Dodaj do ulubionych

Zawieszenie połączen wychodzących w Play

IP: *.ekspres.net.pl 14.11.09, 23:44
Mam pytanie nie znam odpowiedzi.Posiadam cztery numery u operatora
Play.Umowy zawierane w różnych latach,miesiącach i dniach.Poniewaz z
numerów tych korzystają moi znajomi.Operator połączył wszystkie
faktury w jedną,powstał wówczas spory rachunek z wyznaczoną jedną
datą opłaty.Sprawiło to spore niedogodności w oplatach.Nie wszystkim
data powiedzmy 17 każdego miesiąca odpowiada.Nie zgadzałem się na
jedną fakturę dla wszystkich moich numerów.Miesiąc temu czyli za
wrzesniową fakturę powstala mała niedoplata.Rachunek wystawiony na
kwotę 245zł przewyższal moje zdolnosci finasowe wpłaciłem 150
zł.Powstala suma zaległości 95zl.Wykazalem dobrą wolę wpłacając tyle
ile moglem w danej chwili.Po tygodniu Operator Play zablokował mi
dostęp do sieci na wszystkie cztery numery.Choć nie na wszystkich
figurowała niedopłata.12.11.2009 opłacilem zaległośc wraz z nową
fakturą w kwocie 277zl.Mimo to dopiero po trzech dobach od przelewu
bankowego,Operator wznowił mi usługę dostępu do sieci.Przez trzy
tygonie z hakiem nie korzystalem z usługi Play,być moze mają takie
prawo blokowac numer zadłużony.Ale czy operator mial prawo blokować
pozostałe numery nie zadłużone?Czy Operator ma prawo brac zapłatę za
nieswiadczone usługi?jesli ktoś wytrwal do konca z czytaniem moich
wypocin i potrafi udzielic mi odpowiedzi to ja bardzo dziękuję..
Edytor zaawansowany
  • odchodzi4 15.11.09, 01:04
    dostałeś maila ze szczegółami co robić.

    --

    odchodzi4@trudnyklient.pl
  • Gość: case IP: *.centertel.pl 15.11.09, 01:48
    Jedna kwesta, Play blokuje wychodzące dopiero po minięciu terminu płatności
    drugiej nieopłaconej faktury. Mam w tym temacie niestety pewne doświadczenia
    (abo od prawie 3 lat, czasem się zapomniało zapłacić... ). Jeśli zabrakło Ci
    kasy miałeś cały m-ąc na jej zebranie, więc argument "nie każdemu pasuje 17"
    sobie daruj.

    Nie wiem jak to jest z konsolidacją faktur w Play, nie wiem jak ma się do tego
    prawo. Wydaje mi się jednak, że abonent powinien się na to zgodzić, operator nie
    może zrobić tego wbrew niemu. Zabawa w zgłoszenia i odpowiedzi Play nie ma za
    bardzo sensu (często odpisują głupoty), jednak warto ją przejść aby później z
    załącznikami zgłosić sprawę do UKE.

    Mam pytanie, po co zawarłeś na siebie 3 dodatkowe umowy dla swoich znajomych?
    Znajomi zawsze znajomymi, ale często źle się na tym wychodzi. Obecnie nie ma
    dużego problemu z podpisaniem umowy na abo. Po co Ci podstawianie głowy za nich,
    jak sam masz problem z płatnością niedużych faktur?
  • natalia_sankowska1 15.11.09, 02:50
    Chcę jedynie uzupełnić wypowiedź, że konsolidacja faktur bez prośby
    ze strony klienta prawnie nie jest możliwa (tym bardziej, gdy każda
    usługa miała inny okres rozliczeniowy ustalany przy podpisaniu
    kolejnej umowy lub ustalany przy wysłaniu pierwszej faktury; podobne
    zmiany sam operator wprowadzać nie ma prawa).
  • Gość: KG24 IP: *.ekspres.net.pl 15.11.09, 12:31
    Do Case.Odpowiadam na zadane pytanie.Dodatkowe trzy numery użytkują
    moja mama i dziadkowie.Nadstawianie głowy jak to ująłeś nie jest
    dobrym stwiedzeniem bo to raczej oni nadstawili głowę za mnie.Kiedy
    podpisywałem ostatnie umowy wyraznie prosiłem aby fatktury na te
    numery wystawiane były osobno a to dlatego ze użytkownikiem będzie
    ktos inny i powinien miec wgląd do rachunku.Niestety stało się
    inaczej.Przysyła mi Play jedną fakturę.Ja nie opłaciłem swojego
    numeru a pozostali poniesli karę.Prosiłem o dpowiedz czy mimo
    zablokowania usługi i nieswiadczenia jej przez trzy tygodnie wszyscy
    będą musieli zapłacic za pełny abonament.Dodam jeszcze ze zaległośc
    tyczyła jednego pazdziernikowego rachunku.
  • natalia_sankowska1 15.11.09, 14:00
    Sam Pan napisał, że korzystają z innych numerów "znajomi", nie zaś
    bliska rodzina, a teraz obrusza się na innego forumowicza z powodu
    całkiem słusznej uwagi na ten temat.

    Tu wystapię z tradycyjnym wezwaniem: czytać umowy i regulaminy. Tam
    jest napisane, co należy zrobić w razie zastrzeżen do działań
    operatora. Mianowicie, składać reklamację na piśmie. Zażądać
    rozdzielenia faktur - przede wszystkim.
    Sprawdzić, kiedy operator może zawiesić tę właśnie usługę i poczynić
    z tego odpowiednie wnioski.
  • Gość: case IP: *.centertel.pl 15.11.09, 14:31
    Ej, coś kombinujesz. Jeśli sprawa dotyczyła faktury październikowej, to P4
    zablokuje wychodzące coś ok. 17 listopada, dziś mamy 15. Warunkiem zablokowania
    jest przekroczenie terminu płatności już drugiej nieopłaconej faktury. Pierwszy
    raz spotykam się z określeniem "znajomi" na mamę i dziadka. Namotałeś trochę i
    tracisz przez to na wiarygodności.
    A co co meritum, zrób tak jak napisała Natalia. Operator nie może bez twojej
    zgody konsolidować faktur.
  • Gość: MiChCiO IP: *.2.142.169.tvksmp.pl 25.11.09, 13:05
    Co do konsolidacji. To nie zgodzę się z Wami. Operator nie ma obowiązku dla
    każdej usługi wystawiać osobnej faktury-wszystko może być rozliczane na jednym
    nr ewidencyjnym (koncie klienta). Więc jeśli klient ma kilka numerów to operator
    może wystawiać skonsolidowaną fakturę - ma do tego prawo!!! Oczywiście na
    zlecenie klienta może faktury rozdzielić - dla każdego numeru osobno.
  • natalia_sankowska1 25.11.09, 15:00
    W przypadku osobno podpisywanych umów nie może.
    Jedynie ne wniosek zainteresowanego.
    Prosze także zauwazyć, że operator miałby w przypadku
    konsolidacji "wyrównać" okresy rozliczeniowe.
  • Gość: MiChCiO IP: *.2.142.169.tvksmp.pl 25.11.09, 20:38
    "W przypadku osobno podpisywanych umów nie może.
    Jedynie ne wniosek zainteresowanego."

    Proszę mi przytoczyć przepis, w którym jest to określone. Jeśli prawnym
    właścicielem jest ta sama osoba i okres rozliczeniowy jest ten sam to operator
    nie jest zobowiązany do rozdzielenia płatności. Może to zrobić na wniosek klienta.

    ps
    Jeśli się nie mylę to w 2008r. TPSA robiła porządki w tym zakresie i masowo
    konsolidowała faktury klientów.

