Dodaj do ulubionych

Testy na inteligencję

05.08.17, 21:40
Witam
Proszę napiszcie czy robiliście je swoim dzieciom.
My robiliśmy tylko takie poglądowe które trwały kilka minut żeby sprawdzić na jakim młody jest etapie i wyszło fatalnie.
Najpierw był leiter gdzie zrobił tylko pierwsze zadanie poprawnie a kolejne robił byle jak, nawet nie patrzył gdzie co układa. W teście Columbia było to sama.
Szczerze to się zalamalam. Nie wiem co mam o tym myśleć. Jak to u Was wygląda?
Edytor zaawansowany
  • 06.08.17, 09:00
    Poradnia robiła synowi dwukrotnie Wechslera.

    --
    Prawo Katza - ludzie i narody będą działać racjonalnie wtedy i tylko wtedy, gdy wyczerpią już wszystkie inne możliwości
  • 06.08.17, 10:51
    I jak wyszły? Myślisz że te testy są miarodajne?
  • 07.08.17, 06:43
    Jak dziecko nie współpracuje, to nie wyjdą. Pierwszy wyszedł słabo, właśnie z tego powodu. Drugi już ok.

    --
    Prawo Katza - ludzie i narody będą działać racjonalnie wtedy i tylko wtedy, gdy wyczerpią już wszystkie inne możliwości
  • 07.08.17, 10:43
    Magda, warunek niezbędny, jeśli "testujesz" dziecko to poradnia/ośrodek robiący te testy od lat dzieciom ze spektrum. Taka osoba dobiera test, który będzie dla dziecka najlepszy (najbardziej miarodajny). Są i werbalne i niewerbalne dużo tego. Jeśli dziecko współpracy nie podejmuje to test nie jest miarodajny i wynik jako IQ nie powinien być podany - za to powinien być wydany dokładny opis zachowania dziecka (zdenerwowane, rozkojarzone, w kontakcie z badającym, bez kontaktu itp.).
    Moja córka pierwsze testy miała robione jako nieco ponad roczniak (rozwój psycho-ruchowy - w opisie że sumarycznie w normie, lecz b. nieharmonijnie) potem S.O.N jako niewerbalny (około 100 - norma i Leiter wykonaniowy ...81/poniżej normy lekko - drugi wynik z opisem, że zupełnie ma nie być brany pod uwagę, bo wynikał z wahania dziecka i strachu przed samodzielnym podejmowaniem zadania), potem była Columbia (4 lata) - po godzinie pani powiedziała, że starczy, bo norma jest, a dalej córka traci zainteresowanie, więc miarodajnie nie będzie. Potem na 6 lat Wechsler (tu już b. wysoko) i na 9 lat znów Wechsler ten dla starszych też b. wysoko i z ogromną dyscharmonią między werbalem (omalże geniusz) a niewerbalem - zwłaszcza odwzorowywaniem (norma) - liczy się opis. To nie kwestia miarodajności - tylko tego co można wywnioskować - u nas np. że córka nie używa wnioskowania (czyli tego, gdzie jes "genialna") do zadań o charakterze graficznym (np. geometria). I taka wiedza to już sporo - boo wiesz, że np. język obrazów musisz przełożyć na słowa, że nauczyciel powinien coś co jest podane jako przykład graficzny dziecku "opowiedzieć", córka nie łapała np. że słowo wyboldowane jest w tekście ważniejsze - dopiero jak się jej to wytłumaczyło - dobry psycholog wychwyci takie niuanse oglądając wynik Wechslera
  • 08.08.17, 19:34
    No właśnie u nas miałam wrażenie że syn był znudzony i robił byle jak żeby jak najszybciej skończyć ale nie wiem czy to ze nie miał żadnej motywacji też ma jakieś znaczenie
  • 11.08.17, 13:31
    Tak - obniżona motywacja jest typowa dla spektrum. Wtedy terapia idzie w stronę kształtowania koncentracji/ wewnętrznej motywacji. Bo co z tego, że genialne jak nie podejmuje zadań? Życiowo to nawet gorzej, bo słabszy intelektualnie sam się zmotywuje do pracy i podciągnie, a brak motywacji spowoduje oddanie pustej kartki, bo co mnie obchodzi niedostateczny z wypracowania na nieciekawy temat....
  • 11.08.17, 20:31
    Dziękuję Ci bardzo. Mam wrażenie że trafiłaś w sedno. Masz jakieś rady żeby zmotywować dziecko? Młody najczęściej szybko ze wszystkiego rezygnuje, no chyba że to są zadania związane z ruchem, wtedy potrafi się sam zmotywować a inaczej kończy się wszystko awantura bo on chce żebym to ja robiła za niego

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.