Komentarze do artykułu

Volkswagen Touran 2.0 TDI - test | Pierwsza jazda

Volkswagen przekonuje, że nie każde pokolenie chce zrywać z przeszłością. Tak było z Passatem B4 spokrewnionym z B-trójką, tak będzie z Passatem B7 bazującym na B6 i tak też jest z nowym Touranem. Czy głęboka odnowa 7-letniej konstrukcji wystarczy, żeby utrzeć nosa konkurencji?

Volkswagen Touran 2.0 TDI | Pierwsza jazda Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Citroen C4 Picasso Exclusive 1.6 Ben 152 KM THP - Vw jest bez szans!:)
    • Gość: Menager McDonald's IP: *.derby24.pl 06.09.10, 19:08
      Volkswagen Golf Plus Highline 1.4 Ben 122 KM TSI - i mam Was gdzieś! :D
    • Gość: leon IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.10, 19:36
      Wysoka cena jak auto pisze? A ostatnia tabelka z cenami to co przedstawia? Połowa z nich jest droższa, albo w tej samej cenie. Poza tym u konkurencji nie znajdziemy do wyboru takich rozwiązań jak Park Assist, dwusprzęgłową skrzynie to chyba jedynie Ford może zaoferować, ale nie działa tak dobrze jak DSG. Użytkowo - do wspomnianej pojemności to część zbliża się, reszta to nawet nie ma co o tym wspominać, żeby nie zbłaźnić się.
    • Gość: lipton IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.10, 19:54
      dlaczego hamulcem ma być " konserwatywna stylizacja i kokpit"? ten argument nie dość że jest nieodpowiedni to wydaje się wymuszony. Po prostu, das auto
    • Gość: qwe IP: 85.222.55.* 06.09.10, 20:25
      ej, badylarze, na dorobku, wypitalac.
    • Gość: qwe IP: 85.222.55.* 06.09.10, 20:26
      a poza tym: precz z klekotami i nachalnym marketingiem tychze.
    • Gość: tq IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.10, 21:17
      Niech mi ktoś wytłumaczy co autor miał na myśli pisząc:
      "Dość osobliwy przypadek stylizowania limuzyny na wzór tańszych modeli, ale w dobie globalizacji i nawet Volkswagen musi jednak o rozpoznawalność."
      ??????
      Kto zjadł brakujące słowo?
    • Gość: airmatic IP: 91.193.41.* 06.09.10, 21:50
      Panie Marcinie, gdzie podział się sternik? Ten Touran nie ma kierowcy, a umie pływać!


      A tak w ogóle, Toruan rzeczywiście wyładniał. Szlachetniejsze rysy Polo V/Valtera da Silvy sprawiły, że nie jest to megaWurst z Wolfsburga (nie mylić z Big Makiem Dodge Yourneyem).

      No i fajny tył, ładne lampy. Tylko po co tak wysoki dach?
      Już wiem. Jeśli zaczną go kupować z wersji dwuosobowej, firma przerobi go na ambulans.
    • Gość: seba IP: *.krasnystaw.net 06.09.10, 22:08
      common rail na pompowtryskach? a to ci dopiero...
    • Gość: Andrew IP: *.chello.pl 06.09.10, 22:41
      Jasne Common Rail na pompowtryskach. Brawo Jasiu, a może to nowy rodzaj napędu hybrydowego.
    • Gość: turbo_tv IP: *.icpnet.pl 06.09.10, 23:05
      touranek był w turbo kamerze ostatnio, :-) nie chciał jechać prosto
      idealna fura dla "wczorajszych" kierowców "Panie władzo ten typ tak ma sam skręca"
    • Gość: ~~~~<| IP: *.adsl.inetia.pl 06.09.10, 23:15
      VOLKSWAGENY CORAZ BARDZIEJ WYGLĄDAJĄ JAK DACIA LOGAN PO LIFTINGU ( 8 < Żygi \
    • Gość: RPWL IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 06.09.10, 23:28
      Jest w zasadzie taki sam jak poprzedni, czyli... ladny i praktyczny :-) Konserwatywne wzornictwo to zaleta, nie wada, a juz na pewno w tym segmencie. Vana kupuje sie, bo jest praktyczny, a nie sliczny, designerski czy co tam jeszcze.
    • Gość: Jacek IP: *.jsn.osi.pl 06.09.10, 23:30
      Z tyłu jak karawan wygląda. Tylko brakuje mu firanek i modnego ostatnio krzyża. Deska rozdzielcza to byłaby awangarda 15 lat temu (wyjąwszy wyświetlacz)
      I jak ładnie umyty do zdjęć:D
    • Nazywanie samochodem pojazdu z silnikiem dizla jest jak nazywanie McDonald'sa restauracja.
    • Gość: Cena IP: *.chello.pl 07.09.10, 06:58
      Dobra cena nowego Tourana już od 69 tys zł na polskim rynku, to powinno zamieszać w planach sprzedaży konkurencji ;-)
    • Gość: axell IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.09.10, 08:53
      C4 przy nim sprawia wrazenie samochodu o jeden numer mniejszego wewnatrz.
      To jest cene ciekawego "dizajnu "
      I po to wlasnie ma byc wybor , Citroen stawia na wyglad VW na praktycznosc i oba sa b. dobre
    • Gość: Pancio Pinczera IP: *.kredytbank.pl 07.09.10, 09:39
      Zupełnie się nie zgodzę axell że Picasso sprawia wrażenia mniej przestronnego - moim zdaniem jest wręcz odwrotnie:)
      Natomiast co do ceny, to każdy kto faktycznie kupuje/kupował takie auo wie doskonale że panzerwagen nawet nie ma szans z cytryną. To co podaje autor w artykule to sugerowana cena c4 picasso, ale nie jest trudno wywalczyć duuży rabat. Dobra cena za c4 Grand Picasso 2.0 HDI SX Pack to 75-76 tys., za 80 sprzeda każdy dealer. Przy takiej różnicy w cenie niech sie Touran goni:)
      • Gość: axell IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.09.10, 10:22
        Twoim zdaniem ale rzeczywistosc wyglada zupelnie inaczej .Przetrzesz oczy jak duza jest roznica jak bedziesz mial mozliwosc bezposredniego porownania .Touran wewnatrz jest zdycydowanie bardziej przestronny .
        Co do ceny to zgadza sie ze Citreon jest wyraznie tanszy, ale nie o 20-30tys
    • Nawet mi się nie chce porównywać C4 Exclusive z Touranem Highline po doposażeniu tego drugiego do poziomu Citroena. Brak ksenonów w standardzie w najwyższej wersji wyposażeniowej, to chyba jakiś żart...
    • Gość: zafira IP: *.multimo.pl 07.09.10, 10:52
      wyglądem zbliża się do zafiry I , zwłaszcza przód ;-)
    • Gość: taka prawda IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.09.10, 14:05
      A kiedy w standardzie w Citroenie będzie licznik przy kierownicy i wygodne fotele. Bo w C4 tego nie ma.
    • Gość: Katarynka IP: *.gemini.net.pl 07.09.10, 14:39
      Głęboka kosmetyka chyba nie jest złym pomysłem, ale nie podoba mi się za bardzo to, że wszystkie nowe VW są do siebie tak podobne.
      __
      www.sky4fly.net/
    • Gość: lis IP: 194.145.229.* 07.09.10, 14:47
      kto próbował C4 i Tourana ten wie, ze nie można w ogóle porównywać tych dwóch aut - to po prostu inne kategorie.. C4 to plastik i pseudo avangardowa zabawka.. touran - dojrzały funkcjonalny, super wykonany samochód.. bez sztucznych utrudniających życie fajerwerków, ukrytych przycisków, topornej wajchy do automatu przy kierownicy, fatalnych jakościowo i designersko materiałów we wnętrzu z mega taniego plastiku, ze śmiesznymi kontrolkami w dziwnych miejscach i kompletnie nieczytelną deską rozdzielczą..
    • Gość: Radi IP: *.ssp.dialog.net.pl 07.09.10, 15:35
      do "lis" "Próbowałem" w 2008 roku C4 i Tourana - kupiłem C4 -- > to faktycznie inne kategorie, Za pieniądze które zapłaciłem za C4 w VW w sporo wyższej cenie z dodatkowego wyposażenia była kierownica. VW za trzeci rząd siedzeń woła 3 tys. W C4 był w standardzie. Nie chcę już pisać o takich rzeczach w standardzie jak Bluetooth, Break Assist, ESP,ASR,BAS, Mapowanych Lusterkach i mógłbym tu jeszcze wymieniać długo długo bo VW za to wszystko każe sobie płacić extra i to niemało. Touran z tym wyposażeniem, które jest w C4 musiałby kosztować grubo ponad 100 tys. Dla mnie dojrzałość i funkcjonalność ma nieco inne znaczenie niż w VW. Tam pomimo upływu lat wszystko wygląda tak samo. Miałem Passata z 1998 roku i ten Touran nawet na zdjęciach tego nowego modelu niczym nowym się nie różni. Dla VW czas się zatrzymał i trudno tu nie powiedzieć o funkcjonalności skoro od 20-tu lat wszystko jest takie same.Citroen to skok o 10 lat do przodu - Niemcy powinni uczyć się od Francuzów elegancji no i wykonania. Niestety do pewnych rzeczy trzeba przywyknąć (kierownica z nieruchomym środkiem) ale jak ktoś pojeździ trochę to po przesiadce z C4 do takiego np. Tourana wrażenia są takie jakby jechało się Dużym Fiatem. Tapicerki wewnątrz to nie jakieś dżinsowe twarde szmaty tylko eleganckie welurki oczywiście w standardzie. Jedyne do czego można się przyczepić to umieszczenie licznika, jednak po pewnym czasie idzie przywyknąć - za to dzięki temu sa dwa fajne schowki po lewej i po prawej stronie. Miałem wcześniej Scorpio, Mondeo, Astre,Passata,Omegę i to jest mój pierwszy Francuz - jestem zadowolony
    • Gość: Axton IP: *.chello.pl 09.09.10, 07:27
      @Radi nie opowiadaj bajek ;-)
      Citroen jest 10 lat do przodu przed VW? Touran ma gorszej jakości tapicerki? Czas się do VW zatrzymał? No to pokaż mi C4 z nowoczesną dwusprzęgłowa skrzynią biegów, z nowoczesnym silnikiem benzynowym, z systemami takimi jak sat assist, lane assist, park assist, front assist czy aktywnym adaptacyjnym zawieszeniem i aktywnym oświetleniem. Technologia i rozwój w wydaniu Citroena to wspomniana "kierownica z nieruchomym środkiem" i zegary na środku - które to oba rozwiązania krytykuje większość kierowców. No i wyniki sprzedaży - Tourana kupiło juz ponad 1,3 mln klientów a C4???
    • Gość: Pancio Pinczera IP: *.kredytbank.com.pl 10.09.10, 13:01
      Do axell: Tak się składa że C4 Grandem jeżdżę na co dzień, a Tourana ma kumpel z pracy. Więc mam bezpośrednie porównanie, i nie "przecieram oczy ze zdumienia":) C4 jest 20 cm dłuższy niż Touran, jest też szerszy i wyższy. Dodatkowo nie ma klasycznego "tunelu" między fotelami dzięki nowocześniejszemu projektowi wnętrza, co też poprawia ilość miejsca w środku. Więc nie pisz mi tu jaki to Touran jest niesamowity, tak naprawdę to jedynym VW który może konkurować z C4 pod względem przestronności jest wyższy o klasę Sharan.
      Co do ceny: ja nie zgaduję tylko wiem (wiem ile zapłaciłem, i jakie miałem oferty - flotowe! - na VW. Różnica w cenie 30 tys. wyposażenie nadal lepsze w c4).
      lis: citroen to plastikowa zabawka? porównywałes jakość wykończenia wnętrz?:D no comment...
      axton: DSG, park assist... piszesz jakby to był standard u Vw... fajne zabawki, szkoda tylko te 2 dodatki to jakieś 15-20 tys. dopłaty.... silnik benzynowy? To może 1.6 THP który C opracował razem z BMW? Może być? Co do aktywnego zawieszenia... eee ... w tej kwestii to raczej nikt Citroenowi nie podskoczy:) To oni to wymyślili paredziesiąt lat temu:)
      Takie są fakty, Panowie... chyba że fakty - skoro są na F - nie znajdują uznania w waszych oczach:D
    • Gość: bbehemon@gmail.com IP: *.chello.pl 11.09.10, 18:49
      Kupiłem teraz nowego Scenica. Powiem tak, założenie było do 73 tys. zł. w benzynie. Założenie van dla 5 osobowej rodziny z automatyczną klimatyzacją i max. bezpieczny.
      Obejrzałem Citroena C4, Forda C Maxa, Seata Altea, VW Tourana, Peugota 3008, obejrzałem nawet wersje Citroena Berlingo/Peugota/ oraz Fiata Doublo.
      Wybór padł na Scenica. Dzieciaki /cała trójka/ nie chciały z niego wyjść. Bardzo im się podobał. Mi również, żona zachwycona wyglądem autka.
      Przejechaliśmy nim od końca maja 7tys km. Trzy pełne fotele z tyłu, mnóstwo schowków i wyposażenie za 65 tys. zł przebiły inne marki. Wcześniej jeździliśmy salonowym Citroenem przez 6 lat /kombi/. Powiem tak, jedni lubią i cenią francuskie za styl i komfort inni niemieckie za niezawodność.
      Nie miałem żadnych kłopotów z Cytrynką, mam nadzieję że i Scenic nie zawiedzie.
      Kupujmy co komu się podoba i nie wylewajcie na innych pomyj, że ktoś lubi VW a ktoś inny Renault.
      Wystarczy kupić auto a już masa znajomych "a mogłeś kupić to, to lub to!". Dajmy sobie z tym spokój.
      Życzę wszystkim posiadaczom zadowolenia z aut i kultury na drodze - i na forach.
    • Gość: Mario IP: *.chello.pl 13.09.10, 06:58
      Pozdrowienia dla kolegi z posta powyżej ;-) za kulturę i rozsądek!

      A co do Tourana to mnie się bardzo podoba bryła tego samochodu. W sumie widać że oparli karoserię na poprzedniej wersji ale dzięki kilku niewielkim zmianom stylistycznym auto wygląda jak nowe.
    • Gość: asdf IP: *.isinfo.pl 17.09.10, 10:20
      citroen sprzedal 850.000 c4 picasso :)
    • Gość: ben IP: *.isinfo.pl 17.09.10, 10:27
      Czego Ci niemcy sie tak boja? Zatrudnili by w koncu jakiegos Designera z prawdziwego zdarzenia, a nie powierzali projektowania nowych aut inzynierom, bo z generacji na generacje ich auta staja sie coraz bardziej nijakie. VW Golf byl do tej pory idealem jesli chodzi o nijakosc, ale po tych fotach widze ze traz bedzie mial konkurenta w postaci tourana. Prymus ? Moze tak, moze nie. Szara mysz - na pewno.
    • Gość: Lolek IP: *.chello.pl 21.09.10, 07:10
      Tylko nie zapominaj @ben o tym że auta się produkuje po to żeby je sprzedać a VW Touran to bądź co bądź rynkuwy hit w swojej klasie. Nie sztuka jest coś zbudować tylko sztuka to sprzedawać i na tym zarabiać przy jednoczesnym zadowoleniu nabywcy ...
    • Gość: fred IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.09.10, 10:58
      Pancio Pinczera@ chyba masz na myśli C4 Grande i Sharana.
      To i tak nie pasuje. Grande jest jakieś 26cm krótsze i ma 19cm mniejszy rozstaw. Spora różnica. Nie mówię o różnicy w bagażniku. Tutaj Grande z Touranem ma problem konkurować, a o Sharanie nie wspomnę.
      Co do kosztów DSG i Park Assist - jakie 15-20tyś.? Koło 11tyś. Choć lepiej Park Assist wychodzi w pakiecie "5 090 - Komfort" z biksenonami z f. doświetlania zakrętów i jeszcze kilka rzeczy tam jest.
    • Gość: qer99 IP: *.adsl.inetia.pl 26.09.10, 14:47
      zgadzam się, że w tym wypadku ciekawszą opcją jest C4 picasso www.citroen.pl/citroen-c4-picasso/
    • Gość: Pancio Pinczera IP: *.kredytbank.com.pl 27.09.10, 15:07
      fred: Żeby skończyć już tę bezprzedmiotową dyskusję o przewadze świąt W nad BN, powiem tylko tyle, że każdy kto faktycznie będzie chciał kupić auto w tym segmencie (a nie tylko pogadac na forum) i tak sam sobie wszystko policzy i wymierzy. I jeśli ktoś chce nabyć VW, to jest mi z tego powodu bardzo wszystko jedno:). Nie wątpię że to spoko auto i pewnie będzie zadowolony. Ale żeby nie być posądzonym o wprowadzanie w błąd dodam dane techniczne na których opierałem swój wybór (i dodam że miałem na myśli Sharana I, najnowszy Sharan (2010) nie jest jeszcze dostępny w Polsce, faktycznie ma 485 cm długości i jest dużo większy - ale będzie też ze 2x droższy):
      Dł/szer/wys rozstaw osi/ bagażnik*
      C4 Grand 459/183/163 273/ok600l
      Touran 439/179/165 267/ok670
      Sharan I 461/181/172/ 283/ok 650
      *Bagażniki mają rozmaicie podawaną pojemność, pewnie dlatego że można regulować ich wielkość odsuwając fotele.
      Cudów nie ma, wymiary są jakie są. Mniej bagażnika to więcej miejsca dla pasażerów i na odwrót. I nie ma co piać nad Vw jakby był cudem świata, jak co niektórzy powyżej. A co do ceny i wyposażenia - która dla większości jest ważnym kryterium - wystarczy samemu poszperać żeby się przekonać jaka jest różnica.

      PS Rada dla szukających auta - jeśli bierzecie pod uwagę Cytrynę, od ceny katalogowej odliczcie 20% na dzień dobry;)

      Szerokości;)
    • Gość: fred IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.09.10, 21:45
      Najnowszy Sharan na razie jest prezentowany na stronie - to fakt. Pewnie w najbliższych tygodniach pojawi się cennik. Amaroka na przykład też nie widzę w cenniku, a można sobie go pooglądać w salonie.
      Co do bagażnika - nie ma co porównywać kilkunastoletniej konstrukcji pierwszego Sharana z nowymi modelami. Nowy ok. 855l w wersji 5 osobowej i ok. 711l przy 7 osobowej. Pewna różnica jest...

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.