisać z błedami są bezpotdstawne 
> bo niezamierzam go uczyć ortografi .co nieznaczy że niemogłem go 
> nauczyć pisać liter ( min.pisanych ) a teraz słów z elementarza ( 
> przepisuje je wiec moja ortografia niema tu nic do rzeczy.
> mam też na uwadze by niewymagać za dużo .
> 
> agnesgie napisała: 
> 
> >Zauważ,że w szkole dla dzieci 7-letnim
> > lekcja trwa 45 minut a potem jest przerwa.Dla dziecka 5-letniego 
> godzina (jeśli
> > to odbywa sie jednorazowo) koncentracji uwagi na nauce to bardzo 
> dużo.Jeśli już
> > to taka nauka powinna być podzielona na kilka części.
> 
> dzieci w szkole (starsze tylko o rok od mojego)uczą sie po 45 minut 
> jakieś 4 lekcje dziennie w grupie 25 osobowej z panią która nie jest 
> ich rodzicem i z obu tych powodów nieinteresuje sie konkretnym 
> uczniem . mój uczy sie 1godz (kiedyś 1,5) sam (w grupie 
> jednoosobowej) ze swoim tatą zainteresowanym tylko rozwojem jednego 
> ucznia -Jego .krótkie przerwy robiłem ja ( w formie zabaw ruchowych -
> lubił)lub  sam sobie robił/robi w formie "siusiu ,piciu,amciu ;)". o 
> koncentracje znacznie łatwiej jeśli uczony jest jeden uczeń a nie 
> 20.  brak koncentracji jest od razu widoczny jeśli ćwiczysz z 
> jednym .robisz wtedy zbawe ruchową ,wspierasz i pocieszasz że 
> jeszcze chwilka itd. aktualnie nieidziemy już z materiałem  a 
> utrwalamy ( bo mamy świetne podstawy i już chyba doszliśmy do kresu 
> tego co może opanować jednocześnie ,szczególnie z matmy  ) 
> jest wiec znacznie łatwiej niż kiedyś i problem braku koncentracji 
> niewystępuje .robi swoje i ma luz .jeśli czegoś mu brakuje to 
> samodzielności do trudniejszych  zadań z matmy ,musze siedzieć jak 
> je robi i po niemal każdym zapisanym  symbolu  gorąco pochwalić :)
> do koncentracji wrócimy za jakiś czas ale nie tyle przy nauce a w 
> sposób bardziej bezpośredni przy ćwiczeniach na kompie
> (program "dyslektyk II").
> 
> Moja córka ma 5,5 roku,
> > umie czytać pojedyncze słowa, nawet proste zdania,liczy zupełnie
> > nieźle.Pewnie,że ćwiczymy te umiejętności, ale raczej w formie 
> zabawy, troche n
> > a
> > gazetkach typu "Naucz mnie mamo" itp.Poza tym szaleje na 
> drabinkach, rowerze,
> > hulajnodze,lepi z plateliny, dużo rysuje, ostatnio zaczęła tworzy 
> 
> czy to dlatego że nierobisz z nią godzinnych codziennych ćwiczeń ? 
> czy tak tylko chciałaś sie pochwalić ?;)
> 
> A poza tym, pisałam prace magisterską na temat dysleksji
> > i trochę znam ten temat.Dotychczasowe badania naukowców 
> zajmujących sie tym
> > problemem dowodzą,że właśnie aktywność plastyczna pomaga w 
> zapobieganiu
> > powstawania dysleksji.
> 
> ehh .prosze wiedz o te "badania naukowców " wraz z metodologią ( a 
> nie tylko wnioski ).chciałbym sie szczególnie dowiedzieć -jak pomaga 
> a co ważniejsze w jakim stopniu pomaga . już kobraluce pisałem że to 
> jest mylenie zbieżnośći z przyczynowością lub kolejności 
> zdarzeń .podobne błedy są zresztą dość powszechne  w sprawach gdzie 
> niema pożądnych badań (głównie  z powodu braku odpowiednich grantów 
> na takie badania)np. wielu stomatologów podcina wędzidełko wargowe 
> uważając że jest to przyczyna powstania diastemy(może nabyli ten 
> pogląd stąd że zarabiają na tym podcinaniu ) inni uważają że to 
> diastema powoduje rozrost wędzidełka .
> 
> 
> >Pewnie,że nie należy tego odnosić do każego, ale dlaczego
> > potem żałować,że nie dało się dziecku szansy.
> 
> z tej prostej przyczyny że niemożemy próbować wszystkiego by 
> nietracić czasu i niemarnować innych możliwości.
> 
> 
> > Pozdrawiam i życze więcej dystansu:-)
> 
> dziekuje ,również pozdrawiam i życze więcej wnikliwości :-) 
> 
> 
> 
> 

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się