23.11.03, 12:23
tydzień temu wróciłam po 10 miesiącach z malezji, ale już nie mogę się
doczekać kolejnego wyjazdu. tym razem chcę jechać na Kube zanim Fidel umrze -
potem to będzie nie ten kraj. czy ktoś ma jakieś info na temat podróżowania
po wyspie? jak najtaniej tam dolecieć? jakie są ceny na miejscu? dzieki za
wszelkie informacje!
Obserwuj wątek
    • surya7 Re: kuba 26.11.03, 20:15
      Witaj, lecimy na Kubę luty/marzec, kupując bilety w promocji u Brytyjczyka. Jak
      na razie najprawdopodobniej 3 os. bilety wstępnie szacując to +/- 400 USD.
      Daj znać oblubienico Malezji na: surya@op.pl

      Pozdrowionka,
      Sergiusz
    • snukaski Re: kuba 30.11.03, 06:15
      Haj! Haj!
      Czy to ta sama Madzia, ktora pisala wczesniej z Malezji>? Wlasnie sie wybieram
      w tamte rejony. Napisz PLEASE co warto zobaczyc.
      Sorki, za odpowiedz nie na temat, ale tak to juz bywa...
      Cial`ko
      Snukaski
      • madziabisqp Re: kuba 01.12.03, 13:18
        napisalam dlugie info o malezji ale wylaczyli mi prad jak konczylamsad napisze
        jeszcze raz w tym tygodniu. obiecuje tez jescze przez swietami przygotowac
        strone internetowa ze zdjeciami.
        • liloom Kuba 16.01.04, 12:16
          Madzia, bylam na Kubie w lato, ceny w osrodkach turystycznych lub Hawanie takie
          jak gdzie indziej, ale w srodku kraju mozna kupic owoce duzo duzo taniej.
          Turysta napewno bedzie placil wiecej (patrz Polska przed 88' rokiem), poruszac
          sie mozna na sto sposobow im bardziej cywilizacyjnie tym drozej (autobusy dla
          cudzoziemcow, z klimatyzacja lub bez, autobusy dla miejscowych). Glownie
          wlasnie autobusy.
          Generalnie mozna tez troche porownac do poruszania sie po Azji, trzeba miec
          troche wiecej cierpliwosci, ja to widze tak jak 20 lat temu w Polsce...
    • elwin2 Re: kuba 22.01.04, 09:51
      Witaj
      Bylem na Kubie 3 krotnie od 1999 roku i naprawde szczerze polecam.
      Ceny na miejscu:
      kwatera prywatna 15-25 USD za dobe, jezeli znajdziesz kwatere nielegalna (taka
      ktora nie ma ofizjalnej zgody panstwa) moze byc taniej. mysle ze moglbym dac Ci
      kilka numerow telefonow do osob, ktore mogly by Ci pomoc. Warunek: znajomosc
      hiszpanskiego.
      ceny transportu, zroznicowane: komunikacja miejska w Hawanie (autobusy) bardzo
      tania - placisz w peso kubanskim - nawet trudno to przeliczyc na zlotowki.
      Problem jest tylko taki, ze nie ma tam ani rozkladow jazdy, czesto tez nie ma
      przystankow. Wiec jest to srodek komunikacji polecany osobom, ktore troche
      miasto znaja.
      Jezeli chodzi o dalsze podroze to masz kilka wariantow: wynajecie samochodu -
      istnieje bardzo wiele firm, ceny jak wszedzie.
      Transfery wykupowane w hotelach: w kazdym hotelu jest przedstawicielstwo
      jakiegos touroperatora, ktory sprzedaje wycieczki fakultatywne, transfery i
      inne atrakcje.
      Autobusy miejscowe, niestety nigdy nie korzystalem, z tego co slyszalem,
      turysci placa drozej niz kubanczycy, a punktualnosc pozostawia wiele do
      zyczenia.
      Autostop: szczerze odradzam - na kubie jest malo samochodow, a chetnych do
      podrozy autostopem bardzo wielu (kubanczycy)
      Jezeli masz jakies konkretne pytania to wal smialo na majla.
      Aha, polecam przewodnik Lonely Planet
    • jajcio Re: kuba 26.02.04, 08:29
      Cześć,

      Również szukam infomacji na temat podróżowania po Kubie. Przyłączam się więc do
      pytania autorki ...pytania. Jeżeli ktoś jest w stanie powiedzieć, ile trzeba
      wydać na Kubie na dzień, wliczając w to żarełko, spanie i przejazdy, ew. inne
      wydatki, to będę bardzo wdzięczny za takie info. Chodzi przy tym o tanie
      podróżowanie, a więc nie z biurami podróży i przy założeniu, że nie śpi się w
      drogich hotelach i nie wynajmuje samochodó, a jeździ właśnie z miejscowymi. Czy
      są np. hotele za ok. 5$ albo inaczej, czy na Kubie można zmieścić się w ok. 10-
      12 $ na dzień ze wszystkim. Jakiego typu są najtańsze noclegi i jak podróżuje
      się po Kubie.
      Dzięki za wszelkie informacje. Jeżeli autorka tematu (pytania) ma już jakąś
      wiedzę, niech się ze mną koniecznie podzieli, o co Ją też gorąco proszę.
      • elwin2 Re: kuba 26.02.04, 14:27
        hoteli za 5$ nie ma ale mozesz poszukac prywatnych kwater i te mozna znalezc za
        ok 15 USD za noc. moze i taniej ale pewnie warunkui beda gorsze.
        No i nalezy szukac "nielegalnych" kwater, bo wlasciciele oficjalnych musza
        placic niebotyczne podatki co wplywa na wyzsza cene pokoju.

        najwiecej mozna zaoszczedzic na jedzeniu: proponuje jadanie w tzw. rapidos
        (kubanskie fast foody) gdzie kurczaka z frytkami mozna zjesc za 2-3 USD, albo w
        specjalnych punktach gdzie za moneda nacional sprzedaja "cajitas" (tekturowe
        pudeleczka z ryzem i niezydentyfikowanym miesem, bulki ze skwarkami itp.) Tutaj
        posilek nie powienien Cie wyniesc wiecej jak 30 peso (nacional - kubanczycy
        mowia peso zarowno na ich walute jak i na dolara i trzeba znac relacje cenowe
        zeby sie w tym nie pogubic)
        nastepnie podrozowanie. transportem publicznym poruszalem sie tylko w Hawanie.
        Bilet jednorazowy (nie ma innych) kosztuje ok 40 centawos i nawet trudno to
        przeliczyc na zlotowki. 1 USD = 25 peso cubano = 2500 centavos
        Trzeba jednak uzbvroic sie w cierpliwosc poniewaz komunikacja miejska w Hawanie
        to wielka zagadka. O rozkladzie jazdy trzeba zapomniec, nawet nie wszystkie
        przystanki sa oznaczone. O trase najlepiej sie spytac ludzi stojacych na
        przystanku. AHA, WAZNE: nalezy zajac kolejke do autobusu, ktorym zamierzamy
        jechac. Placimy konduktorom przy wejsciu. Najlepiej miec rowno

        Jakby co to pytac! Odpowiemsmile



        --
        niekonsekwencja niesie ze soba powazne konsekwencje
        • jajcio Re: kuba 27.02.04, 12:03
          Dzięki Elwin,

          Te 15 $ to strasznie dużo, do tej pory w czasie moich podróży 15 $ na maksa to
          wydawałem na wszystko. Ale jest, jak jest. Dziękuję w każdym razie za
          informacje. Powodzenia i miłego weekendu,

          jajcio
        • jeiff Re: kuba 03.03.04, 09:21
          Czesc,

          Wybieram sie pod koniec roku na tydzien na Kube a potem chcialbym pojezdzic
          przez 2 tygodnie po Meksyku. Jak przedostac sie z Kuby do Meksyku i czy jest to
          duzy problem. Najlepiej jakims promem lub statkiem...
          Czy potrzebujemy wiz na Kube i czy zalatwienie tam wyjazdu wiaze sie ze
          szczegolnymi komplikacjami?

          dzieki i pozdrawiam
          Jeiff

          • elwin2 Re: kuba 03.03.04, 10:08
            wiza to w zasadzie karta turystyczna, dostajesz ja za 15 USD w ambasadzie kuby
            w polsce ul rejtana (chyba 15)

            --
            niekonsekwencja niesie ze soba powazne konsekwencje
            • mojito Z Kuby do Meksyku. 03.03.04, 22:27
              Hola Jeiff,
              z Kuby do Meksyku dostaniesz sie liniami Mexicana (www.mexicana.com.mx),
              Aerocaribe lub kubanska Cubana. Ta ostatnia niech bedzie Twoim ostatecznym
              wyborem.
              Regularnych polaczen promowych/statkowych z zewnetrznym swiatem nie ma.
              Sa nieregularne z plazy pod oslona nocy i kieruja sie tylko do Miamismile)).
              Mozesz probowac szczescia w przystani jachtowej (Marina Hemingway) w Hawanie
              na prywatnym jachcie. Zainteresuj sie tym. Zabierz ze soba male nominaly
              banknotow dolarowych. Z wydawaniem reszty z wiekszych sa klopoty.
              Sprawe wizy/karty wyjasniono Tobie juz wyzej. Problemow nie ma zadnych.
              Buen viaje,
              mojito.
              • elwin2 Re: Z Kuby do Meksyku. 04.03.04, 08:36
                przylaczam sie do zdania na temat Cubana de Aviacion... mialem watpliwa
                przyjemnosc leciec tymi liniami z Paryza do Hawany i spowrotem i bylo to jedno
                z najbardziej traumatycznych przezyc w moim zyciu. To jedyne linie, ktore znam,
                na pokladzie ktorych mozna palic smile Generalnie niezla imprezownia.
                odradzam.
                Mexicana ma oddzial w Warszawie. Numeru nie znam

                --
                niekonsekwencja niesie ze soba powazne konsekwencje
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka