Forum   lawenda

lawenda

(17 wyników)
  • Pomóżcie, proszę, uratować lawendę. Dostałam roślinkę z marketu, jest mała i nie miała kwiatków, ino jeden malutki pączek. Wydawało mi się, że wygląda na zdrową, więc tradycyjnie wstawiłam do osłonki, podlałam i wyjechałam na majówkę. Wracam, a tu roślinka zupełnie zwiędła! Ziemię ma mokrą, doniczkę sporą, a cała jest klapnięta. Co mam z nią zrobić? Czy jest do odratowania czy do śmieci? Stoi na południowym oknie, bardzo jasnym i słonecznym, no ale pogoda jaka jest, każdy widzi, więc sł...
  • witam. postanowilam zmienic wystroj swojego studenckiego pokoju. Sciany planuję pomalowac na wrzos lub lawende dekorala, meble kolor wenge, jasna podłoga. Zastanawiam sie nad dodatkami typu lampy, pudla, wazony, poduchy na fotelu w kolorze seledynowym. Myslicie, ze bedą pasować. Moze lepsza byłaby fuksja? - tylko tutaj obawiam sie o dostepnosc, mniej popularny kolor. A może postawić tylko na fiolety? Bede wdzieczna za każdy pomysł.
  • Witam Chciałabym posiać do skrzynki lawendę. Balkon zachodni, dużo słońca. Słyszałam, że słabo kiełkuje. Czy jest szansa,że zakwitnie jeszcze w tym roku. Jak się "obchodzić" z roślinkami? Czy łatwiej ukorzenić gałązki(gdyby udało mi się je zdobyć), bo najłatwiej chyba z podziału kępy? smydan
  • witam serdecznie, po wielu tyg. poszukiwań w końcu zdecydowaliśmy się na wybór projektu, proszę o analizę fachowców jak również tak zwanych doświadczonych laików ;-) www.domnahoryzoncie.pl/pl/index.php?s=141&sid=5
  • Witam wszystkich ogrodników:) Posadziłam w donicy na balkonie parę dni temu lawendę francuską. Trochę inna od tej naszej waskolistnej, wygląda tak: www.pinus.net.pl/opis.php?id=348 W uprawie niby nie różni się od wąskolistnej, czyli na mój słoneczny balkon jak najbardziej. I nie za dużo podlewac. Tymczasem moja lawenda zachowuje się dziwnie:) Pod koniec słonecznego dnia wszystkie łodyżki i kwiaty zwisają smętnie w dół. W nocy się wyprostowują i rano są pionowe. Wygląda to tak, ja...
  • Mam gorącą prośbę o namiary na sklep w Warszawie gdzie można kupić sadzonki lawendy. A może ktoś jest z Warszawy i ma na zbyciu, do sprzedania sadzonki lawendy. Jakoś nie udaje mi się wychodować z nasionek. Będę wdzięczna za każdą informację :)
  • lawenda

    (6)
    marzy mi się lawenda na balkonie albo chociaż na parapecie w kuchni. czy lawenda ma jakieś specjalne wymagania?
  • Szukam płytek do łazienki w kolorze lawendy. Widzieliście jakieś na żywo lub w internecie? Możecie jakieś polecić?
  • lawenda

    (4)
    musze sie z wami czyms podzielic. Ostatnio pytalam na forum o aromaterapie. Nigdy wczesniej tego nie probowalam, chyba do konca nie wierzylam , ale wiedzialam ze nie zaszkodzi. Ale to, co sie wczoraj dzialo przeszlo moje najsmielsze oczekiwania.... Wczoraj wreszcie udalo mi sie kupic olejek lawendowy. Z dolaczonej ulotki wyczytalam, ze dobrze robi na relaks, bol glowy, sen i ogolnie na odstresowanie sie. Z niedowierzaniem wylalam kilka kropel na poduszke.... Po kilkunastu minutach...
  • Ostatnio zauważyłem, że jeżeli wieczorem wezmę leki i później jeszcze coś robię albo oglądam tv to mam problem z zaśnięciem ale jak od razu po zażyciu leków kładę się spać, zasypiam bez problemu. Ktoś ma podobnie po kepperze i lamitrinie?
  • Szukam wszystkiego, co posiada taki motyw, co nadaje sie do wnetrza..
  • Posłałem Ci maila na skrzynkę gazetową. Daj tutaj znać, jak odbierzesz/ wyślesz odpowiedź. Pozdrawiam matt --------------------- WĄTEK DO SKASOWANIA PO ODPOWIEDZI UŻYTKOWNIKA "Lawendowa"
  • Witam, jakie macie plany na nadchodzący sezon? A przy okazji poradźcie proszę, co na mocno słoneczny balkon bez zadaszenia. Mam dość eksperymentowania na "żywym organizmie". :) Sprawdziły mi się tylko pelargonie wiszące, niestety cała reszta nie wytrzymuje palącego słońca. Jakieś rady?
  • Przez wiosnę i lato suszyłam różne ziółka i kwiatki: aromatyczną miętę, melisę, lawendę, rozmaryn, szałwię, oregano (lebiodkę), słodko pachnące kwiaty robinii zwanej akacją, płatki róży, jaśminowca, liście bylicy pospolitej i wiele wiele innych - co mi w rękę wpadło ładnie pachnącego. Teraz zaszyłam rozdrobnione ziółka w poszewce i mam poduszkę ziołową. Jaki cudowny zapach, miętowo-cytrynowo-słodki! Polecam wszystkim ziołowe poduchy. Pozdrawiam
  • w zeszlym roku mialam bardzo symetrycznie i pod kolor w tym roku postanowilam ze w kazdej skrzynce bedzie cos innego :-) skrzynek mam 5 -40- stojacych na dole balkonu 2 wiszace -60- i dwie wiszace -40- do tego polokragla donica na kobee dwa razy roze miniaturki-ciekawe czy przezyly i dwie duze roze rabatowe wsadzone kompletnie nowe jajowata donica do ktorej wsadze lawende i doniczka z perzem dla kotow wiec jedna juz jest zajeta przez stokrotki :)
  • Witam serdecznie, kolejny rok będę próbować zrobić sobie "ogródek" na balkonie. I tutaj wielka prośba o pomoc - w doborze odpowiednich roślin / zasad pielęgnacji, które pomogą moim roślinom przetrwać ekstremalne warunki. A jakie one są? Mam balkon od północnego-zachodu czyli słonce od 12 do końca dnia. Jest to 8 piętro wiec jak jest słoneczny dzień, to słonce daje naprawdę ostro (kilka termometrów już się wykończyło na balkonie bo zabrakło skali w rtęci...). Jakie rośliny przetrwają? ...
  • Czy moze ktos ma pomalowane sciany na fioletowo w sypialni, jakie dodatki i kolory pasuja do fioletowego. pipi

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się