Dodaj do ulubionych

Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedialna

20.12.04, 10:55
Nowy patent - Pocztówka Multimedialna to nowy polski produkt,
łączący w sobie tradycyjną kartkę pocztową z tematycznie dobraną prezentacją
multimedialną.
Dzięki dołączonej do pocztówki powszechnie znanej płyty CD zrodził się nowy
środek dotarcia z reklamą do potencjalnych konsumentów wszelkich produktów i
usług.
Podstawową funkcją pocztówki - jest być zwykłą kartką pocztową, a płyta z
tematycznie dobraną prezentacją multimedialną jest tu miłym dodatkiem.
Adresat otrzymując z życzeniami czy pozdrowieniami prezent w postaci płyty CD
obejrzy ją na pewno z pozytywnym nastawieniem.

Płytę można odtworzyć zarówno w odtwarzaczu płyt CD, jak i w komputerze.

Na CD można umieścić reklamę radiową lub/i telewizyjną, a płyty nie mozna
odtworzyc bez wysłuchania lub obejrzenia reklamy.
Cena kartki pocztowej w detalicznych punktach sprzedaży nie powinna
przekroczyc 5 zł.

Mam PYTANIE - jak myślicie - czy to się przyjmie?
jako nośnik reklamowy?
jako nowa - fajna kartka pocztowa?

zapraszam na
www.pocztowkamultimedialna.pl
tam znajdziecie dużo więcej informacji

pozdrawiam
i czekam na ocenę i rozważania
chętnie odpowiem na pytania
Edytor zaawansowany
  • rzulw 20.12.04, 12:29
    ?
    --
    Ukraino -Jesteśmy z Wami
  • j.gawin 20.12.04, 15:25
    Nie, Pocztówka Multimedialna nie jest reklamą - to jest opis produktu, który
    jest nowym (medium)nośnikiem reklamowym,
    a zapytanie do dyskusji brzmi, jak wyżej,

    czy to się przyjmie?
    czy ma szanse na rynku?
    czy wzbudzi zainteresowanie reklamodawców?

    _____________
    pozdrawiam
    Joanna Gawin
  • marek_m_pl 31.12.04, 09:18
    HEHEE OOKEY, PO 1) EPITETY W STYLU ''W MIŁY I PRZYJEMNY SPOSÓB ŁĄCZY PŁYTE
    Z POCZTÓWKĄ W ŚRODKU" - NIE !! NA ODWRÓT !! KUR .., JAK MOŻNA WŁOŻYĆ PŁYTE
    DO POCZTÓWKI ???!! PO 2) TAKICH ŚMIECIOWYCH CD'i KAŻDY MA TYLE, ŻE JUŻ NIMI
    (SORKI ZA OKREŚLENIE) ''ŻYGA'' neeeheeehhehe... PO 3) WIĘC BIORĄC POD UWAGĘ :
    - ZACHOWANIE OBDAROWANEGO TAKIM SZHITEM BARACHŁEM, CZŁOWIEKA, KTÓRY WYRZUCA
    RKLAMO. PŁYTKI OD RAZU DO KOSZA !, - KANAŁ DYSTRYBUCJI I ODBIORCE KOŃCOWEGO
    TEGO WYNALAZKU !- GRATULUJE PRZEMYŚLANEGO PORZĄDANEGO I OSIĄGNIĘTEGO TARGETU
    ..PO 4) POMYŚL KOBIETO Z POLSATU, ILE NP GAZETY ŁADUJĄ W CD'KI - PEŁNE WER.
    GIER - FILMY VCD, DVD (HMMM ..CIEKAWE CZEMU NIE DIVIX'Y ?? HMMM ..) - W MIARĘ
    URZYTKOWE PROGRAMY .. A TY CO CHCESZ - MAPY I KOLENDY ??... DAJ WTEDY CHOCIAŻ
    JAKĄŚ JAJCARNĄ I neeeheheheheeee MIŁĄ !! OKU NAKLEJKĘ ... NP Z CELOWNIKIEM Z
    COUNTER STRIKE'A - ŻEBY ŁATWIEJ BYŁO KAWE CZY TAM PIWO STAWIAĆ !!
    za
    expertyze
    sie
    3oo
    należy !
  • j.gawin 31.12.04, 15:04
    No cóż i takie zdanie jest ważne.
    Szkoda tylko, że nie wszyscy wyrażaja się na odpowiednim poziomie.
    Tę opinie można wyrazic równiez w kulturalny sposób.