  • natalia_sankowska1 25.11.09, 21:00
    Kwestię wystawiania faktur regulują przepisy dot. obrotu handlowego.
    Przy zawieraniu różnych umów ta sama osoba otrzymuje różne numery
    klienta (mimo iż operator dla własnej wygody mógł ustalić ten sam
    okres rozliczeniowy dla wszystkich lub większej grupy klientów), w
    tej sytuacji nie ma prawnej możliwości skonsolidowania faktur -
    chyba że klient sam o to się zwróci. W takim przypadku firma
    rejestruje go pod jednym numerem, likwidując resztę.
  • Gość: MiChCiO IP: *.2.142.169.tvksmp.pl 26.11.09, 13:04
    "Przy zawieraniu różnych umów ta sama osoba otrzymuje różne numery
    klienta"

    Tu totalnie mija się Pani z prawdą (czyt. rzeczywistością). Z tego co mi wiadomo
    nie ma żadnego przepisu nakazującego operatorowi rejestrowanie każdorazowo nowej
    kartoteki dla tego samego klienta. Operator nie ma również prawnego obowiązku
    wystawiania osobnej faktury dla każdej usługi/numeru - może wystawiać fakturę
    zbiorczą (ze specyfikacją usług), a na prośbę klienta ją rozkonsolidować.

    Poza tym proszę pamiętać, że pojęcia "numer klienta" i "numer ewidencyjny" to
    dwie różne sprawy.

    PS
    Klient ma 3 numery: x, y, z. Jeśli klient ma rozdzielone płatności tzn.
    wystawiane są dla niego faktury dla każdego numeru osobno, ale cały proces
    odbywa się na jednym nr ewidencyjnym (koncie rozliczeniowym) to w przypadku nie
    opłacenia jednej z faktur wystawionej dla numeru x operator może zablokować
    także numery y i z rozliczane na tym numerze ewidencyjnym.
    Jeśli ta sama sytuacja ma miejsce, ale każdy z tych numerów ma inny numer
    ewidencyjny to zablokowany zostanie tylko numer x ponieważ tylko na "jego"
    koncie jest zaległość.

    O sposobie rozliczania klienta decyduje operator (oczywiście na podstawie
    obowiązującego prawa). To on wyznacza okresy rozliczeniowe, termin wystawienia
    faktury itp.
  • natalia_sankowska1 26.11.09, 22:16
    Gość portalu: MiChCiO napisał(a):

    > "Przy zawieraniu różnych umów ta sama osoba otrzymuje różne numery
    > klienta"
    >
    > Tu totalnie mija się Pani z prawdą (czyt. rzeczywistością). Z tego
    co mi wiadom
    > o
    > nie ma żadnego przepisu nakazującego operatorowi rejestrowanie
    każdorazowo nowe
    > j
    > kartoteki dla tego samego klienta.

    Przepraszam za złośliwość, ale rzeczywiście niewiele Panu wiadomo.
    Musze przytoczyć mój własny przyklad:

    Operator nie ma również prawnego obowiązku
    > wystawiania osobnej faktury dla każdej usługi/numeru - może
    wystawiać fakturę
    > zbiorczą (ze specyfikacją usług), a na prośbę klienta ją
    rozkonsolidować.
    >
    > Poza tym proszę pamiętać, że pojęcia "numer klienta" i "numer
    ewidencyjny" to
    > dwie różne sprawy.
    >
    > PS
    > Klient ma 3 numery: x, y, z. Jeśli klient ma rozdzielone płatności
    tzn.
    > wystawiane są dla niego faktury dla każdego numeru osobno, ale
    cały proces
    > odbywa się na jednym nr ewidencyjnym (koncie rozliczeniowym) to w
    przypadku nie
    > opłacenia jednej z faktur wystawionej dla numeru x operator może
    zablokować
    > także numery y i z rozliczane na tym numerze ewidencyjnym.
    > Jeśli ta sama sytuacja ma miejsce, ale każdy z tych numerów ma
    inny numer
    > ewidencyjny to zablokowany zostanie tylko numer x ponieważ tylko
    na "jego"
    > koncie jest zaległość.
    >
    > O sposobie rozliczania klienta decyduje operator (oczywiście na
    podstawie
    > obowiązującego prawa). To on wyznacza okresy rozliczeniowe, termin
    wystawienia
    > faktury itp.
  • natalia_sankowska1 26.11.09, 22:27
    Gość portalu: MiChCiO napisał(a):

    > "Przy zawieraniu różnych umów ta sama osoba otrzymuje różne numery
    > klienta"
    >
    > Tu totalnie mija się Pani z prawdą (czyt. rzeczywistością). Z tego
    co mi wiadom
    > o
    > nie ma żadnego przepisu nakazującego operatorowi rejestrowanie
    każdorazowo nowe
    > j
    > kartoteki dla tego samego klienta.

    Przepraszam za złośliwość, ale rzeczywiście niewiele Panu wiadomo.
    Muszę przytoczyć mój własny przyklad: podpisałam w różnym czasie
    kilka umów z tym samym operatorem telefonii komórkowej. Ponieważ są
    to osobne umowy, w kazdej z nich mam inny nr klienta. Natomiast
    okres rozliczeniowy mam ten sam (zresztą, jest to kwestia techniczna
    i mało istotna, często mozna nawet się umówić na określone daty).
    Przez te wszystkie lata wysyłane sa osobne f-ry dla kazdrgo numeru
    klienta (adres ten sam, imię i nazwisko też).

    JAk już pisałam, kwestię wystawiania f-r regulują osobne przepisy
    niemające nic wspólnego z UPT. Numerowi klienta przyporzadkowuje się
    osobne konto rozliczeniowe w księgowości, a więc i faktura ma byc
    wystawiona osobno.

    >
    > Poza tym proszę pamiętać, że pojęcia "numer klienta" i "numer
    ewidencyjny" to
    > dwie różne sprawy.

    O jakim numerze ewidencyjnym mowa?

    >
    > PS
    > Klient ma 3 numery: x, y, z. ...

    Przepraszam, ale tych banałów chyba nie warto tu umieszczać - nic
    nowego do sprawy nie wnoszą.

  • Gość: MiChCiO IP: *.2.142.169.tvksmp.pl 26.11.09, 22:45
    "Przepraszam za złośliwość, ale rzeczywiście niewiele Panu wiadomo.
    Muszę przytoczyć mój własny przyklad: podpisałam w różnym czasie
    kilka umów z tym samym operatorem telefonii komórkowej. Ponieważ są
    to osobne umowy, w kazdej z nich mam inny nr klienta. Natomiast
    okres rozliczeniowy mam ten sam (zresztą, jest to kwestia techniczna
    i mało istotna, często mozna nawet się umówić na określone daty).
    Przez te wszystkie lata wysyłane sa osobne f-ry dla kazdrgo numeru
    klienta (adres ten sam, imię i nazwisko też)."

    Ja mam obecnie dwa numery. Umowy zawierane w różnym okresie. Ten sam okres
    rozliczeniowy. Mam jeden numer klienta, jedno konto ewidencyjne i jedną fakturę.
    Wcześniej u innego operatora miałem 3 numery. Umowy zawierane w różnym okresie.
    Ten sam okres rozliczeniowy. Miałem jedną fakturę, później zażyczyłem sobie dla
    jednego z numerów osobnej. Miałem jeden numer klienta i dwa konta ewidencyjne.

    Sposób wystawiania faktury zależy od operatora!!! I co Pani na to?


