Komentarze do artykułu

Volkswagen Touran (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

Touran to samochód który dużo lepiej jeździ niż wygląda. Kogo nie zrazi banalna estetyka przekona się, że to wygodne i funkcjonalne auto

Volkswagen Touran (2002 - 2010) Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • haha. kanapa z tyłu jak deska w kajaku. fotele niewygodne jak w tramwaju. może to i jeździ ale wygodniejszy od niego jest -c-max a nawet tandetnie plastikowa zafira.
    • Gość: jens IP: *.ip.netia.com.pl 05.01.12, 08:40
      awaryjna padaka
      kazdy mechanior to powie
    • Gość: asd IP: 195.33.27.* 05.01.12, 08:57
      Najbardziej awaryjny samochód w swojej klasie według Auto Świat
    • Gość: Golf2005 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.12, 09:13
    • Gość: gosc IP: *.161.39.14.static.lyse.net 05.01.12, 09:43
      bardzo dobry
    • Gość: rott IP: *.play-internet.pl 05.01.12, 09:45
      faktycznie dupowate auto .
      tak jak i wszyscy kierowcy vieswagenow to dupki
    • Gość: japawlak IP: 83.142.206.* 05.01.12, 09:52
      Posiadałem, użytkowałem, testowałem (40 000km)... Jaki jest każdy widzi, urodą nie grzeszy. Kiedy powiedziałem kiedyś mojej dziewczynie, że jest ładna odparła..."Ładny to jest Touran" :) O dziwo z silnikiem i zawieszeniem nie było najmniejszych problemów - jezdzi niemal jak golf! Z ciekawostek - skrzynia biegów (2005r) - 6'cio stopniowy manual produkowany w Argentynie pękł w pół przez co zniszczył sprzęgło. Nie do pomyślenia - jednak cała naprawa kosztowała mnie 1100 zł więc tyle co olej do skrzyni w moim obecnym samochodzie (e90 530d). Polecam ten samochód, mimo sporych niedociągnięć...
    • Gość: fog IP: *.play-internet.pl 05.01.12, 09:54
      ja tam nic do Vwagenow nie mam.Ale jak to jest ze we wszelkich opisach uzywanych Vwagenow-czy to Golf,czy Passat czy inne to polecane sa tylko te najprostsze wersje z 1.9tdi i 1.6.
      A tsi,fsi etc to co?Wszak jak tu wielu na forum pisze to osmy cud motoryzacyjnego swiata a jednak...gowno?

      Gdy czytac testy nowych aut to Vw zawsze lepszy od Hondy czy Mazdy.Mija pare lat i zakup uzywanego Vwagena jest zakupem podwyzszonego ryzyka a przy zakupie Hondy czy Mazdy tego ryzyka brak.
      Czy ktos z wielu tu fanow"przodujacej techniki Vag"to sensownie i nie zlosliwie wytlumaczy?
    • Gość: folcvagen IP: *.adsl.inetia.pl 05.01.12, 10:00
      Zaparkować obok polo m używanym, zapierdzianym, czerwonym touranem, ale z asystentem parkowania
      Mina m ..bezcenna
    • Unikać z daleka !!!! pękające silniki 2,0TDI i zatykające nagarem FSI hehe
    • Gość: JCV IP: *.147.89.108.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 05.01.12, 10:34
      Czy Wam się to podoba czy nie to jest król minivanów!
    • Gość: Bartek IP: *.dynamic.chello.pl 05.01.12, 10:34
      Z początku nie było zbyt dobrze, wprowadzone silniki 2,0 TDI miały dużo wad i usterek, potem już tylko lepiej ale i tak z diesli w starszych egzemplarzach warto kupić jedynie 1,0 TDI 105 KM. Obecnie po liftingu i zasadniczych zmianach jednostek napędowych jest całkiem OK. Sam mam takiego Tourana 1,6 TDI i jestem zadowolony
    • Gość: kjerofca IP: 213.221.121.* 05.01.12, 10:34
      Jezdyilem czesto nówkami Touranami z wypozyczalni. Wrażenia nienajlepsze, wielka buda postawiona na podwoziu z Golfa, która w środku aż tak wiele miejsca nie oferuje. Silnik 1.6 komlpetna pomyłka, straszny muł, 1.4 FSI z DSG niby lepszy, ale już przy jezdzie 120 kmh pod lekka gorke skrzynia przelacza na niski bieg i mozna ogłuchnąć od wkręcającego sie na obroty silnika. Podstawowe rzeczy, jak zamykanie klapy bagaznika dziala opornie, ogolnie pomylka VW, takie nie wiadomo co pomiedzy komfortowym sharanem i zwinnym golfem
    • @JVC król mechaników hehe
    • Gość: 5 IP: *.147.89.108.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 05.01.12, 10:50
      Gdy chciałem kupić używanego vana bo urodziło mi się dziecko udałem się na giełdę w Sandomierzu tam zobaczyłem Tourana i Scenica w tej samej cenie z tym, że Scenic był 2 lata młodszy i miał mocniejszy silnik(105 vs 130KM).
      Przyznam, że miałem klina ale pojechałem do znajomego mechanika zasięgnąć porady powiedział mi cytuję "jeśli chcesz jeździć bezpiecznie weź VW, Renówka to francuz jest tak złej jakości, że w czasie jazdy może Ci np. odpaść koło bo piasty są tak tandetne lub nagle przy dużej prędkości elektronika się popieprzy i odłączy Ci silnik" i to zadecydowało.
      Bajery bajerami ale najważniejsze jest bezpieczeństwo i niezawodność a pod tymi względami Touran jest bezkonkurencyjny.
    • Gość: Gość IP: *.scansafe.net 05.01.12, 11:02
      @5 Jeżdżę renówkami od 10 lat, i to teoretycznie najgorszymi jakościowo (Thalie), z piastami do wymiany zrobiłem trasę Wrocław - Władysławo - Wrocław w 4 osoby ok 130 km/h - 140 km/h, i nic mi nie odpadło, pierwszą Thalią zrobiłem 190 000 i nic się nie zepsuło poza zużytymi elemenatmi zawieszenia. Koleżanka miała Golfa 4, który głównie stał w warsztacie. Historie o odpadających od renówek kołach powodują u mnie tylko śmiech. Niezawodność Tourana bezkonkurencyjna...hmmm
    • Gość: vieś touran IP: *.adsl.inetia.pl 05.01.12, 11:11
      Posiadałem takowego vieśwagena, totalna poraszka, zapomnieli dodać o plastykach rysujących się jak diabli, ach no i przełączniki po 100 tys białe, no i w srodku przy 140 jak w ciężarowym taki hałas.
    • Gość: VGang IP: *.internetia.net.pl 05.01.12, 11:22
      Się składa, że światem minivanów niepodzielnie rządzą Renault, Citroen i Ford - czyli te na literę "F" wg. "rzetelnych" i "douczonych" "znafcuff" samochodów. Touran nigdy nie dorówna ani Scenicowi ani C4 Picasso ani C/S-Maxowi. Zwłaszcza przegrywa z wersjami "Grand" dwóch pierwszych. Kto nimi jechał - wie o co chodzi :)
    • Gość: Nie tylko Niemiec IP: 193.201.68.* 05.01.12, 12:02
      Akurat jeżdżę Touranem 2.0 TDI 170KM - zrobiłem nim 65 000km, zatem myślę, ze moja opinia jest wiarygodna:
      1. psuje się jak każde inne auto (miałem różne samochody, najmniej awaryjna była Honda Civic)
      2. funkcjonalny jest niesamowicie!!! (ogromny bagażnik, wygodne fotele) MAŁY - WIELKI WÓZ
      3. prowadzi się doskonale (mam wysokie wymagania do precyzji prowadzenia - moja Honda mnie tego nauczyła :)
      4. silnik klekot straszny - zanim sie rozgrzeje i nieco ucichnie mija dużo czasu
      5. turbodziura straszna
      6. trwałość elementów eksploatacyjnych zadowalająca,
      7. plastiki i tapicerka w kabinie nie do zniszczenia (2 małolaty próbują ciągle swoich sił i nic)
      8. dynamika jazdy - BAJKA (po przekroczeniu turbodziury oczywiście), ciągnie jak nawiedzony
      9. tani serwis w autoryzowanym VW, ja za swój przegląd płaciłem 700zł, a kolega za podstawowego fokusa 1200zł (olej, filtry x3, komputer).
      10. Uszkodzenia: 2 poważne awarie po gwarancji (przekładnia kierownicza, i turbina)- VW pokrył koszty części ze względu na to, że serwisuję samochód w autoryzowanym VW - ukłon dla Firmy VW.
      Ogólnie - samochód fajny, twardy, solidny, nieco brzydki :), ale dzięki tym pudełkowatym kształtom bardzo funkcjonalny.
      Na koniec jak już nie będę potrzebował dużego samochodu dla rodziny z małymi dziećmi kupię Hondę.
    • omijać z daleka... najlepiej przez Niemcy
    • Gość: brachu IP: *.play-internet.pl 05.01.12, 12:18
    • Gość: brachu IP: *.play-internet.pl 05.01.12, 12:22
      siedzenia z tylu sa za krotkie dla osob ktore maja powyzej 170 cm wzrostu
    • stał w komisie bezwypadkowy 2005 2,0 DSG z przebiegiem 180tys i uszkodzoną skrzynią za 15tys zł. W końcu go chyba pocięli na części. Naprawa tej skrzyni może kosztować 15000 i nie ma gwarancji że wytrzyma 10tkm
    • Gość: dbc IP: *.adsl.inetia.pl 05.01.12, 12:46
      @Nie tylko Niemiec - haha dobrze gada, po przygodzie z niemieckim szrotem wrócisz na ster dobre, sprawdzone, niepsujące i świetnie jezdżace łono ...

      Cała ta wypowiedź ocieka jakaś tęsknota - za czym? wie ten co ma Hondę. Zapominasz o usterkach na 10lat i jeździsz. Jak cenny to walor świadczy wypowiedź użytkownika Tourana
    • Gość: celades IP: *.noc.fibertech.net.pl 05.01.12, 12:55
      mam tourana 2.0 tdi model 08. Jak każde auto ma zelety i wady ale ważne jest to, że w Touranie wady nie przysłaniają zalet. Przede wszystkim: dynamika (moim zdaniem ciągnie jak oszalały), układ jezdy (twardy jak to VW ale zo to czujemy, że jedźiemy), funkcjonalność (mini van lub duży van - po złożeniu foteli). Mam wersje Higline więc fotele z przodu kubełkowe - na duże odległości SUPER (zero zmęczenia), z tyłu może bardziej męczyć jazda (ale zawsze można trochę położyć fotel i jest już lepiej). Wady (pompa webasta) mała wytrzymałość koszt może być około 350 zł + 100 zł wymiana (nieobędzie się bez podłączenia do VAG), pompowtryskiwacze (tutaj ważne dobre paliwo + olej norma 507 00.... nie tani), koło dwumasowe nie jest takie straszne jak jeździmy nie szarpiąc silnikiem w poruwnaniu Ford i ta prawie każdy max 100 tys i wymiana, filtr cz. stałych ( znowyu dobre paliwo i przede wszystkim jazda poza miejska) poprostu auto trzeba dosłownie nieraz przegonić) - to wymysł między innymi Parlamentu UE. wracając do filtra zaczynają być z nim problemy wtedy jeśli auto przeznaczamy do jazdy po mieście na krótkich odcinkach. Jeśli chodzi o mnie jeśli będę wymieniał to wrócę znów do Tourana ale tym razem model 10.
    • Gość: addam44 IP: *.play-internet.pl 05.01.12, 13:00
      Nie Tylko Niemiec>>>>>Szacun za merytoryczny wpis!
      W sumie na auto nie narzekasz ale....Przekladnia kierownicza + turbina + robicizna to w ASO po gwarancji bylo by gdzies blisko 10tys zl!
      Popraw mnie jesli sie myle.
      Taka kwota dolozona do auta do przebiegu 65tys km dyskwalifikuje je wlasciwie.
    • Gość: gość IP: *.4web.pl 05.01.12, 13:06
      Niezła jaja z tymi Volkswagenami-> vwszrot.pl/
    • Gość: celades IP: *.noc.fibertech.net.pl 05.01.12, 13:15
      podaj rok produkcji i rodzaj paliwa ..... Mój ma zrobione już 159 tys i niemiałem z tym problemu odpukać. Niechcę kogoś zachęcać do VW. Jest jego wlele zwolennikó jak i też przeciwników. Ja zawęziłem poszukiwania do VW Touran lub C-MAX i sprawdziłem ilość wad ... długo by tu pisać VW wygrywa już nie mówiąc o DSG, która uważana jest za top ale ma też wadę mechatronica + drogi olej
    • Gość: maro IP: *.150.187.3.csa-net.pl 05.01.12, 13:15
      kapoku popie...ny bucu zafira plastikowa toz to przy turanie przecudownie wyglądający samochód i napewno mniej plasikowa.A ja mam vectre b i przebieg 290 000 km i nie włozyłem w nią ułamek tego co wy buce jebane do tych skrzynek na kołach które z samochodem osobowym mają tyle wspolnego co ja z benekdyktem 16 Tym wieśwagenem to na budowe i tak nie po sie rozsypię.
    • Gość: Nie tylko Niemiec IP: 193.201.68.* 05.01.12, 13:29
      @addam44 - koszty poważnych napraw:
      1. przekładnia= 1600zł +850zł (przegląd na którym sie wydała awaria). 5000zł pokrył VW
      2. turbina = 850zł + 350zł (diagnostyka I) + 750zł (przegląd z diagnostyką II, potwierdzającą awarię). 4000zł pokrył VW
      Więc daleko mi do 10 000zł - gdyby jednak VW nie pokrył kosztów tych napraw to bym się wściekł i sprzedał jak najszybciej. Dodam że jestem 1 właścicielem. Wersja Cross 170KM, spalanie średnie rewelacyjne jak na tak cięzki wóz (1700kg) - 7,2litra ON
      Jest to mój pierwszy samochód, który serwisuję w autorywanym warsztacie i widzę, że sie opłaca :).
      Nie ściemniam bo nie mam takiej potrzeby oraz zwyczaju.
      O samochód (każdej marki) dbam bardzo, bo jest to też moje narzędzie pracy, musi zatem w 100% czasu jeździć.
    • Gość: j IP: *.play-internet.pl 05.01.12, 13:30
      Faktycznie lipa
    • Gość: addam44 IP: *.play-internet.pl 05.01.12, 13:36
      Nie tylko Niemiec>>>>>>>>To miales szczescie-ponoc servisy Vw nie zawsze takie chojne.
      Niemniej po gwarancji moglo to kosztowac ponad 10tys a w serwisie niezaleznym gdzies polowe tej sumy.

      fog>>>>>>>Chyba nikt dzis ci na pytanie nie odpowie-obroncy VAG ucichli:)
    • Gość: Nie tylko Niemiec IP: 193.201.68.* 05.01.12, 13:44
      A tak dodatkowo to jeździłem:
      Fiatem Uno - rocznie kosztował mnie ok 6000zł (ubezpieczenia, naprawy, serwis, przeglądy, wymiana opon, nowe opony itp., bez paliwa)
      Hondą Civic - rocznie kosztowała mnie ok 8000zł (ubezpieczenia, naprawy, serwis, przeglądy, wymiana opon, nowe opony itp., bez paliwa)
      Nissan Micra - rocznie kosztowała mnie 7000zł (ubezpieczenia, naprawy, serwis, przeglądy, wymiana opon, nowe opony itp., bez paliwa)
      VW Touran - kosztuje mnie około 6000zł (ubezpieczenia, naprawy, serwis, przeglądy, wymiana opon, nowe opony itp., bez paliwa)

      Niech nikt mi nie mówi, że nie wkłada ani grosza w samochód !!! bo to oznacza że jest dyletantem i niebezpiecznym wariatem na drodze, jeżdżącym bez klocków hamulcowych z tarczami o grubości żyletki, z zawieszeniem, które nie wie co to geometria co najmniej 1 raz w roku i wahaczami "samoskręcającymi", skaczącymi kołami bez amortyzatorów. A na felgach slicki całoroczne!!! Silnik pewnie olej miał wymieniany przez poprzedniego własciciela (5 lat temu), a filtry, no tak powietrza "otrzepany", paliwa a jest taki??, oleju po co wymieiniać przecież z olejem kiedyś wymienię. Oczywiście o ubezpieczeniu taki delikwent tę powie nie więcej niż "Ke?"
    • Gość: celades IP: *.noc.fibertech.net.pl 05.01.12, 13:46
      odp addam44:
      Czytając to dobrze że VW się ni ociągał tylko wymieniał. Jeśli chodzi o crossa to słyszałem faktycznie, że ma problemy z układem kierowniczym aczkolwiek wada przy tak małym przebiegu może zniechęcić. Spalanie średnie 7,2 w cross sądze, że może wiązać się z wyższym zawieszeniem no i chip z 140-170km też pewnie łyka więcej paliwa. Jeśli mógłbym wiedzieć to jak twoim zdaniem van marek europejskich byłby mniej awaryjny od VW. Ja tak jak wspomniałem powyższej porównywałem tourana z C-maxem i bez względnie dla nie lepiej wypadł Touran. Zaznaczam, że jeździłem oboma.
    • Gość: Nie tylko Niemiec IP: 193.201.68.* 05.01.12, 13:52
      To nie jest wersja Chipowana - oryginał 135kW (170KM).
      Spalanie wynika z obszaru używania: 40% miasto, 50% autostrady, 10% inne drogi.
      Paliwo leje tylko premium (boję się o pompowtryski), oczywiście boję się o DPF, ale jakoś mniej :) (można wyciąć i z głowy).
    • Gość: Nie tylko Niemiec IP: 193.201.68.* 05.01.12, 13:54
      Przepraszam pomyłka - 125kW (170 KM) 2.0 TDI Cross 2008r
    • @5 Jak byś chciał wiedzieć to w realu właśnie w folcwagenie tylne koła odpadały w czasie jazdy , a poza tym ten twój mechanik wiesiek to fan ściąganych niemieckich szrotów , nieświadomie naciągną cię na koszty jakie poniesiesz po zakupie tego niemieckiego złoma zobaczysz 500zł. rocznie to min. standard hehe
    • Gość: celades IP: *.noc.fibertech.net.pl 05.01.12, 13:56
      to jest wersja 2.0 tdi (zgadza się oryginał 170 KM) tylko, że to jest to ten sam silnik co 140KM różnica polega na chip + mapa silnika (wszystko dla podniesienia mocy) VW nie stworzył nowego silnika 2.0 TDI o mocy 170 KM wszystko robione jest na jednym 140KM
    • Gość: Gość IP: *.adsl.inetia.pl 05.01.12, 13:58
      Touran :) za tą kasę to g...no, konkuręcja jest tańsza i w niektorych aspektach lepsza
    • Gość: addam44 IP: *.play-internet.pl 05.01.12, 14:10
      celades>>>>>>>>ja sie nie podejmuje odpowiadac na pytanie ktory europejski konkurent jest mniej awaryjny niz Vw...ale generalnie to cos z Volkswagenami jest nie tak bo na roznych forach masa wpisow narzekajacych na ich awaryjnosc.Moze wynika to z duzej ilosci sprzedanych aut,ale...Toyota sprzedaje porownywalne ilosci a narzekan mniej...

      Nie tylko Niemiec>>>>>>a mozna wiedziec ile km przejechales podanymi autami i dlaczego jednak-jak wspominasz -zamierzasz powrocic do Hondy?

      Czytajac rozne fora to krytyczny przebieg dla 2.0tdi to 100-150tys km wiec-nie chce Was panowie straszyc-ale to przed Wami....
      Ja sam w przeszlosci tez dolozylem sporo do Skody Superb 2.5tdi....
    • Kupcie sobie zasranca amerykanskiego a przede wszystkim fragles
    • Gość: SPOKO IP: 72.15.233.* 05.01.12, 14:41
      A wszystko to jest efekt używania g... materiałow na komponenty, efekt, g... roboty najczęściej chińskiej i to takiej prawdziwie. Jak ktoś lubi dużo dokładać i mieć wiecznie upierdlający się wieśwagen to - proszę bardzo
    • Gość: Nie tylko Niemiec IP: 193.201.68.* 05.01.12, 14:41
      @addam44:
      1. Uno - 139 000 km - 7 lat (I właściciel + gaz, dlatego nieco drożej naprawy wynosiły)
      2. Honda - 79 000 km - 5 lat (II właściciel - trochę napraw po I robiłem)
      3. Micra - 15 000 km - 1 rok (nie wiem, który właściciel ściągany z niemiec - pierwszy i ostatni taki mój wyczyn)
      4. Touran - 65 000 km - zaraz minie 4 rok (I właściciel)

      Do Hondy chce wrócic bo najlepiej sie prowadziła, najmniej paliła, niestety koszty części dość duże, ale za to trwałe. Kilka razy spaprałem i zamienniki stosowałem, stąd tak wysokie koszty (części tańsze wymieniane 2 lub 3 razy + robocizna 2 lub 3 razy = moja głupota i sporo wyższe koszty serwisowania) Ostanie 2 lata były tańsze (oryginalne części), ale patrzę na całość uzywania.
    • Gość: ser IP: *.pwc.ca 05.01.12, 15:30
      @folcvagen - odpowiem Ci dlaczego VW wygrywa wszystkie porównania (może prawie wszystkie) z innymi autami, dajmy na to taką gazetę Auto Świat - jest to odpowiednik Niemieckiego Auto Bild także 90% artykołow pochodzi właśnie z niego, redaktorzy w AŚ nie poszaleją własnym zdaniem bo poprostu się boją o pracę i muszą wysławiać te kloce jakie by nie były - propaganda jak za Stalina, czytam AŚ regularnie więc wiem co piszę.
    • Gość: addam44 IP: *.play-internet.pl 05.01.12, 15:47
      Nie tylko Niemiec>>>>>>>>dzieki:)
      Ser>>>>>>>>To prawda powszechnie znana.Dlatego mozna czytac ale wnioski miec wlasne.Wreszcie testy testami a po 100-200tys km prawda wychodzi.
    • Gość: jan IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.12, 17:56
      Ale Auto! zobacz na: zycietowiecej i dodaj com
    • "[...] może zdarzyć się wszystko. Czasem zupełnie niepotrzebnie włączają się kontrolki na desce rozdzielczej, czasem przestaje działać ... czasami ... [...]"

      Dziękuję za takie auto. Omijać z daleka.
    • Do tego kiepski wygląd jak na auto z 2010 (lifting nic nie pomógł) i to plastikowe, tandetnie wyglądające wnętrze...

      Jako wół roboczy ok, nie ma to większego znaczenia. Jednak znajdą się lepsze auta dostawcze.
      Ale jako auto rodzinne? Zdecydowanie bardzo niska nota jeśli chodzi o estetykę...
    • Gość: 3332 IP: *.wroclaw.vectranet.pl 05.01.12, 19:51
      ja mam tourana 20 tdi 140 ps wymienilem juz 4 wtryskiwacze dwumase plus cale sprzeglo czujnik dsg 7 podpiec pod kompa nie za darmo waliza pieniedzy kupa do entej potegi mialem kiedys golfa 3 1.9 tdi 1z pancere autko oczywiscie z pewnej reki a nie po 24 niemcachn i spotkaniu z czolgiem obecne vw nawet w 1% nie sa tak niezawodne jak kiedys ...................................................................................................
    • Gość: MichnikQutasie IP: *.zone13.bethere.co.uk 05.01.12, 20:07
      Dobrze że go w Izraelu nie produkują bo w Gazecie by napisali że użytkują go nawet księżniczki :) ha ha ha
    • Gość: JCV IP: *.adsl.inetia.pl 05.01.12, 20:15
      Może nie jest aż tak niezawodny jak inne VW ale i tak psuje się znacznie mniej niż włochy czy francuzy i ma tańsze części niż japońce.
    • Gość: . IP: *.play-internet.pl 05.01.12, 20:31
      JVC>>>>BARANIE toz w wiekszosci Vieswagenow te same czesci czyli to samo gowno!!!!!!!!!!!!
    • Gość: gość IP: *.adsl.inetia.pl 05.01.12, 21:20
      Mam Tourana 1,9 TDI 100 KM ponad 2 lata. Wcześniej Honda. Idealny nie jest ale (twarde zawieszenie, drobne awarie) - jednakże mogę polecić spokojnie jeżeli nie traficie na wymęczony egzemplarz. Części dostępne bez problemu a na silniku 1,9 nasi fachowcy już się doktoryzują i wcale nie jest taki drogi w utrzymaniu. Spalanie na tę wagę i wielkość auta - 5-7 litrów ;-)
    • @Nie tylko Niemiec
      Zastanawiam się po jaką cholerę kupiłeś auto w salonie , żeby robić 15 tys. km w roku ...
      Dziś Twój VW stracił na wartości połowę , włożyłeś kilka tys. w niego + paliwo - nie lepiej taxi jeździć ?? wyjdzie taniej :))

    • Gość: KIA IP: *.dynamic.chello.pl 05.01.12, 21:53
      tylko azjatycka twórczość 270 tyś km i 0 słownie zero awarii KIA Carnival
    • Gość: Arti IP: *.icpnet.pl 05.01.12, 22:00
      Cytat: "Może nie jest aż tak niezawodny jak inne VW ale i tak psuje się znacznie mniej niż włochy czy francuzy i ma tańsze części niż japońce."
      Śmiech na sali !!!! Pogadaj z ludźmi którzy posiadają np. Citroeny Grand Picasso (Francuz) zakupione w salonie. Praktycznie nie wiedzą co to usterki. Sporadycznie zdarzają się awarie poduszek powietrznych w zawieszeniu pneumatycznym - producent niemiecki.
      Wierz dalej w bajeczki które koledzy opowiadają przy piwku.
      Sam na co dzień jeżdżę między innymi Mercedesem (od 6 lat - 266 tys przejechane) i wiem że nie jest wzorcem niezawodności. Dlatego nie opowiadam bajek o nim jako o niemieckim wzorcu trwałości. Stawka bardzo się wyrównała, zdarzają się modele lepsze i gorsze, bez względu na kraj pochodzenia.
    • Gość: mck IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.12, 22:24
      Miałem VW Tourana od nowości przez 7 lat i przejechałem nim w tym okresie 140 000 km. Ten samochód faktycznie nie prezentuje się superatrakcyjnie, bo już gdy wchodził do sprzedaży jego design nie należał do świeżych, ale za to może zbyt szybko jego design nie będzie raził starością. Uważam, że samochód jest bardzo dopracowany i bardzo funkcjonalny. Touran ma bardzo duży bagażnik, po złożeniu siedzeń nie powstawał żaden próg, duża liczba schowków (fajnym dodatkiem w upały jest chłodzony schowek przed pasażerem), mozna było bez problemu przewozić długie przedmioty. Fotele z przodu są wygodne, z tyłu jest dużo miejsca dla dwójki dorosłych osób (na trzy osoby jest tam za wąsko). Nie jest to samochód sportowy, ale jak na minivana prowadzi się bardzo dobrze - zawieszenie jest raczej sztywne ( osoby przyzwyczajone do "miękkich" francuskich samochodów będą mogą poczuć się mniej komfortowo). Silnik 2.0 TDI zapewnia dobre osiągi i jest ekonomiczny (w mieście spalał mi 7.0 l/100 km). Przez te lata samochód ani razu nie zawiódł mnie na drodze, nawet powszechnie krytykowany silnik 2.0 TDI okazał się zupełnie bezawaryjny (słynny problem pękających głowic jest nieco rozdmuchany, mając na uwadze skalę tego zjawiska).
      Jeśli chodzi o wady , to słabą stroną tego samochodu było tylne zawieszenie - nawet nie wożąc ciężkich ładunków zdarzało się że rozregulowywała się jego geometria. Raz zaniedbałem to i musiałem wymienić 2 tylne opony, potem na kontrolę geometrii jeździłem po każdym sezonie zimowym (czasami wymagała ona drobnej korekty). Tym co mi przeszkadzało w tym samochodzie był również poziom obsługi w ASO (z niezależnych warsztatów nie korzystałem).
      Po 7 latach trochę szkoda było Tourana sprzedawać, ale chciałem pojeździć SUVem. Touran pozostawił u mnie same dobre wspomnienia i mogę ten samochód polecić, każdemu kto szuka kilkuletniego minivana.
    • Gość: mictal IP: *.internetdsl.tpnet.pl 05.01.12, 22:27
      Ja użytkuję tourana już dwa lata, jest to model z 2005 dsg, jazda marzenie polecam, silnik 2.0 tdi 140. Przebieg 190 tyś. Nigdy mnie nie zawiódł, nie chcę żadnego forda ani renaulta. Następny tez będzie touran tylko młodszy. Dodam że moje auto nigdy nie było uszkodzone ani naprawiane w jakimś pseudo warsztacie, wiem bo kupiłem od pierwszego własciciela i to dobrze mi znanego. Wiem że było w nim wymieniane koło dwumwsowe i jakieś tulejki w zawieszeniu ale na ten przebieg trzeba się z tym liczyć. Oczywiście nie musicie mi wierzyć i zawsze możecie kupić Forda -:)
    • Gość: Jaca IP: *.internetdsl.tpnet.pl 05.01.12, 22:35
      Wolę jeździć i naprawiać Tourana niż jeździć i naprawiać inne badziewie.
    • NIe tylko niemiec. Spalanie 7.2 uważasz za nieduże? jaja sobie chyba robisz. C-Max z 1.6 TDCI spalanie średnio ok 5, a na trasie można zejść poniżej 4!
      Wybierając minivana sprawdziłem też VW. Odpadł ze względu na niepoważną cenę, słabe wyposażenie i skandaliczną jakość wyposażenia. Ford postarał się jednak lepiej. Farba nie z wnętrza nie schodzi, nic nie odpada, w tapicerce nie robią się dziury, głowice nie pękają, łańcuchy się nie urywają, nie wyciera się zębatka przy wale korbowym, nie pada dwumasa. Oba są tak samo brzydkie - ale VW nie dość, że brzydki to nudny jak flaki z olejem.
    • Gość: retust IP: 91.214.1.* 05.01.12, 22:37
      @JCV

      Jesteś fantastyczny!
    • Gość: JCV IP: *.adsl.inetia.pl 05.01.12, 23:00
      gostek_gostek ciesz się póki jeździ bo wiesz Ford jest na F a poza tym ma francuski silnik także ciesz się ciesz bo już długo się nim nie nacieszysz.
    • Gość: olka IP: *.play-internet.pl 05.01.12, 23:05
      a ja mam i sobie chwale :)))) a nawet bardzo chwale... Mam diesla 2.0 z 2007 roku - ten po liftingu i poki co (odpukac) problemow nie bylo zadnych
    • Gość: Mateusz IP: *.internetdsl.tpnet.pl 05.01.12, 23:11
      Miałem kiedyś C-Maxa 1.6 TDCI, mocno dymi z tyłu jak się przyciśnie a osiągi takie sobie. Chyba że ktoś podróżuje sam, bo z rodziną i bagażem trzeba mocno przyciskać a wtedy spalanie pokazuje w granicach 7L.To nie było to czego szukałem, brak dynamiki. Może 2.0 TDCI lepiej by się spisywał, nie wiem. Kupiłem VW T5 multivan i jestem zadowolony jak narazie.
    • Gość: JCV IP: *.adsl.inetia.pl 05.01.12, 23:16
      @Arti nie mijaj się z prawdą!
      mam dwóch znajomych którzy mają C4 Picasso sprowadzone z Francji.
      Zdziwiłbyś się jakie cuda potrafią się z nimi dziać.
      Dziękuje postoje za takie auta.
    • VW multivan to inna klasa. Miałem kiedyś Caravelle. Fajne auto, ale karoseria sypała się niemiłosiernie:)
      A czy TDCI dymi? hmmm z dymem to kojarzy się bezsprzecznie Passat i Octavia:)
      Co do dynamiki 1.6 TDCI - nie jest to demon - a auto ciężkie. To silnik do normalnej jazdy. jak ktoś szuka wrażeń to jest większa odmiana (też pochodzenia francuskiego) 2.0 TDCI. Spalanie tylko trochę większe i nieosiągalne dla silnika VAG.
    • Gość: max IP: *.180.201.15.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 05.01.12, 23:49
      mam od 5 lat tourana 2.0 tdi zrobiłem 160 tys km nie miałem ani jednej awarii !!!a kupiłem go z przebiegiem 140 tys mój kolega też ma tourana i nic w nim nien naprawiał więc z ta awaryjnością to spokojnie miałem juz kilka aut więc wiem co pisze
      \
    • Gość: serebro_x IP: *.dynamic.mm.pl 06.01.12, 00:03
      @rott: gó...ana wypowiedź. Co za tłumok!
    • Po pierwsze VW Touran to nie jest zaden mini van tylko podwyszona osobowka ,prawdziwe mini van,y ,to, ,Honda Odyssey ,Toyota Sienna ,Nissan Quest ,Lancia Voyager itp.A Touran,a mozna zakwalifikowac jako mikro van ,ale to nie jest wina konsumetow tylko sprzedawcow i dzienikarzy ,ktorzy rozpowszechniaja bledne informacje.Zamiast wprowadzic jakas klasyfikacje, i uporzadkowac ten balagan ,wprowadzaja w blad. A czy VW Touran jest dobry czy zly, rostrzygajcie sobie sami.
    • Gość: gość IP: *.play-internet.pl 06.01.12, 00:13
      Rott - śij
    • @JCV
      To wyłącznie Twoja opinia nie poparte niczym...
      Japońce mają części normalne albo tanie.
      Było w jakiejś gazecie porównanie cen części w ASO i części do Opla Astry były droższe niż do Hondy Civic. Mam tu na myśli również takie rzeczy jak zderzak, reflektory itd.
      Drogie jest utrzymanie Audi czy BMW. Może VW jest nieco tańszy, ale wcale nie ma jakiejś specjalnej różnicy porównując do popularnych marek japońskich...
      A przy tym... jeśli trzeba często wymieniać (mimo wszystko) bardzo kosztowne elementy, to dziękuję... wolę trwalsze auto, w którym przez 10 lat nic poza akumulatorem, paskami, klockami i żarówkami nie wymienisz...
      Jeśli chodzi o rynek zamienników dla popularnych marek japońskich, jest aktualnie bardzo duży. Można bez problemu kupić w dobrej cenie części renomowanych producentów.
    • Gość: only VW IP: *.dynamic.mm.pl 06.01.12, 00:20
      @vieś touran: "poraszką" jest twoja opinia... i wykombinuj jakąś nową obraźliwą ksywkę dla tej cenionej marki, bo "vieśwagen" zrobiło się już totalnie nudne i niestrawne jak twój j. polski... by the way - mówiąc 'wykombinuj' za dużo od ciebie oczekuję...
    • Gość: Golf 4-fanka IP: *.dynamic.mm.pl 06.01.12, 00:32
      @3332: ... dlatego nie rozstanę sie z moim Golfem 4 - niezawodnym, do tego zgrabnym, o ładnej linii (4 byly najładniejsze!) i nadal znakomicie się spisującym :) dynamiczne, komfortowe - duzo miejsca wewnątrz, całkowicie ocynkowana blacha etc. ... wtedy produkowane Golfy to byly super auta. Pozostanę ich fanką :) A wy dyskutujcie o bohaterze tego artykułu - Touranie :)
    • @jaca typowo zakuty łeb
    • A tak w ogóle, jak ktoś pisze, że ma Tourana od kilku lat, przejechał pareset tysięcy kilometrów i auto jest dobrej jakości oraz nie było awarii to kłamie i jest pracownikiem VW! Te auto ma gorszej jakości środek od scenica! po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów wszystkie plastiki obłażą, robią się białe, klamki się wycierają, tapicerka się przeciera. O awariach nawet nie wspomnę bo lista awarii 1.4 TSI i 2.0 TDI jest dłuższa jak stąd do Australii! Do tego nigdy nie wiesz co jest z geometrią twojego zawieszenia! To jakaś masakra gdy ciągle się zastanawiasz czy aby na pewno wszystko jest w porządku? czy aby na pewno nie powinienem wydać kolejnych paru stówek na ustawianie geometrii. Czy powinienem to zrobić raz na rok a może teraz, po miesiącu, bo wjechałem w większą dziurę. A jak ustawię je dzisiaj i jutro wjadę w jakąś dziurę to znowu będę musiał ustawić?
      Niech VW nie robi z nas wała i jak chce siać propagandę w komentarzach to niech się podpisze! Żenada!
    • Gość: Andrzej IP: *.dynamic.chello.pl 06.01.12, 10:40
      Mam Tourana od 4 lat, przejechałem ok. 120 tys km i nie narzekam. Silnik 1,9 TDI 105 KM. Ja bym nie do końca wierzył pismakom którzy wymyślili że Touran jest awaryjny. Może rzeczywiście był jakiś egzemplarz felerny ale mój śmiga idelanie i poza częściami eksploatacyjnymi nie wymieniłem jeszcze nic.
    • Gość: 666 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.01.12, 11:09
      @Nie tylko Niemiec serwis Uno w gazie 7000zł.... to rocznie płaciłeś więcej na serwis niż jego wartość? Albo frajerów szukasz albo ściemniasz... To co ty wymieniałeś w tych Uno, Hondach - silniki, układy wydechowe, kompletne zawieszenia? Pewnie w ASO i dlatego tak drogo co??? żal takich komentów....
    • Andrzeju, czy nie przeszkadza Ci klekot niczym z ursusa c 360?:) A oblazły twardy plastyk w kabinie? no chyba, ze wy w VW macie tańsze części dla pracowników i sobie co pół roku wymieniacie. A i kumpel weźmie raz na miesiąc na stanowisko i po znajomości nastawi zawieszenie. Wtedy rzeczywiście nie ma co narzekać:)
    • Gość: Nie tylko Niemiec IP: *.cable.net-inotel.pl 06.01.12, 13:34
      @gostek_gostek
      To chyba jakaś pomyłka - porównanie C-Maxa z Touranem. Jak szukałem samochodu to C-Max przeraził mnie wąskim wnętrzem - nie miał nawet 3 foteli z tyłu, a bagażnik to substytut przestrzeni bagażowej :(
      C-Max to lekko spuchnięty Focus, a Touran ma w środku miejsca bez porównania więcej.
      Zresztą wśród małych wielkich samochodów Touran nie ma konkurencji. Konkurencja jeśli chodzi o przestrzeń w środku i bagażnik (695L)pojawia się dopiero od wersji Grand (Citroen, Renault) no i S-Max, choć S-Max to wyższa półka.
    • Gość: Nie tylko Niemiec IP: *.cable.net-inotel.pl 06.01.12, 13:46
      @666
      Akurat jestem dokładny w spisywaniu wszelkich przeglądów, napraw i ubezpieczeń.
      1. Ubezpieczenie OC+AC
      2. Po zimie geometria zawieszenia (zawsze i w każdym samochodzie)
      3. 2 razy w roku wymiana opon
      4. co 4 lata nowe 4 opony (stosuję zasadę 4mm, 4 lata, 4 nowe sztuki - chodzi o moje życie, opony to jedyny łącznik samochodu z nawierzchnią)
      5. co roku wymiana oleju i filtrów
      6. co roku w UNO robiłem kosztowną regulację zaworów (płytki), żeby gniazda się nie wypaliły.
      7. w Uno i w Hondzie wymieniłem zużyte amortyzatory (4szt.)
      .......
      ........
      50. Klocki hamulcowe,
      51. tarcze hamulcowe
      52. w Uno droższy przegląd rejestracyjny bo z gazem

      Więc kwoty się robią 100 tu 100 tam i wychodzą niestety tysiące.

      Polecam wszystkim takie notowanie, a na pewno zorientujecie się, że samochód to skarbonka.
      Jak ktoś ma kasę tylko na kupno samochodu, a nie ma na utrzymanie to lepiej niech sobie taksówką jeździ :)
    • Gość: gość IP: *.adsl.inetia.pl 06.01.12, 14:09
      @gostek_gostek - ten kolega wygląda na wysłannika konkurencji. Nie podpisuję się bo nie mam takiej potrzeby. Co do jakości materiałów - tu masz rację ale tylko w części. Touran w większości zbudowany jest z bardzo dobrych materiałów (również plastików) jednakże niektóre elementy to totalna porażka (mała ich część - np wewnętrzna klamka drzwi). Co ciekawe podobne elementy były stosowane np w Passacie z tym samych materiałów. Obrażanie tego ostatniego pojazdu w tym kraju może być niebezpieczne
    • Nie tylko niemiec - c max to kompaktowy VAN i jest skrojony jak trzeba. Miejsca nie brakuje. Bagażnik jest akurat. Jak mało Ci miejsca to kupujesz wersję większą! bo masz wybór. VW oferuje tylko to jedno, paskudne nudne pudło:) Do tego albo silniki z minionej epoki odbierające całą przyjemność z jazdy (1.9 TDI wyciągnięte z muzeum i paliwożerne) abo najbardziej awaryjne jakie kiedykolwiek w Europie wyprodukowano.
      Kurcze jako właściciel cmaxa mam dzisiaj spokojne popołudnie. Auto to auto... robi do czego zostało stworzone. Jeździ. Do tego jeden z najbardziej udanych i trwałych diesli jakie zaprojektowano przed moim cmaxem jeszcze pareset tysięcy bezproblemowej eksploatacji. Lać i jeździć:). A jak tam wasze Tourany? co z waszą geometrią. Czy aby dzisiaj nie podjechać do warsztatu? a może powinniście zejść do garażu aby zerknąć na opony. Równo zjedzone czy jednak od wewnętrznej więcej. Wydaje mi się czy tak jest? a może linijką sprawdzić... Kurcze, jak nie pojedziecie to warsztatu to kolejny komplet opon pójdzie z dymem... zaryzykujecie? 1600 PLN nie chodzi piechotą:) A jak wasza zębatka przy wale w tym cudzie 2.0 TDI?:) A łańcuch w 1.4? czy aby nie poluzował się trochę? o rany... chwila nieuwagi i 15 tyś w plecy. A VW nie naprawi za darmo:)
    • Pytanie do posiadaczy VW z silnikiem 1.4:) jak pociągnięcie go na obrotach mocniej to nie boicie się, ze zaraz korbowód i tłok przebiją się przez blok silnika?;) czy ta myśl was nie przeraża? nie boicie się, ze to wpadnie do kabiny?;)
    • Gość: Nie tylko Niemiec IP: *.cable.net-inotel.pl 06.01.12, 16:18
      @gostek_gostek
      A ile kosztują Cię przeglądy okresowe w ASO? bo mnie ok 700-850zł każdy i mam święty spokój (mam gratis ubezpieczenie mobilności VW). Ja nie jestem przeciwnikiem żadnego samochodu (w tym C-maxa), ale zawsze dobieram samochód do własnych potrzeb, które jasno sobie określam przed zakupem. Potrzebowałem niezbyt dużego, mocnego samochodu, z 3 siedzeniami w drugim rzędzie i dużym bagażnikiem, dobrze wyposażonego i w rozsądnej cenie. Żaden samochód w 2008 r. nie spełniał powyższych wymagań lepiej od Tourana. Brałem pod uwagę C-maxa, Hondę FRV, Toyota Corolla Verso, Citroen C4 picasso i Renault Megane Scenic.
      Touran spełnił wszystkie wymagania, pozostałe miały zwykle jakieś braki w stosunku do moich wymagań. Nawet cena dobrze wyposażonego Tourana była najlepsza (w 2008r. VW sprzedawał doskonałe pakiety w super cenie).
      Na temat tego czy śpię spokojnie - nie mam z tym problemów ponieważ regularnie serwisuję samochód i wymieniam to co trzeba na czas. Geometrię robię raz w roku po zimie i wystarcza.
    • Gość: grisza IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.01.12, 19:24
      Jakoś się dyskusja urwała.
      @gostek_gostek - coś dla ciebie w sprawie 2.0 TDCI na ochłonięcie z emocji.
      autokult.pl/2011/08/30/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-cz-3-poradnik
      Nie ma sensu dalej komentować - Nie tylko z Niemiec sporo już napisał. Masz jak dbasz i powiem, że zawsze będą i takie opinie, i takie. Pytanie skąd wynikają takie opinie trzeba pozostawić do przemyślenia każdemu czytelnikowi. Dotyczy każdego modelu. A Touran - kolejne wersje wypuszczają, kolejni klienci kupują ponieważ jest niezłą propozycja w segmencie pod wieloma względami.
    • Gość: Zabrze IP: *.dynamic.chello.pl 11.01.12, 07:05
      Mój kolega jeździ Touranem tdi na taksówce, auto sprowadzone z niemiec przy przebiegu 250 tys km, obecnie ma nakręcone ok. 400 tys km. Facet miesięcznie robi ok. 8-9 tys km i twierdzi że auto jest OK, żadnych dziwnych awarii czy usterek poza normalnym serwisowaniem a nie jest jakimś fanem vw (wcześniej miał Scenica)
    • Gość: MM IP: *.ip.netia.com.pl 17.01.12, 16:47
      A ja mam Tourana z 2003 roku, 1.9 TDI 74kw. na zegarach 300tys. i śmiga :) miałem wcześniej mazdę 626 2000rok 2.0 TDI moc ta sama, ale w porównaniu z Touranem to jakiś muł był, może przez to że touran ma 6 biegów? nie wiem. Pozdrawiam
    • Gość: gosc IP: 193.59.180.* 10.03.12, 20:11
      ilu tu nieudacznikow
    • Gość: kemp IP: *.legnica.vectranet.pl 19.08.12, 00:00
      po pierwsze niema z tyłu kanapy na długie trasy fotele są wygodne ,miałem zafire to dopiero taczka a jaka biedota jak masz pisać głupoty to przenieś się na fejsa a c-max ford i już nie muszę więcej pisać.
    • Gość: zaprel IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.08.13, 23:22
      Witam.
      Panowie jeźdzę tourane 4 lata więc mogę coś powiedzieć. Rocznik 2005, silnik 1.9 TDI PD, 105 KM + tuning do 130 KM, kupiony przy przebiegu 145 tyś. obecnie 318 tyś. olej fulsyntetic co 15 tyś. rozrząd co 80 tyś. filtry oleje wszystko na czas, jest to wersja z DPF. Minimalny przebieg dzienny to 30 km. Auto nie do zajechania. Posiadam fabryczny dwumas, pompowtryski, DPF, turbina. W przeciągu 4 lat jazdy do wymiany były: hamulce - całość, akumulator, rozrząd (2 razy), zawieszenie przednie (2 razy) zawieszenie tylne (1 raz). Powiem krótko dieslem nalży umieć jeździć i należycie eksploatować, to nie są auta na wożenie dzieci do przedszkola, te auta muszą robić kilometry. Podstawowa wada polaka: kupić diesla, nic eksploatacyjnego nie wymieniać, ropa za pól ceny i kłopoty murowane. Touran to bardzo dobry samochód, jeździłem mitsubishi lancerem do 280 tys. bez problemów, mazda 323 315 tyś. bez problemów, ale wszystkie jeździły ciepłe nie zimne gaszone co dwa kilometry.
    • Gość: gość IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 03.01.14, 14:11
      lepszego samochodu nie widziałem 1.9 TDI

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.