    a płyta jest w pocztówce - wcale nie na odwrót
    i gdzie wyczytałes, że jestem z polsatu?
    --
    pozdrawiam
    Joanna Gawin
  • maizy_corny 22.12.04, 08:09
    Już za czasów mojej babci były takie kartki pocztowe z rowkami, która sie
    wkładało do gramofonu i była to kartka z muzyką.Po drugie wiadomo jaka moc
    przekazu maja prezentacje multimedialne.
    Wniosek: kartka może sie przyjmie, ale wizytowka o takiej formie NAPEWNO sie
    przyjmie.
  • rafi.raf 29.12.04, 03:27
    po pierwsze nie jest to taki nowy patent. funkcjonuja wizytowki z prezentacjami multimedialnymi i dzialaja calkiem calkiem.

    jesli chodzi o karkti pocztowe (z prezentacja multimedialna) to musimy pamietac o tym, ze nie jest to produkt masowy. dlaczego?
    - zbyt drogi koszt dotarcia do klienta
    - ludzie nie lubia reklam, ktore dostaja do reki

    piszesz, ze mozna te kartki kupic w detalu. pytanie tylko po co? przeciez reklama powinna byc darmowa smile))

    co mozna z takimi kartkami zrobic? hmmm idea w ogole jest bardzo fajna. mozna je zastosowac jako inserty w pismach z haslem "wyslij pozdrowienia znajomym!" (tutaj oczywiscie upraszczam, ale mozna zbudowac bardzo interesujaca komunikacje z konsumentami).

    kartka moze reklamowac pisma, tv itp. moze byc jednak tylko i wylacznie wsparcie, a nie kampania sama w sobie (chociaz... zobacz na godzinesmile) jutro dam znac jeszcze).

    pozdrawiam,
    rafi.raf!

    --
    Always forgive your enemies; nothing annoys them so much. - Oscar Wilde

    Forum fanów Pet Shop Boys: forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=24244
  • j.gawin 30.12.04, 00:17
    dziekuje za wypowiedzi - tego oczekiwałam
    poztaram sie odpowiedzieć na wątpliwości

    ani płyta, ani pocztówka nie jest oczywiscie żadnym wynalazkiem. Natomiast nikt
    jeszcze nie sprzedawał pocztówki z płytą wewnątrz.

    Na płycie znajduja się prezentacje związane tematycznie z kartka.
    np. bożonarodzeniowa zawiera w sobie kolędy, legendy, przepisy kulinarne,
    zdjęcia z szopkami, malowanki i puzle dla dzieci, teksty i nuty oczywiscie w
    tym przypadku kolęd itp. Reklama na niej jest własciwie tylko jedna - na samym
    początku płyty - spot reklamowy Bakomy. Ta cała zawartosć płyty umożliwia
    powracanie do niej.

    Płyta jest rozrywką - reklama jest małym jej elementem - ale za to nie do
    pominięcia. Płytę można odsłuchac na odtwarzaczu CD jak i w komputerze - co
    oczywiscie daje wizję i większe wykorzystanie płyty.

    Pocztówka notomiast jest pocztówką - służy do wysyłanie pozdrowień, życzeń itd.