    "Przepraszam, ale tych banałów chyba nie warto tu umieszczać - nic
    nowego do sprawy nie wnoszą. "
    Mój przykład pokazuje od czego zależy wprowadzenia blokady windykacyjnej i kiedy
    blokowany jest jeden numer a kiedy blokowanych jest więcej - to było wyjaśnienie
    przypadku KG25. Bez urazy, ale wydaje mi się, że na ten temat mam większą wiedzę
    niż Pani.
  • Gość: case IP: *.centertel.pl 26.11.09, 23:21
    Nie będę się z wami spierał, bo po prostu mam na ten temat zbyt małą wiedzę, jednak mam odwrotny problem. Od pół roku próbuję skonsolidować mój abo tel i play online. Niestety po kilku "mądrych" odpowiedziach "starszych specjalistów Back Office" Play już dałem sobie spokój, robienie dwóch przelewów to jednak dużo mniej zachodu :) Wnioskuję z tego tyle, że P4 ma też tutaj coś mocno pogięte w procedurach i pewne sytuację opisaną sześcioliterowym słowem na literkę B.
  • Gość: MiChCiO IP: *.2.142.169.tvksmp.pl 27.11.09, 00:09
    Moja rada. Złóż pisemne zlecenie na konsolidacje faktury. Zrób to w dwóch
    egzemplarzach żebyś miał pisemne potwierdzenie złożonego zamówienia. Odczekaj
    dwa okresy rozliczeniowe - mogą nie zdążyć przed pierwszym rozliczeniem dlatego
    obiektywnie poczekaj dwa. Jeśli tego nie zrobią złóż reklamację też w formie
    pisemnej na "nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej" - będą mieli wtedy
    obowiązek udzielenia Ci odpowiedzi pisemnej. Będziesz miał przynajmniej na
    piśmie ich stanowisko w tej sprawie - może istnieją jakieś niezależne od
    operatora przeszkody w konsolidacji faktury.
  • Gość: case IP: *.centertel.pl 30.11.09, 01:59
    MiChCiO, już to przerabiałem. Dostałem odpowiedz coś w stylu: "Szanowny Panie,
    dziękujemy za zgłoszenie... bla bla bla. Jednocześnie informujemy, że
    konsolidacja to (tu rzeczowe wyjaśnienie co to jest konsolidacja). W razie pytań
    i wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszą Obsługą Klienta za pośrednictwem
    strony internetowej, e-maila lub dzwoniąc pod numerem 790 500 500." Nie zrobili
    tego o co prosiłem, a poprosiłem dość jasno. Po prostu dałem sobie spokój,
    przelewy mam i tak za darmo, łatwiej po prostu wykonać 2 niż korespondować z Play :)
  • Gość: MiChCiO IP: *.2.142.169.tvksmp.pl 30.11.09, 07:54
    Osobiście bym nie odpuścił bo strasznie mnie denerwuje ignorancja operatorów w
    stosunku do swoich klientów.
  • Gość: antyplay IP: 109.196.118.* 30.10.10, 00:11
    Pisze Pani takie bzdury, że aż żal. Mamy ponad 20 telefonów w Play (niestety)... i jedną fakturę niestety... Ponieważ nie otrzymali kwoty zaplaty w terminie (ja mam potwierdzenie że przelewu dokonano w terminie) zablokowali cale konto abonenckie po dwóch dniach od terminu zaplaty. Arogancja pracowników obslugi klienta przechodzi wszelkie pojecie. A caly ten Play dla firm to katastrofa. O portalu internetowym nie warto wspominać. Dobre jedynie dla klienta indywidualnego, ale nie biznesowego. Zawarcie umowy z Play dla firm to totalna klęska.
  • Gość: case IP: *.centertel.pl 30.10.10, 04:50
    A ja nadal twierdzę, że aby zablokowali Ci wychodzące musisz spóźnić się z zapłatą co najmniej 6 tygodni od daty wystawienia faktury. Jeśli masz firmę i chwalisz się takimi zaległościami to może podaj jej nazwę, NIP i REGON, będzie wiadomo kogo unikać w interesach. Piszesz "zablokowali cale konto abonenckie po dwóch dniach od terminu zapłaty." Ściema, blokują jedynie wychodzące (a nie konto) jakoś 4 tygodnie po terminie zapłaty. Sam mam dość negatywny stosunek do tego operatora, branie tam usług na firmę to moim zdaniem nieporozumienie, ale po co aż tak ściemniać?
  • Gość: Antyplay IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.11.10, 08:40
    No i nie masz racji... Telefony odblokowali i przeprosili za pomyłkę.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka