Dodaj do ulubionych

początek drogi..

16.12.13, 20:27
Witam wszystkich,

Nasza droga diagnostyczna dopiero się rozpoczęła..moje dziecko ma 16 miesięcy i od niedawna jestem bardzo zaniepokojona jego zachowaniami (obsesyjne przywiązanie, kontakt wzrokowy przestał istnieć, tak samo reakcja na imię, wiele by pisać). Jestem po prostu przerażona i nie wiem co robić.
Chciałabym uzyskać informacje, jak wygląda przebieg terapii np w Centrum Naviucula/Synapsis, czy jest ona całkowicie odpłatna? Nie chciałabym czekać teraz na swoje miejsce w kolejce przez pół roku z NFZ..jestem w stanie płacić za terapię, jeśli w ogóle coś takiego jest możliwe i jakie są koszta. Naprawdę jestem zielona w tym temacie, proszę o jakiekolwiek wskazówki..
Obserwuj wątek
    • drop.s18 Re: początek drogi.. 16.12.13, 20:47
      może poczekajcie najpierw na diagnozę, w międzyczasie może warto pomyśleć o SI (na pewno nie zaszkodzi). Co do terapii w/w ośrodkach się nie wypowiem. w synapsisie podobno lepiej z terapią i diagnostyką u takich maluszków. Jak będziesz już miała diagnozę wtedy warto się postarać o terapię w ramach NFZ, a ewentualnie resztę robić przez fundacje.
      • zaniepokojona.mama Re: początek drogi.. 16.12.13, 20:55
        dziękuję Ci za odpowiedź.
        a mogłabyś coś więcej napisać a propos terapii w ramach NFZ? jak to wygląda w praktyce, teraz mam wrażenie, że wiem mniej niż moje dziecko..
        wyobrażam to sobie tak, że wszystko działa jak to w naszym państwie - chcesz się leczyć, musisz iść prywatnie..
        • drop.s18 Re: początek drogi.. 16.12.13, 21:00
          możesz równolegle iść do PPP rejonowej, umówić się na wizytę, jeśli dziecko ma opóżnienia rozwojowe to dostanie WWR, jeśli nie będą chcieli wydać to wrócisz do nich z diagnozą. Warto odwiedzić neurologa, który też może wystawić opinię o dziecku, a terminy dużo krótsze. my w ramach WWR mamy SI, logopedę i TUS
          • zaniepokojona.mama Re: początek drogi.. 16.12.13, 21:07