    Jeżeli chodzi o nośnik reklamowy - to niewątpliwie pocztówka multimedialna moze
    byc tylko medium wpierającym główną kampanie reklamowa.

    trzeba pamiętac równiez o bardzo ważnej sprawie. Istnieja badania kto i jaki
    procent Polaków wysyła pocztówki, ale nie istnieją żadne badania do kogo. W
    zwiazku z tym pocztówka jako nośnik reklamowy nadaje się jedynie dla produktów
    kierowanych do odbiorcy masowego. Na dokładke musi byc to produkt, który nie
    zniknie zaraz z rynku - gdyz dany tytuł pocztówki bedzie wznawiany przez 3
    lata.
    Biorąc to pod uwagę - rokładając koszt inwestycji w reklamę na pocztówce -
    koszt dotarcia nie jest taki duży.
    --
    pozdrawiam
    Joanna Gawin
  • rafi.raf 30.12.04, 00:23
    j.gawin napisała:
    > trzeba pamiętac równiez o bardzo ważnej sprawie. Istnieja badania kto i jaki
    > procent Polaków wysyła pocztówki, ale nie istnieją żadne badania do kogo. W
    > zwiazku z tym pocztówka jako nośnik reklamowy nadaje się jedynie dla produktów
    > kierowanych do odbiorcy masowego.

    mozemy jednak przyjac, ze pocztowki funkcjonuja rowniez w kontaktach b2b. nie musimy zawsze badac aby zakladac pewne zjawiska.

    wydaje mi sie, ze lepszym rozwiazaniem moze byc umieszczenie logo lub pewnych elementow reklamowych, a nie koniecznie spotu lub prezentacji. pocztowka jest czyms bardzo osobistym i musimy miec to na uwadze. sama idea jest fanatstyczna. wazne aby wykonanie jej nie zabilo wink
    --
    Always forgive your enemies; nothing annoys them so much. - Oscar Wilde

    Forum fanów Pet Shop Boys: forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=24244
  • j.gawin 30.12.04, 01:19
    witam
    oczywiscie, że spot reklamowy nie jest jedyną proponowaną forma reklamy. To jak
    powstanie płyta moze być w duzej mierze uzależnione od reklamodawcy lub agencji
    reklamowej, która postanowi zaproponowac swojemu klientowi ten nośnik jako
    dodtakowo wspierający jego kampanie.
    Na płycie mozna umieścić wszystko, ważne zeby nie przesadzic - płyta ma byc
    rozrywką - w kazdym razie przy standardowych wydaniach.
    --
    pozdrawiam
    Joanna Gawin
  • awitka28 04.01.05, 19:21
    Z tego co wiem, na dzień dzisiejszy, Pocztówka MULTIMEDIALNA jest nosnikiem
    reklamowym raczej dla zainteresowanych tym firm.
    Jej zadaniem jest przede wszystkim być miłym dodatkiem/prezentem do pocztówki,
    który osobom posiadajacym komputer ma zapewnić chwilę rozrywki, a dzieciom miłą
    zabawę poprzez film, puzle czy kolorowanki. A osoby, które nie mają komputera,
    mogą posłuchać muzyki, wierszy itp. w zwykłym odtwarzaczu CD. To własnie ma być
    zadaniem Pocztówki MULTIMEDIALNEJ.
    Pytanie powinno brzmieć: co zwykły człowiek chciałby znaleźć na takiej płycie?
  • maizy_corny 30.12.04, 11:20
    nie moge się zgodzić z tym, że "nikt jeszcze nie sprzedawał pocztówki z płytą".
    Tak jak mowiłam moja babcia ma w domu takie stare pocztówki (z rowkami z
    drugiej strony), które mozna odtwarzać w starym gramowfonie. Ktoś to dawniej
    sprzedawał, bo babcia ma tego pełno!!!
    Tyle, że na gramofon - ale idea jak widac już znana.
  • artofwar 29.12.04, 16:14
    Jak mialoby to wygladac... Dla zwyklego Kowalskiego karta z zyczeniami plus
    prezentacja multimedialna( w najlepszym wypadku tzn, gdy kowalski posiada
    komputer),polaczenie zyczen,pozdrowien z dobranym indywidualnie przekazem a
    posrod niego reklama...hmm...

    aby kartka byla atrakcyjna proponuje zaopatrzyc konsumentow w nagrywarke cd +
    aparat cyfrowy,wtedy prezentacja bedzie miala naprawde indywidualny charakter.


    co do klientow instytucjonalnych,prezentacje multimedialne istnieja juz od
    jakiegos czasu a wydaje sie iz nie bedzie prestizem otrzymanie kartki od firmy
    ktora mozna zobaczyc rowniez w szybie kiosku. Nalezaloby wiec popracowac nieco
    nad wizerunkiem samej kartki.

    wnoski: dotarcie do zbyt malej liczby klientow,malo indywidualny charakter w
    przypadku szczegolnych okazji...oraz reklama przy zyczeniach slubnych?? ,odbior
    przekazu czyms w rodzaju spotkania z akwizytorem w drzwiach domu.

    Skupil bym sie na mlodzierzy szukajacej mocnych wrazen a w kartki zaopatrzyl
    miejscowosci wypoczynkowe,kartkach swiatecznych,noworocznych, poprzedzajac to
    odpowiednia kampania reklamowa.







  • j.gawin 30.12.04, 01:06
    to jest oczywiste, ze powstaną kartki z pozdrowieniami z wakacji - dotyczace
    konkretnych miast i regionów kraju - i dotrą do miast wypoczynkowych.

    Płyta wówczas na pewno, miedzy innymi, bedzie zawierać np. baze noclegową,
    zdjecia i filmy z okololiicy, muzykę regionalną, legendy itp. - a na poczatku
    np. reklamę jakiegoś hotelu. To zależy od regionu.

    Pocztówka wówczas bedzie atrakcyjna ze względu na zawartosć płyty.

    Jeżli chodzi o indywidualny charakter - to nie jest jej zadaniem - indywidualny
    charakter mają życzenia czy pozdrowienia napisane przez zanjomego, natomiast
    płyta jest miłym dodatkiem (prezencikiem)- który moze okazac się nawet
    przydatny.
    Oczywiscie i płyta może mieć indywidualny charakter - przy indywidualnym
    zamówieniu - ekipa moze przyjechać do zleceniodawcy i nagrac np. wszystkich
    pracowników firmy jak życzą wesołych Świat swojemu klientowi. Mozna to
    zrealizować również ponadczasowo - jezeli firma chciałaby wykorzystać kartkę
    również w nastepnym sezonie - choć to nie byłby dobry pomysł.

    Jeżeli chodzi o dotarcie do jakiejś? ilości osób - to biorac pod uwagę, że
    ponad 70% badanych wysyła życzenia Świateczne właśnie na kartkach pocztowych, a
    nie robi tego za pomocą jednej katki - to jaki procent Polaków dostaje te
    kartki?
    Oczywiscie nie wszyscy skorzystaja z pocztówki multimedialnej i nie wszyscy
    odpalą płytę - zdobycie części tortu wymaga czasu - ale w rezultacie to nie
    będzie mały procent - tym bardziej, że niektórzy odpalą płyte kilkakrotnie - a
    może jeszcze komuś pożyczą - bo np. ktoś będzie chciał spisać nuty, a inny
    będzie potrzbował baze noclegową na Mazurach itp.

    Oczywiscie problemem jest fakt, ze ktoś moze nie mieć komputera lub nawet
    odtwarzacza płyt CD, ale myslę, że jeżeli wysyłamy pozdrowienia - to wiemy do
    kogo - pocztówkę multimedialną wyślemy więc do osoby, która ma szansę ja
    chociaż odsłuchać.

    Nikt obecnie nie jest w stanie przewidzieć czy produkt sie przyjmie - dlatego
    miedzy innymi rozpoczełam dyskusję na forum, aby poznać zdanie i postrzeganie
    tego pomysłu przez profesjonalistów.

    dziękuja za wyrażenie opinii
    chętnie postaram się odpowiedzieć równiez na inne wątpliwości.

    --
    pozdrawiam
    Joanna Gawin
  • artofwar 30.12.04, 03:18
    Myslac o pocztowce z wakacji, najwazniejszym pytaniem jest jak szeroki wybor
    prezentacji zostanie udostepniony konsumentowi. Wyprofilowany dla kazdej grupy
    wiekowej odbiorcow? czy jednolity, zawierajacy w zasadzie jedna informacje,
    reklame danej miejscowsci? Podobnie zreszta z pozostala czescia prezentacji.
    Prezent musi cieszyc, piescic zmysly ,takze wybor prezentacji musi byc doscy
    szeroki,szczegolnie ze jak sadze nie kazdy bedzie sklonny poswiecic czas i
    pieniadze na zamowienie indywidualne,choc mozna to ulatwic poprzez
    wykorzystanie na rozny sposob internetu....
    Pocztowka z plyta jak sama nazwa wskazuje musi zawierac atrakcyjny material
    wlasnie na plycie, w tym caly jej urok i satysfakcja zarowno dla osoby
    wysylajacej jak i odbiorcy. W przeciwnym wypadku idea sie gdzies zapodziala a
    rynek pocztowek ,nie znam,ale jest jak sadze juz gesty.


    -----"Płyta wówczas na pewno, miedzy innymi, bedzie zawierać np. baze
    noclegową,
    zdjecia i filmy z okololiicy, muzykę regionalną, legendy itp. - a na poczatku
    np. reklamę jakiegoś hotelu. To zależy od regionu.

    Pocztówka wówczas bedzie atrakcyjna ze względu na zawartosć płyty."

    Przyklad w ktorym multimedialna pocztowka ma nie byc atrakcyjna ze wzgledu na
    zawartosc plyty? wink



    Kaizen!!
  • j.gawin 30.12.04, 13:02
    Pocztówka wówczas bedzie atrakcyjna ze względu na zawartosć płyty."

    Przyklad w ktorym multimedialna pocztowka ma nie byc atrakcyjna ze wzgledu na
    zawartosc plyty? wink

    ODPOWIADAM

    fakt, źle ujęłam zdanie - chodziło mi oto, ze wówczas moze sie zdarzyc, że
    pocztówka może zostac dodatkowo kupiona bezposrednio na potrzeby nabywcy - a
    nie tylko do wysłania pozdrowień znajomm.
    --
    pozdrawiam
    Joanna Gawin
  • blue.berry 30.12.04, 10:16
    pytanie natury technicznej - plyta jest w jakims pudelku czy tez po prostu
    razem z pocztowka wlozona jest do zwyklej koperty?
    bo jesli jest to wlasnie taka opcja to ciekawe ile takich plyt da sie w
    czymkolwiek odtworzyc po obsludze przez poczte polska?

    calosc generalnie dosc pokretna. raczej nie przewiduje szalu zakupow w kioskach
    ruchu. natomiast jako propozycja dla b2b czy indywidualne zlecenia dla klienta -
    rynek prezentacjami medilanymi jest dosc wypchany (nawet film ze slubu teraz
    dostaje sie w takiej formie). a czy nazywa sie to pocztowka medialna czy
    inaczej - ciagle wychodzi na to samo. najbardziej tutaj widze powodzenie przy
    zleceniach promujacych gminy miasta czy osrodki, ktorym zalezy na promowaniu
    sie. propozycja swiateczna - ciezko sie przebic - w kazdej gazecie, tygodniku,
    miesieczniku masz przepisy, porady, a w co drugim - plyte z koledami. czesto za
    podobne pieniadze.
    poza tym - bez urazy - ale na razie pomysl jest zabijany przez wykonanie.
  • j.gawin 30.12.04, 12:56
    ja nie czuję się urażona - żadną krytyka
    podjęłam temat na forum, aby usłyszeć rózne argumenty.
    Poza tym, to nie ja jestem twórcą tej pocztówki
    pracuje przy jej promocji i sama mam wiele różnych wątpliwosci.

    To jak zareaguje rynek moznaby prognozować przeprowadzając badania,
    ale to sporo kosztuje - nie ma badan, trzeba szukac opinii wszędzie i za pomocą
    różnych form.

    A jeżeli chodzi o wykonanie

    Najpierw pytasz jak to wygląda,
    a potem ze pomysł zabija wykonanie.

    o wykonaniu mozna coś powiedzieć po obejrzeniu produktu,
    jak wynika z Twojego pierwszego zdania nie miałaś w reku pocztówki.
    Na pocztach powinna być jeszcze pocztówka noworoczna.

    Ja nie twiedze uparcie i bezkrytycznie, że to jest świetne i na pewno podbije
    rynek, aczkolwiek kazdy kto wział do ręki pocztówkę - stwierdził, że to świetny
    i ciekawy pomysł. A mieli ja w ręku różni ludzie.

    Ja szukam opinii, staram się wychwycić zagrozenia.
    Słucham, co mówią ludzie nie związani z jej produkcją.
    Bo Ci patrza na pocztówke w bardzo subiektywny i emocjonalny sposób.
    Wy natomiast - mozecie wyrazić Swoje obiektywne spostrzezenia - i bardzo je
    cenię oraz rozważam wszystkie uwagi.


    pozdrawiam i życzę udanego Sylwestra
    --
    pozdrawiam
    Joanna Gawin
  • blue.berry 30.12.04, 13:25
    oczywiscie ze nie mialam w reku - stad moje pytanie jak pakowana jest plyta CD -
    bezposrednio do koperty z pocztowka, w osobnej kartonowej kopercie czy tez w
    pudelku. przy wysylaniu takiej kartki poczta (a tak zaklada samo istnienie
    kartki pocztowej) ma to spore znaczenie.
    natomiast fakt ze nie mialam tego bezposrednio w reku nie przeszkadza mi w
    ocenie poziomu graficznego tej propozycji (zarowno pocztowki jak i prezentacji)
    w koncu mozna sie z tym zapoznac na stronie www. po prostu dla mnie o ile
    pomysl sam w sobie moze okazac sie czyms naprawde fajnym to prezentowana forma
    graficzna jest na slabym poziomie i tyle. a w dobie naprawde pieknych pocztowek
    moze miec to rowniez znaczenie.
    natomiast co do wypowiedzi ludzi. niestety z doswiadczenia wiem ze fakt iz
    komus cos sie podoba nie generuje nastepstwa ze to kupi. nie zawsze w kazdym
    razie. no ale skoro macie na pocztach kartke noworoczna to macie tez wglad w to
    jak wyglada jej sprzedaz.
    ja rowniez zycze udanego sylwestra i powodzenia w realizacji pomyslu
  • j.gawin 30.12.04, 19:14
    z tej wypowiedzi
    blue.berry 30.12.2004 10:16 + odpowiedz
    nie wynika, ze produkt był oglądany na stronie www
    natomiast wynikają zaprzeczenia
    moznaby powiedziec, ze uprasza się o pisanie z odpowiednim zakodowaniem
    przesłania - tak aby czytający odkodował go tak jak chcemy.

    Ale fakt, na stronie www nie ma danych technicznych dotyczacych samej pocztówki
    i zapakowanej w nia płyty.
    Zwróce na to uwagę

    Pocztówka jest skontruowana w formie koperty - zaklejana z boku. Papier jest
    odpowiednio gruby, aby pieczątki na poczcie nie uszkodziły włożonej do srodka
    płyty.


    czytanm uważnie
    bo analizuje każdą uwagę

    --
    pozdrawiam
    Joanna Gawin
  • artofwar 30.12.04, 13:30
    Pomysl moze byc dobrze wykorzystany,moze,ale nie musi...Kto jest idealnym
    klientem w kazdej grupie? od tego zaczyna sie wszelkie rozwazania co do formy. wink
  • j.gawin 30.12.04, 22:41
    chciałabym znac na to i wiele innych pytań.
    Niestety ta wiedza dużo kosztuje:
    preferencje nabywców i ostatecznych konsumentów, ich styl życia, wykształcenie,
    oczekiwania, potrzeby itp itd
    Mozemy się kierować istniejacymi badaniami
    i intuicją - a wiadamo jak można czasem wyjsć na intuicji.

    --
    pozdrawiam
    Joanna Gawin

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka