obowiązek zameldowania tymczasowego Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Wynajmuje mieszkanie i w związku z tym, że mam bardzo "życzliwych" sąsiadów
    chciałam zgodnie z prawem zameldować tymczasowo moich lokatorów, jednakże
    okazało się, że im to nie bardzo pasuje. Kto w takiej sytuacji ponosi
    odpowiedzialność karną za niedopełnienie obowiązku meldunkowego? (Jak mam w
    razie czego udowodnić, że to lokator nie chciał, a nie ja)
    I czy to prawda, że lokator może za pisemną zgodą właściciela, na podstawie
    terminów zawartych w umowie najmu sam pójść do urzędu i się tymczasowo
    zameldować?
    Nadmienie, że w zeszłym roku (dzięki sąsiadom) sprawdzała mnie policja. Wtedy
    byli inni lokatorzy i zameldowanie było. Boję sie powtórzenia takiej
    kontroli, a jednocześnie nie chce pozbywać sie obecnych lokatorów tylko
    dlatego że się nie chcą zameldować, bo oprócz tego są idealni.
    • Obowiązek meldunkowy spoczywa na lokatorach. Mogą na podstawie umowy się
      zameldować nawet bez Pani wiedzy. Wprawdzie istnieje przepis , że właściciel ma
      donieść do urzędu jak się nie zameldują ale jak chciałam sprawdzić ile osób jest
      w mojej kamienicy zameldowanych to dowiedziałam się , że ustawa o ochronie
      danych osobowych mi to uniemożliwia. Jak Pani chce spać spokojnie to w umowie
      można zaznaczyć , że umowa ta jest podstawa do zameldowania na "czas określony
      do dnia ..." i więcej się tym nie przejmować. Ewentualny problem mogą mieć
      lokatorzy ale niekoniecznie wystarczy że wyjaśnią że mają stałe zameldowanie a
      mieszkanie wynajęli na "spotkania, randki" . Wolno im.
      • Po prostu piszesz do wydz. meldunkowego pismo - informacje o tym, ze takim-to-a-
        takim osobom wynajmujesz mieszkanie (adres) na okres data->data. W razie
        kontroli, ew. klopotow pokazujesz papier na dowod, ze poinformowales urzad i
        jestes w porzadku.
        • Ale czy to nie oznacza tego ze:
          1. Sama juz na wstepie doniose na lokatorów?
          2. Jesli napisze do urzedu to automatycznie sprowadze na siebie kontrole?
          No bo skoro urzad dostanie papier to bedzie musiał na niego zareagować.
          • To jest tylko informacja o stanie faktycznym, a nie donos. Mozesz kopie swojego
            pisma przeslac rowniez do lokatorow zeby tez mieli go w swojej swiadomosci. Nie
            musisz sie bac kontroli z urzedu.

            Ja nie wiem, czy aby nie przesadzasz z tym obowiazkiem meldunkowym ? Meldunek
            jest martwym wymogiem kontroli ruchu ludnosci i nie slyszalem zeby surowe
            sankcje zapisane w ustawie, ani zadne inne mniej surowe, byly wyciagniete
            przeciwko komukolwiek.
            • uwaga z meldunkiem. to jest martwe prawo totalitaryzmu. Nie ma praktycznie
              zadnych kar za brak zameldowania .
              Ja osobiscie wolalbym by sie nikt u mnie sie nie meldowal bo za to konskwencje
              wymeldowania sa powazne...
              Jesli ktos jest zameldowany i nie placi to pewnie nie mozna go wyrzucic (bo
              jest w ciazy,albo bezrobotny ...) Jak mu zmienisz zamki to moze spokojnie
              wlamac sie z pomoca slusarza i policji... A jak chcesz sprzedac mieszkanie i
              masz kogos zameldowanego, ktory nawet tam nie mieszka, to masz ubaw na
              udowodnienie tego faktu i ceregiele sa na miesiace jesli nie lata gdy facet
              jest zlosliwy lub nieuchwytny....
              Moja rada - spokojnie z meldunkiem a wszczegolnosci tym "na stale"
      • nie do konca jest to prawda....
        aby sie zameldowac, musisz miec ZGODE wlasciciela (i DOBRZE!), wiec lokator ot
        tak sie zameldowac u Ciebie na szczescie nie moze.
    • wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=1342&wid=9617271&rfbawp=1201808493.371&ticaid=15475
      Czwartek, 31 stycznia 2008

      Rząd chce znieść obowiązek meldunkowy
      PAP 17:40

      Premier Donald Tusk zapowiedział, że rząd planuje zniesienie do końca roku
      obowiązku meldunku w ogóle, nie tylko meldunku tymczasowego. Wcześniej politycy
      Platformy zapowiadali, że będą chcieli zniesienia meldunku tymczasowego.


      Donald Tusk nazwał obowiązek meldunku tymczasowego "zabytkiem z epoki bardzo,
      bardzo poprzedniej". Nie widzę żadnego powodu, aby to kontynuować - mówił
      premier. Zapowiedział jednocześnie, że chce pójść dalej i znieść obowiązek
      meldunku w ogóle.
      Chcemy być w awangardzie państw, które nie męczą swoich obywateli nadmiernymi
      biurokratycznymi rygorami. I dlatego mamy ambitny zamiar do końca roku znieść w
      ogóle obowiązek meldunku - zapowiedział szef rządu.

      Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności i dowodach osobistych (jeszcze z 1974 r.,
      później wielokrotnie nowelizowana) osoba posiadająca obywatelstwo polskie i
      przebywająca na stałe w kraju jest zobowiązana zameldować się w miejscu pobytu
      stałego.

      Ta sama ustawa mówi też, że osoba która przebywa w określonej miejscowości pod
      tym samym adresem dłużej niż trzy doby, jest zobowiązania zameldować się na
      pobyt stały lub tymczasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby od przybycia.
      (zel)

    • No nie dokladnie...
      Zameldowac kogos moze tylko i wylacznie wlasniciel lub jego pelnomocnik i to
      jesli wlasciciel dal takie pelnomocnistwo tej osobie.
      Meldunek nie jest ot taka sobie rzezca, wlasciciele NIE melduja lokatorow, tylko
      dlatego, ze oni tego chca. Mozna w koncu mieszkac tu, wynajmowac tam, a miec dom
      jeszcze gdzie indziej.
      Wyobrazacie sobie jakby ktos sie tak po prostu w waszym domu zameldowal, bo tego
      chce i to tylko dlatego ze mu sie wynajelo kawalek mieszkania/domu???!
    • Z GP
      prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/95286,jest_juz_projekt_znoszacy_obowiazek_meldunkowy.html
      Jest już projekt znoszący obowiązek meldunkowy
      Będą zmiany zasad zgłaszania i rejestracji miejsca zamieszkania.
      Rząd przygotował już projekt ustawy, który znosi obowiązek
      meldunkowy. Miejsce zamieszkania będziemy mogli zgłosić urzędowi
      przez internet. Z dowodów osobistych zniknie rubryczka "adres
      zameldowania".
      Będą zmiany zasad zgłaszania i rejestracji miejsca zamieszkania.
      Rząd przygotował już projekt ustawy, który znosi obowiązek
      meldunkowy.
      Jak dowiedziała się dziś PAP w Centrum Informacyjnym Rządu nad
      przyjętym przez Radę Ministrów projektem trwają właśnie ostatnie
      prace redakcyjne. Po tym projekt trafi do Sejmu.
      Projekt przewiduje likwidację obowiązku rejestracji wszystkich
      dotychczasowych form pobytu o charakterze czasowym (tzw. pobyty
      czasowe do trzech miesięcy, pobyty czasowe powyżej trzech miesięcy,
      obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów).
      Nie będzie jak dotychczas obowiązku meldunkowego, będziemy za to
      dokonywać rejestracji. Propozycja upraszcza też procedury: nie
      będzie np. konieczności udokumentowania przed urzędem stanu prawnego
      lokalu, w którym chcemy się zarejestrować.
      Projekt zawiera definicję "podstawowego miejsca zamieszkania"
      Projekt zawiera definicję "podstawowego miejsca zamieszkania".
      Według niej jest to miejsce, "w którym koncentrują się więzi
      osobiste" danej osoby, ale też najczęściej spędza tam ona codzienny
      czas wolny od pracy.
      Zgodnie z proponowanymi rozwiązaniami osoba, która zmieni miejsce
      zamieszkania będzie miała 30 dni, aby poinformować o tym fakcie
      właściwy urząd gminy.
      Poza zarejestrowanym podstawowym miejscem zamieszkania będziemy
      mogli też zgłosić dodatkowe miejsce zamieszkania. To rozwiązanie ma
      być wykorzystywane głównie przez osoby uczące się lub pracujące poza
      rodzinną miejscowością.
      Zgłoszenia podstawowego lub dodatkowego miejsca zamieszkania
      będziemy mogli dokonać tak, jak obecnie na pisemnym formularzu w
      naszym urzędzie gminy. By tego dokonać będziemy musieli jedynie
      przedstawić do wglądu dowód osobisty lub paszport.
      W formularzu zgłoszeniowym będziemy podawać m.in. nasze dane
      osobowe, dotychczasowy adres zarejestrowania, adres nowego
      podstawowego miejsca zamieszkania, nazwisko i imię lub nazwę
      właściciela lokalu, w którym się będziemy rejestrować.
      Nowością jest możliwość zgłoszenia miejsca zamieszkania za
      pośrednictwem internetu
      Nowością jest możliwość zgłoszenia miejsca zamieszkania za
      pośrednictwem internetu. W tym przypadku konieczne jednak będzie
      posiadanie podpisu cyfrowego. Zgłoszenia będzie można również
      dokonać przez pełnomocnika.
      Rejestracja będzie dokonywana przez urzędy bezzwłocznie, po
      dokonaniu zgłoszenia. Jeśli byłoby to nie możliwe od razu, ze
      względu na brak bezpośredniego dostępu do rejestrów, urząd będzie
      miał na to maksymalnie dwa dni robocze.
      Skutkiem rejestracji w nowym miejscu zamieszkania będzie
      automatyczne wyrejestrowanie osoby z dotychczas zarejestrowanego
      miejsca zamieszkania.
      Dotychczasowe miejsce zameldowania na pobyt stały stanie się naszym
      zarejestrowanym podstawowym miejscem zamieszkania.
      Według projektu od 1 stycznia 2011 r. w dowodzie osobistym nie
      będzie zamieszczany adres zarejestrowanego podstawowego miejsca
      zamieszkania.
      • "Według projektu od 1 stycznia 2011 r. w dowodzie osobistym nie
        będzie zamieszczany adres zarejestrowanego podstawowego miejsca
        zamieszkania."

        Ale do tej daty w (ważnych) dowodach osobistych będzie widniał zapis
        o miejscu zameldowania, czyli ... dla działalności urzędów, wojska i
        policji będzie "nihil novi". Po prostu urzędnik przeczyta zapis w
        dowodzie i uzna go za prawdziwy - nieuchronnie taka będzie praktyka.

        Ciekawy będzie okres przejściowy - czy zgłaszanie i rejestracja
        miejsca zamieszkania będą realizowane automatycznie - na podstawie
        dotychczasowego zapisu w dowodzie osobistym, czy będą każdorazowo
        weryfikowane ? Jaka będzie praktyka tej weryfikacji ?

        W tej sytuacji dopiero od 1 stycznia 2011 roku zniknie (częściowo)
        obowiązek meldunkowy.
        • Pytań jest więcej:
          A co będzie np z sądami, składamy pozew o zapłatę czynszu, a tu
          lokator nagle zamieszkuje na drugim końcu Polski (wirtualnie) i sąd
          okazuje się niewłaściwy do rozpatrzenia sprawy.

          Albo gminy i ich polityka mieszkaniowa (o ile taką mają) lokale
          kwaterunkowe, socjalne, zamienne, tymczasowe i inne dziwolągi które
          jeszcze nasz kochany Ustawodawca w nieskończonej swej mądrości
          wymyśli - dla kogo to całe bogactwo, kto właściwie jest mieszkańcem
          gminy i od kiedy. Czy facet który zamieszkał w Warszawie a po pół
          roku dorobił się wyroku eksmisyjnego ma dostać lokal socjalny np w
          Śródmieściu?
          Pewnie jeszcze wiele Ustaw musi się zmienić żeby to zagrało.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.