Dodaj do ulubionych

[Wawa] Pomysł na linię 508

01.08.05, 23:26
Chciałbym poddać pod Waszą krytykę pomysł, który ostatnio usłyszałem i wydał
mi się obiecujący. Chodzi o uporządkowanie linii 508, która - jak wiadomo -
jest kuriozum ze swoją częstotliwością i przydługaśną trasą. Jest to związane
z wymaganiami Żoliborza, który koniecznie musi mieć linię do Zachodniego.

Może udałoby się połaczyć linię 508 z 518 w taki sposób, że linia jechałaby
do Wilsona jak 508, potem na Trakt do Alej Jerozolimskich i dalej już prosto.
Plusy rozwiązania:

- 508 mogłoby mieć lepszą częstotliwość
- Żoliborz ma linię do Zachodniego
- odciążenie 175

Tarchomin nic prawie nie traci - 518 nie jest jakąś szczególnie wazną linią a
dojazd do Starzyniaka ostatnio się poprawił i jest optymalny bez 518.
Potrzebne byłyby przetasowania na Tarchominie (508 nie kluczy a 518 tak i to
pewien problem nie wdając się w szczegóły)

Czekam na wasze opinie.
Edytor zaawansowany
  • 01.08.05, 23:29
    A może wogóle zlikwidować 508?
    --
    "z nazwiska wnoszę iż Waść jesteś z gminu, a cham honoru nie ma"
    /T.Dołęga-Mostowicz/
    Salon Odrzuconych
  • 02.08.05, 01:00
    Nie można na dzień dzisiejszy (ani skrócić), bo Żoliborz nie chce oddać
    połączenia z Zachodnim. Na Zachodni nia ma jak dać 157, bo to by rozwiązało
    sprawę. W kazdym razie 508 musi być. Mi hcodzi o to, żeby tę linię jakos
    poprawić.
  • 02.08.05, 02:32
    508 + 510 = 5xx : Nowodwory - Tarchomin (przez przystanek Picassa) - Modlińska -
    Most Grota - Plac Wilsona - Popiełuszki - Jana Pawła II - Aleje Jerozolimskie -
    Dw. Zachodni.

    Nikt nie traci (na Potoku obecnie ciekawsze linie są na górze niż na dole!!!) -
    zysk jest oczywisty w psotaci uproszczenia systemu komunikacyjnego - odpada
    jeden kadłubek, na który w dzień powszedni i tak nikt nie czeka, bo jest E-4, a
    w weekend nic się nie psuje, tylko jest prościej i bardziej cywilizowanie!
  • 02.08.05, 09:16
    Skręt w lewo z Krasińskiego w ks. Popiełuszki?
    Jedyne połączenie Potoku z Potocką chcesz ciachnąć?
    --
    "z nazwiska wnoszę iż Waść jesteś z gminu, a cham honoru nie ma"
    /T.Dołęga-Mostowicz/
    Salon Odrzuconych
  • 02.08.05, 10:25
    Ja się nie zgadzam żeby kolejny autobus mi zabrano!
  • 02.08.05, 11:43
    bbkk napisała:

    > Ja się nie zgadzam żeby kolejny autobus mi zabrano!

    A E-4?
    --
    "z nazwiska wnoszę iż Waść jesteś z gminu, a cham honoru nie ma"
    /T.Dołęga-Mostowicz/
    Salon Odrzuconych
  • 03.08.05, 10:54
    E-4 nie zawiezie mnie na Potok ani na Babkę
  • 02.08.05, 12:26
    bbkk napisała:

    > Ja się nie zgadzam żeby kolejny autobus mi zabrano!

    Co to ma być? Którą koncepcje krytykujesz? Jakiego połaczenie nie chcesz tracić
    (konkretne punkty)?
    Do rzeczy proszę.
  • 03.08.05, 10:58
    Proponujesz zabrać mi 510, a 508 nie staje koło mnie.
    A ja bardzo lubię 510 - zarówno połączenie z Halą Marymoncką, z rondem Babka
    (czy jak tam ono się teraz zwie) i Sądem na Solidarności.
    Wiem, że można się przesiadać, ale to niestety znacznie wydłuża czas przejazdu,
    ze względu na oczekiwanie na następny autobus.
  • 02.08.05, 12:24
    Tak nie za bardzo można, bo Hala Marymoncka potrzebuje połączenia i z Potokiem,
    i z Tarchominem. Zresztą byłyby problemy z przystankiem na skrzyżowaniu
    Popiełuszki/Krasińskiego. Drugi problem to przystanek w stronę Zachodniego przy
    Centralnym. Byłby dokładnie nie tam, gdzie powinien - linię tarchomińską
    powinno się zatrzymać razem z 517, zeby się wspomagały.

    Zresztą nie skomentowałeś zaproponowanej przeze mnie koncepcji.
  • 02.08.05, 20:28
    Dojazd do Hali Marymonckiej mnie przekonuje - nie dobrze byłoby tak połączyć
    508 i 510 jak proponowałem.

    Co do zaproponowanej przez Ciebie koncepcji, to ciężko mi się ustosunkować, bo
    nie mam pełnego rozeznania w sytuacji. Natomiast mogę powiedzieć od czego by
    zależała moja opinia - pozytywna, bądź negatywna: od tego czy czas jazdy na
    Trakt Królewski (Stare Miasto, UW!) wydłużyłby się czy nie oraz czy takie
    kluczenie (najpierw Wilson, potem Aleje) nie wpłynęłoby na punktualność linii.
    Jeśli w obu powyższych byłyby odpowiedzi wykluczające te zagrożenia, to choć
    nie podobają mi się takie dziwolągi w stylu ze Szczecina do Gdańska przez
    Rzeszów, to lepsze to niż kadłubkowe 508, które należy włączyć wówczas w E-4.

    Tak generalnie to jestem zwolennikiem poglądu, że 508 wcale nie musi jechać na
    Zachodni, nie musi być linii na Zachodni z Tarchomina. A wtedy 508 w ogóle
    traci sens i wszystko się ładnie układa. A jak ktoś musi do Zachodniego, to
    186/404 i przesiadka w 184 czy 523 zaraz przed dworcem!


    --
    Zsardynkowany w 709...
  • 02.08.05, 22:18
    1. Dojazd na Trakt by się wcale nie wydłużył (rozkładowo), ale jest to poniekąd
    spowodowane kiepskimi czasami na 518. Porównywałem rozkłady - wychodzi na to
    samo.
    2. Dojazd do Centrum wydłuża się o ok 5-7 minut.

    Jestem zdania, że zdecydowanie nie musi być linii z Tarchomina na Zachodni jak
    508 (186 jest lepsze bo szybsze). Radni Białołęki to zdanie podzielają.
    Żoliborz jednak chce zachowania 508 (i 515, i 519, ...) i dlatego moja
    propozycja.
  • 02.08.05, 22:50
    Moja koncepcja:
    Połączenie linii 508 z 518 w linię 5** (nowe, bezpośrednie połączenie Ursynowa
    z Nowodworami), przekształcenie linii 404 w linię 5** na skorygowanej trasie:
    Nowodwory ---> Dworzec Zachodni ---> Nowodwory (całotygodniowe, bezpośrednie,
    szybkie połączenie Nowodworów, Tarchomina i Żoliborza z Dworcem Zachodnim),
    wydłużenie linii 158 Alejami Jerozolimskimi (powrót: Aleje Jerozolimskie,
    Niemcewicza, Grójecka, Aleje Jerozolimskie) do krańca 'CH Reduta' (odciążenie
    linii 517, rekompensata podaży miejsc w relacji między Rondem Dmowskiego a
    Dworcem Zachodnim w związku z wycofaniem linii 508, poprawa obsługi
    komunikacyjnej Alej Jerozolimskich na odcinku nie obsługiwanym przez tramwaj).
    Przy okazji, w celu umożliwienia mieszkańcom Urusa i Włoch jak najszybszego
    przejazdu z miejsca zamieszkania do centrum Warszawy, linia 517 powinna zostać
    wycofana z ulic: Grójecka - Kopińska - Grzymały i skierowana na trasę:
    TARGÓWEK - ... - Aleje Jerozolimskie - ... - OSIEDLE NIEDŹWIADEK (powrót:
    OSIEDLE NIEDŹWIADEK - ... - Aleje Jerozolimskie - Niemcewicza - Grójecka -
    Aleje Jerozolimskie - ... - TARGÓWEK).

