Dodaj do ulubionych

Reklamacja przesyłki poleconej priorytetowej

10.09.04, 22:51
Prosze o informacje dot. maksymalnej kwoty odszkodowania o jaka moge się
ubiegać w przypadku zaginięcia przesyłki poleconej i priorytetowej.

Zapłaciłem za te usługę kwote 4,60PLN zdeklarowana wartość przesyłki to
200PLN

Kwota którą wyliczono na Poczcie to 2,20PLN X 50 + 4,60PLN czyli jestem "w
plecy" 85,4oPLN
Według mmnie powino być 4,60 x 50...

Czy przysługuje mi odszkodowanie od nieterminowego dostarczenia przesyłki?

Jestem stałym i dobrym klientem Poczty Polskiej jednak od dłuższego czasu
odnotowuję coraz liczniejsze przypadki zaginiecia przesyłek.

Niestety winnych nie ma a koszty ponoszę coraz wieksze.

Proszę o odpowiedź jak można tę sprawe sensownie załatwić, może ktoś ma
jakieś podobne doswiadczenia?

Za wszelkie uwagi i wskazówki z góry dziekuję

Pozdrawiam
Edytor zaawansowany
  • jaroslaw.lysio 30.09.04, 22:29
    amoskva napisał:

    > Prosze o informacje dot. maksymalnej kwoty odszkodowania o jaka moge się
    > ubiegać w przypadku zaginięcia przesyłki poleconej i priorytetowej.

    Maksymalne odszkodowanie za utratę poleconej przesyłki listowej nadanej w
    obrocie krajowym niezależnie od jej kategorii (priorytetowa/ekonomiczna) wynosi
    pięćdziesieciokrotność opłaty za polecenie (obecnie 2,20 zł). Niezależnie od
    tego zwracana jest opłata pocztowa uiszczona przy nadaniu w pełnej wysokości.

    > Zapłaciłem za te usługę kwote 4,60PLN zdeklarowana wartość przesyłki to
    > 200PLN

    Przesyłka polecona nie ma zadeklarowanej wartości.
    Przesyłka z zadeklarowaną wartością to inny rodzaj przesyłki - maksymalne
    odszkodowanie za utratę takiej przesyłki to kwota zadeklarowanej wartości.

    > Czy przysługuje mi odszkodowanie od nieterminowego dostarczenia przesyłki?

    Nie, ponieważ Poczta Polska (tak jak każda inna administracja pocztowa na
    świecie) nie gwarantuje terminu doręczenia przesyłki nadanej jako priorytetowa.
    Do niedawna gwarantowany termin miały nadane w obrocie krajowym przesyłki ze
    świadczeniem dodatkowym "ekspres" - ale takiego świadczenia już nie ma.
    Obecnie jedym rodzajem przesyłek, które mają zagwarantowany termin doręczenia
    są przesyłki EMS-Pocztex.

    > Jestem stałym i dobrym klientem Poczty Polskiej jednak od dłuższego czasu
    > odnotowuję coraz liczniejsze przypadki zaginiecia przesyłek.
    >
    > Niestety winnych nie ma a koszty ponoszę coraz wieksze.
    >
    > Proszę o odpowiedź jak można tę sprawe sensownie załatwić, może ktoś ma
    > jakieś podobne doswiadczenia?

    Jedyne co można robić - to za każdym razem składać reklamację.



Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka