Dodaj do ulubionych

Zacisze - propozycje zmian

29.12.03, 12:41
Jako że ostatnio miałem okazję odwiedzić Zacisze, dokonałem analizy układu
komunikacyjnego tego rejonu. Muszę przyznać, że mimo upływu lat i rozbudowy
osiedla, trudno dostrzec jakąkolwiek poprawę w kwestii KM. Przede wszystkim
kuleje komunikacja wewnątrz Zacisza, bo na jego obrzeżu (ul. Radzymińska) nie
jest źle, chociaż oczywiście poprawa częstotliwości też byłaby wskazana.
Oto moje propozycje:
Linia 120: wycofanie z ul. Młodzieńczej i Radzymińskiej (odc. Codzienna -
Kościeliska) i skierowanie ulicami: Kondratowicza - Codzienna - Spójni -
Kościeliska - Radzymińska i dalej ob. trasą. Ta zmiana wymagałaby
uruchomienia następujących przystanków: "Łukasiewicza" 01 i 02 oraz "Zacisze"
03 i 04 w ul. Codziennej oraz "Krośniewicka" 01 i 02 w rejonie skrzyżowania
ulic: Spójni/Krośniewicka/Kościeliska.
Linia 118: skierowanie od ul. Wysockiego ulicami: Bazyliańska -
Kondratowicza - Chodecka - Budowlana - Gilarska - Rolanda - Codzienna -
Zacisze. Przy tym rozwiązaniu konieczne jest uruchomienie przystanków:
Rolanda 03 w ul. Rolanda za skrzyżowaniem z ul. Gilarską oraz
przystanek: "Kanał Bródnowski" 01 i 02 w ul. Rolanda.
Jeśli chodzi o obecne przystanki, które ominęłyby linie 118 i 120, to:
przystanki "Bartnicza" i "Rembielińska" obsługiwane są przez linie 126,140 i
524, które od FSO jadą identycznie jak obecne 118, któremu pasażerów zabrało
często kursujące i szybsze 524. Z kolei przystanki "Tużycka" i "Młodzieńcza"
obsługują linie 512, 718 i 805 pokrywające się trasą z linią 120 w 100% od
Pragi do Zacisza.
Edytor zaawansowany
  • 29.12.03, 13:27
    Wczoraj pisałem do Zaciszanina na GG moja wersję:
    120 - ...Kondratowicza-św.Wincentego-Gilarska-Rolanda-Codzienna-Młodzieńcza...
    512 - ...Młodzieńcza-Kondratowicza-Chodecka-Bródno Podgr.
    --
    Salon nie za zbytnio w starym stylu
  • 29.12.03, 14:24
    sloggi napisał:

    > Wczoraj pisałem do Zaciszanina na GG moja wersję:
    > 120 - ...Kondratowicza-św.Wincentego-Gilarska-Rolanda-Codzienna-Młodzieńcza...
    > 512 - ...Młodzieńcza-Kondratowicza-Chodecka-Bródno Podgr.

    Na mój gust takie 120 byłoby za bardzo "zakręcone".
  • 29.12.03, 15:34
    thomasch napisał:

    > sloggi napisał:
    >
    > > Wczoraj pisałem do Zaciszanina na GG moja wersję:
    > > 120 - ...Kondratowicza-św.Wincentego-Gilarska-Rolanda-Codzienna-Młodzieńcz
    > a...
    > > 512 - ...Młodzieńcza-Kondratowicza-Chodecka-Bródno Podgr.
    >
    > Na mój gust takie 120 byłoby za bardzo "zakręcone"

    Co do 512:
    - po pierwsze: na pętli Bródno Podgrodzie nie ma miejsca na nową linię
    - po drugie: 512 jadąc trasą obecnego 120(odcinek: Plac Wileński - Chodecka
    przez Kondratowicza), jako linia przyspieszona nie miałoby szans utrzymać
    obecnej frekwencji, która w godzinach szczytu już od pętli jest wysoka, a
    patrząc na krótkie wozy 120 napełnione maksymalnie w 60% na Kondratowicza i
    innych odcinkach, kierowanie "wielkopojemnego" 512 byłoby absurdem!
    - po trzecie: kierowanie 512 przez Kondratowicza wiązałoby się z brakiem
    postoju na przystankach Bohuszewiczówny 01 i 02 oraz Zaciszańska 01.
  • 29.12.03, 16:18
    Podsumowując wszystkie głosy najkorzystniej byłoby (po otwarciu wiaduktu):
    - 118: od ulicy Wysockiego skierować Bazyliańską, Kondratowicza, Chodecką,
    Budowlaną, Gilarską, Rolanda, Codzienną, do krańca Zacisze uruchamiając
    przysanki Budowlana 01 (za skrzyżowaniem) Rolanda 03, Kanał Bródnowski 01 i 02.
    - 120: od ulicy Targowej skierować Ząbkowską, Radzymińską, Naczelnikowską,
    Księcia Ziemowita, Kraśnicką, Radzymińską, Kościeliska, Spójni, Codzienną do
    Kondratowicza i stałej trasy uruchamiając przystanki Łukasiewicza 01 i 02,
    Zacisze 03 i 04, Krośniewicka 01 i 02 oraz Jórskiego 03.
    - 126 w oparciu o projekt ZTM od ulicy Wysockiego skierować Bartniczą,
    Wyszogrodzką, Chodecką, Kondratowicza, Malborską, Głębocką, Toruńską do krańca
    Radzymińska-Centrum Handlowe.
    - 132 w oparciu o projekt ZTM w połączeniu z 178 z Dworca Zachodniego skierować
    przez Targową, Al. Solidarności, Radzymińską, Jórskiego, Samarytankę, Gilarską,
    św. Wincentego, Kondratowicza, Malborską, Głębocką i skrócić do krańca Grodzisk
    (powrót: Głębocką, Berensona, Oknicką, Lewandowem) ustanawiając przystanek
    Grodzisk 01 przystankiem krańcowym
    - 140 w oparciu o projekt ZTM z krańca Radzymińska-Centrum Handlowe skierować
    Toruńską, Łabiszyńską, Kondratowicza, Chodecką, Wyszogrodzką, Bartniczą,
    Budowlaną, św. Wincentego, Kołową, Ossowskiego, Barkocińską, Myszkowską,
    Gorzykowską, Radzymińską, Al. Solidarności, Targową, Kijowską do krańca Dworzec
    Wschodni
    - 166: w rekompensacie 132 z pętli Bródno-Podgrodzie puścić Krasnobrodzką,
    Chodecką, Kondratowicza, Malborską, Głębocką, Lewandowem, Oknicką, Berensona,
    Kątami Grodziskimi, Zdziarską do krańca Mańki Wojdy co 55 minut (w
    synchronizacji z 132)
    - 345: przekształcić w linię zwykłą 114.
    - 512: dodać przystanku (NŻ) Łukasiewicza 01 i 02.
  • 29.12.03, 16:38
    zaciszanin napisał:

    > - 345: przekształcić w linię zwykłą 114.
    > - 512: dodać przystanku (NŻ) Łukasiewicza 01 i 02.

    Jestem za.
    Ale czy to w sumie nie spowodowałoby, że 512 groziłoby przekręcenie się w 1xx?
    Ile 512 mija przystanków bez zatrzymywania się?
    --
    Salon nie za zbytnio w starym stylu
  • 29.12.03, 17:18
    sloggi napisał:
    > Ile 512 mija przystanków bez zatrzymywania się?

    W stronę Zacisza 9, w stronę Szczęśliwic 10. Przydałoby się "zdjąć" Szwedzką.
  • 30.12.03, 09:08
    Szwedzkiej nikt Ci z 512 nie "zdejmie", bo to jest przystanek obsługujący
    wschodnią część osiedla Białostocka.
    Czyżbyś był kolejnym uważającym, że 512 ma obsługiwać tylko Targówek, Lewinów i
    Zacisze?
    --
    Salon nie za zbytnio w starym stylu
  • 30.12.03, 12:06
    sloggi napisał:

    > Szwedzkiej nikt Ci z 512 nie "zdejmie", bo to jest przystanek obsługujący
    > wschodnią część osiedla Białostocka.
    > Czyżbyś był kolejnym uważającym, że 512 ma obsługiwać tylko Targówek, Lewinów
    i
    >
    > Zacisze?

    Takie było założenie linii typu 5XX - miały być dla osiedli do których
    dojeżdżają docelowo, a po drodze zatrzymywać się tylko w miejscach ważnych
    węzłów komunikacyjnych. Takim jest Dw. Wileński, ale z pewnością nie "Szwedzka"
    czy "Park Praski".
  • 30.12.03, 14:17
    Po zmianie trasy "4" znaczenie tego przystanku znacznie się zwiększyło, ale jak
    dla mnie mógłby tam się nie zatrzymywać.
    --
    Salon nie za zbytnio w starym stylu
  • 30.12.03, 14:29
    sloggi napisał:

    > Po zmianie trasy "4" znaczenie tego przystanku znacznie się zwiększyło, ale
    jak
    >
    > dla mnie mógłby tam się nie zatrzymywać.

    512 miało sens przy Szwedzkiej, gdy nie było 190.
  • 30.12.03, 16:58
    sloggi napisał:

    > Szwedzkiej nikt Ci z 512 nie "zdejmie", bo to jest przystanek obsługujący
    > wschodnią część osiedla Białostocka.
    > Czyżbyś był kolejnym uważającym, że 512 ma obsługiwać tylko Targówek, Lewinów
    i
    >
    > Zacisze?

    Dokładnie tak! Chociaż 512 jest pozostałością 119, to na Szwedzkiej masz 120,
    135, 156, 160, 162, 190, 718, 805 i na pohybel 416. Mało??? Dla kilku ruder
    wystarczyłyby same linie zwykłe, bez pośpiechów i podmiejskich, a to, że 718 i
    805 mają tam przystanek przesiadkowy, a nie na Piotra Skargi, to już zupełny
    absurd!!!
  • 31.12.03, 08:51
    zaciszanin napisał:

    >Dla kilku ruder wystarczyłyby same linie zwykłe, bez pośpiechów i
    podmiejskich,

    Nie pisz o rejonach, których nie znasz!
    --
    Salon nie za zbytnio w starym stylu
  • 31.12.03, 11:08
    sloggi napisał:

    > zaciszanin napisał:
    >
    > >Dla kilku ruder wystarczyłyby same linie zwykłe, bez pośpiechów i
    > podmiejskich,
    >
    > Nie pisz o rejonach, których nie znasz!

    Sloggi, nie denerwuj się tak wypowiedzią Zaciszanina. Przecież na
    przystanku "Szwedzka" zatrzymywały sie tylko 119, 120 i 160 (no i 135 w jedną
    stronę - z powrotem jeździło Wileńską, Konopacką, Stalową, Szwedzką), a bloki
    za torami już były. Teraz - nawet gdyby 512 tam się nie zatrzymywało - mieliby
    120, 135, 160, 162, 190, 718, 805.
  • 31.12.03, 11:25
    Ja się nie denerwuję.
    Tylko Zaciszanin chyba nie bywa w "trójkącie bermudzkim", jakby nie było buduje
    się tam co raz więcej nowych domów. Wystarczy popatrzeć na zapełnienie 23.
    --
    Salon nie za zbytnio w starym stylu
  • 31.12.03, 14:15
    sloggi napisał:

    > Ja się nie denerwuję.
    > Tylko Zaciszanin chyba nie bywa w "trójkącie bermudzkim", jakby nie było
    buduje
    >
    > się tam co raz więcej nowych domów. Wystarczy popatrzeć na zapełnienie 23.

    Tyle, że w wielu miejscach przybywa domów, a tym samym ludzi, więc patrząc w
    ten sposób należałoby dodać wielu liniom typu 5XX przystanki, czyli de facto je
    uzwyklić, tak jak 517 w Ursusie - kiedyś bardzo szybkie, teraz wszędzie się
    zatrzymuje, omijając od Ursusa do Zachodniego zaledwie 2 czy 3 przystanki.
  • 01.01.04, 21:52
    sloggi napisał:

    > Ja się nie denerwuję.
    > Tylko Zaciszanin chyba nie bywa w "trójkącie bermudzkim", jakby nie było
    buduje
    >
    > się tam co raz więcej nowych domów. Wystarczy popatrzeć na zapełnienie 23.

    Muszę Cię uświadomić, że Zaciszanin przez 9 lat jeździł przez Al. Solidarności
    (również w okolicy Szwedzkiej) i uważa, że linia 512 dla Prażan nie zrobi
    specjalnej różnicy, a dla Targowian i Zaciszan ogromne. Nie lubię też
    zasady "szybkich i szybszych pośpiechów", którą Sloggi tak chwali.
  • 01.01.04, 22:42
    zaciszanin napisał:

    > sloggi napisał:
    >
    > > Ja się nie denerwuję.
    > > Tylko Zaciszanin chyba nie bywa w "trójkącie bermudzkim", jakby nie było
    > buduje
    > >
    > > się tam co raz więcej nowych domów. Wystarczy popatrzeć na zapełnienie 23.
    >
    > Muszę Cię uświadomić, że Zaciszanin przez 9 lat jeździł przez Al.
    Solidarności
    > (również w okolicy Szwedzkiej) i uważa, że linia 512 dla Prażan nie zrobi
    > specjalnej różnicy, a dla Targowian i Zaciszan ogromne. Nie lubię też
    > zasady "szybkich i szybszych pośpiechów", którą Sloggi tak chwali.

    Zasada "szybkie i szybsze" w praktyce oznacza "szybkie" i de facto zwykłe. Poza
    ty, skoro się tam zatrzymuje 512, poprzez analogię zażądano przystanku
    dla "416" (a tak fajnie było, jak sobie skracał drogę i omijał korki Stalową -
    Konopacką - Wileńską).
  • 30.12.03, 01:18
    Jestem za i cieszę się, że moje pomysły też zostały wzięte pod uwagę smile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.