    www.ztm.waw.pl
  • 02.08.05, 23:44
    Po pierwsze, to nie pisz ciurkiem, bo nic nie można zrozumieć.
    a dalej:

    1. Chodziło Ci chyba o połaczenie 503 i 518. Jest ono prawdopodobne i
    rozważane, ale ma kilka bardzo poważnych wad:
    - przydługa trasa to potencjalna mała punktualność
    - albo będzie za rzadko, albo kolejne brygady "utoną" na Tarhcominie
    - niewydoga dla kierowców

    2. 158 (lub 151) można, owszem, wydłużyć lecz to jest szczegół kosmetyczny

    3. 404 nie powinno być w żadnym wypadku ucałodzienniane. Dojdą nowe przystanki,
    bo osłabi się 186, linie straci największy walor - niewielką ich liczbę
    Do tego nie będzie jej przy Bitwy a z tego punktu jeździ na Wolę, Bielany i
    Tarchomin mnóstwo ludzi. Jestem na nie.

    4. 517 mozna prostowac, ale Ochota (przystanek Hala Kopińska) musi mieć
    rekompensate. Przy planowanym naprostowaniu 523 tej rekompensaty nie będzie.
    Toteż proponuję 517 nie ruszać.
  • 03.08.05, 01:03
    Tak, miałem na myśli 503+518.
    Z 404 nie musi być tak pesymistycznie, jak piszesz: nie musi
    przybywać nowych przystanków (wręcz przeciwnie, powinno być ich jak
    najmniej); można linię 404 przekształcić też w całotygodniową E-*; po
    dłuższym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że linia 404 powinna
    pozostać na pętli PLAC NARUTOWICZA (ale koniecznie być wydłużona do
    NOWODWORÓW).
    Hala Kopińska i tak już niedługo 'padnie'...
  • 03.08.05, 09:11
    Jasne, że nie musi być pesymistycznie, lecz 404 ma największa szanse pozostać
    szybkie w tej formie, co jest. Numer 404/E-x jest tutaj kwestią najmniej
    istotną. Zobaczymy, co ZTM będzie robił w ciągu najbliższych miesięcy po
    zmianach personalnych, jakie się tam dokonały. Może jest powód do umiarkowanego
    optymizmu?
    Co zaś się tyczy 404, tu nie o Naruciaka chodzi, lecz o przystanek Bitwy
    Warszawskiej. Tam się ludzie przesiadają z tramwajów i wręcz szturmują linie
    186/404. Dlatego powinny one tam pozostać mimo iż 404 nie jest już w stanie
    zaliczyć w prosty sposób Dw. Zachodniego. Do Ronda Zesłańców nie jest jednak
    jakoś obłędnie daleko.

    I co masz na myśli odnośnie Hali Kopińskiej? Plajtę? Ale przystanek nie służy
    tylko kupcom, tylko okolicznym osiedlom.
  • 09.08.05, 21:48
    Odnośnie Hali Kopińskiej miałem na myśli plajtę. Mieszkańcy
    okolicy Hali Kopińskiej mają jeszcze wiele innych linii
    oprócz 517, m. in. wiele linii tramwajowych na Grójeckiej.

    BIURO KOMUNIKACJI ( miejskiej ) m. st. Warszawy:
    bkomunikacji@warszawa.um.gov.pl

    www.zdm.waw.pl
    www.zom.waw.pl
  • 03.08.05, 01:49
    1. Czwarta linia z Wilsona na Trakt?
    Dla mnie "bomba"uncertain

    2. Zoliborz nie ma bezposredniego polaczenia z Zachodnim. Skandal.
    A przesiadki to w Warszawie slowo-tabu?

    3. Linia 508 w obecnym ksztalcie to jakas porazka. Do piachu, zamiast innych
    500-ek na Marszalkowskiej. (chociaz jakaies ofiary jeszcze byc musza)...


    --
    "...mój gród-to Łódź,/To moja kolebka rodzinna,
    Niech sobie Ganges,Sorrento,Krym
    Pod niebo inni wynoszą,/A ja Łódź wolę."
    Tuwim.
  • 03.08.05, 09:14
    1. Skądże znowu. Można ciąć 116/122/195 przy okazji. Najlepiej 122.

    2. Na razie komunikacja jest zbyt upolityczniona, żeby można było korzystać z
    tych oczywistych argumentów.

    3. Najgorsza w tym jest kuriozalna częstotliwość w DS.
  • 04.08.05, 10:17
    Nie pij już tongue_out

    Jak sobie wyobrażasz cięcie 122 tongue_out W takich sprawach się NIE ŻARTUJE !!!

    Zresztą 195 nie wygląda wiele lepiej, a i 116 bez E-1 i E-2 nie ma się czym
    chwalić, choć jeszcze nie jest dramatycznie.
  • 04.08.05, 14:05
    Nie zastanawiałem sie dokładnie nad tym. Chodzi mi o wycofanie z Żoliborza, nie
    zaś okrojenie rozkładu.
  • 06.08.05, 22:57
    wielbicielztm napisał:

    > Chciałbym poddać pod Waszą krytykę pomysł, który ostatnio usłyszałem i wydał
    > mi się obiecujący. Chodzi o uporządkowanie linii 508, która - jak wiadomo -
    > jest kuriozum ze swoją częstotliwością i przydługaśną trasą. Jest to związane
    > z wymaganiami Żoliborza, który koniecznie musi mieć linię do Zachodniego.
    >
    > Może udałoby się połaczyć linię 508 z 518 w taki sposób, że linia jechałaby
    > do Wilsona jak 508, potem na Trakt do Alej Jerozolimskich i dalej już prosto.
    > Plusy rozwiązania:
    >
    > - 508 mogłoby mieć lepszą częstotliwość
    > - Żoliborz ma linię do Zachodniego
    > - odciążenie 175
    >
    > Tarchomin nic prawie nie traci - 518 nie jest jakąś szczególnie wazną linią a
    > dojazd do Starzyniaka ostatnio się poprawił i jest optymalny bez 518.
    > Potrzebne byłyby przetasowania na Tarchominie (508 nie kluczy a 518 tak i to
    > pewien problem nie wdając się w szczegóły)
    >
    > Czekam na wasze opinie.


    1) 508 skrócić do Wilsona , pasażerowie z Nowodworów wręcz pokochali przesiadkę,
    mało kto teraz jeździ 508 bezpośrednio do Centrum.
    2) skoro musi pozostać bezpośrednie połączenie Pl. Wilsona z Dw Zachodnim to
    albo kierujemy 520 ale jako zwyklaka albo 121 (może wtedy ktoś zacznie tym
    jeździć) albo 110. Częstotliwość w sam raz na Zachodni.
    3) Polączenie 503+518 stanowczo odpada, to topienie brygad w błoto
    4)Już prędzej widziałbym 518 w duecie ze 175 na Lotnisko, bo teraz 175 jeździ
    przeładowane. Obie z częstotliwością 15/15/20 (rano w stronę LOtniska, brak
    koordynacji ze względu na trochę większą częstotliwość 518)
  • 07.08.05, 15:38
    > 1) 508 skrócić do Wilsona , pasażerowie z Nowodworów wręcz pokochali
    przesiadkę

    Czytałeś nieuważnie. Polityczne przyczyny pozostawienie 508 nie sa spowodowane
    przez Tarchomin, lecz Żoliborz.

    > 2) skoro musi pozostać bezpośrednie połączenie Pl. Wilsona z Dw Zachodnim to
    > albo kierujemy 520 ale jako zwyklaka albo 121 (może wtedy ktoś zacznie tym
    > jeździć) albo 110. Częstotliwość w sam raz na Zachodni.

    BArdzo zły pomysł. 520 absolutnie by nie przeszło - protesty murowane. Zresztą
    ta linia jechałaby makabrycznie naokoło. 121 i 110 też naokoło. Trasa 121 jest
    dobra - ta linia sprawdza się jako lokalna dowozówka. A 110 w Centrum? Totalne
    nieporozumienie - znacznie większe niż 508.

    > 3) Polączenie 503+518 stanowczo odpada, to topienie brygad w błoto

    Jakieś argumenty? Gdzie by miało słabą frekwencje? Na którym odcinku? Wręcz
    przeciwnie - kasując 518 trochę brygad odzyskujemy.

    > 4)Już prędzej widziałbym 518 w duecie ze 175 na Lotnisko, bo teraz 175 jeździ
    > przeładowane. Obie z częstotliwością 15/15/20 (rano w stronę LOtniska, brak
    > koordynacji ze względu na trochę większą częstotliwość 518)

    Linia z Tarchomina na Lotnisko to by tym bardziej było topienie brygad w błocie.
  • 07.08.05, 23:40
    widzę że kolega nie zna zasad tworzenia układu tras
    1) linię 508 należy skrócić, gdyż ma być dowozówką z Tarchomina Nowodworów i
    ciągu ulicy Modlińskiej do metra. POlityka nic mnie nie obchodzi, zaproponowałem
    jakieś rozwiązanie, które rekompensuje skrócenie 508. Dlaczego 520 (jako linia
    typu 100) lub 110 lub 121? Otóz, te linie mają fatalną częstotliwość,
    wystarczjącą dla potoków pasażerskich z Żoliborza. Nie marnujemy zbytnio brygad
    a same takie linie rokują nadzieję na ponowne skrócenie do Wilsona. Szkoda
    brygad, zwłaszcza wilekojemnych na dublowanie się z metrem i liniami
    tramwajowymi. pozostawienie linii 508 to brak polityki komunikacyjnej, ale skoro
    ma się już coś zostawiać to tylko linie z kiepską częstotliwością. na Pl.
    Wilsoan wtedy by się ciut rozlużniło. 520 to linia do podziału na pół
    503 +518=503 kategorycznie odpada. BRygady ewidentnie się marnują. wystarczy
    skalkulować brygady. Jaki ma cel łączenie linii, które jechałyby w porannym
    szczycie do połowy trasy pełne z częstotliwością co 8 minut a drugą połowę trasy
    puste. łączenie dla samego łączenia to idiotyzm
    LInia 175 wymaga albo wspomogania przez dodatkową linię albo zwiększenia
    częstotliwości. Tu się nie upieram. 518 sparwdza się doskonale na dotychczasowej
    trasie.
  • 08.08.05, 00:36
    zetkalg napisał:

    > 1) linię 508 należy skrócić, gdyż ma być dowozówką z Tarchomina Nowodworów i
    > ciągu ulicy Modlińskiej do metra.

    Owszem, ale...

    > POlityka nic mnie nie obchodzi,

    Tu jest pies pogrzebany! Żeby zmarginalizowac - co jest oczywiście potrzebne -
    wpływ polityki na KM trzeba naprawde wielkich zmian personalnych w urzędach. No
    i Kaczkę z jeko kliką pogonić. Ale to tak na marginesie.
    A bez tego nie ruszysz 508.

    zaproponowałe
    > m
    > jakieś rozwiązanie, które rekompensuje skrócenie 508. Dlaczego 520 (jako linia
    > typu 100) lub 110 lub 121? Otóz, te linie mają fatalną częstotliwość,
    > wystarczjącą dla potoków pasażerskich z Żoliborza.

    520 fatalną? Nie zgadzam się - jest częstsze niż 508. 110 i 121 owszem, ale ich
    przydatność po skierowaniu na Zachodni będzie znikoma. To dopiero jest
    marnowanie brygad! Na lipnych, rzadko kursujących liniach. To ja już wolę, żeby
    brygady trwonić na linie o trasach prostych, sensownych - choćby doblowały
    metro.

    Nie marnujemy zbytnio brygad
    > a same takie linie rokują nadzieję na ponowne skrócenie do Wilsona.

    A widzisz! Czyli jednak polityka Cię obchodzi!
    Proponujesz linię badziewną, żeby ją potem skasować. Toż to czysta polityka i
    próba zamknięcia ust krzykaczom z Żoliborza.

    > Szkoda
    > brygad, zwłaszcza wilekojemnych na dublowanie się z metrem i liniami
    > tramwajowymi. pozostawienie linii 508 to brak polityki komunikacyjnej, ale
    skor
    > o
    > ma się już coś zostawiać to tylko linie z kiepską częstotliwością.

    Nie podzielam Twojego zdania. Przynajmniej nie do końca. Jak już dublowac
    metro, to liniami sensownymi. Z Tarchomina ktoś tym 508 pojedzie do Centrum i
    ma jakiś zysk. 110 nie pojedzie w zasadzie nikt. 121 tym bardziej. To jeszcze
    gorsze marnowanie pieniędzy.

