Dodaj do ulubionych

pytanie do UKE: jak przepisać umowę TP po zmarłym?

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.01.10, 21:59
Witam.
Mam takie pytanie odnośnie przepisania telefonu z właściciela już nieżyjącego na
jego żonę. Jak czytam to TP wyrabia i co mówią jej konsultanci przez telefon i w
telepunkcie to po prostu ma się dość. Ale do rzeczy, właściciel tego telefonu
zmarł ponad rok temu, wszystkie rachunki przychodzą na niego i jego żona
postanowiła przepisać całą umowę na siebie, dodam że posiada też neostradę. Co
ma zrobić, jakie dokumenty przedstawić?
Z góry dzięki
Pozdrawiam Sylwia
Edytor zaawansowany
  • Gość: case IP: *.centertel.pl 04.01.10, 01:20
    pewnie akt zgonu i prawo do lokalu. Umowę na neo pewnie trzeba rozwiązać i
    podpisać nową na nowego właściciela. A co Ci mówią konsultanci?
  • natalia_sankowska1 04.01.10, 10:52
    Co by nie mówili, obowiązujące dokumenty to a)akt zgonu, b)akt
    zawarcia małżeństwa - w odpisach, c)dok. udowodniający prawo do
    lokalu (nieraz bywa niepotrzebny, ale na wszelki wypadek nie zawadzi
    miec ze sobą) i ew. umowy. Dowód os. małżonki, rzecz jasna.
    Zostanie zawarta nowa umowa/umowy. Cała sprawa zajmuje najwyżej 10
    minut.
    Z kolei, czy aż tak ludzie nie myślą, że tak prostych rzeczy nie
    rozumieją i potrzebują dodtkowych konsultacji?
  • Gość: case IP: *.centertel.pl 05.01.10, 01:20
    Natalio, co mówili ma tutaj dla mnie z pewnych względów sens. Wiesz jak czasem
    jest.
  • Gość: niuniek IP: 212.160.172.* 25.01.10, 10:12
    dodam tylko, że sprawę cesji (zmiana abonenta) należy załatwić
    bezpośrednio w salonie sprzedaży TP, a nie w partnerskich Orange
  • Gość: Sylwia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.01.10, 21:59
    Jeszcze jedno pytanie, jak powinna wyglądać taka umowa?

  • Gość: case IP: *.centertel.pl 05.01.10, 01:24
    Umowa powinna wyglądać tak jak zwykle, firmy raczej nie różnicują umowy od
    faktów je poprzedzających. Jedynie chyba biznes może liczyć na jakieś negocjacje
    w zależności od oczekiwanych wpływów.
  • Gość: Sylwia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.10, 11:03
    Dziś to ja zadzwoniłam na info, powiedziałam o co chodz i pani, z którą
    rozmawiałam powiedziała że tego nie da sie załatwić w telepunkcie tylko trzeba
    napisać podanie do ich głównej siedziby o przepisanie umowy czy coś takiego.

    Jak napisać takie podanie?
  • natalia_sankowska1 05.01.10, 13:05
    Nie, tego już za wiele!
    Pisania podań uczą w podstawówce!
    A w telepunkcie te sprawy akurat są załatwiane, ponieważ na miejscu
    będa mieli wgląd w odpowiednie (jakie, wyliczałam wyżej) dokumenty.
    Tam się zostawia podanie - nie o żadne PRZEPISANIE UMOWY (prawnie
    taka czynność nie istnieje, żywa osoba lub firma może umowę
    scedować, z martwą umowa wygasa - patrz warunki umowy, regulamin
    usługi, tudzież kodeks cywilny).
    Natomiast nowa umowa zostanie przesłana pocztą w 2 egz., by swój
    egz. podpisac i zostawić, natomiast drugi podpisać i odesłać.
    I to wszystko co można w danej sprawie (sprawce, bo kwestia w ogóle
    nie istnieje, nie było o co pytać)napisać.
  • Gość: Sylwia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.10, 15:30
    Wiesz co, jeśli nie masz ochoty to nie odpisuj!!!!!!
    Jeśli nie wiesz lub nie doczytałaś co napisałam to trudno. Raz w telepunkcie
    mówią co innego innym razem jeszcze co innego.
    Co do pisania podań to nie prosiłam o ich naukę tylko co powinno się w nim znaleźć??
    Może jest ktoś taki kto miał podobną sytuację i liczyłam że pomoże.

    Jeśli Ty nie możesz pomóc to nie pouczaj innych.

    Pozdrawiam
  • Gość: Sylwia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.10, 15:32
    Co do załatwienia tej sprawy w TELEPUNKCIE to kazali wysłać pismo do ich głównej
    siedziby, więc chyba nie załatwiają tego na miejscu !!
  • Gość: gosc IP: *.centertel.pl 05.01.10, 20:54
    ..czego za wiele?? Chyba takich "pseudo" ekspertów jak Ty! Poziom twojego wpisu najlepiej pokazuje Twoją wartość.
  • natalia_sankowska1 06.01.10, 15:46
    1. W odróżnieniu od Pana nie ukrywam tchurzliwie imienia.
    2. Wypraszam sobie "tykania" - na tym forum utarło się zwracanie
    przez Pani/Pan.
    3. "Za wiele" głupich pytań na tym forum. Chyba jeżeli komuś chodzi
    o zachowanie dotychczasowego numeru i zawarcie umowy po śmierci
    poprzedniego właściciela-współmałzonka, powinien w podaniu właśnie
    to napisać. A pisania (formy) podań uczą w podstawówce.
    4. Napisałam dokładnie, jakie dokumenty sa potrzebne i jak nalezy
    postepować. Jak ktoś nie chce rozumieć - jego problem. I jak ktoś po
    przeczytaniu wielu postów na forum nadal nie rozumie, że nie należy
    się kierować gadaniem pożal się, Boże, "konsultantów", lecz PRAWEM I
    ROZUMEM - może w ogóle nie pytać, bo nie robi użytku z otrzymanych
    odpowiedzi.
  • natalia_sankowska1 06.01.10, 15:49
    Niestety, chochliki buszują:
    miało być "tchÓrzliwie" - nie "tchUrzliwie".
  • Gość: case IP: *.internetdsl.tpnet.pl 05.01.10, 17:20
    Wszystko załatwisz w telepunkcie, weź tylko wymienione wcześniej dokumenty.
    Gdyby ktoś robił problemy poproś kierownika salonu. Kiedyś sam to już w
    telepunkcie załatwiałem, nie było problemu.
  • Gość: Sylwia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.10, 23:55
    Dzięki wielkie, o taką odpowiedz mi chodziło. mam nadzieję że moja znajoma to
    załatwi

    Pozdrawiam
  • Gość: JohnyK IP: 78.8.142.* 26.01.10, 20:41
    Idziesz do salonu tp (nie ma czegoś takiego jak telepunkt). Żona
    zmarłego musi mieć: akt zgonu, dowód osobisty (jeżeli jest
    zameldowana w tym samym lokalu, to tylko dowód) i ewentualnie akt
    małżeństwa. To wszystko. Umowa jest standardowa, istnieje też
    możliwość wykonania wykonania umowy trójstronnej, wtedy nie ma
    przerwy w działaniu internetu. Jeżeli ma być inna oferta internetowa,
    to rozwiązuje się umowę na internet z powodu zgonu, przepisuje
    telefon i uruchamia wybraną przez siebie usługę. Proste, zajmuje
    około 15 minut przy założeniu, że trafiłaś do salonu własnego TP.
    Niegdyś istniało coś takiego jak "Telepunkt Idea", gdzie salon
    wygląda jak klasyczny salon tp ale możliwości mają jak salon partner
    Orange. Więc musisz poszukać salonu na stronie tp (nie Orange): tam
    masz podany wykaz wszystkich salonów. Nie pisze się żadnego pisma,
    nigdzie nic nie wysyła. Wszystko załatwiasz bezpośrednio w salonie.
    Koniec i kropka.
  • ekspert.uke 29.01.10, 09:20
    W odpowiedzi na post uprzejmie wyjaśniam,
    Zgodnie z regulaminem świadczenia usługi neostrada tp – umowa na
    neostradę wygasa z chwilą śmierci Abonenta.
    Aby dokonać zmiany abonenta na usługę głosową, żona powinna zabrać
    ze sobą akt zgonu i dowód osobisty i udać się do najbliższego salonu
    TP, w którym otrzyma do podpisania formularz zmiany abonenta. Przy
    zawieraniu np. nowej umowy, może Pani również wybrać dogodny dla
    siebie abonament telefoniczny i usługi dodatkowe.

    --
    Z poważaniem
    Paweł Kucharczyk
    Urząd Komunikacji Elektronicznej
  • Gość: wdowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.07.10, 20:13
    Juz od 7 lat walcze z TP o przepisanie umowy, dla nich akt zgonu to papier
    toaletowy, muszę zrezygnowac na miesiąc z ich usług i ponownie podpisac umowę na
    siebie. Najśmieszniejsze jest to, że umowe na internet podpisywałam ja, w umowie
    jest moj pesel, MÓJ PODPIS NO I NAJWAŻNIEJSZE ŻE TO BYLO PO ŚMIERCI MĘŻA a jak
    chcę żeby rachunki nie byly na zmarłego (zdziwienie) też mam zrezygnować na
    miesiąc z internetu.Wszędzie pozałatwiałam bez problemu przepisanie liczników na
    siebie tylko nie w Państwie w Państwie, chyba zrezygnuje z ich uslug, kpina z
    klienta, do tego stawki okropnie wysokie dla starych klientów, żadnych ulg tylko
    straszenie karami umownymi.
  • Gość: case IP: *.centertel.pl 13.07.10, 23:57
    No nie wiem, jak sam zmieniałem umowę na usługi po zmarłym wystarczyło 5 minut w
    telepunkcie. Przerwy w działaniu telefonu nie było, internetu tydzien (od nowa
    rejestracja). A Ty 7 lat? Może zgłoś reklamacje, albo napisz do rzecznika tp
    www.blog.tp.pl . Można też do UKE, bo Twoja sytuacja jest nie do pomyślenia.
  • Gość: Wezmyr IP: *.ssp.dialog.net.pl 14.07.10, 23:28

    Tak, 7 lat. Jasne. Jak się załatwia cos z opóźnieniem, podpisuje w imieniu
    zmarłego więc problem nie leży po stronie TP.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka