• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

płatna infolinia - pytanie do UKE Dodaj do ulubionych

  • IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.04.12, 00:12

    Od jakiegoś czasu awarie, usterki oraz reklamacje dotyczące internetu oraz uslugi telewizyjnej TP życzy sobie zgłaszać na płatną infolinię 800505505. W związku z czym klient tej instytucji zmuszony jest zgłaszać na ową infolinię również usterki wynikające z winy TP jak na przykład brak części programów tv lub internetu i ponosić koszty zgłoszenia faktu niedostarczenia usługi przez dostawcę lub dostarczenia jej w niepełnym wymiarze. Ponadto na swojej stronie TP zachęca do zgłaszania na ową płatną infolinię takich faktów jak zauważenie: uszkodzonej studzienki telekomunikacyjnej, konarów lub gałezi leżących na liniach napowietrznych, niezidentyfikowanych osób wykonujące prace na infrastrukturze telekomunikacyjnej TP,znamion sugerujących dokonanie kradzieży infrastruktury TP oraz innych, które można znaleźć na stronie. Jednym słowem nie dosyć, że klient robi TP przysługę to jeszcze musi za nią zapłacić, podobnie jak za zgłoszenie nie zawinionej przez niego usterki. Poza płatną infolinią TP trudno z kimkolwiek się skomunikować a jak już to się jakimś sposobem uda pod numerem 19393 to okazuje się, że pomocy to tam się nie uzyska a jedynie "poradę" aby dzwonić na płatną infolinię. TP umożliwia podobno przesłanie zgłoszenia awarii przez interent, lecz wysłanie info do TP wymaga dużej cierpliwości chyba no i pewnie czasu. Ostatnio spędziłam kilka godzin na bezskutecznych próbach wysłania prawidłowo wypełnionego formularza. Trudno mi powiedzieć ile czasu i cierpliwości to wymaga ponieważ moje wielokrotne próby zakończyły się niepowodzeniem. Zresztą z tego co wiem nie tylko ja miałam taki problem. Ciekawe co na tą absurdalną i kuriozalną moim zdaniem sytuację UKE?
    Edytor zaawansowany
    • Gość: case IP: *.centertel.pl 02.04.12, 00:22
      tp i tak większość infolinii ma bezpłatnych, inne firmy od dawna pobierają opłaty, próżno szukać darmowych infolinii.
      dialog.pl/formularz_kontaktowy
      firma.netia.pl/kontakt,tab,1.html
      obsluga-klienta.upc.pl/app/contact/
      www.multimedia.pl/zadzwon_do_nas
      www.vectra.pl/bok/
      www.multimo.pl/
      Wada tp jest to, ze nie ma komunikowanych numerow stacjonarnych, ale wszystko poza 80150505 jest za darmo.
      • Gość: Karol IP: *.warszawa.vectranet.pl 03.04.12, 07:41
        Ten ostatni wskazany orzec Ciebie numer to numer owszem płatny, lecz jego cena jest równa jednej jednostce za całe połączenie niezależnie od trwania połączenia...
      • Gość: klient TP IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.04.12, 14:26
        To, że inne sieci mają płatne infolinie to nie oznacza,ze tak być powinno.I nie interesuje mnie jak jest to gdzie indziej, bo jestem akurat klientką tp. Co to wogóle za argumentacja? Jak tzw" inni " mają ochotę skoczyć do lodowatej wody to czy oznacza to,że tak powinna robić cała reszta? Płatne infolinie maja uzasadnienie, jeżeli dzwonienie tam nie jest niczym wymuszone a my odnosimy z tego jakąś korzyść tj. uzyskujemy interesującą informację i.t.p. Płacenie TP za to,ze informujemy dostawca iż usluga jest wykonywana w niepełnym zakresie lub brak jej zupełnie i to nie z naszej winy, to już przesada. Jak również przesadą jest namawianie klientów do dzwonienia na płatną infolinię w przypadkach jakie opisałam w pierwszym poście. Czyżby wypowiedział się tutaj pracownik TP:)?
        I jeszcze jedno aby dodzwonić się na bezpłatne numery ( chyba o nich mówi case ) i porozmawiać z żywym człowiekiem to trzeba sporo się nagłowić. Nie będę tutaj pisała o szczegółach, ponieważ wystarczy zadzwonić na numer 19393 aby się przekonać o czym mówię.A "casę" poprosiłaby aby napisał co wybierać aby pod tym numerem skomunikować się z kimś żywym a nie automatem w sprawie " skarg i reklamacji"
        • Gość: case IP: *.centertel.pl 04.04.12, 18:02
          > To, że inne sieci mają płatne infolinie to nie oznacza,ze tak być powinno.I nie
          > interesuje mnie jak jest to gdzie indziej, bo jestem akurat klientką tp. Co to
          > wogóle za argumentacja? Jak tzw" inni " mają ochotę skoczyć do lodowatej wody
          > to czy oznacza to,że tak powinna robić cała reszta? Płatne infolinie maja uzasa
          > dnienie, jeżeli dzwonienie tam nie jest niczym wymuszone a my odnosimy z tego j
          > akąś korzyść tj. uzyskujemy interesującą informację i.t.p.

          no i wlasnie dlatego firmy maja platne inflolinie, bo ludzie dzwonia z pie...mi, moim zdaniem oplata za polaczenie powinna byc zwracana jesli klient mial racje, nawet w formie jakies bonifikaty w oplatach za uslugi.

          >Płacenie TP za to,ze
          > informujemy dostawca iż usluga jest wykonywana w niepełnym zakresie lub brak j
          > ej zupełnie i to nie z naszej winy, to już przesada. Jak również przesadą jest
          > namawianie klientów do dzwonienia na płatną infolinię w przypadkach jakie opisa
          > łam w pierwszym poście. Czyżby wypowiedział się tutaj pracownik TP:)?

          Jak dzwonie do pana Jozia z mojej osiedlowki to tez musze placic. No teraz weszly oferty no limits, ale troche abonament drogi. Jesli jedynym Twoim argumentem jest to, ze "Czyżby wypowiedział się tutaj pracownik TP:)?" tu musze sprowadzic na ziemie, oni pewnie tez nie maja za darmo :)

          > I jeszcze jedno aby dodzwonić się na bezpłatne numery ( chyba o nich mówi case
          > ) i porozmawiać z żywym człowiekiem to trzeba sporo się nagłowić. Nie będę tuta
          > j pisała o szczegółach, ponieważ wystarczy zadzwonić na numer 19393 aby się prz
          > ekonać o czym mówię.A "casę" poprosiłaby aby napisał co wybierać aby pod tym nu
          > merem skomunikować się z kimś żywym a nie automatem w sprawie " skarg i reklama
          > cji"

          A nie wiem, nie probowalem niigdy. Jesli jest to darmowe to ok, jesli mialbym placic za to, ze trzeba cos wybierac i sie glowic to byloby zle. Platne infolinie wprowadzane sa przez to, ze dzwonia tam czesto kretyni i w sumie rozumiem podejscie firm, jednak jesli to klient mial racje powinni to jakos rekompensowac.
          • Gość: klient tp IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.04.12, 22:55
            " no i wlasnie dlatego firmy maja płatne inflolinie, bo ludzie dzwonia z pie...mi
            , moim zdaniem oplata za polaczenie powinna byc zwracana jesli klient mial racj
            e, nawet w formie jakies bonifikaty w oplatach za uslugi"

            Nie generalizuj. A co z tymi co z jak to się wyrażasz z pie..nie dzwonią? Ale co tam ważne aby tp była zadowolona i jeszcze zysk miała. A namawianie klienta na stronie internetowej aby zgłaszał i jeszcze za to płaci,ł różne niepokojące dla tp sytuacje jak: oberwane kable, linie napowietrzne,niezidentyfikowane osoby wykonujące prace na infrastrukturze tp i podobne rzeczy to swoiste kuriozum. Może i bonifikata o której piszesz byłaby jakimś rozwiązaniem. Niestety trudnym do wyegzekwowania zważywszy na delikatnie mówiąc niedoskonałość systemu informacyjnego w tej firmie:)

            "Jak dzwonie do pana Jozia z mojej osiedlowki to tez musze placic. No teraz wesz
            > ly oferty no limits, ale troche abonament drogi. Jesli jedynym Twoim argumentem
            > jest to, ze "Czyżby wypowiedział się tutaj pracownik TP:)?" tu musze sprowadzi
            > c na ziemie, oni pewnie tez nie maja za darmo :)"

            Dziwne trochę,że nie zauważyłes innych argumentów. Chyba jednak musisz być tym pracownikiem, bo któż inny w ten sposób sprowadzałby mnie na ziemię:):):)i któż inny w ogóle się nad tym zastanawiał jak to jest z pracownikami tp. Czyżbyś miał jakąś wiedzę na ten temat?:)

            " A nie wiem, nie probowalem niigdy. Jesli jest to darmowe to ok, jesli mialbym p
            > lacic za to, ze trzeba cos wybierac i sie glowic to byloby zle. Platne infolini
            > e wprowadzane sa przez to, ze dzwonia tam czesto kretyni i w sumie rozumiem pod
            > ejscie firm, jednak jesli to klient mial racje powinni to jakos rekompensowac."

            Skoro nie próbowałeś to dlaczego się wypowiadasz na ten temat a do tego przekonujesz,że oprócz tej płatnej infolini wszystkie inne są gratis. Skąd u Ciebie ta wiedza skoro jak twierdzisz nie próbowałeś:)? No to spróbuj więc. Ciekawa jestem wrażeń:) i wdzięczna bedę za informacje jak postępować aby skontaktować się z żywym osobnikiem pod numerem 19393 w sprawie skarg i reklamacji.
            Dziwna ta twoja argumentacja,że jak darmowe to głowienie jest ok a jak by było płatne to ok by nie było. A co do kretynów to spotkać można ich po obu stronach linii.
            • Gość: case IP: *.centertel.pl 05.04.12, 00:36
              przyznam, ze teraz juz nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
      • Gość: Starszina IP: *.centertel.pl 17.04.12, 10:33
        Chyba nie zrozumiał artykułu, nie czyta na forach o TP SA, lub jest pracownikiem TP SA.
        O TP sa napisano na forach już nie jedną Trylogię i mało skuteczne, a bronić naprawdę nie ma kogo.
        • Gość: klient tp IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.04.12, 17:04
          Chyba nie zrozumiał albo jest pracownikiem TP.Biedaczek nie zroumiał o co mi chodzi chociaz mam nadzieję wyrażałam sie jasno. I jeszcze jedno chciałabym dodać. TP życzy sobie za poinformowanie,że z ich usługą jest coś nie tak, nie jednorazowej opłaty za połaczenie, nawet nie jak za standartowe połączenie ale opłaty według stawki operatora. Tak to TP" dba " o klienta. Skandal i tyle.
        • Gość: eksklient tp IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.04.12, 18:01
          No to widzę,że jesteśmy eks klientami TP, ponieważ nastąpiły "czary mary" i mamy ORANGE zamiast TP. No, ale w kwestiach o których pisałam bez zmian. Powiedziłabym, że jest gorzej. Być może ze względu na reorganizację:):):)
      • Gość: Egon IP: 212.160.172.* 07.06.14, 19:07
        Numery 800 są bezpłatne, numer Orange to 801 505 505. A tak naprawdę jeżeli znajdziesz jakiegoś operatora z bezpłatną infolinią to daj znać...
    • 04.04.12, 10:28
      w odpowiedzi na post wyjaśniam.

