Forum   endometriozę

endometriozę

(41 wyników)
  • Odebrałam wynik histopatologiczny. Jest tam mowa o cystach endometrialnych ktore usunęlam 3 tygodnie temu, ale nie ma słowa o samej endometriozie. Czy to oznacza że jeej nie mam i nie miałam? Czy moze samo "posiadanie" cyst endometrialnych jest równoznaczne z tym że ową endometriozę miałam i usunięto ją podczas zabiegu?? Prosze o odpowiedz, wizytę u lekarza mam dopiero za 2 tygodnie.
  • Hej Dziewczyny Mam pytanie czy któraś z Was ma endometriozę w płucach lub słyszała coś więcej na jej temat? Nie ukrywam że w necie jest na jej temat bardzo mało informacji. Ja choruję na endometriozę od wielu lat (w 2006 potwierdziła jej obecność (IV st) laparoskopia) od kilku miałam podczas miesiączki nawracające bóle w klatce piersiowej i kaszel. Okazało się że to nawracająca odma opłucnowa. Na szczęście mała. Zostało mi wdrożone leczenie Cerazzette na którym jest od półtora roku. W pier...
  • Dziewczyny, jestem tu nowa. Od 14 cykli staram sie o drugie dziecko, pierwsze urodzone przez cc 2,5 roku temu. Ewidentnym problemem sa bardzo niskie hormony w fazie lutealnej, szczegolnie estradiol. Mialam robione HSG - jeden jajowod byl niedrozny, udroznil sie w badaniu. Miewam plamienia od owulacji do okresu, nigdy przed owulacja. Przed okresem (ok 2 dni przed) mam silne bole krzyza i dreszcze. Na monitoringu owulacja wystepuje (teraz mam lekka stymulacje owulacji, raz pecherzyk pekl dopier...
  • Od lutego pojawiaja mi się w cyklu przeważnie koło połowy cyklu takie dziwne plamienia - brudzenia, nieraz pojawia sie delikatnie krew, w tym cyklu w 14dc i 22dc wystąpiło jednorazowe krwawienie, tak jakby mi coś pękło zapełniona wkładka i koniec, przez dzień jeszcze delikatnie brudziłam, do tego czuje ból brzucha, krzyża. Jestem pod kontrolą ginekologa bo miałam dysplazje CIN1 ale na chwilę obecna cofneła sie sama. Niestety z zajściem w ciąże też są bardzo długo problemy, tzn. staraliśmy się...
  • Witam wszystkie dziewczyny! Mam 33 lata, męża i 7 letnią córkę. 2 lata temu zaczeliśmy się starać o drugie dziecko i niestety nie wychodziło. Zaczęliśmy delikatne wspomaganie farmakologiczne (oczywiście pod okiem specjalisty), ale dalej nic . 2 tygodnie temu miałam laparoskopię (dla zdiagnozowania mnie), i stwierdzono ENDOMETRIOZĘ III STOPNIA. Wiem, że nie jest dobrze, ale mój lekarz chce powalczyc . Zaczęłam łykać lek visanne (mam go brać przez 4 miesiące) potem druga laparoskopia, dla spr...
  • Witam Piszę na tym forum żeby się Was poradzić ponieważ mam mętlik w głowie. Zacznę od początku. Jestem po 2 poronieniach zakończynych zabiegiem abrazji i dodatatkowy zabieg poprawkowy w maju tego roku. W lipcu w trakcie prawidłowej miesiączki zaobserwoawłam u siebie usiskająco-pulsujący ból w "tylnej" części pośladków w okolicach odbytu. Po zakończonej miesiączce po kilku dniach pojawiły się czerwono-brązowe plamienia i ból się nasilał. Po wizycie u ginekologa trafiłam na oddział ginekolog...
  • W grudniu 2009 miałam wycinane ogniska endometriozy z blizny po CC. W marcu USG czyste - brak ognisk endometriozy. w marcu 2010 podany jod - wieloletnia nadczynność tarczycy. W maju już pojodowa niedoczynność tarczycy i zaczęłam brać Euthyrox. Teraz w czerwcu w USG nagle spore ognisko endo(w 3 miesiące urosło wtym samym miejscu co było wycinane). Czy istnieje jakiś związek pomiędzy endometriozą (szybkością jej rozwoju), a samą niedoczynnością tarczycy lub braniem hormonu tarc...
  • Witam serdecznie, od ponad roku mam miesiączki po dwa razy w miesiącu kiedy w tamtym roku poszłam do ginekologa właśnie z tym problemem stwierdził torbiel na jajniku i mięśniak na macicy dołączył skierowanie do szpitala na pilne. Oczywiście zanim trafiłam do szpitala poszłam jeszcze skonsultować się z innym ginekologiem,który po badaniu stwierdził że wszystko jest obrzęknięte bo organizm jest tuż przed miesiączką i że nie będzie teraz wyrokował, kazał pojechać do szpitala tuż po miesiączce ta...
  • Dziewczyny nie bylo mnie tu 100 lat,ale już nie mogę.Podjeliśmy próbę in vitro,jestem w stanie zaplacić za wszelkie dodatkowe badania (procedury) u M. separację plemników czy inne wspomagacze typu IMSI-MSOMEczy FAMSI-w te procedury dopiero się wgryzam,ale jeżeli mogły by pomóc w zaplodnieniu to ja je chcę.U mnie problemem jest endometrioza.Miałam kiedys i laparotomie i laparoskopię,przed IUI,ale bez efektu.Teraz przy @ czułam się od dawna ok.Przed rozpoczęciem programu IFV mialam zalecenie h...
  • Dziewczyny pomóżcie mi , bo już sobie nie radzę. Zmieniłam lekarza i wczoraj byłam na pierwszej wizycie. Pojechałam pełna nadziei a wróciłam do domu załamana. Lekarz po zbadaniu mnie i przejrzeniu dokumentacji leczenia postawił diagnozę: endometrioza II stopnia, nie uda się naturalnie, leczenie hormonami nie ma sensu, tylko in vitro. Od wczoraj beczę bez przerwy, mąż się nie zgadza na takie leczenie. Napiszcie jakie są wasze doświadczenia w tej chorobie.
  • Podczas laparoskopii wykryto mi endometriozę i zrosty. Lekarz pousuwał ogniska endo i zrosty. Teraz czeka mnie leczenie. Zaproponował mi nowy lek Visanne. Czy któras z was leczy się tym ? Jakie efekty, skutki uboczne ? Lek jest od nie dawna na rynku, więc cieżko o informacje.
  • Pojawiła się nowa lista leków refundowanych wiec mam pytanie do kobiet z endometriozą czy jakikolwiek nowoczesny lek został wpisany? Pytam bo coś mi się obiło o uszy, trąbili o tym w tv że NFz uznał refundację substancji diagonest w leczeniu endometriozy - ale nie wiem w jakiej formie ( pod jaką nazwą leku) Jest więc refundowany jakiś nowocześniejszy lek ? Jak tak to jaki/jakie? I drugie pytanie - endometrioza w kocu został uznana za chorobę przewlekłą czy nie.
  • czy któras z Was podchodziła do inseminacji, mając endometrioze i czy sie udało ? Staramy sie juz ponad 3 lata, hormony, immunologia - OK, jajowody drożne. Podczas laparoskopii wyszła mi endo,etrioza 3 stopnia, liczne zrosty. Ogniska endo wyczyszczono, zrosty usunieto. Później miałam leczenie 2 miesiace Visannem, Od kilku iesiecy znowu staramy sie na stymulowanych i monitorowanych cyklach - bez efektu. Miałam w zeszlym roku inseminacje (nie udało sie). Mąż ma aglutynację nasienia (++), p...
  • Witam serdecznie. Mam pytanie dotyczące zdiagnozowania potencjalnej endometriozy. Otóż nigdy nie miałam bolesnych miesiączek (tzn czasem zdarzały się takie, że wystarczyła jedna zwykła tabl przeciwbólowa pierwszego dnia). Absolutnie nie narzekałam na jakość moich krwawień, nie niepokoiła mnie ani ich długość ani intensywność. Ale któregoś razu podczas pierwszego dnia miesiączki dostałam tak potwornego bólu, że myślałam, że zemdleje. Ledwo oddychałam, czułam ciągły skurcz, który co kilka sek...
  • Wiatm ponownie, w czw byłam u lekarza od niepłodności w Pozananiu. Hormony ok, mąż też. Tobirel na jajniku i bolesne miesiączki, dziwne bóle brzucha i jest podejrzenie endo. Bardzo się załamałam. W lutym będę mieć laparoskopię, w styczniu inseminacja, żeby czasu nie tracić. Jakie są rokowania przy edno? Czy jednak ivf? Czy którejś z Was sie udało zajść mimo endo?
  • Szukam osób, które miały podobną chorobę. Po diagnozie byłam bardzo załamana. Usłyszałam, że czeka mnie jakieś 3 operacje a potem nie wiadomo czy będę mogła miec kiedykolwiek dzieci. Operacje owszem były ciężkie, bolesne i męczące ale potem czułam się rewelacyjnie. Już mnie nic nie bolało przy miesiączce. Wcześniej nie dało sie żyć. Ciągle brałam zwolnienie z pracy na dni w których miałam okres. Potem leczyłam niepłodność bo niby zajscie w ciażę usypia na jakiś czas endometriozę. Niestety teg...
  • We wrzesniu 2009 urodzilam synka. Nie caly rok pozniej lekarz stwierdzil PCO, od sierpnia zeszlego roku w ciagu calego cyklu mam bole brzucha. Nie sa to bole typowe przed miesiaczka, wystepuje np 2 dni po miesieczce, dzien po owulacji, tydzien po owulacji. Czasami trwaja kilka dni, a czasami kilka tygodni. Najbardziej odczuwalne sa w nocy, nad ranem. Cykle zawsze mialam nieregularne, krawienie po ciazy takze silne. Przed ciaza bolesne miesiaczki (pierwsze dni). Po porodzie te bole zniknely, a...
  • Witajcie dziewczyny. Podłamana jestem. Nie biorę tab.anty od 3 misięcy. 1 cykl był ok, 2 przed okresem zaczęły pojawiać się plamienia, ból brzucha to samo w 3. ból tak ok tygodnia przed-takie ćmienie a plamieni 4 dni przed. Miesiączki mam raczej normalne może i skąpe. Cykle regularne. Trzykrotnie robiłam usg u różnych lekarzy i wszystko oki-owulacja była, żadnych widocznych zmian. Zaczęły martwić mnie plamienia i bóle, występuje też ból piersi. Progresteron w normie. Wizytę mam za tydzień i c...
  • Mam następujące pytanie - czy endometrioza może minąć z wiekiem? Chodzi mi o to że będąc młodą dziewczyną miałam strasznie bolesne i obfite okresy. W miarę jednak jak przybywało mi lat stawały się one coraz mniej obfite, a potem już i mniej obfite i zupełnie niebolesne. Może z wiekiem poziom hormonów mi się obniżał. Ale zastanawiam się czy mając takie problemy za młodu nie miałam przypadkiem endometriozy. Ale to moje główne pytanie do Was - czy endometrioza może minąć z wiekiem, czyli ma się ...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.