Re: Orange reklamacja oszustwo kara Dodaj do ulubionych


witam, mam bardzo podobny problem

Witam,
Pozwoliłem sobie napisać na forum reklamacji, ponieważ ORANGE jawnie łamie prawo nie stosując się do nowelizacji umożliwiającej Klientom otrzymanie nagrań rozmów telefonicznych z konsultantami ORANGE.
Treść mojej reklamacji znajdziecie poniżej

Co więcej konsultancji bardzo pokrętnie tłumaczyli się dwukrotnie kidy poprosiłem o ponowne rozpatrzenie mojej skargi, a "usta" chcieli mi zamknąć kwotą 150 pln, przy zle naliczonym rachunku na ponad 1500 pln!

Milej lektury, udostępniajcie i komentujcie.






REKLAMACJA
Niniejszym, w imieniu własnym składam reklamację dotyczącą zmiany umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych na rzecz abonenta Orange, dokonanej w dniu 29 grudnia 2012 r. Jednocześnie WNOSZĘ O anulowanie opłaty naliczonej w dniu 29 stycznia 2013 r. w związku z korzystaniem z usługi roamingu w dniach 29 grudnia 2012 r. – 12 stycznia 2013 r., bez uwzględnienia obniżenia taryfy dzięki aktywacji Usługi Wybrany Kraj 1 (Tajlandia) oraz odroczenie terminu płatności faktury z dnia 29 stycznia 2013 r. do dnia zakończenia postępowania reklamacyjnego.
Na podstawie art. 56 ust. 6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171, poz. 1800) składam również wniosek o udostępnienie mi i dostarczenie na adres e-mailowy podany w nagłówku treści zaproponowanej mi zmiany warunków umowy dokonanej za pomocą środków porozumiewania się na odległość (telefon) w dniu 29 grudnia 2012 r. między godz. 10:00 a 13:00 poprzez udostępnienie nagrania rozmowy telefonicznej z konsultantką Mileną Najs.

UZASADNIENIE
Stan faktyczny. Od 2009 r. korzystam z usług sieci Orange. Posiadam numer abonenta +48668004117. W dniu 29 grudnia 2012 r. dokonałem za pomocą środków porozumiewania

się na odległość (telefon) zmiany warunków dotychczasowej umowy, polegającej na aktywacji Usługi Wybrane Kraje 1. Konsultant Milena ...... w rozmowie telefonicznej przedstawiła mi warunki zmiany umowy w taki sposób, że jasno wynikało z niej, że skutkiem zmiany umowy będzie obniżenie taryfy rozmów w roamingu w jednym kraju (Tajlandia) do 1,20 zł za minutę, zarówno za rozmowy przychodzące, jak i wychodzące. Po rozmowie z Konsultantem otrzymałem trzy wiadomości tekstowe od operatora z informacją o aktywacji Usługi Wybrane Kraje 1 od dnia 29 grudnia 2012 r.
Treść wiadomości
„Dziękujemy za zgłoszenie. Usługa Wybrane Kraje 1 zostanie włączona w dniu 2012-12-29. Pozdrawiamy. Orange”
„Dziękujemy za zgłoszenie. Usługa Wybrane Kraje 1 została włączona. Wybrany kierunek to 66. Pozdrawiamy. Orange”
„Dziękujemy za zgłoszenie. Usługa Wybrane Kraje 1 została włączona. Pozdrawiamy. Orange” W dniu 29 stycznia 2013 r. otrzymałem fakturę VAT z dnia 29 stycznia 2013 r. na kwotę 2720 zł 06 gr. Zaskoczony tak wysokim rachunkiem zadzwoniłem na Infolinię Orange wyjaśnić zaistniałą sytuację oraz założyć reklamację. Konsultant podczas rozmowy poinformował mnie, że gdyby Usługa Wybrane Kraje 1 została aktywowana zgodnie z zapewnieniami Konsultanta z dnia 29 grudnia 2012 r. i treścią wiadomości tekstowych z tego samego dnia, rachunek opiewałby na kwotę około 1400 zł niższą. Składając reklamację, zażądałem również udostępnienia nagrania rozmowy z Konsultantem z dnia 29 grudnia 2012 r.
W odpowiedzi na reklamację dniu 7 lutego 2013 r. między godz. 8:30 a 9:10 zadzwonił do mnie kolejny Konsultant informując, że odsłuchał nagranie rozmowy z Konsultantem z dnia 29 grudnia 2012 r. i podczas tej rozmowy nie została dokonana zmiana warunków umowy polegająca na aktywacji Usługi Wybrane Kraje 1. Poprosiłem o potwierdzenie na piśmie tych informacji oraz potwierdzenie przeprowadzenia rozmowy poprzez wysłanie wiadomości tekstowej, co miało miejsce po poprzednich rozmowach z Konsultantami Orange, jednak tym razem nie otrzymałem żadnego potwierdzenia.
Ocena prawna. Zgodnie z art. 56 ust. 6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171, poz. 1800 ze zm.) dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy zawartej na piśmie, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 4-

7 za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. W takim przypadku dostawca usług obowiązany jest utrwalić oświadczenie abonenta złożone w powyższy sposób i przechowywać je przez okres 12 miesięcy. Jednocześnie dostawca usług obowiązany jest do potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, w formie pisemnej, w terminie ustalonym z abonentem, ale nie później niż w ciągu jednego miesiąca od dnia zlecenia zmiany. Abonentowi przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie pisemnej w terminie 10 dni umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy. Takiej oferty nie otrzymałem. Poinformowano mnie jednak w sposób wyraźny, za pośrednictwem wiadomości tekstowych, że w dniu 29 grudnia 2012 r. Usługa Wybrane Kraje 1 na wybrany kierunek 66 (Tajlandia) została włączona.
Podczas rozmów z Konsultantami po otrzymaniu faktury z 29 stycznia 2013 r. zapewniano mnie jednak, że aktywacja Usługi nie nastąpiła.
Wprowadzanie konsumentów w błąd jest uznawane za nieuczciwą praktykę rynkową, której stosowanie jest zabronione. Pod wpływem nieprawdziwych informacji konsument jest narażony na zakup produktu lub usługi, czego nie zrobiłby, gdyby wiedział o rzeczywistych warunkach oferty. Zgodnie z art. Art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. Nr 171, poz. 1206) „praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął”.
Zaznaczam, ze byłam zadowalana z dotychczas świadczonych usług, wywiązywałem się również z umowy zawartej w 2009 r. W związku z tym aby zakończyć sprawę polubownie proponuję anulowanie opłaty naliczonej fakturą z dnia 29 stycznia 2013 r.
W przeciwnym razie będę zmuszona skierować sprawę na drogę postępowania sądowego oraz wystąpić o interwencję do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zastrzegam skutki prawne dla niniejszego pisma.

Z poważaniem,
Przeczytaj całą dyskusję
  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.