• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

pytanie do UKE: automatyczne przedłużenie umowy Dodaj do ulubionych

  • IP: *.subscribers.sferia.net 23.05.11, 19:10
    Witam,
    Mam problem z siecią Orange, problem dość istotny i wręcz absurdalny. Prowadzę wraz z ojcem firmę i mamy w sieci Orange 4 telefony komórkowe. W lutym skończyła się pierwsza z umów, w marcu druga, kolejne dwie teraz w maju. W piątek skontaktowaliśmy się z siecią Play gdyż po przeanalizowaniu wszystkich ofert, play okazało się najkorzystniejsze. W sobotę dostaliśmy sms od orange z informacją o zgodzie na przeniesienie i terminem. I tu szok, trzy telefony mają termin na 15 lipca, jeden na marzec 2012r.!!! Dziś skontaktowałem się z orange i okazało się że na jednym z telefonów gdzie umowa skończyła się w marcu, operator sam, bez mojej zgody i wiedzy przedłużył umowę o kolejne 12 miesięcy!!! Tłumaczenie orange to przepis prawa unijnego kwestionujący umowy na czas nieokreślony. Absurdu całej sytuacji dodaje fakt że umowę orange przedłużyło sobie tylko na jednym telefonie, a na pozostałych nie..... Oczywiście złożyłem reklamację. Czy orange może jej nie uznać?? Dodatkowo ta sytuacja pokrzyżowała moje plany o przeniesieniu numerów, gdyż muszę czekać do 30 dni na odpowiedź z orange. Czy to normalna praktyka? Niczego nie podpisywałem, żadnej oferty nie otrzymałem, wszystko odbyło się za moimi plecami? Jak z tym walczyć?
    Zaawansowany formularz
    • 24.05.11, 12:47
      W odpowiedzi na post uprzejmie wyjaśniam.
      Jeżeli jak Pani wskazuje nie przedłużała Pani umowy (nie podpisywała Pani aneksu) dla tego konkretnego numeru telefonu, to powinna Pani to podnieść w reklamacji skierowanej do operatora. Operator w toku postępowania reklamacyjnego dokona analizy sprawy i w swojej odpowiedzi przedstawi swoje stanowisko, w tym wskaże w jaki sposób doszło do przedłużenia umowy. W przedstawionej sytuacji mogło także dojść do fałszerstwa podpisu – tutaj właściwe będą organy ścigania.
      W każdej chwili może Pani przesłać w tej sprawie skargę na operatora do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Skargę może Pani przesłać na adres e-mail: uke@uke.gov.pl lub też skorzystać z formularza zgłaszania skarg, który to znajduje się na stronie internetowej Urzędu www.uke.gov.pl. Na podstawie przesłanej skargi Urząd wystąpi do operatora i wyjaśni sprawę.

      --
      Z poważaniem
      Paweł Kucharczyk
      Urząd Komunikacji Elektronicznej
    • Gość: bl IP: *.nplay.net.pl 27.05.11, 10:27
      Odpowiedź znajdzesz:

      www.telepolis.pl/news.php?id=17279
      i tutaj:

      media2.pl/telekomunikacja/61383-automatyczne-przedluzanie-umow-w-orange.html
    • Gość: damarcus IP: *.dynamic.chello.pl 06.06.11, 20:42
      Poradziłem sobie. Złożyłem reklamację na ten aneks który Orange samo sobie przedłużyło. Użyłem argumentu że wszystko odbyło się bez mojej wiedzy i zgody. Generalnie odpowiedź dostałem dość szybko i już po nerwach. Teraz mam wolną rękę :)
      • Gość: pluss IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.07.11, 14:57
        Witam. Chciałabym się dowiedzieć czy faktycznie Orange anulowało zawartą jak to Pani określiła "za plecami" umowę ? Bo jestem w tej samej sytuacji, tylko że wszystko dzieje się w Plusie.
        Pozdrawiam
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.