Forum   badanie urodynamiczne

badanie urodynamiczne

(16 wyników)
  • Ostatnio byłam u kolejnego urologa z córką (obustronny refluks III)i on zaleca badanie urodynamiczne a nie mikcję.Co wy na to drogie Mamy??? Dodatkowo dowiedzialam się przy omawianiu rtg CUM, że P pielęgniarka przesadziła strasznie z wypełnieniem pęcherza i pewnie dlatego mala darła się po badaniu dobrych parę dni.... no i ta metoda jest kompletnie nienaturalna wypełnianie od dołu do tego cewnik ..... masakra...jak ma się mocz nie cofać z wypełnionego na maxa pecherza???
  • Ja jak zwykle z pytaniem. W CZD skierowali mojego małego na badanie urodynamiczne, i każą mu zrobić w przeddzień lewatywe, zastanawia się czy to konieczne bo Olek jest cały czas wyłącznie na piersi. Ponadto jak rozmawiała telefonicznie z panią docent to mówiła o badaniu w narkozie i ew. nacinaniu zastawki cewki moczowej którą podejrzewają a w liście od nich dostałam info o badani urodynamicznym. Z tego co jest na "naszej" stronie to pani doktór w rozmowie telefonicznej mówiła racz...
  • mam problem, USG które wykonałam przed urodynamiką wkazało dyskretne poszerzenie miedniczek ( nawracajace zakażenia). Urodynamika: pęcherz stabilny, pojemność 150-170ml, ciśnienie wzrasta przy końcu wypelnienia do 50H2O, zalecenia ditropan 3x1/4 tbl. Natomiast lekarz opisała nerki jako miedniczki poszerzone. czy tak jej się napisało czy tak wywnioskowała po urodynamice. Dodam ze ten wynik jest lepszy od poprzednich, cisnienie się zmniejszyło, ale nrki pogorszyły. Czy to mozliwe. Pomózc...
  • No wlasnie - po konsultacji z nefrologiem okazalo sie, ze przed ewentualnym powtornym ostrzyknieciem trzeba zrobic Matiemu urodynamike. Termin mamy na przyszly wtorek. Przeczytalam juz opis "teoretyczny" badania, ale mam teraz pytania praktyczne do mam (i tatusiow) ktorzy juz to przeszli. Czy naprawde badanie jest takie straszne (tak wynikalo z postu jakiejs mamy, ale nie pisala, dlaczego)? Czy dziecko duzo czasu spedza unieruchomione/na lezaco? Czy konieczne jest przygotowanie g...
  • Czy ktoś robił kiedyś badanie urodynamiczne i może mi poradzić w jakim miejscu w Warszawie najlepiej to zrobić? (może byc prywatnie). Dzięki!
  • Witam. Moja 4,5 letnia corka moczy się w ciągu dnia. Moczenie to polega na niekontrolowanym popuszczaniu moczu. Kiedy w pytam się dlaczego ma mokre majtki mowi, że nie wiedziala że chce "siusiu". W badaniu USG stwierdzono poszerzone UKM-y. Z badania CUM stwierdzono zwężone ujście cewki moczowej. Urolog powiedzał, że jest za mała na wykonanie badania urodynamicznego i zapisał na kalibrację. Proszę o informację na czym polega te badanie i czy pomaga.
  • Dzis mnei powalilo. Scyntygrafia w Warszawie - CZD termin na czerwiec. Urodynamika w Urodynie - termin rowniez czerwiec. (po roznych swoich znajomosciahc udalo mi sie przelozyc na kwiecien ;) Jak u was to wyglada?
  • my już po, mocz nie zalega w pęcherzu, zastawek nie ma. Ale napiszę trochę jak to wygląda, jakby któraś z mam miała robić i się zastanawiała tak, jak ja, jak to wygląda. Opisuję badanie w CZD Przygotowanie: dzień wcześniej lewatywa, u niemowlaka może być czopek glicerynowy - zwłaszcza jak się nie wypróżnia regularnie. Przebieg badania: założyć pieluchę tetrową (u niemowlaka), napoić (zabrać dużo picia!) - u nas ofc biust. Jak posiusia się - usg. Potem drugi raz to samo. W...
  • Jesteśmy z Gdyni, tydzień temu byliśmy w Warszawie na scyntygrafii nerek, na Alpejskiej, u nas rzadko je robia w AM w Gdańsku i to w uśpieniu, a tam poł godz. Wczoraj wizyta prywatna u dr Gastoła, mamy zrobić badanie urodynamiczne, ale ze u nas nie robia tak jak cystoskopie przez 3 dni(nie mielismy bo najpierw kazali jednak poczekac co gastol powie)On tylko zdziwiony był, ze jak już dlaczego 3 dni i w uspieniu. Kazal nam wypelnic wniosek do CZD i tam zrobia mu badania. Maly i tak byl d...
  • Nasza historia jest następująca: u córki w 2006 zdiagnozowano refluks lewostronny IV stopnia, w lipcu i sierpniu miała kalibrację. Od tamtej pory brała 1/2 furaginu na noc, infekcji dróg moczowych nie było. We wrześniu kontrolna cystografia wykazała znów refliks IV stopnia po lewej stronie, ale też I stopnia po prawej. Wynikiem jestem załamana, przez ten rok myślałam, że refluks się cofnął. Co mam teraz robić, czego oczekiwać od lekarzy, jakich kolejnych badań? Lekarz coś ...
  • SYnek ( 2,5 miesiaca) plakal i trzymalysmy go z mama twardo ale najwazniejsze jest ze wynik jest piekny i nic niedobrego doktor sie nie dopatrzyl :))) Teraz mam pytanie do doswiadczonych w temacie ZUM. Otoz syn juz drugi raz przeszedl ZUM. Skad sie to wzielo jesli nie z wadliwej budowy ukl. moczowego? Pierwszy raz zalapal infekcje w szpitalu w 3 dobie, wypuscili dziecko niedoleczone z bialkiem w moczu ale wszystko sie ustabilizowalo az do konca 2go miesiaca kiedy to choroba wrocila. C...
  • Witam ,moja córka ma obecnie 6 lat od okresu niemowlęcego borykamy się z zakażeniem ukł .mocz .W tym roku to 5 incydent po którym ,wylądowałyśmy w szpitalu z wysoką ponad 40 stopni goraczką i bólem w okolicy nerki.I tym razem stwierdzono E.Coli w posiewie i poszerzone kielichy. Obecnie podaje po hospitalizacji od 3 tyg Furagin. Dodatkowo niepokoja mnie wykwity skórne ,które pojawiaja sie miedzy odbytem i narządami płciowymi .Obserwowałam i nie ma to związku z infekcją dróg moczo...
  • Zaliczyliśmy dziś CZD i badanie urodynamiczne. Dla półtorarocznego dziecka to niezbyt przyjemne przeżycie... Ale do rzeczy: po powrocie do domu Ninka zaczęła płakać - płakała z 1,5 godziny, w końcu udało się ją uspokoić czekoladą;( i wyjść na spacer. Po drodze co jakiś czas stawała, mówiła "siusiu", marudząc, krzywiąc się i łapiąc za pieluszkę. W domu okazało się, że pieluszka jest sucha. W końcu udało się zrobić siusiu, ale też za każdym razem było coś nie w porządku. Myślicie, ż...
  • chodzi o Wrocław lub okolice. Dostałam skierowanie do Poradni Urologicznej, ale pod tym adresem, który dostałam w przychodni tej porani juz nie ma. Jestem z Jeleniej Góry. Nie znam Wrocławia, zatem prosze o jakies adresy, dobrzeby było gdyby ta poradnia robiła też badanie urodynamiczne (zasugerowane przez pediatrę). Problem opisywałam troche wcześniej i jest tu forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=22158&w=33293175 niestety nic sie nie zmieniło, córeczka nadal nie trzyma moczu, po...
  • Myślę przede wszystkim odzieciach starszych. Mam synka, pięcioletniego Mikołaja, który moczy się w nocy. Badanie urodynamiczne - krzywa - wyszła zła. Nigdy nie chorował na ZUM. Moczy czysty ja łza. Teraz mamy skierowanie na cystografię. Czy to może być refluks? A jeśli tak, to co dalej? Dzięki.
  • Czesc Dziewczyny! Zlapalysmy juz po raz drugi w krotkim odstepie czasu Pseudomonas aeruginosa 100.000 kom./ml. Po raz pierwszy leczono Augmentin 156, przez 7dni, potem posiew i czysto.Po pieciu dniach na Furaginie zauwazylam ze mocz jest metny(Dominika jest cewnikowana).Kolejny posiew i znow to samo!!!Dostalismy Gentamycyne w zastrzykach 2raz. dziennie. Czekam na wynik posiewu.W miedzyczasie mialam wizyte u nefrologa ktora powiedziala,ze nastepny raz z ta sama bakteria i mosimy ...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.