91 wyników w czasie 485 ms
Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

Re: A gdyby tak policzyć korzystająz z wiedzy szk

tam jest jeszcze jeden stopień.) > 1. Szybkosc do wytracenia - nie mozna przyjmowac, ze czlowiek "spada" > swobodnie schodzac po schodach bo to po prostu nieprawda. Ale przecież nigdzie nie było powiedziane, że tak jest zawsze. Każdy chodzi innaczej, ma inną sprężystość ciała, siłę

A gdyby tak policzyć korzystająz z wiedzy szkolnej

skoczył w górę): V0=g*t=0.1748s * 9.81m/s2=1,7155 m/s (a niby to tylko 15cm) a teraz trzeba wyhamować tę prędkość po dotknięciu przez stopę niższego stopnia. Przyjmijmy, że droga hamowania będzie miała 2cm (ugięcie ciała przy lądowaniu) W ruchu jednostajnie opóźnionym mamy wzory: V(t)=V0

Re: Dlaczego samolot "wisiał" na 100m i przyziemi

lotniska albo są za blisko i coś jest nie tak. Olali TAWSA (i działające w nim funkcje GPWS - ostrzeganie przed bliskością gruntu i zbyt szybkim zniżaniem), to i się doigrali. Poza tym instrukcje kilku modeli TAWS-a jakie przejrzałem zawierają ostrzeżenie by nie używać go jako urządzenia nawigacyjnego

Re: Dlaczego samolot "wisiał" na 100m i przyziemi

wysokości terenu (a w każdym razie nie tak jak RW-5). Gdyby wiedzieli na jakiej wysokości zachodzi to "osobliwe" zawieszenie opadania, to by się zorientowali, że źle schodzą i pewnie zerknęli by na inne przyrządy, a wygląda, że oni tylko wiedzieli, że to zawieszenie wystąpi, co ich kosztowało 65m różnicy

Oni się sami skrzywdzili schodząc we mgle

rozwinięcie GPWS (inna nazwa TAWS-a to EGPWS, tyle, że ta druga jest zastrzeżona handlowo). Samolotu nie naprowadza się tylko na ILS !!! A jak wygląda lądowanie we mgle na ILS kategorii III to zobacz na filmie: oni mieli pewnie taką mgłę tyle, że nie mieli ILS-u i nie zobaczyli tych świateł na końcu, bo

Zdjęcia:

A ja gdzieś napisałem, że tam lecieli

-> Wywrócenie -> Stroma ścieżka schodzenia / CFIT (kontrolowany lot w ziemię) > W twojej schemie czuć i widać metotologię chłopców zeWSI:)) Tak oczywiście, a mój kolega siedzi właśnie w twojej lodówce i wyjada ci zapasy na zimę, więc broń Boże jej nie otwieraj, bo on strasznie nie lubi jak mu się

Ciąg dalszy odpowiedzi ...

można się przejechać, co oni byli uczynili. Gdyby nie zeszli poniżej 100m tak jak mieli przykazane (a nawet 50m jeżeli założyć, że dysp. im coś takiego powiedział) to do wypadku by nie doszło nawet przy tych błędnych wskazaniach RW, bo mieli by spory zapas do ziemi, niestety im się zachciało

Wiesz co, z taką niewiarą w wyjaśnienie sprawy, to

, a poziom odniesienia jeździ w czasie (jak wszystkie urządzenia techniczne jest tylko tak "przewidujące" jak przewidujacy był projektant). Może gdyby ten RW miał kilka anten patrzących pod różnym kątami względem osi samolotu, to by był w stanie wykryć i jakoś skompensować te ruchy gruntu

Re: Odpowiedzi (oczywiście nie twierdzę, że są na

... > To był duży samolot o długim dobiegu i by się zmieścić na pasie > musiał przyziemić najdalej w 1/4 jego długości. Tak, a nawet im bliżej początku pasa, tym lepiej, bo przy takiej wilgotności w powietrzu i niskie temperaturze powietrza, to pas mógł mieć obniżony współczynnik tarcia, co

Re: Wyobraź sobie

> że ty jesteś pilotem samolotu i na tylnym siedzeniu siedzi twoja > matka. Usiłuję ale ciągle mi wychodzi, że Mama siedzi w domu a nie w samolocie ;)) Nie wiem czy, któreś z rodziców pilotów siedziało w przedziale pasażerskim. Może gdyby siedziało, to oni by byli bardziej

A może podsumujmy wszystkie komunikaty TAWS-a

czy przepadnięcie, to tam było za spokojnie. Ta końcówka wygląda, że oni wszystko robili świadomie i wg planu oprócz jednego, że nie byli świadomi, że są tak nisko a przez inne nachylenie toru są dużo dalej od pasa niż powinni być, a przez to są zagłębieni w jar, choć wcale tego nie planowali

Oni nie weszli na właściwą ścieżkę a tylko ją prze

późno odeszli. Było źle, gdyby było dobrze, to te pomiary poniżej 100m były by w innym miejscu i ponad wysokością na jakiej jest próg pasa. Złe wycelowanie przesunęło ich miejce całej operacji odchodzenia dalej od pasa i jednocześnie w głąb jaru nad to podnoszące się szybko zbocze. Tak mi

To ostatnie chyba też było tylko nie wyszło,

bo odpalili procedurę za nisko. Nawet jakby zrobili to 100m od gruntu a nie od poziomu lotniska, to by im się udało ale oni to zrobili maksimum na 80 metrach nad gruntem i to gruntem ostro podnoszącym się. Mam wrażenie, że ich zmyliło te 100m zawieszenia (pozornego) gdyby zaczęli przy

Re: Co rozumiesz przez dowolność ?

podawali tego potwierdzenia (kwitancji z rosyjska). Gdyby ją podawali, to by się dyspozytor zorientował, że coś jest nie tak z wysokościami i by nakazał sprawdzenie (porównanie radiowysokościomierza i barycznego). Oni czytali wg radiowysokościomierza a ten był zakłócony tym pofałdowanym terenem, a

Odpowiedzi ciąg dalszy ...

) i gdyby robiono jakieś podstępne celowe działania z wprowadzaniem w błąd pilotów samolotu prezydenckiego, to istniało duże ryzyko, że to się gdzieć nagrało (a jeszcze trzeba uwzględnić możliwość nagrania rozmów przez jakichś nasłuchowców radioamatorów - jedną rozmowę z Iguana 703 lecącego po

Ja bym do końca ze szczurka nie rezygnował ...

:27:05,1___10:27:05,6__2pilot__Sześciuset? Trochę dziwne, że II pilot nie wie jaka jest wysokość kręgu na lotnisku docelowym, w końcu to jedna z podstawowych informacji. Podobnie nawigator: 10:30:37,9___10:30:43,0__Nawigator__Yyy... Do 500 dostaliśmy zgodę, czyli do... 10:30:41,2___10:30:42,1__Dowódca__Tak. 10