Dodaj do ulubionych

Pytanie do UKE: Problemy z internetem (Vectra)

IP: *.raciborz.vectranet.pl 06.01.10, 15:59
Witam,

Od około połowy zeszłego roku korzystam z oferowanego przez Vectra s.a., na terenie Raciborza gdzie mieszkam dostępu do internetu. Od mniej więcej połowy października zacząłem odczuwać wyraźne spadki prędkości dostępu do internetu (obecnie korzystam z łącza 8 Mb, podczas gdy realna prędkość niejednokrotnie spada poniżej 1 Mb) połączone z wyraźnym wzrostem latencji (pingi na wewnętrzny serwer vectry ulegały nawet kilkudziesięcokrotnemu zwiększeniu). Pierwszy raz zgłosiłem ten problem 25 października. Od tego czasu problem nie tylko nie został rozwiązany, ale wręcz się pogorszył. Pomimo ciagłych kontaktów (zarówno telefonicznych jak i mailowych oraz osobistych w lokalnym biurze) udzielono mi tylko informacji które mogę uznać jako szczątkowe. Za każdym razem problem jest inny lub (wg. dostawcy) nie ma go wcale. Przez pierwszych półtora miesiąca byłem przekonywany, że wina leży po mojej stronie tylko po to, by po usilnych naciskach dowiedzieć się, że na moim obszarze występowały przeciążenia sieci, spowodowane niedostateczną przepustowością głównego łącza (w skutek jakiejś nowej promocji). Już to samo w sobie zakrawa o kpinę, gdy firma tak duża jak Vectra nie jest w stanie zweryfikować swoich możliwości zawczasu. Słowem, problem był znany, a liczne odpowiedzi przekonujące o braku problemów po stronie dostawcy były kłamstwem.
Problem miał zostać zażegnany w połowie grudnia, kiedy to zwiększona miała zostac przepustowość łącza. Oczywiście tak się nie stało, pomimo kontynuowanych zapewnień, że tym razem parametry mojego modemu są na prawde idealne i problem już musi być po mojej stronie. Udało mi się w końcu umówić z lokalnymi technikami, którzy po dokonaniu przeglądu i sprawdzeniu modemu na swoim sprzęcie poinformowali mnie, że rzeczywiscie internet nie działa nawet w zbliżeniu tak dobrze jak należy (pomimo iż paremetry są 'idealne', sic!). Tym razem problem miał leżeć w Zabrzu i oczywiście zostać rychło rozwiązany... Kiedy w tym tygodniu wróciłem po urlopie świątecznym do domu okazało się, że problem jak był tak jest. Od lokalnych techników dowiedziałem się, że tym razem problemem jest niewłaściwa segmentacja sieci której anprawa może zająć... kolejne 3 tygodnie (wg. informacji otrzymanych przez nich z centrali w Gdyni), czyniąc z czasu mojego oczekiwania niemalże równiutkie 3 miesiące...
Przez ten czas, pomimo wielokrotnych maili zawierających wyniki pomiarów predkości (o które sami prosili) nie otrzymałem żadnych dokładniejszych informacji, ani telefonicznie, ani mailowo (aż się zastanawiam czy nie dodano mnie do listy spamowej...). Telefoniczny serwis techniczny uparcie twierdzi że nie może mi zupełnie niczego powiedzieć a jedynie może odebrac kolejne (już kilkunaste?) zgłoszenie, które na marginesie jeszcze niczego nie dało.
Czy jest cokolwiek co mogę z tym zrobić?

Pozdrawiam (prosząc o rady)
Tomek
Edytor zaawansowany
  • natalia_sankowska1 06.01.10, 16:39
    Koniecznie powinien Pan zwrócic się a)z pisemną reklmacją do
    operatora i b)UKE ze skargą. Nie musi to być centrala w Warszawie -
    wystarcza terenowy departament, nawet lepiej, by był miejscowy -
    problem bedzie bliższy. Adres Pan znajdzie na stronie UKE.
  • Gość: Jarek IP: *.nowogard.vectranet.pl 09.01.10, 21:07
    mam ten sam problem tylko na terenie szczecina doklanie 60km od szczecina w
    nowogardzie:/ tez mam 8mb i nie raz predkosc spada mi nawet do 0.22mbps:/
  • ekspert.uke 14.01.10, 08:15
    Szanowny Panie,
    w odpowiedzi na post uprzjemie wyjaśniam, iż w przedmiotowej sprawie
    należy kierować skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej na
    adres: Delegatura Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Siemianowicach
    Śląskich ul. W.Wróblewskiego 75, 41-106 Siemianowice Śląskie lub
    przesyłając ją mailem na adres: uke@uke.gov..pl. Na podstawie
    otrzymanej skargi, Urząd podjemie stosowne działania w opisanej
    przez Pana sprawie.

    --
    Z poważaniem
    Paweł Kucharczyk
    Urząd Komunikacji Elektronicznej
  • qqrykk 16.01.10, 17:25
    Szanowny Panie,

    Poniżej wklejam moją wypowiedź na temat vectry z innego watku. Interesuje mnie
    czy taki przypadek jest raczej tematem dla UKE czy UOKIK...

    Więc ogólnie jestem abonentem Vectry od ok. 2,5 miesiąca. W tym czasie miałem 5
    awarii. Nikt nic nie wie, cały czas jestem przesyłany do innego "dedykowanego
    konsultanta". Do tej port wszystko jakoś łatali, ale dla mnie, pracującego
    online nawet pół dnia bez netu to mała katastrofa odbijająca się na mojej
    kieszeni i rzetelności świadczonych przeze mnie usług.

    Dzisiaj doszło do tego, że w czasie omawiania mojego pakietu - konsultant
    wprowadził mnie w błąd. Bardzo wyraźnie zaznaczyłem, że potrzebuję podłączenia
    3-4 komputerów (obojętnie czy przewodowo czy nie). Dzisiaj w momencie prób
    podłączenia trzeciego - okazało się, że mój modem jest skonfigurowany na 2, a za
    kolejne IP muszę płacić. Niby pierdoła, bo to jakieś 5 złotych miesięcznie, i
    nie w tym rzecz zupełnie, ale w tym, że muszę udać się do salonu i podpisać
    dodatkową umowę. Dla mnie to po prostu wprowadzenie w błąd.

    Ostatnio (czyli jakiś tydzień temu, to nie żart, co chwila wychodzi "coś") -
    straciłem ok. 70 minut na telefonie, żeby w końcu dostac się do osoby, która
    jest mi w stanie pomóc. Szkoda, że musiałem dzwonić do zarządu firmy (telefon
    znajdzcie sobie w necie jeszcze przed podpisaniem umowy, bo się przyda -
    wystarczy ichniejszy KRS znaleźć, to spółka z o.o.). Ostatnio pierdoła była
    równie wielka: podając mi klucz ktoś zrobił błąd, nikt na infolinii
    "technicznej" (nie bez powodu w cudzysłowiu) nie wpadł na pomysł, żeby go
    zmienić, co rozwiązywałoby problem. Czekałem 2 dni od zgłoszenia na pojawienie
    się pana, który ogólnie wyśmiał infolinię, i jednym telefonem poprosił o zmianę
    klucza. Problem do rozwiązania w 5 minut.

    W ciągu ostatnich lat to mój trzeci dostawca netu ze względu na przeprowadzki.
    Wierzcie mi, w mojej ocenie Aster na 4+, TPSA na 3+, Vectra na 1+ (plus za TVHD,
    właściwie bez zarzutu, nie licząc licznych przerw po kilka minut gdzie nagle nie
    ma jakiegoś programu albo głosu, ale to naprawdę pierdoła do której czepiać się
    nie można).

    Niestety nie opłaca mi się zerwać umowy (bo koszty za duże), ale za 9 i pół
    miesiąca "przesiadam" się na cokolwiek innego. A w ramach protestu NIE dokupię
    za 5 złotych dodatkowego IP tylko zakupię net mobilny u operatora komórkowego -
    jestem w trakcie sprawdzania ofert (dobre rady mile widziane). Na taki "głupawy"
    (na zasadzie na złość babci odmrożę sobie uszy) protest mnie stać. Nie chcę mieć
    absolutnie nic do czynienia z "przedstawicielami" Vectry, ani telefonicznie ani,
    tym bardziej, osobiście.

    Tyle w ramach ostudzenia zapałów tych, którzy jeszcze nie podpisali umowy. A
    tym, którzy umowę już mają - życzę braku kontaktów z "call center" i szybkiego
    netu :]

    Qqrkk
  • Gość: greh IP: *.raciborz.vectranet.pl 03.02.10, 15:39
    Jestem abonentem Vectry od prawie 4 lat. Nie dam złego słowa powiedzieć
    na obsługę w Raciborzu. To prawda, iż pod koniec 2009 i na początku
    2010 roku działało 8 Mb/s jak krew z nosa, ale teraz ciągle leci 7,8-
    7,95 Mb/s a w nocy x2 więc jest ok. Oceniam Vectrę na 4,5/5 :-)
  • Gość: ipcio IP: *.chello.pl 13.08.10, 09:46
    Oooo, widać, że kolega "profesjonalne" łącze zakupił...
    Nie możesz sobie pozwolić na pół dnia bez netu?! Skoro z tego żyjesz to dlaczego nie masz zapasowego, alternatywnego łącza? Szkoda 50 zł dodatkowo wydać?
    Tacy u nas "profesjonaliści" - celowo w cudzysłowie :)
  • Gość: greh IP: *.raciborz.vectranet.pl 07.02.10, 15:00
    Dokładnie. Masz 1000% racji, że Vectra to najlepszy dostawca netu. ;-)
  • Gość: Mariusz IP: *.mlawa.vectranet.pl 09.02.10, 15:56
    Witam wszystkich, Mława się kłania.
    Tak jak autor tematu, posiadam internet z Vectry 8mbps od wrzesnia zeszlego
    roku, na początku internet śmigał znakomicie 6-8mbps w ciągu dnia, i 14-16mbps w
    nocy.
    Niestety pod koniec roku zaczeły się problemy, do tego stopnia że teraz ciężko
    osiągnąć transfer powyżej 1mbps w ciągu dnia. w godzinach szczytu transfer
    niekiedy wynosi 0,08mbps !!!!!! i na deser pingi... 1700ms 2000ms 2400ms. Teraz
    podczas pisania tego postu ping wynosi 1140ms. Żeby uciąć wszelkie spekulacje o
    niewłaściwej instalacji , konfiguracji komputera , urwanych końcówkach kabli
    itd, dodam iż pingi do bramy domyślnej wynoszą 4-5ms więc z instalacją jest jak
    najbardziej wszystko w porządku.
    Zgłaszałem na przełomie roku sprawę do lokalnego BOKu, Miła Pani powiedziała że
    "zapchały się" łącza wyjściowe do Olsztyna bo chyba tam z Mławy leci vectra i
    dlatego predkosc spadła. i że do końca roku wszystko będzie ok. Oczywiście jest
    jak było a nawet gorzej. Zgłaszałem sprawę do infolini do Gdyni, pisałem maile.
    Cały czas dostaję tą samą odpowiedź zeby podać MAC adres , imie nazwisko nr
    telefonu.. i że zgłoszą to do odpowiednich lokalnych techników i na tym kontakt
    się urywa. A co mi ten technik poradzi??? Nie trzeba wielkiej filozofii żeby
    stwierdzi że vectra rozdaje na lewo i prawo 24mbps a teraz zrobiło się "wąskie
    gardło" na wyjściu z miasta. Jakim cudem taka pseudo firma może działać nadal
    legalnie oferując internet o tak marnych , mizernych parametrach.
    Powiedzcie sami jak teraz płacić 69zl za 0,08mbps i ping 2400ms. Czy w polsce
    nie ma takiego prawa że za tak duże uchybienia po prostu nie płacić ani grosza!!
    Choroby psychicznej można się nabawić. Czy mogę żądać rozwiązania umowy w trybie
    natychmiastowym?
  • natalia_sankowska1 10.02.10, 01:49
    A czytał Pan odpowiedż eksperta?
    Po pierwsze, nalezy składać reklamacje operatorowi, po drugie -
    wysłać skargę do UKE (lokalnego wydziału, adres na stronie). Jeżeli
    operator stwierdzi, że nie jest w stanie poprawić parametrów, będzie
    zobowiązany do rozwiązania umowy z własnej winy, Pan zaś nie
    zostanie obciążony karą.
  • Gość: xxxxxx IP: *.mlawa.vectranet.pl 26.07.10, 12:02
    Kolego nie jestes sam :) Pingi 1000-2000 :) Lokalizacja Mława Vectra to
    najgorsze gó... Biuro uslugi Olewa wszystkich jak moze !!!!!!!!!! niech
    ktos cos z tymi oszustami zrobi bo placimy za nic .,.....
  • natalia_sankowska1 27.07.10, 02:09
    Nikt nic nie zrobi poza Wami samymi - klientami! Reklamować,
    reklamować i jeszcze raz reklamować (oczywiście, zgodnie z prawem)!
    O jakość usługi się walczy przede wszystkim samemu!
    --
    "Oszołomy i szowiniści nie mają narodowości, oni mają fobie"
    by igor_UK

    "Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie
    jest tylu idiotów" by Stanisław Lem
  • Gość: Ciekawskyy IP: 82.177.252.* 08.08.10, 17:17
    Witam, właśnie trafiłem na to forum i potwierdzam niestety fakt że
    Vectra nadal nie nauczyła się współpracy z klientami.Od początku
    lipca mam pakiet Tv+tel+internet 8Mb po przejściu z przejętego
    przez "V" Spray-a(W-wa)gdzie miałem TV+tel. Od początku pomiary
    prędkości wskazywały na download ok 2,3 - 2,6 Mb. Zgłosiłem to do
    BOK-u poprosili o kilka dni cierpliwości i sprawdzanie prędkości
    twierdząc że być może w serwisie nie ustawili jeszcze
    parametrów.Poczekałem kilka dni i ponieważ nic się nie zmieniło
    ponownie zadzwoniłem , przyjęli zgłoszenie otrzymałem maila z
    instrukcją jak wykonać testy i gdzie je przesłać co też uczyniłem. I
    od tej pory mam wrażenie że przestałem istnieć - żadnej reakcji ze
    strony "V".Ponawiam maile i testy, przypominam się w BOK-u -
    oczywiście wysyłają ponaglenie do serwisu :))) - i mija już miesiąc
    milczenia ze str. "V". Niedawno wysłałem reklamację ale jak znam
    życie i opinie o "V" z innych forów będzie to następny stracony
    miesiąc. Dziwię się Vectrze bo taktyka ignorowania klienta jest
    jedną z najbardziej samobójczych opcji postępowania.Klient "olany" i
    zirytowany zrobi więcej szkody wizerunkowej i odstręczy innych
    potencjalnych chętnych niż klient zadowolony.
    Dziwi mnie brak chęci porozumienia - telefonu z serwisu, sprawdzenia
    instalacji potem w przypadku braku możliwości spełnienia warunków
    umowy ew. negocjacji. Czyli działań normalnych dla "normalnej"
    dbającej o swój wizerunek firmy a w tym przypadku spotykamy się z
    tak irracjonalnymi rynkowo zachowaniami. Może problem Vectry leży w
    złym doborze kadry i braku strategii firmy bo jak widać na moim i
    innych przykładzie - strategia działa ale tylko do punktu - zdobyć
    klienta i podpisać umowę a potem zdecydowanie kuleje.
    Jeszcze nie wysłałem skargi do UKE poczekam na odpowiedź na
    reklamację. Ale niestety wrażenie niesmaku już mam.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka