Dodaj do ulubionych

Lotnisko Gdynia

07.09.06, 13:55
Jako mieszkaniec Obłuża zbulwersował mnie artykuł we wczorajszej gazecie Echo
Miasta gdzie wyczytałem, że prawdopodobnie w przyszłym roku zostanie
uruchomione lotnisko cywilne w Gdyni Babich Dołach. Czy ktoś poinformowany
może potwierdzić czy to tylko pobożne życzenia autorki artykułu, kiełbasa
wyborcza przed wyborami czy realne plany miasta?
Już teraz loty wojskowych śmigłowców nad osiedlem (szczególnie wieczorami) są
wyjątkowo uciążliwe dla mieszkańców. Kiedy dojdą do tego loty pasażerskie
hałas startujących i lądujących samolotów stanie się nie do zniesienia. Kto
wymyślił kretyński pomysł z lotniskiem przy największym osiedlu w mieście? Na
całym świecie lotniska zlokalizowane są kilkanaście kilometrów za miastem

Zaczynam szukać mieszkania w innej dzielnicy.
Edytor zaawansowany
  • seahowk 07.09.06, 15:37
    Uważam że lotnisko cywile na babich Dołach to bardzo dobry pomysł, jest to
    szansa dla rozwoju tej części Miasta. Pas startowy będzie w stronę morza.
    Jedyni którzy mogą narzekać to mieszkańcy Osady Rybackiej bo tam jest podejście
    do lądowania

    Pz

    Seahowk

    PS

    Ale faktycznie obawiam się że to zwykłe obiecanki cacanki
  • sealion 07.09.06, 16:17
    Pewnie nie mieszkasz na Obłużu i nie latają ci nad głową helikoptery :/

    Mam nadzieję że to tylko kiełbasa przedwyborcza Szczura, a lotnisko cywilne
    nigdy nie powstanie w dzielnicy mieszkaniowej. Niech sobie hałasują w z dala od
    ludzi np w Rębiechowie.
  • seahowk 07.09.06, 17:11

    Pewnie mieszkałem na Babich Dołach i Osadzie rybackiej ale na Obłużu faktycznie
    nie.

    A lotnisko mam nadzieje że powstanie bo będzie ono uzupełnieniem Lotniska w
    Gdańsku.

    pz

    Seahowk
  • germanus 08.09.06, 03:24
    >>Niech sobie hałasują w z dala od ludzi np w Rębiechowie.

    No? A mieszkasz(les) na Morenie? Nawet nie wiesz, jak ci ludzie tam maja?
    Bywam tam gosciem tylko i wieczornym wieczorkiem trzeba czesto przerywac
    rozmowe, bo mocno samoloci.

    Co zas do helikopterow i samolotow to sa to dwie rozne kategorie. Helikoptery
    podchodza skali jak chca, a samolocidla musza wzdluz pasa. I wyjscia nie maja.

    Ale ogolnie, nawet mimo jakiegos tam halasu na Morenie, uwazam, ze problemy
    halasu sa w Polsce za bardzo naglosnione. Przyklad: obwodnica stolycy. Z powodu
    niesamowitego halasu grozacego osiedlom polozonym o godzine jazdy od niej, nie
    bedzie jej wcale! Wiecie jak sie buduje w miastach ameryckich? Niemal NA
    autostradzie, no 3 metry od niej. Ludzie tam mieszkaja i nie narzekaja.
    Wystarczy lekko lepiej wyciszyc.

    Pomyslnych ladowan w BD!!
  • windyga 08.09.06, 10:17
    Troche sie powtracam.
    Otóz w sprawie lotniska (które przeciez juz od dziesiatek lat istnieje i hałas
    wojskowych samolotów tez nie jest chyba muzyką Mozarta...)podpisłi porozumienie
    ministrowie! Czyżby byli na pasku Szczurka i organizowali mu kampanie wyborczą?
    Bzdura!
    Faktycznie, jesli komus trudno mieszkać w sąsiedztwie portu lotniczego powinien
    sie zastanowic nad przeprowadzka. Ale chyba nalezało to zrobic wczesniej, przed
    decyzja o wprowadzeniu sie na Babie Doły...
    --
    Gdynia, to fajne miasto
  • sealion 08.09.06, 15:02
    > Faktycznie, jesli komus trudno mieszkać w sąsiedztwie portu lotniczego
    >powinien sie zastanowic nad przeprowadzka. Ale chyba nalezało to zrobic
    >wczesniej, przed decyzja o wprowadzeniu sie na Babie Doły...

    Nie mieszkam na Babich Dołach tylko na Obłużu górnym. Kiedy się wprowadzałem
    wojskowe maszyny z powodu nraku pieniędzy na paliwo prawie nie latały. Teraz
    helikoptery latają ok 3 razy w tygodniu mniej więcej 30 metrów nad domami
    powodując niesamowity hałas (często po godz 21.00). Teraz miasto funduje 20.000
    mieszkańcom Obłuża, Pogórza i Babich Dołów loty pasażerskie i
    kolejne 'atrakcje'.
    Oczywiście zastanawiam się nad zmianą dzielnicy na spokojniejszą - obawiam się
    że po podjęciu decyzji o budowie terminala spadną ceny mieszkań na Obłużu.
    Powtarzam: mam nadzieję że to kolejna kiełbasa wyborcza Szczura
  • m.krzeski 08.09.06, 20:43
    Czy kazał ktoś zamieszkać koło lotniska,na którym stacjonowały samoloty
    naddźwiękowe?Mało latały z powodów finansowych-co to za argument?!Należało się
    liczyć z tym,że pieniądze się znajdą.Lotnisko na Babich Dołach istnieje
    znacznie dłużej niż osiedle na Obłużu.Osobiście wiele lat mieszkałem na Obłużu
    i huk MiG-ów 21 wielokrotnie mnie budził.Akceptowałem to bo lotnisko było
    pierwsze.Teraz jestem pilotem liniowym i latam w PLL LOT SA.Od pewnego czasu
    obserwuję w Warszawie jak na osi podejścia do lądowania na pas 33 na Okęciu
    powstają nowe domy.Trzeba postawić pytanie kto dał zgodę na budowę w tym
    miejscu.A poza tym zaraz będą protesty od właścicieli tych domów,że samoloty im
    przeszkadzają.Hipokryzja ludzka nie zna granic!
    Lotnictwo będzie się rozwijało i osobiście uważam,że lotnisko na Babich Dołach
    musi być wykorzystane dla potrzeb transportu lotniczego.
  • sealion 10.09.06, 16:34
    To, że nie przeszkadzały ci samoloty to twoja sprawa. Mi przeszkadzają i nie
    zgadzam sie na debilne pomysły miasta na rozbudowę istniejącego lotniska kosztem
    mieszkańców Obłuża i Pogórza. A tobie życzę wybudowania pod domem 4 pasmowej
    autostrady, a na twoje protesty ktos ci powie : hipokryzja ludzka nie zna granic.
  • windyga 10.09.06, 18:14
    No, coż, 80 lat temu ktos postanowił, że sielska wioska staje sie portowym
    miastem.
    A jak miasto, to tez i hałasy rozmaite i tłok. Szczęśliwie jest jeszcze naszej
    kochanej ojczyźnie troche siół i zaścianków. Zatem...
    A Gdynia niech sie rozwija. Bo lotnisko, to na pewno rozwój.
    --
    Gdynia, to fajne miasto
  • m.krzeski 10.09.06, 20:37
    Dla Pańskiej informacji-lotniska Babie Doły nie trzeba specjalnie
    rozbudowywać.Należy je tylko lepiej wyposażyć.Co do 4-pasmowej autostrady to
    faktycznie miałbym pretensje,bo ja tu byłem pierwszy gdy jej nie było w
    planach.Dlatego też nie zamierzam zamieszkać przy trójmiejskiej obwodnicy,która
    już istnieje i jest hałaśliwa.To samo tyczy się lotniska.Wydaje mi się,że Pan
    zamieszkał na Obłużu jak nasze lotnisko już istniało a 34 Pułk Lotnictwa
    Myśliwskiego użytkował wyjątkowo hałaśliwe samoloty Mig-21.Wtedy to nie
    przeszkadzało?Czy jak były loty to Pana akurat nie było w domu?Mig-21
    startujący z dopalaczem jest zdecydowanie bardziej hałaśliwy niż samolot
    komunikacyjny.Wiem co mówię-sam takie pilotuję.
  • jkwt 11.09.06, 10:44
    > (ciach) Mig-21
    > startujący z dopalaczem jest zdecydowanie bardziej hałaśliwy niż samolot
    > komunikacyjny.Wiem co mówię-sam takie pilotuję.
    Chciałby zauważy, że w środku samolotu hałas jest zdecydowanie mniejszy niż na
    zewnątrz.
  • sealion 11.09.06, 10:57
    Nie trzeba rozbudowywać? A odprawa gdzie ma się odbywać? Na łące ? Chyba
    konieczne jest wybudowanie terminala pasażerskiego, bo wojsko swojej
    infrastruktury chyba nie udostępni.
    Na Obłużu zamieszkałem gdy faktycznie istniało już lotnisko wojskowe i latały
    MIG-i. Jednak latały one rzadko, teraz częściej latają śmigłowce.
    Natomiast wg twojego toku rozumowania - lotniska cywilnego nie było wtedy w
    planach. W odróżnieniu od lotów wojskowych będą to starty i lądowania kilka
    razy dzień w dzień. A to już jest istotna różnica na którą sie nie zgadzam.
    Analogicznie- gdyby ulicę przy której mieszkasz miasto przekształciło w
    autostradę - no bo przecież ulica była pierwsza tylko zwiększono jej
    przepustowość.
  • doda-elektroda 08.09.06, 11:42
    fajne starcie.

    Co do cywilnego lotniska: myślę że chodzi o o sportowe awionetki, szybowce,
    loty turystyczne, skoki spadochronowe etc, a nie o cywilne lotnisko
    pasażerskie - bo takie jest przecież kompletnie niepotrzebne.
  • seahowk 08.09.06, 13:47
    Właśnie chodzi o cywilne pasażerskie, i jest potrzebne jak najszybciej. Co
    najmniej z dwóch powodów.

    Lotnisko w Gdańsku jest już przeciążone, poza tym jego położenie jest Dość
    problematyczne z tego co wiem problem jest z kierunkiem pasa i kierunkami
    wiatrów jakie wieją w tej okolicy. Druga rzecz to, to że pojawia się problem
    równego traktowania klientów przez lotniska (linie lotnicze). Boją się że
    zostanie zakwestionowane dlaczego od jednych firm bierze się opłatę X a od
    innych Y ( chodzi tu o tanie linie lotnicze). Drugie lotnisko rozwiązałoby ten
    problem, bo jedne byłoby dla Tanich linii a drugie dla pozostałych.

    Poza tym w okolicy lotniska w Gdańsku powstają ( i będę powstawać ) firmy do
    który dowożone są komponenty drogą lotniczą. Jeśli chcemy aby powstawały tu
    firmy o zaawansowanej technologii to musi być lotnisko i to nie jedno.



    Pz


    Seahowk
  • windyga 08.09.06, 13:58
    howgh, seahowk:))
    --
    Gdynia, to fajne miasto
  • vitalia 08.09.06, 15:44
    Port Lotniczy Gdynia.......pięknie brzmi :)))))))))
    --
    Forum JUDAICA
    אנשים קשים מדי בשבילי
    חוה hayyah
  • jkwt 08.09.06, 15:53
    Lotnisko w Gdańsku nie jest przeciążone tylko niedoinwestowane. Te dwa terminy
    to nie zupełnie to samo.
    W Polsce przeważają wiatry zachodnie i północno-zachodnie i taką też orientację
    ma pas w Rębiechowie.
    Problemem są natomiast mgły. Jednak i to można byłoby w dużej mierze rozwiązać
    poprzez podniesienie kategorii lotniska (wymagane inwestycje - instalacja
    świateł osi centralnej pasa startowego oraz modernizacja ILS).
    Co do cargo to lotnisko w Babich Dołach ma zbyt krótki pas, aby przyjmować
    samoloty w kategorii heavy. Natomiast z rozbudową (o 700 m!) byłoby chyba
    ciężko.
  • seahowk 11.09.06, 09:21
    Odpowiadając mieszkańcom Obuża, sprzedacie mieszkania bo ceny ich pójdą w górę,
    rozbudowa dróg dojazdowych i modernizacja infrastruktury to sprawi, a co do
    ruchu lotniczego jak mówiłem zmartwienie mają mieszkańcy osady lotniczej. Co do
    Mig 21 bis to muszę cię zmartwić latały i to z całkiem dużą częstotliwością ale
    ich nie słyszałeś za często bo start i lądowanie odbywały się równolegle do
    twojego domu.

    Co do dofinansowania lotniska w Rębiechowie to można przyjąć że inwestycja w
    Babich Dołach będzie właśnie taką inwestycją. Babie Doły będą integralną
    częścią Rębiechowa

    Zaskoczyłeś mnie z tymi mgłami więc muszę o tym jeszcze poczytać ( będę mieć
    wiedzę to będę polemizował :) ). Natomiast wiem że często się zdarza że
    Rębiechowo nie może przyjąć samolotu a Babie Doły mogłoby je przyjąć.

    Co do domów powstający ludzie myśla jakoś to będzie a potem stwierdzają że nie
    dają rady i powstaje problem

    pz

    Seahowk

  • jkwt 11.09.06, 10:40
    Na Obłużu nie mieszkam. Z argumentem dotyczącym hałasu to nie do mnie.
    Natomiast zdecydowanie nie jest mi obojętne na co moje miasto zamierza wydać
    pieniądze którymi dysponuje. Babie Doły nie rokują dobrze. Raczej będzie to
    skarbonka bez dna.
    Z mgłami jest tak, że Rębiechowo leży 138 m n.p.m w dodatku w miejscu gdzie
    stykają się dwie masy powietrza. Przy niskiej podstawie chmur nad morzem w
    Rębiechowie będzie mgła. Co nie znaczy, że Rębiechowo nie może przyjmować a
    Babie Doły mogłyby. Przy niskiej podstawie chmur bez ILS raczej Babie Doły
    również nie mogłyby.
  • windyga 11.09.06, 11:56
    Ależ to nie miasto za pieniądze miejskie będzie budować, tylko spółka
    eksploatujaca lotnisko Rebiechowo!. Gdynia, jako miasto ma w tej spółce
    (podobnie jak Gdańsk i Sopot) po ok. 1 proc. udziału.
    Zreszta, jesli to bedzie lotnisko tanich linii, to i terminal bedzie raczej
    skromnym budynkiem. Bo jak tanie, to tanie. Przeciez jednym z problemów na
    lotnisku Rebiechowo sa własnie opłaty lotniskowe, zbyt wysokie dla tanich
    linii. Tamtejsza infrastruktura jest klasy lux, a dla tanich wystarczy klasa
    standard.
    Z pewnoscia spółka, która bedzie budowac ten skromny terminal z pewnoscia
    ograniczy wydatki tylko do koniecznego minimum, by zyski osiagnaćjak najniższym
    kosztem.To jasne.
    No i teraz zgłosi sie kolejna maruda, która bedzie jeczeć, że postawia nam tam
    budy. A ja jakos sie tego nie obawiam. Ech. Pozyjemy, zobaczymy,.
    --
    Gdynia, to fajne miasto
  • jkwt 11.09.06, 12:48
    Taaaak. Spółka Port Lotniczy Gdańsk wręcz siedzi na kasie, z którą nie wie co
    ma zrobić, a na Rębiechowie jest już wszystko co potrzeba i przez najbliże 10
    lat nie będą potrzebne żadne inwestycje.
  • gosia39 11.09.06, 20:05
    trochę długie te linki

    http://www.airliners.net/open.file?id=0837780&WxsIERv=-&Wm=0&WdsYXMg=-&QtODMg=Tqlavn%20-%20Onovr%20Qbyl&ERDLTkt=Cbynaq&ktODMp=Znepu%2029%2C%202005&BP=1&WNEb25u=Cvbge%20Znerx%20%28RCTQ%20Fcbggref%29&xsIERvdWdsY=&MgTUQtODMgKE=Bireivrj%20bs%20Tqlavn%20-%20Onovr%20Qbyl%20%28RCBX%29%20zvyvgnel%20onfr.%20Guvf%20nvecbeg%20vf%20hfrq%20ol%20Cbynaq%20-%20Anil.&YXMgTUQtODMgKERD=2403&NEb25uZWxs=2005-05-13%2021%3A21%3A05&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes&width=1024&height=757&sok=JURER%20%20%28cynpr%20%3D%20%27Tqlavn%20-%20Onovr%20Qbyl%27%29%20%20beqre%20ol%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=27&prev_id=0885388&next_id=0834217

    http://www.airliners.net/open.file?id=0580482&WxsIERv=-&Wm=0&WdsYXMg=-&QtODMg=Tqlavn%20-%20Onovr%20Qbyl&ERDLTkt=Cbynaq&ktODMp=Znl%2016%2C%202004&BP=0&WNEb25u=Uneev%20Xbfxvara&xsIERvdWdsY=&MgTUQtODMgKE=Tqlavn%20-%20Onovr%20Qbyl%20%28RCBX%29%20zvyvgnel%20nvecbeg%20orybatvat%20gb%20Cbyvfu%20Anil%20jnf%20fcbggrq%20raebhgr%20ba%20Svaanve%20syvtug%20NL865%20sebz%20Uryfvaxv%20gb%20Mhevpu.%20Gunaxf%20gb%20Cvbge%20Ovfxhcfxv%20sbe%20vqragvslvat%20vg%20sbe%20zr.&YXMgTUQtODMgKERD=3695&NEb25uZWxs=2004-05-18%2000%3A00%3A00&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes&width=1000&height=762&sok=JURER%20%20%28cynpr%20%3D%20%27Tqlavn%20-%20Onovr%20Qbyl%27%29%20%20beqre%20ol%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=41&prev_id=0609993&next_id=0510327
  • c.kapturek 24.09.06, 12:09
    toż to te same zdjęcia, wiec nie ma problemu:)
  • doda-elektroda 19.09.06, 16:09
    1. lotnisko w Gdańsku nie jest przeciążone. Jego przepustowość wynosi 1m, ruch
    w oku 2005 wyniósł 0.67m.

    2. nie ma żadnego istotnego problemu z wiatrami. A na wszystkie potencjalne
    kłopoty meteo są sposoby, lepsze niż budowanie nowego lotniska w innym,
    problematycznym miejscu.

    3. zróżnicowane stawki opłat lotniskowych to nie żaden problem, ale norma. Tak
    samo byłoby na lotnisku w Gdyni.

    4. argument o komponentach jest wzięty z księżyca. Nic nie wiem o ulokowanych w
    3mieście firmach sprowadzających masowo jakieś „komponenty” i mających problemy
    z logistyką.

    5. dojazd z Gdyni na Rębiechowo nie nie jest kłopotliwy: jest fantastyczny. Z
    każdego punktu Gdyni dojeżdża się wygodną autostradą w trzy kwadranse.

    **

    podsumowując: ewentualne plany co do zbudowania w Gdyni własnego lotniska
    pasażerskiego dowodziłyby tylko tego, że nasze kochane miasto zachorowało na
    ostry przypadek manii wielkości.
  • windyga 20.09.06, 11:43
    No, nie wiem, jakie sa twoje kwalifikacje do tego, by zbijać argumenty na rzecz
    organizowania lotniska. Dla mnie jestes dyskutant-gawedziarz, który jak kazdy
    ma prawo miec swoje zdanie. Rozstrzygna jednak ludzie, którzy z pewnością nie
    sa filantropami...
    --
    Gdynia, to fajne miasto
  • seahowk 20.09.06, 18:24
    Ad 1

    Patrząc po rozwoju i chęci przyjęcia nowych połączeń, obserwując jak przyrasta
    starczy
    go na dwa lub trzy lata. Ruch pasażerski będzie migrował z promów do
    Skandynawii
    ( promy skupią się na wyjazdach zorganizowanych i transporcie samochodowo
    kolejowym)
    PŻB, Stena to potencjał szacowany prawie 1 mln pasażerów w roku. Problem to,
    że na linie lotnicze nie
    biorą się za ten rynek bo nie ma infrastruktury aby obsłużyć taką masę
    pasażerów.


    Ad 2
    Może ty nie widzisz ale stacje meteo i ludzi którzy tam pracują mówią o tym od
    zawsze.



    Ad 3

    Norma jest teraz ale w przeciągu roku będzie sprawa zamknięta. Opłaty mają być
    zrównane i koniec
    pytanie jest inne ile będzie czasu na przystosowanie. Wszystkie duże
    lotniska "mają mniejsze w swoim otoczeniu".


    Ad 4
    Gdzie ty mieszkasz??? w okolicach Rębiechowa powstają co najmniej dwie fabryki
    elektroniki ( jedna będzie produkować AGD druga telekomunikacyjna) które
    postawiły określone wymagania w tej sprawie.

    Ad 5

    Polecam dojazd w godzinach między 14 - 17

    Podsumowując:

    Lotnisko organizacyjnie będzie podlegać pod Rębiechowo więc nie będzie to Port
    lotniczy Gdynia jak sugerujesz.


  • jkwt 21.09.06, 11:31
    seahowk napisała:
    > Wszystkie duże lotniska "mają mniejsze w swoim otoczeniu".

    Nie wiedziałem, że ten baraczek z jednym pasem startowym i bez dróg kołowania
    zalicza się do dużych lotnisk. No cóż. Człowiek uczy się całe życie.
  • doda-elektroda 24.09.06, 15:41
    ad 1.

    potencjał Steny to może i 1m, a potencjał Rębiechowa to 5m. I tak możemy sobie
    gadać o „potencjałach”. Jeśli istotnie pasażerowie z promów masowo przesiąda się
    na samoloty (w co wątpię, zważywszy inne formaty obu grup pasażerów), to przy
    normalnym rozwoju lotnisko w Gdańsku przejmie ich bez kłopotu.

    ad 2.

    skoro takie straszne warunki meteo są na Rębiechowie, to dlaczego nie dość że
    nie zamknęli tego lotniska, ale jeszcze planuje ono obsługę 5m paxów za kilka
    lat? Chyba sądzą, że jakoś sobie poradzą?

    ad 3.

    skoro w ciągu roku „sprawa zostanie zamknięta” i opłaty lotnisowe zostaną
    wyrównane, to odpadnie ci argument żeby przenieść loty do Gdyni, bo w Gdańsku
    nie ma równouprawnienia.

    ad 4.

    Fabryka AGD i telekomunikacyjna w okolicach Rębiechowa? Możesz podać jakieś
    bliższe info? Strony, odnośniki, albo przynajmniej dane? Bo ja sądzę, że
    ważniejszym argumentem niż lotnisko była obwodnica. Nie sądzę, żeby lodówki albo
    szafy krosownicze mieli wozić samolotami.

    ad 5.

    Co? Twierdzisz, że w godzinach szczytu łatwiej jest dojechać na Babie Doły niż
    na Rębiechowo? Kpisz chyba. Czyżby na Babie Doły, zapyziałą dzielnicę na
    samiutkim końcu Gdyni, odgrodzoną od miasta terenami wojskowymi i przemysłowymi,
    zbudowali ostatnio jakąś autostradę? Bo wzdłuż całej całej Gdyni od Cisowej po
    Orłowo jest kilka zjazdów na obwodnicę, po której za chwilę dojedziesz na
    Rębiechowo.
  • doda-elektroda 23.09.06, 08:31
    i oto wyszła spod makijażu mniej przyjemna buzia pani gospodyni.

    Podałam 5 powodów, dla których budowa lotniska w Gdyni jest bzdurą. Pani
    gospodyni nie zajęła się żadnym. Zamiast tego postanowiła poprzylepiać mi
    etykietki.

    **

    Na szczęście łaskawie pozostawiła mi prawo pisania na tym forum.

  • kroqus 23.09.06, 10:16
    Pani gospodyni pewnych rzeczy nie wypada a poza tym jest osobą dobrze
    wychowaną. Ale ja mogę sobie pozwolić na to aby stwierdzić że osba która
    twierdzi iż dodatkowe lotnisko w trójmieście a szczególnie w tej części Gdyni
    jest kompletnie niepotrzebne jest poprosty "gupia". Splendor dla Gdyni z tytułu
    posiadania lotniska jest ważny ale akurat mało istotny w porównaniu z
    przesłankami ekonomicznymi zwiazanymi z dynamicznie rozwijającym się portem (
    kontenery,promy, turyści, planowana budowa centrum logistyczno-dystrybucyjnego).
    Miedzy innymi to wymusza takie inwestycje jak budowa estakady do obwodnicy,
    budowa A1 oraz lotnisko w Babich Dołach.Te wszystkie inwestycje w przyszłości
    będą wpływały na rozwój Gdyni oraz całego regionu a to w konsekwencji da
    pieniądze i miejsca pracy.To w bardzo dużym skrócie.
  • doda-elektroda 23.09.06, 13:47
    zaczął od stwierdzenia, że jestem głupia. Zwykłe chamstwo? Tak, oczywiście, w najczystszym wydaniu.

    A potem seria sloganów z folderów reklamowych. Dynamicznie rozwijający się port - nieprawda. Promy - a co ma piernik do wiatraka, będą przesiadać się z promów na samoloty? Turyści - tym wystarcza całkowicie Rębiechowo. Planowane centrum logistyczne - i co, będą tam dowozić te osławione "komponenty" samolotami?

    Fakt, to był duży skrót myślowy. Z gatunku tych skrótów prosto w maliny.
  • kroqus 23.09.06, 22:08
    Wypij szklanke zimnej wody to Ci przejdzie.Nie napisałem że jesteś głupia tylko
    specjalnie urzyłem formy "gupia" w cudzysłowiu a to olbrzymia różnica ale widać
    Ty nie chwytasz takich przenośni .Jeśli jednak nie dostrzegasz pozytywnych
    stron z modernizacji lotniska wojskowego w Babich Dołach i rozszerzenia jego
    funkcji co tylko może mieć pozytywne aspekty dla naszego miasta to faktycznie
    powinienem w stosunku do twojej osoby urzyć tej formy gramatycznej którą sama
    sobie przypisujesz.
  • doda-elektroda 24.09.06, 14:52
    napisał że jestem głupia, a teraz wykręca kota ogonem że to przenośnia, że
    cudzysłów i że bez literki eł. Jednym słowem cham, ale jednak nie całkiem
    stracony dla świata: trochę się zawstydził.

    I dalej jedzie już znowu na bezczela: że to ja jestem winna, bo "nie chwytam
    różnic". A na końcu powrót do tego, czemu akapit wyżej zaprzeczył: znów że
    jestem głupia. Czyli jednak przestał się wstydzić.

    A jaki z niego stylista, ortograf i gramatyk! Zostawiając na boku Babie Doły
    pozwalam sobie skromnie dostrzec, że być może byłoby "pozytywnym aspektem dla
    naszego miasta" gdyby podszkolił trochę zasady użycia er zet.

    pozdrawiam serdecznie
  • kroqus 24.09.06, 17:15
    Tak się składa że to właśnie Ty próbujesz wmówić mi że napisałem coś innego z
    tego powodu określenie krętacz bardziej pasuje do Ciebie.Zupełnie nie trafiłaś
    nie próbowałem się tłumaczyć z jakiegokolwiek powodu bo nie mam poczucia winy
    ani wstydu żeby było jasne.Zatrwożony raczej jestem twoim sposobem myślenia.
    Uwierz mi tu nie chodzi o jakieś chore ambicje jednego urzędnika miejskiego bo
    miasto poniesie stosunkowo niewilkie koszta przy realizacji tego
    przedsięwzięcia w stosunku do prywatnego inwestora.Po drugie dla wszystkich
    jest to proste i zrozumiale że dla dużych inwestorów region ( trójmiasto) z
    dwoma lotniskami jakie by nie były zawsze jest bardziej atrakcyjny niż z
    jednym.A o tę atrakcyjność właśnie chodzi bo niedawno na frach trójmiejskich
    była wielka dyskusja dlaczego duży biznes omija trómiasto.
  • doda-elektroda 24.09.06, 20:31
    najpierw napisał że jestem głupia.

    Potem zmienił zdanie i stwierdził że nie napisał.

    A potem znowu napisał, że jestem głupia.

    I ostatnio dodał, że napisałam co innego niż on napisał.

    Hm, całkiem możliwe, bo zdaje się sam nie wie, co napisał,

    W tej sytuacji zwierzenia gościa na temat „dużych inwestorów” i dlaczego „duży biznes omija Trójmiasto” możemy chyba spokojnie zostawić w spokoju.
  • kroqus 25.09.06, 06:26
    Boże! ale Ty kobieto musisz mieć kompleksy
  • doda-elektroda 25.09.06, 13:55
    a co, sobie już mierzyłeś? Ile wyszło?




  • gosia39 23.09.06, 12:22
    ..budowa lotniska w Gdyni jest bzdurą..

    ależ my mamy lotnisko cały czas, nie trzeba budować ;))
  • doda-elektroda 24.09.06, 14:54
    a jak w porcie z gościnną wizytą jest jakiś krążownik smigłowcowy, to wtedy mamy
    nawet w Gdyni kilka lotnisk!
  • gosia39 24.09.06, 13:10
    > 1. lotnisko w Gdańsku nie jest przeciążone. Jego przepustowość wynosi 1m, ruch w oku 2005 wyniósł 0.67m.

    ale w tym roku od stycznia do lipca było już 670 357 pasażerów, milionowy pasażer zostanie odprawiony prawdopodobnie na przełomie wrzesień/październik.

    > 2. nie ma żadnego istotnego problemu z wiatrami. A na wszystkie potencjalne
    > kłopoty meteo są sposoby, lepsze niż budowanie nowego lotniska w innym,
    > problematycznym miejscu.

    problemem lotniska w Rębiechowie są nie tyle wiatry co zalegające nisko na tym obszarze mgły.
    Nikt w Gdyni nie chce budować nowego lotniska, ono jest i funkcjonuje, chodzi o zmianę przeznaczenia z wojskowego na cywilne

    > 3. zróżnicowane stawki opłat lotniskowych to nie żaden problem, ale norma. Tak samo byłoby na lotnisku w Gdyni.

    masz rację to norma
    www.przeloty.com.pl/articles.php?id=31
    ale też nie masz racji bo to duży problem
    Opłaty lotniskowe u przewoźników latających z tego samego terminalu powinny być więc porównywalne

    "..Dlatego całą sprawą zainteresowały się Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze i Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC). Prezes Urzędu Krzysztof Kapis zlecił przygotowanie raportu o opłatach lotniskowych pobieranych przez linie. Według niego do opłaty lotniskowej powinna być zaliczana wyłącznie opłata pasażerska (zwłaszcza, iż koszt odprawienia pasażera w terminalu w wybranym porcie jest ujęty w taryfikatorze i dla wszystkich przewoźników taki sam.."

    Nie jest wykluczone wobec tego, że w niedługim czasie dojdzie do wyrównania opłat lotniskowych.

    > 4. argument o komponentach jest wzięty z księżyca. Nic nie wiem o ulokowanych 3mieście firmach sprowadzających masowo jakieś „komponenty” i mając
    > ych problemy z logistyką.
    wystarczy spojrzeć jak zwiększają się przewozy ładunków w Rębiechowie
    w 2004 było 3,1 mln ton w 2005-3,45 a do lipca 2006-2,24 mln ton

    >5. dojazd z Gdyni na Rębiechowo nie nie jest kłopotliwy: jest fantastyczny. Z
    > każdego punktu Gdyni dojeżdża się wygodną autostradą w trzy kwadranse.
    zgadza się

    > podsumowując: ewentualne plany co do zbudowania w Gdyni własnego lotniska
    > pasażerskiego dowodziłyby tylko tego, że nasze kochane miasto zachorowało na
    > ostry przypadek manii wielkości.

    ewentualne plany co do zmiany przeznaczenia lotniska wojskowego na pasażerskie dowodzą tylko że nasze kochane miasto stara się wykorzystać szanse na rozwój turystyki i biznesu
  • doda-elektroda 24.09.06, 15:07
    cześć gosiu, ja widzę to tak:


    "ale w tym roku od stycznia do lipca było już 670 357 pasażerów, milionowy
    pasażer zostanie odprawiony prawdopodobnie na przełomie wrzesień/październik"

    plany Rebiechowa to przepustowość 2m za trzy lata i 5 mln do 2015. Jaki ruch
    pasażerski zakładają zwolennicy lotniska w Gdyni?

    **

    "Nikt w Gdyni nie chce budować nowego lotniska, ono jest i funkcjonuje, chodzi o
    zmianę przeznaczenia z wojskowego na cywilne"

    Ogrom prac związantych z przystosowaniem lotniska w Babich Dołach do ruchu
    pasażerskiego to faktycznie budowa nowego lotniska. Betonowy pas i kilka budek
    po bokach to jeszcze nie lotnisko.

    **

    "Opłaty lotniskowe u przewoźników latających z tego samego terminalu powinny być
    więc porównywalne"

    No więc w czym problem? Pan prezez Kapis wyrównaja te opłaty w Rębiechowie i
    odpadnie (fikcyjny zresztą) argument, by budować lotnisko w Gdyni, bo w Gdańsku
    nie ma równouprawnienia.

    **

    "wystarczy spojrzeć jak zwiększają się przewozy ładunków w Rębiechowie w 2004
    było 3,1 mln ton w 2005-3,45 a do lipca 2006-2,24 mln ton"

    myślę że z taką dynamiką przyrostu obecna infrastruktura Rębiechowa będzie
    obsługiwać cargo jeszcze przez kilka lat. Poza tym na tej samej stronie, z
    której masz te dane, napisane jest o planach modernizacji obecnego i budowie
    nowego terminalu cargo.
  • gosia39 24.09.06, 17:02
    nie jestem specjalistką od lotnictwa, ale wydaje się że poczynania prezesa Machczyńskiego i władz Gdyni są w tym przypadku rozsądne i dalekowzroczne bo:
    1. zyskuje mocny argument w walce o nowe połączenia lotnicze
    do tej pory gdy samoloty nie mogły lądować w Rębiechowie z powodu mgły kierowano je do Poznania, teraz mogą wylądować w Gdyni, po oddaniu do użytku trasy Kwiatkowskiego to jakieś 30 min drogi.
    2. Jeśli te zabiegi o nowe połączenia przyniosą skutek to ma zapewnione drugie lotnisko na które może skierować część lotów
    3. Jeśli w trybie administracyjnym zostaną ujednolicone stawki opłaty lotniskowej w każdej chwili może rozdzielić ruch - "normalne" do Rębiechowa tanie do Gdyni co zapewni superpozycję wśród innych regionalnych lotnisk
    4. > Ogrom prac związantych z przystosowaniem lotniska w Babich Dołach do ruchu
    > pasażerskiego to faktycznie budowa nowego lotniska.>Betonowy pas i kilka budek
    > po bokach to jeszcze nie lotnisko
    "Lotnisko posiada dwie utwardzone drogi startowe: betonowy RWY 14/32 o długości
    2500 m, szerokości 60 m i nośności PCN 051 R/B/W/T, jak i asfaltowy RWY 09/27 o
    długości 575 m, szerokości 30 m i nośności PCN 015 F/B/X/T."

    (wklejam z innego portalu)
    Droga startowa dla samolotów jest w bazie na Babich Dołach w bardzo dobrym stanie, są też urządzenia nawigacyjne, trzeba będzie poprawić miejsca postojowe i przygotować terminal pasażerski. W tym momencie nie wiadomo jeszcze, czy hala odprawy pasażerów zostanie zbudowana od podstaw, czy też na ten cel zostanie wykorzystany któryś z wojskowych budynków.

    pozdrawiam ;))
  • doda-elektroda 24.09.06, 21:01
    ad 1. budowanie nowego lotniska po to, aby zapewnić awaryjne lądowania dla samolotów przekierowanych z Rebiechiowa to moim zdaniem marny dowód dalekowzroczności władz Gdyni.

    ad 2. oczywiście, można będzie skierować część lotów do Gdyni. Tylko po co? Żeby pasażerowie zamiast w normalnych terminalach odprawę przechodzili w blaszakach, a do domu zamiast obwodnicą jeździli serpentynami na Czernickim?

    ad 3. przedtem mówiliście „w Gdańsku nie ma równouprawnienia, trzeba tanie linie przenieść do Gdyni”. Kiedy sami zaplątaliście się w pułapkę własnych argumentów przyznając, że ktoś tam chce ujednolicić stawki lotniskowe, mówicie „w Gdańsku będzie równouprawnienie, trzeba tanie linie przenieśc do Gdyni”. Co dobrze oddaje całą logikę: chcemy, do jasnej anielki, lotniska w Gdyni, a argument zawsze się znajdzie. Przedtem argumentem był brak jednolitych stawek w Gdańsku, teraz argumentem jest to, że w Gdańsku będą jednolite stawki.

    ad 4. po co mi gosiu droga piszesz o charakterystyce techniczej pasa, skoro napisałam ci, że pas i budki po bokach to jeszcze nie lotnisko [pasażerskie]. A terminal? A drogi dojazdowe? A parking? A hangary? A zaplecze techniczne?

    **

    PS. ja też nie jestem ekspertem. Użytkownikiem zresztą też niespecjalnym. Ostatni raz korzystałam z Rębiechowa wiosną zeszłego roku.
  • jkwt 25.09.06, 12:15
    gosia39 napisała:

    > problemem lotniska w Rębiechowie są nie tyle wiatry co zalegające nisko na
    tym
    > obszarze mgły.

    IMHO łatwiej i taniej podnieść klasę lotniska w Rębiechowie niż wybudować nowy
    port lotniczy w Babich Dołach.
    Zapewniam, że Rębiechowo nie jest jedynym lotniskiem mającym problemy z mgłami.
    Częste mgły występują również np. na lotnisku JFK.
  • c.kapturek 21.09.06, 10:01
    bez przesady, mieszkałam kiedyś na obłużu i niebyło tak źle. teraz u mnie też
    nie raz latają nad wzgórzem, wczoraj nawet leciala awrionetka czu cuś.
    a rozbudowa lotniska, jak najbardziej jestem za, Gdynia się rozwija i nic tego
    niepowstrzyma:)
  • seahowk 21.09.06, 15:20
    JKWT może masz z dym dużym to przesadziłem ale wiadomo o co mi chodziło


    pz

    Seahowk
  • jkwt 21.09.06, 21:55
    Nie wiem o co chodziło. W tym roku na Rębiechowie będzie 1,2-1,3 mln pasażerów.
    Wzrost imponujący, ale w kolejnych latach już taki nie będzie. Jak na
    możliwości obecnego kurnika to zdecydowanie za dużo. Jednak lotnisko ma
    możliwość bezproblemowej rozbudowy do 5 mln pasażerów rocznie.
    Oprócz tego potrzebne są inwestycje w infrastrukturę nawigacyjną. Przede
    wszystkim światła osi centralnej na podejściu 29, ILS na podejściu 11 oraz
    drogi kołowania.
    Jeśli prezes portu lotniczego mówi, że te inwestycje są w tej chwili
    nieopłacalne (np. z powodu mgły jest odwoływanych kilkadziesiąt lotów rocznie)
    to tym bardziej nie opłacalne jest tworzenie kolejnego cywilnego lotniska.
    Dojazd. Bez przesady. Z centrum Gdyni nawet w szczycie to góra pół godziny. Z
    południowych dzielnic Gdyni łatwiej dojechać do Rębiechowa niż do centrum a tym
    bardziej na Babie Doły.
  • doda-elektroda 24.09.06, 15:21
    Albo jakie cargo? Ktoś zna plany?
  • doda-elektroda 24.09.06, 21:43
    Ktoś może powiedzieć: no dobrze, doda, ty cycata idiotko, niech lotnisko na Babich Dołach okaże się wielką komercyjną wtopą – ale co ci to wszystko szkodzi, w końcu to nie twoje pieniądze?

    No więc tera napiszę wam, dlaczego jestem przeciwko temu cyrkowi na Babich Dołach, jo?

    Bo mój nos mówi mi, jak to się skończy.

    Koło tego interesu zakręci się kilku cwaniaczków. Ten będzie stawiał fabrykę, tamten centrum te, no, logiczno-logistyczne, inny znowu będzie pasażerów przesadzał z samolotów na promy. Agencje PR, plakaty na ulicach, wywiady w gazetach, uściski dłoni w Prezydium oraz piękne prezentacje w PowerPoincie z rosnącymi słupkami. Potrzeba tylko przychylnej atmosfery we władzach miasta. Czaicie, o co chodzi? Tak, oczywiście, my już mamy otwarte linie kredytowe na miliony dolarów, tylko chodzi nam o ten początkowy impuls.

    A wynik? Jak to u nas jest. Miasto które podżyrowało kilku spryciarzy i wydało masę pieniędzy na infrastrukturę, a w zamian otrzymało dwa nowe budynki z blachy falistej – znaczy „Terminal Lotniczy Gdynia Babie Doły”. I kilka procesów za niewywiązenie się ze zobowiązań, bo te kebaby na lotnisku nie sprzedają się jak trzeba. Nic dziwnego, skoro samolot ląduje tu raz na dwa dni, a liczba pasażerów rocznie osiąga w porywach 30 tysięcy.
  • gosia39 25.09.06, 10:15
    > Bo mój nos mówi mi, jak to się skończy

    szczerze i otwarcie napisane, z tym argumentem nie ma co dyskutować ;)))

    pozdrawiam
  • seahowk 10.10.06, 10:29
    Gosia jesteś wielka piwo tobie wiszę :)))

    pz

    seahowk

    PS

    Kto chce zgody szuka sposobu, kto chce wojny szuka powodu

    :))
  • seahowk 10.10.06, 12:09
    Załączam odpowiedź dotyczacą fabryki twoje tezy są do obalenia w ciągu 15 min
    szukania w internecie. Poza tym to ty powinnaś sprawedzić zanim podważysz jakąś
    wypowiedź. Oszczędziś sobioe smieszności a nam rozrywki ( kiepskiej zresztą.


    Japońska fabryka powstaje za obwodnicą
    Gazeta Wyborcza, 11 kwietnia 2006r.

    Zaledwie pół roku po podpisaniu listów intencyjnych ruszyła budowa japońskiej
    fabryki mechaniki precyzyjnej w Rębiechowie. Zakład będzie gotowy na początku
    przyszłego roku.

    Na razie prace przygotowawcze prowadzi Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna. -
    Musimy uzbroić teren w media i przygotować plac budowy - mówi Włodzimierz
    Ziółkowski, prezes PSSE. Budowana jest też tymczasowa droga od ul. Słowackiego
    do przyszłej fabryki.

    Japończycy budowę zapowiedzieli w czerwcu zeszłego roku. Wystarczyło nieco
    ponad pół roku, by prace ruszyły z miejsca.

    - W zakładzie pracować będzie ponad 100 osób - mówi Ziółkowski.

    Inwestorem jest firma Suruga Seiki, która w czterech zakładach na świecie (poza
    Japonią - w Chinach, Wietnamie i USA) produkuje nowoczesne narzędzia dla
    przemysłu elektronicznego i motoryzacyjnego.

    Lokalizacja inwestycji nie jest przypadkowa. - Japończycy zaznaczyli, że
    interesuje ich tylko sąsiedztwo lotniska - przyznaje Ziółkowski.

    Wszystko dlatego, że większość produkcji ma być wysyłana w świat drogą
    lotniczą. Na razie nie wiadomo, czy to oznacza, że w Gdańsku regularnie będą
    się pojawiały wielkie samoloty transportowe. - Wiemy, że fabryka się buduje,
    ale nie mamy na razie informacji o konkretnych potrzebach, jeśli chodzi o
    transport lotniczy - mówi Adam Skonieczny z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w
    Rębiechowie.

    Więcej w Gazecie Wyborczej
  • doda-elektroda 11.10.06, 09:47
    znalezienie linku, o który prosiłam, zajęło ci dużo więcej niż 15 minut.

    Mianowicie ponad dwa tygodnie.

    Ale doceniam twój wysiłek. Moja dziękować.
  • seahowk 11.10.06, 11:09
    Byłem na urlopie :)))) dane ściąłem wczoraj po przeczytaniu wpisów

    pz

  • grzehuu 13.10.06, 20:20
    + są takie że zeczywiscie rozwinie sie troche interes Gdyni , moze wrescie
    jakis remoncik dróg itp

    - według mnie to wyobrazcie sobie te korki samochodow zeby dostac sie do
    lotniska , lub niszczenie drzew w strone babich , niszczenie pola , To samo w
    strone kosakowa . A ja wole sobie pojezdzic sciezka rowerowa bez smrodu
    samochodow . Pozatym jezeli maja juz budowac to zadam jakis sciezek
    rowerowych ! i nie przy ulicach głownych ! ;]



    Ogolnie to jestem za :] ale musza byc spelnione pewne warunki , ciekawe jak
    zniesie to moja babcia co ma działke obok lotniska , pamietam te czasy tych
    wszytkich odrzutowców :D:D
    --
    <*><*><*>
    ZAPRASZAM SERDECZNIE NA FORUM O DUCHACH! :)
    forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=43164
  • doda-elektroda 28.11.06, 10:05
    jako argument na rzecz budowy lotniska w Gdyni kilkakrotnie podawano rzekomo
    fatalne warunki pogodowe, a zwłaszcza mgły, panujące często na Rębiechowie.

    Coś a propos poniżej.

    miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,3758853.html
  • kurzatwarz3 28.11.06, 11:17
    Cytat z "przedmówcy":Inaczej predzej
    > czy pozniej Szczurek dostanie Babie Doly, zaleeeje je forsą
    > i jaka linia będzie wtedy chciała latać z Ręb?
    Zabawne, że nawet mgła moze byc pretekstem do złosliwych szowinistycznych
    komentarzy..;))
    Przeciez lotnisko w Babich Dołach bedzie formalnie częścia lotniska w
    Rębiechowie! Jako rezerwowe i zapewne obsługujace głównie tanie linie.
    I w ogóle o jakim "zalaniu forsą" jest mowa?! Trudno pojąć doprawdy takie
    szczeniackie komentarze
  • kroqus 28.11.06, 12:14
    Z tego co wiem to sprawa lotniska w Babich Dołach jest już przesądzona. Kwestia
    otwarcia sprowadza się do spraw technicznych a termin przyszłego roku jest
    całkiem realny.
  • seahowk 29.11.06, 14:21
    Samoloty na Rębiechowie mogły lądować bo mgły w Gdańsku nie było to czemu
    miałyby nie lądować dziś mgła już się pojawia a nad Rębiechowem a na Babich
    jeszcze jest widoczność dobra

    Co do złośliwości to wydaje mi się że osoby które to piszą mają kłopot z
    rozróżnieniem podstawowych zagadnień takich jak wojewoda, prezydent Miasta,
    Burmistrz, Skarb Państwa, Gmina, Powiat Grodzki, Powiat Puck, Gmina Kosakowo.

    Opanowanie tych zagadnień jest bardzo wskazane aby wiedzieć co z czego wynika i
    kto jest „sitwa” a kto kolektyw


    PZ

    Seahowk
  • seahowk 10.05.07, 11:39
    Żródło:
    Eurobuild/elektrobudowa/easylogistyka.com09.05.2007 16:20

    Elektrobudowa firma, będąca wiodącym wykonawcą i dostawcą aparatury
    rozdzielczej średnich i niskich napięć, jak również stacji i systemów
    elektroenergetycznych zawarła umowę z 17 Terenowym Oddziałem Lotniskowym w
    Gdańsku na wykonanie robót budowlanych przy budowie portu lotniczego na Oksywiu.

    Zakres robót obejmuje wykonanie budynku portu lotniczego wraz z wieżą kontroli
    lotów, wyposażenie budynku w urządzenia techniczne i instalacyjne, wykonanie
    sieci zewnętrznych, robót drogowych oraz zagospodarowanie terenu i budowę
    obiektów pomocniczych. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 9,99 mln zł.
    Początek prac przewidziany jest na 17 maja 2007 roku, natomiast ich zakończenie
    na styczeń 2010 roku.

  • kroqus 10.05.07, 21:33
    To bardzo dobra wiadomość tylko nie wiem jak się to ma do dzisiejszej
    wypowiedzi marszałka woj. Kozłowskiego( program III TVG) który oficjalnie
    stwierdził że będzie optował za drugim lotniskiem obok Rębiechowa w Malborku a
    nie w Gdyni.
  • seahowk 11.07.07, 10:08
    Chcą go władze Gdyni i Kosakowa. Entuzjastycznie o modernizacji wypowiadają się
    wojskowi, a nawet władze Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy z Gdańska, które
    mają zarządzać nowym obiektem
    W Gdyni miałyby lądować przede wszystkim samoloty latające na trasach
    obsługiwanych przez tanie linie. Na całym świecie tacy przewoźnicy nie mają baz
    w dużych miastach, ale w mniejszych ośrodkach. Poza tym Gdynia miałaby być
    rezerwowym portem dla Gdańska, bo przy wietrznej pogodzie łatwiej tam
    wylądować. W Rębiechowie nie ma bowiem blisko lasów, które chronią przed
    wiatrem lądowisko w Babich Dołach.

    Kolejną ważną funkcją, jaką spełniałby nowy port lotniczy w naszym regionie,
    byłyby przewozy cargo. Nieopodal jest port morski, który mógłby teraz nabrać
    nowego znaczenia. W ciągu roku zakończy się budowa Trasy Kwiatkowskiego, która
    połączy go z obwodnicą Trójmiasta. Budowa lotniska byłaby ostatnim etapem
    ułatwiającym rozwój.

    Pomysł popierają władze Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy z Gdańska, bo one
    mają nowym lotniskiem zarządzać. Z entuzjazmem o tym pomyśle wypowiadał się
    marszałek województwa Jan Kozłowski, ale ostatnio jest nieco bardziej ostrożny.

    - Trzeba sprawdzić, czy drugie lotnisko jest potrzebne, ponieważ dzięki nowym
    inwestycjom port lotniczy w Gdańsku będzie w stanie przyjąć po przebudowie
    ponad 5 mln pasażerów - mówi Kozłowski.

    Zarząd województwa sporządzi więc studium strategiczne rozwoju sieci lotnisk na
    Pomorzu, bo w grę wchodzą jeszcze te w podsłupskim Redzikowie i w Królewie
    Malborskim.

    Gdyńskie władze wcale się tym jednak nie przejmują. Prezydent Wojciech Szczurek
    jest przekonany o zasadności budowy lotniska w Gdyni.

    - Chcemy, aby samoloty pasażerskie latały z naszego lotniska jeszcze przed Euro
    2012. Może się to nie udać, bo procedury są skomplikowane i koszty duże. Ale
    lotnisko na pewno powstanie; jeśli nie z jednym, zbudujemy je z innym
    partnerem - podkreśla prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

    Koszty przystosowania lotniska dla samolotów cywilnych i obsługi ruchu
    pasażerów ocenia się na około 100 mln zł. Bez znaczącego wsparcia Unii
    Europejskiej nie da się go przebudować, ale Gdynia od lat słynie z efektywnego
    pozyskiwania środków z UE.

    Nie wiadomo jeszcze, co będzie z coraz popularniejszym festiwalem Open'er,
    który co roku odbywał się na lotnisku w Babich Dołach i ściągał do Gdyni
    kilkanaście tysięcy fanów oraz muzyczne gwiazdy z całego świata. Jednym z
    planów jest nawet zamknięcie gdyńskiego lotniska na czas trwania tego
    prestiżowego festiwalu, bo miasto nie chce z niego zrezygnować.


    Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
  • seahowk 16.07.07, 07:40


    "nie można różnicować opłat lotniskowych dla poszczególnych przewoźników, od
    czasu wyroku Komisji w sprawie Ryanair na lotnisku Charleroi,"
  • x2468 29.02.08, 02:10
    Nowosc.Jak podano dzisiaj(wczoraj w TokFM w Babich Dolach ma byc budowany pport
    lotniczy z prawdziwego zdazenia.Zglosilo sie paru inwestorow w tym jakis potezny
    z Chin ktore chca zainwestowac w budowe airportu Gdynia-Kosakowo,bo tak sie to
    ma nazywac.Czyzby pan Hutchison?
  • x2468 29.02.08, 02:12
    Nowosc.Jak podano dzisiaj(wczoraj w TokFM w Babich Dolach ma byc budowany pport
    lotniczy z prawdziwego zdazenia.Zglosilo sie paru inwestorow w tym jakis potezny
    z Chin ktore chca zainwestowac w budowe airportu Gdynia-Kosakowo,bo tak sie to
    ma nazywac.Czyzby pan Hutchison?
    serwisy.gazeta.pl/tokfm/3,0.html?slowo=kosakowo
  • dodziak-elektrodziak 18.10.18, 14:34
    przekopałam się przez stare posty i oto przegląd argumentów za budową lotniska w Gdyni:

    1. lotnisko w Gdańsku jest tak przeciążone, że lada chwila się kompletnie wysypie (seahowk)
    2. na Rębiechowie bywają straszne mgły i wtedy przekierowują samoloty nie wiadomo dokąd (jkwt, gosia39)
    3. firmy powstające przy obwodnicy potrzebują dowozu komponentów samolotami (seahowk)
    4. na lotnisko w Gdańsku w godzinach szczytu nie sposób dojechać (seahowk)
    5. miasto Gdynia nic albo prawie nic nie zainwestuje w lotnisko (windyga)
    6. ruch promowy będzie masowo dostarczał do Trójmiasta pasażerów na lotniska (seahowk, kroqus)
    7. w Gdyni będzie centrum logistyczno-dystrybucyjne które wymaga lotniska (kroqus)

    ale najlepszy jest ten argument:

    8. Gdynia od lat słynie z efektywnego pozyskiwania środków z UE (seahowk)



  • dodziak-elektrodziak 18.10.18, 14:09
    a tak podnoszę, żeby przypomnieć jak wyglądała 12 lat temu na tym forum dyskusja o dalekich planach budowy lotniska w Gdyni

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka