Dodaj do ulubionych

Przyporządkowanie konta do płatnika

15.03.05, 12:12
Witam,
Mam pytanie w firmie gdzie pracuję, jeden podmiot gospodarczy może być
tworzony do czterech razy co powoduje trudności w ustalaniu jego salda (jeden
to jako odbiorca handlowy, odbiorca inwestycyjny itd.)
Chodzi mi oto czy jest możliwe by księgowanie na koncie np należności
handlowe (lub ze sprzedaży środków trwałych) było zależne od typu dokumentu
tak by każdy klient mógłbyć zakładany jedynie raz w SAP. Czyli jeden NIP dla
jednego nr SAP.
Za wskazówki gdzie mógłbym szukać odpowiedzi będę wdzięczny...
pzdr
Edytor zaawansowany
  • 15.03.05, 13:47
    Witam,
    widzę że ktoś u was zawalił kawał roboty.
    Do kontroli danych służy walidacja (OB28).
    Twój przypadek na dokumenty wygląda tak:
    Warunek: BKPF-BLART = 'XX' AND BSEG-HKONT <> '0000200000' AND BSEG-KOART = 'K'
    Komunikat: Nie księguj konta <BSEG-HKONT> dokumentem 'XX' !!!

    Gorzej jest z NIP'em.
    Tutaj używamy user-exitów (SMOD)
    - SAPMF02K oraz SAPMF02D

    pozdrawiam
    Piotr
  • 16.03.05, 10:00
    Dzięki za odpowiedź muszę się zorientować u naszych specjalistów co to oznacza
    bo sam nie jestem w tym obiegany.

    pzdr
    sinuee
  • 15.03.05, 13:49
    Cześć,
    Jak to w SAP-ie można to zrobić na kilka sposobów :).
    1. Poprzez operacje specjalne
    2. Poprzez tzw. alternatywne konto zbiorcze - wtedy z listy można wybrać
    odpowiednie konto tytułu rozrachunku.
    Dodatkowo możnaby stworzyć substytucję automatycznie "podmieniającą" konto
    zbiorcze na podstawie rodzaju dokumentu.
    I dzięki temu mamy wszystko na jednym koncie odbiorcy.
  • 15.03.05, 14:07
    Dzięki właśnie takiej informacji mi było potrzebne. Teroretycznie jestem key
    userem w SAP ale nie mam wiedzy informatycznej i wszędzie się zderzam ze ścianą
    gdzie słyszę, że inaczej się nie da tego w SAP zrobić...
    No a sądzę, że logicznie myśleć umiem i jak ja coś umiem zapisać w schemacie
    blokowym to specjaliści umieją to zrobić jako program.

    Mam jeszcze jedno pytanie nie wiesz czy nie można zdefiniować tak SD by nie
    potrzebne były obszary zbytu i dziedziny - nie jest to u mnie używane i
    wystarczyłaby jednostka gospodarcza. Obecnie mam projektować sprzedaż pozostałą
    i by mnie się to bardzo przydało.
  • 15.03.05, 14:17
    Do przygotowania rozwiązań, które Ci przedstawiłam nie trzeba programisty.
    Wystarczy troche konfiguracji i parę kliknięć.
    Trochę zabawy możesz mieć z substytucją.
    Co do SD - trochę wykracza poza obszar moich prac :(:( Tutaj nie jestem w
    stanie udzialić informacji.
    Może znajdzie sie jakaś dobra "SD dusza" :)
  • 31.03.05, 18:33
    Witam,

    nie można zdefiniować SD bez obszaru zbytu tak samo jak nie można zdefiniować
    MM bez zakładu czy FI bez jednostki gospodarczej. W SAP każdy moduł ma
    fundamentalne obiekty organizacyjne na których wszystko się opiera.

    Propozycja:
    1 dział sprzedaży + 1 kanał dystrybucji + 1 dziedzina = 1 obszar zbytu. To
    minimum. A tak btw: ja bym Tobie poradził oddzielić sprzedaż pozostałą od
    wyrobów i towarów najlepiej inną dziedziną podpinaną do danych materiału.
    Wówczas 2 obszary zbytu ale łatwe do raportowania

    Pozdrawiam
    Tomek
  • 22.03.05, 11:25
    1. Spróbuj to osługiwać w połączeniu z SD.
    2. Nie zrobisz takiej substytucji bo pola konto zbiorcze nie można substytuować.
    Jak zwykle w SAP dla takich wymysłów użytkowników nie ma dobrego rozwiązania,
    są tylko obejścia mające z kolei swoje skutki uboczne.
  • 29.03.05, 09:50
    Nie do końca prawda.
    Co prawda nie z SD tylko z kasy,
    ale substytułuję konto zbiorcze i nie ma z tym rzadnego problemu.

    pozdrawiam
  • 09.05.05, 15:31
    Konto zbiorcze mozna jak najbardziej sustytuować, tylko musisz je 'udostepnić do
    substytucji', co nie jest zbyt proste
  • 12.05.05, 09:05
    A jak kwestia kont alternatywnych rozwiązuje księgowania automatyczne w SD?
  • 31.03.05, 22:39
    Witam,
    widzę, że kolega próbuje łatać braki w koncepcji. Oprócz operacji specjalnych
    (o których było wcześniej) można było utworzyć grupy kontrahentów - każdemu
    kontrahentowi można przypisać inne konto zbiorcze, wtedy jednym typem dokumentu
    można obsłużyć wszystkich klientów bez operacji specjalnych, substytucji itp.
    chociaż dla mnie rozwiązania kombinowane są najlepsze - dla opisanego przykładu
    posłużyłbym się grupami kontrahentów i operacjami specjalnymi - najmniejsze
    prawdopodobieństwo pomyłki - wystarczy że user umie wybrać z listy odpowiedni
    wpis :-)
  • 18.04.05, 12:19
    Hej,
    Właśnie w koncepcji dzięki Waszym odpowiedziom już wiem, że można to zrobić
    dość bezboleśnie teraz mi zostaje kwestia przeforsowania zmian...

    Thx all:)
    pzdr
  • 09.05.05, 15:35
    Przecież chodzi o to żeby nie mnożyć kontrahentów, tylko mieć jednego i
    księgować na różne konta, w tym wypadku wchodzą w gre tylko
    a)Operacje specjalne
    b)alternatywne konto zbiorcze lub
    c)substytucja na koncie zbiorczym uzalezniona od typu dokumentu

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.