Forum   muko

muko

(23 wyniki)
  • Witajcie, Mały ma 8 miesięcy i dostal właśnie skierowanie na próbe potową w kierunku mukowiscydozy. Nie muszę chyba mówić, jak się denerwuję... Badanie za 2 tygodnie, a ja siedzę i myślę, co to jeszcze może być, jeśli nie mukowiscydoza... Zaczęło się od żołtaczki (4 miesiące trwała), ASPAT i ALAT podwyższone, obniżona alfa-1-antytrypsyna, tłustawe kupki (nie bardzo, troszkę), słabsze przybieranie na wadze (ok. 400 g na miesiąc). Dotychczas synek przybieral ponad normę, ale taraz....
  • Dziewczyny, czy słaby przyrost wagi mógłby być jedynym objawem tej choroby? Mam takie problemy z synkiem praktycznie od 3 miesiąca życia i jest przebadany baaaardzo gruntownie. Badania na chlorki jeszcze nie robiliśmy, ale chyba zrobimy. Pojawia się problem muko, choć wierzcie, mi, każdy pediatra, do którego idę z synkiem, żeby dowiedzieć się dlaczego tak słabo przybiera, na moją wzmiankę o muko śmieje mi się w twarz... i dostaję listę klasycznych objawów muko, o których sama mogę...
  • muko

    (8)
    Syn miał robione około 7miesięcy temu badania potu.Wyszły 39 i 43. Obecnie powtórka i wyszły 18. Jak mam to rozumieć? Dodam że były robione w sprawdzonych placówkach. To 39 i 18 w tych samych. Syn ma 4lata.
  • Byliśmy dziś z Filem na jednodniowym pobycie w szpitalu i mieliśmy badanie chlorków w pocie mające wykluczyć mukowiscydozę. Jestem dobrej myśli, nasza pani dr homeopatka daje jeden procent szans, ze to muko, ona raczej celuje w przejściową nietolerancję glutenu. Filip nie znosi lekarzy i badań, wiec koszmarnie się umęczyliśmy, a teraz czekamy na wynik, w następnym tygodniu. Starszak ma koszmarną pokrzywkę alergiczną, więc mam podwójmy stres, cieszę się ze chociaż sie Wam pożalę:( Pozdr...
  • chcialam sie dowiedziec jakie obajwy moga o niej swiadczyc i w jakim juz wieku moga sie ujawnić, jakie japrostsze badanie wyklucza ta chorobę, czy ze zwyklej morfologi moze wyjsc czy trzeba chlorki potu? dzięuje za odp.
  • Pisałam w wątku o mukowiscydozie że robilismy 2 lata temu badania Piotrusiowi (chlorki w pocie) z uwagi na czeste choroby. Wyszły w normie a mnie muko - obsesja została. Każdy kaszel przyprawia mnie o skurcz żołądka, jeszcze niedawno podlizywałam małego czy nie mocno słony jest. Wbiła mi się do głowy ta mukowiscydoza i siedzi choć wszyscy lekarze jakich pytam mówią że mam być spokojna, łącznie z lekarzami zajmującymi się chorymi na mukowiscydozę. A objawami towarzyszącymi muko są : m.in. ...
  • Strasznie się boję...Kilka tygodni temu dostaliśmy info, że nasz synek ma podwyższone IRT co może świadczyć o mukowiscydozie. Potem drugie badanie i dokładnie 29.12 dostaliśmy info, że drugi wyunik też jest podwyższony. 21.01 zostaliśmy wezwani na badanie z potu. Umieram ze strachu, mam paranoje...Nikt nie umie mi odpowiedzieć co poza muko moze powodowac ten cholerny "podwyższony irt". Czy to juz klamka zapadła? Na dodatek mały od 2 tygodni ma katarek i kaszle. Lekarz osłuchuje ...
  • -- Pani Doktor czy tłuste stolce są tylko i wyłącznie objawem mukowiscydozy. 3 letnia córka miała prawie 5 tyg biegunkę, początkowo prawdopodobnie rotawirus po 2 tyg. spokoju nastąpiła prawdopodobnie wtórna nietolerancja laktozy - tak stwierdził gastrolog.Dostala debridat który wyciszył jelitka. Póki co oddaje 1 stolec dziennie raczej uformowany. Ale tyle naczytałam się o tłustych stolach że teraz wydaje mi się że jej stolce też są tłuste. nie zuważyłam żadnych tłustych "oczek",...
  • Drogie mamy mój synek jest zapisany na to badanie i chciałam spytać jakie są normy?jaki powinien wyjść pomyślny wynik? może któraś z Was wie?
  • mam pytanie dotyczące badań genetycznych.czy samemu można prywatnie zrobić takie badanie.u syna koleżanki wszystko wskazywało na muko.badanie chlorków bylo powyżej 60,duży brzuch,częste infekcje od urodzenia,zapalenia płuc.po badaniu chlorków dostał od razu kreon na poprawe trawienia.w klinice jednak chlorki były 0k.20,badań genetycznych nie zrobiono,kreon kazano odstawić.po powrocie uznano,ze to musi być alergia ale nas ciągle niepokoi wilczy apetyt,duży brzuch i niestrawione jedzenie ...
  • Witam! proszę o kontakt rodziców dzieci chorych na muko... mam wiele pytań, jeśli ktoś może pomóc proszę na maila. Dziękuję.
  • Mam takie pytanko. Jestem po poronieniu i teraz zastanawiam się nad badaniami jakie zrobić. Chce zrobić sobie posiew z szjki macicy tylko zastanawiam sie czy ten posiem to jest robiony w kierunku różnych bakterii (np. paciorkowców, na mycoplazmę, uroplazmę, chlamydię)? Jak to jest z tym posiewem?
  • Zeby bylo trudniej - jaka dieta dla matki karmiacej piersia poltoramiesieczne dziecko z podejrzeniem mukowiscydozy? Moj syn ma zle wyniki badan przesiewowych, genetyczne wskazuja na muko, na test potu idziemy 3 marca. Czy w przypadku choroby matka powinna stosowac jakas diete? Jestem gotowa zmienic sposob zywienia na te dwa tygodnie nawet gdyby mialo sie okazac (na co licze) ze to nie jest mukowiscydoza.
  • Czy znacie moze jakies forum poswiecone tylko tej tematyce? Bladze po watkach na roznych forach, nie moge wyciagnac z tego zadnych konkretow. Moj syn ma podejdzenie muko, staram sie poznac wroga...
  • Hej, jestesmy wlasnie w trakcie diagnozowania muko u mojej miesiecznej cory. Czy mozecie mi powiedziec, jak wygladaja tluszczowe stolce, bo wszedzie o tym objawie czytam, ale nie potrafie sobie tego wyobrazic, a juz odchodze od zmyslow czekajac na wyniki badan. Pozdrawiam!
  • Przyznaję, ogromne wrażenie zrobił na mnie program "Pod napięciem". Myślę o wielu, wielu chorobach genowych i myslę o tym, jak na genetyce - juz od LO mówią o terapiach genowych. Jestem bardzo tym zainteresowana, bo mam w rodzinie chłopca chorego na dystrofię mięsniową Duchenna. Nieprawidłowy jeden gen, kodujący jedno białko... Zaburzenie na poziomie jednego genu, a dla dziecka ...wyrok. To samo z muko i wieloma innymi chorobami genetycznymi. Na studiach medycznych, na genetyce - mówią,...
  • Witajcie dziewczyny! Pewnie wiele z Was pomysli, że zaśmiecam to forum błahym problemem, ale mamy, które nagle dowiedziały się, że z ich nienarodzonymi dziećmi jest coś nie tak, pewnie mnie zrozumieją. Szukałam pomocy na innych forach, ale bez odzewu. Do rzeczy- 2 tyg. temu byłam na kontrolnym USG połówkowym (25 tydz.) u dr Dudarewicza. Wszystko wyszło ok oprócz jelit dziecka. Diagnoza brzmi:echogenność jelita cieńkiego wyższa niż przeciętnie. Doktor wyraznie się zaniepokoił, k...
  • moja córcia ma 8 mies gdy skoncz.3 tyg pojawil się zielony katar ktory trwal 2.5mies z przerwami 3-4 dni póżniej przeszla zap.oskrzelli leczone biofuroxym = inhalacje z berodualu za 2 tyg pojawil sie sluzowy katar i zap.płuc leczenie szpitaalne po 5 tyg znnowu katar i zap.oskrzeli ceclor kolejne 4 tyg i znowu katar kaszel 14 dni eurespal i inhalacje z pulmicortu 2 tyg przerwy i kaszel mokry temperat.i 8 dni bactrim 5 dni przerwy i znowu kaszle mokro bez zadnych innych objawów .o...
  • odebrałam wyniki z próby potowej. wynik 39,5. czy on jest poprawny? jakie są normy? czy zależy od wieku -synek ma 3,5lat.
  • Czy ktoś z was ma dziecko chore na mukowiscydozę ? Napiszcie proszę jakie były główne objawy tej choroby? Mój syn kaszle od ponad 2 lat, chcę mu zrobić testy potowe bo zaczynam się niepokoić czy to przypadkiem nie muko !

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się