    > 520 to linia do podziału na pół

    Nie zgadzam się. Znakomita frekwencja mówi sama za siebie. Mozna ją uwzyklić,
    nieco pociąć, ale skracać nie polecam. Nawet ZTM w pierwotnym - jak się teraz
    okazuje całkiem odwaznym - projekcie tego nie chciał.

    > 503 +518=503 kategorycznie odpada. BRygady ewidentnie się marnują. wystarczy
    > skalkulować brygady. Jaki ma cel łączenie linii, które jechałyby w porannym
    > szczycie do połowy trasy pełne z częstotliwością co 8 minut a drugą połowę
    tras
    > y
    > puste.

    Ale one i tak drugą połowę jadą puste obojętnie czy na dłuższej czy krótszej
    trasie!! Przecież autobusy się nie zdematerializują. Przynajmniej muszą zjechać
    do zajezdni.
    Pomysł z 503-518 tez ma podtekst polityczny, bo pozwala "ograniczyć liczbę
    linii na Krakowskim". Ale w ZTM jest teraz nowa koncepcja, więc może nic z tego
    nie wyjdzie.

    łączenie dla samego łączenia to idiotyzm
    > LInia 175 wymaga albo wspomogania przez dodatkową linię albo zwiększenia
    > częstotliwości.

    Tak, ale niekoniecznie linią o tak podobnej trasie. Wzmocnienie jast
    najpilniejsze chyba z Traktu do Centrum. Na Żwirkach można wzmocnić cokolwiek -
    436, 512 i tez będzie dobrze...

    >Tu się nie upieram. 518 sparwdza się doskonale na dotychczasowe

    E tam. Wcale się nie sprawdza. Fatalny czas przejazdu - zawyżony na całej
    trasie nawet o 10 minut zniechęca mnie do niej zupełnie. Choc ma jeden "fajny"
    przystanek - dla wybranych kursów, nigdzie nie ujęty - ani w rozkładach, ani na
    przystankach. Przystanek z osobistego nadania przez Kaczyńskiego. :-[

    Pozdrawiam i czekam na polemikę.
  • 08.08.05, 10:58
    121 to dobra trasa?
    To w ogole tym KTOKOLWIEK jezdzi?
    indifferent

    --
    "...mój gród-to Łódź,/To moja kolebka rodzinna,
    Niech sobie Ganges,Sorrento,Krym
    Pod niebo inni wynoszą,/A ja Łódź wolę."
    Tuwim.
  • 08.08.05, 23:20
    1. Potok
    2. Ruda
    3. Wrzeciono
    4. "Chomiki"
    5. pacjenci Szpitala Bielańskiego
    6. (...)

    Linia w przyszłości może być bardzo dobrą dowozówką do metra na Kasprowicza.
  • 09.08.05, 11:03
    A ja mam lepszy pomysł :
    519 Dw.Centralny - Powsin Park Kultury
    508 Gwiaździsta - Dw.Zachodni
    E-4 zwiększenie częstotliwości rekompensujące likwidacje 508 z odcinka
    Nowodwory-Pl.Wilsona

    Efekt : nikt nie traci, jedna linia mniej dubluje metro
  • 09.08.05, 15:06
    Już lepiej 508 skrócić do Wilsona i uruchomić nową linię z Gwiaździstej z nr 1xx
    skoordynowaną ze 157.
  • 09.08.05, 22:55
    Złe pomysły:

    1. linia z Gwiaździstej na Zachodni jest bez sensu, bo z Potoku i Rudej
    szybciej dojedzie się 186, chociaż ma przystanek dopiero na Rondzie Zesłańców.

    2. 519 powinno wylecieć z Powsina, żeby mozna mu było poprawić częstotliwość na
    Sobieskiego. Brygady nie mogą jeździć puste po Powsinie.

    3. Zwiększenie częstotliwości E4 to za mało, bo trzeba jeszcze uporządkować
    przystanki na Modlińskiej. Na Konwaliowej 511 sobie nie poradzi, na
    Płochocińskiej to w ogóle nic by nie było do Wilsona.
  • 10.08.05, 00:26
    zgodzę się, że pomysły nie najlepsze, Ale patrząc na takie solówkowe 1xx z
    Gwiaździstej na Zachodni (wszak ma ono być dowozówką do metra dl Os Potok i
    Marymontu zgraną ze 157 i linią na zachodni dla Pl. Wilsona. Lepsze to niż 508.
    Wozy wielkopojemne są bardziej cenne. co w takim razie proponujecie na Zachodni
    z Wilsona? Mi tylko przychodzi do głowy jedno najlogiczniejsze rozwiązanie:
    Węzeł przesiadkowy Pl. Wilsona-> Metro plus łapanie jakieś linii jadącej po
    trasie 508, które zostanie skrócone do Wilsona. 520, też powinno zostać skrócone
    niezależnie od frekwencji od strony Bielan. Przecież taka przesiadka byłaby
    wygodna, pod warunkiem, że linia 1xx po trasie 520 jeździła by dostatecznie często
  • 10.08.05, 12:12
    Nie podoba mi się pomysł linii zwykłej i to nowej dla zastąpienia 508. To by
    było przeznaniem się do słabości wobec rozwydrzonych radnych. Zwróć uwagę, że
    skierowanie 508 Krakowskim pozwoli na zminimalizowania dubla metra -
    praktycznie będzie on tylko do Dw. Gdańskiego. Na dalszym odcinku i tak musi
    jeździć 518, więc przeguby z 508 wcale by się nie marnowały. Puste by na pewno
    nie jeździły. Z kolei dojazd z Krakowskiego na Zachodni też taki zły nie jest.
    Może się komuś przydać.
  • 10.08.05, 13:00
    ??? a co za dziwadło? 2 linie z Tarchomina na Trakt? 508 musi bezwzględnie
    zakończyć swój bieg na Wilsona. CZekam na dalsze propozycje.
  • 10.08.05, 14:13
    Nie zrozumiałeś mnie!

    Nie dwie a jedna. 508 połaczone z 518.
    Możesz sobie to wyobrazić inaczej:

    - kasujemy 508
    - kierujemy 518 przez Muranowską, Andersa, Mickiewicza, Krasińskiego,
    Wisłostradę, Grota
    - od drugiej stronywycofujemy z PTK i puszczamy Alejami na Zachodni
    - dajemy numer 508 tej linii ;-P

    rozumiesz?
    Moje 508 załatwia dwie rzeczy - linię z Tarchomina na Trakt (która ma dobre
    zapełnienie) oraz dojazd z Wilsona na Zachodni.
  • 10.08.05, 21:54
    Tylko po co? 518 się sprawdza.
  • 11.08.05, 20:23
    ech... wróciliśmy do punktu wyjścia.

    Relacja obsługiwana przez 518 nadal by funkcjonowała a przy okazji załatwiamy
    508 i żoliborskich radnych. 518 przy Starzyniaku nie jest potrzebne. Pod FSO
    tym bardziej.
  • 11.08.05, 22:00
    no to teraz żeś dał, Rondo starzyniaka to przystanek o dużej wymianie pasażerów.
    taka koncepcja odpada.
  • 11.08.05, 23:52
    To prawda, ale 518 nie ma wspólnego przystanku ze 101, 144 i 509, więc
    przynajmniej w jedną stronę (na Tarchomin) jest na Starzyniaku prawie
    kompletnie nieprzydatne!
    Jestem przekonany, że w tej relacji wystarczą już kursujące tamtędy linie -
    wszak 509 i 101 zostały wzmocnione a rozkłady 101 i 144 - skoordynowane. To się
    bardzo liczy. 518 na pewno nie jest już tam niezbędne.
  • 12.08.05, 10:23
    Gdyby było tak jak piszesz to nikt by nie wsiadał przy Starzyniaku. A jednak
    ludzie tam wsiadają ...
  • 11.08.05, 23:54
    Dlaczego "niestety"? Jak na razie pomysły z ZTM są o niebo lepsze niż te, które
    wysuwają samorządy.
  • 12.08.05, 09:31
    z tym 508 przez trakt może nie przejść. ludzie ze Starówki o dziwo tam
    wysiadają. NO chyba że argument modernizacji Ronda S, i puszczenie innym mostem.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.