32 wyników w czasie 238 ms
Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

Re: Opóźnienie mowy - dylemat rodziców

dzieci w szkole. Jezeli teraz "ucina głoski" i nie wymawia wszystkiego, to być może nie tylko niedokształcony aparat artykulacyjnym, ale także niedojrzały słuch fonemowy. Na szczęście logopeda zalecił ćwiczenia i konsultację (jakby rzeczywiście nic nie było, to nie chciałaby więcej dziecka widzieć

Re: Pierwszoklasista powtarza klasę - jaka podsta

dysleksją, nie są uznawane za zaburzenia będące przyczyną problemów z czytaniem wykluczające dysleksję. Wykluczają rozpoznanie dysleksji zaburzenia "sensoryczne" pod postacią uszkodzenia zmysłu wzroku i słuchu oraz uszkodzenia neurologiczne (MPDz czy stan po urazie głowy). To, ze coś poddaje sie

Re: syn nie potrzebuje czułości?

>>>mskaiq napisał: > Oczywiscie że lęk może byc uświadomiony za pomoca wzroku, sluchu, dotyku, > co nie oznacza że strach czy lęk spowodowany jest wzrokiem, słuchem czy > dotykiem.<< bardzo mi przykro, ale emocje wynikaja z neurochemii jaka przetacza sie przez

Re: syn nie potrzebuje czułości?

w wyniku irracjonalnego poczucia, że świat jest zagrażający (zmysły dotyku, słuchu, wzroku bądź róznowagi mogą nadmiarowo odbierać bodźce), cyzli jest wtórny, a nie pierwotny. -- Pozdrawiam IwonaP.

Zdjęcia:

Re: dziecko nie reaguje na swoje imię- POMOCY!!

słabymi reakcjami dziecka. Tak, należy. A laryngolog, pomimo, ze jest specjalistą od słuchu - nie jest najwłaściwszym specjalistą od oceniania rozwoju psychomotorycznego małego dziecka. A już zdanie "żyje w swoim świecie"jest tak dwuznaczne, że skłania do dalszych poszukiwań, a nie spokojnego śledzenia

Re: Homeopatia.

>>madziulec napisała: > Tak jak napisalam wczesniej. MOje dziecko chodzi do przedszkola. Tam zjada posilki<< Moje tez chodziło, tam zjadało posiłki - z wyłaczeniem mleka, co w naszym przypadku pozwoliło uratowac słuch. >>Wtedy nie patrzylby na to, ze inne dzieci

Re: błędy w przepisywaniu tekstu, dyktanda dużo l

>>jotde3 napisał: ryba12345 ,w tym niema nic dziwnego bo dziecko najpierw musi samo > odczytać tekst-słowo,litery a potem go napisać a potem trafić > wzrokiem w miejsce na którym skończyło ma wiec 3 trudne dla niego > zadania . jeśli pisze ze słuchu ma tylko 1 zadanie

Re: błędy w przepisywaniu tekstu, dyktanda dużo l

pisałam wcześniej, ale zatonął w powodzi "argumentów" przeciwko szkole. "Pisanie ze słuchu i przepisywanie - to zupełnie inne funkcje poznawcze - kazda z nich uruchamia inne obszary w mózgu. Typów dysleksji - dla przykładu - tez jest kilka, w zależnosci od tego, w jakim obszarze kory mózgowej jest

Re: Test Columbia , czy ktoś wie o jego tematyce

motoryczną dziecka (ograniczając się do wskazania odpowiedniego elementu), natomiast sfery werbalnej nie angażuje wcale. Jest to więc metoda przydatna do badania dzieci niepełnosprawnych, z zaburzeniami funkcji mowy i uszkodzeniem słuchu pozwalająca dziecku w prosty sposób ujawnić swoje możliwości

Re: Może głupie pytanie....

przetwarzaniem bodźców przez główne systemy sensoryczne (dotykowy, proprioceptywny i przedsionkowy) i "drobniejsze", zależne od nich zmysły (słuch, wzrok, smak, węch). Wg dr J.Ayres (twórczyni teorii Integracji Sensorycznej) najwcześniej dojrzewające, najbardziej podstawowe zmysły – dotykowy

Re: SI- skakanie i ściskanie

większe systemy sensoryczne potrzebują stymulacji. Autostymulacje wzrokowe nie służa tylko dostymulowaniu wzroku, ale tez systemu przedsionkowego, od którego funkcjonowanie wzroku pośrednio zależy. Branie wszystkiego do buzi moze byc stymulacja dotykowa, ale tez pośrednio może stymulowac zmysł słuchu

Re: Opóżnienie mowy

rozwoju utrudnia mu rozwój mowy i należałoby ten czynnik znaleźć. Czasem jest to mikrouszkodzenie osrodkowego układu nerwowoego, czasem zaburzenia integracji sensorycznej, czasem ogólne opóźnienie rozwoju, autyzm, zaburzenia słuchu lub deficyt uwagi słuchowej. Tu jest forum OPÓŹNIENIE MOWY

1 2 3 4