      Jak rozumiem chodziło Pani o dedykowany numer 801-505-505, a nie 800-505-505.
      Na wstępie pragnę wskazać, iż zasady zgłaszania, kierowania do operatora awarii w działaniu usługi, Operator określa w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych i cenniku świadczenia tych usług. W ramach obsługi serwisowej operator, w tym przypadku Telekomunikacja Polska S.A. zapewnia abonentowi pomoc techniczną związaną z eliminowaniem usterek i nieprawidłowości w działaniu usługi, a także usuwanie awarii. Abonent ma możliwość skontaktowania się telefonicznie z operatorem za pośrednictwem Błękitnej Linii TP pod nr 193-93, gdy problem dotyczy usługi głosowej lub pod numerem dedykowanego serwisu usług multimedialnych pod nr infolinii 801-505-505, gdy problem, awaria dotyczy usługi szerokopasmowej czy np. multipakiet tp.

      Art. 68 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.), którego brzmienie jest następujące: „Dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych zapewnia użytkownikom końcowym, w tym korzystającym z aparatów publicznych, możliwość uzyskania połączenia z konsultantem dostawcy usług”, nie zastrzega nieodpłatnego charakteru usługi telefonicznego biura obsługi, zatem nie ma przeszkód ustawowych, aby połączenie z konsultantem było świadczeniem odpłatnym, w tym jeżeli zgłasza Pani usterkę, awarię telefonicznie, operator ma prawo pobrać opłatę za to połączenie.

      Zgłoszenia uszkodzenia technicznego można również dokonać poprzez stronę internetową operatora www.tp.pl, link: www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_klienta/pomoc_tech/550870/.

      --
      Z poważaniem
      Paweł Kucharczyk
      Urząd Komunikacji Elektronicznej
      • Gość: Kaczus (Tomek) IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.04.12, 10:44
        Tylko jeśli nic się nie zmieniło, to zgłoszenie wpłynie do odpowiedniego działu tylko w dzień roboczy i to w odpowiednich godzinach. Co ciekawsze TP SA, uważa czas zgłoszenia nie czas wysłania zgłoszenia, a czas dostarczenia do odpowiedniej komórki...
      • Gość: klient tp IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.04.12, 15:20
        Dziękuję za odpowiedź. Chodziło mi oczywiście o ten numer. To, że prawo można w sposób różnoraki interpretować to każdy z nas pewno w róznych kwetiach miał się okazję przekonać:) Szkoda więc, że nie ma w ustawie takiego zastrzeżenia. Może trzeba było by to w takim razie zmienić.A nie ma tam w tym prawie czegoś na temat niewywiązywania sie dostawcy z usług wynikających z umowy i możliwosciach powiadamiania o tym dostawcy? TP widocznie niespecjalnie zależy na klientach, bo jak jak widać przytoczony przez Pana fragment prawa nie stawia żadnych przeszkód aby usługa ta była bezpłatną. Poza tym można byłoby się zastanowić co to znaczy " konsultant dostawcy usług" Do zgłoszenia awarii, usterki na linii czy jak chciałaby TP takich faktów jak gałęzie i inne przedmioty na urządzeniach tp, lub podejrzanych osób, które majstrują przy urządzeniach tp;) oraz innych do jakich namawia tp na swojej stronie, nie potrzeba żadnego konsultanta tylko osoby, która to zgłoszenie przyjmie. Klient nie szuka porady, konsultacji ani nie chce porozmawiać o nowych usługach, tylko zgłosić awarię, która nie powstała z jego winy. Pewnie jak ktoś miałby ochotę " związać" się z tp umową to konsultant byłby jak najbardziej gratis i potrzeby wydzwaniania na platną infolinię by nie było:)?
        Dziękuję za poradę, iż można skorzystać ze strony internetowej. Miałam watpliwą przyjemność poczynienia licznych prób wysłania prawidłowo wypelnionego formularza. Niestety po kilkunastu bezsutecznych próbach klikania w przejście do "2 kroku " wypełniania zgłoszenia oraz bezskutecznego klikania w "wyślij" poddałam się. Są naprawdę przyjemniejsze formy spędzania wolnego czasu niż klikanie w necie na stronie tp, która wygląda na to, nie działa dobrze.Zresztą wiem , że nie tylko ja taki problem miałam. Wypada miec więc widocznie nadzieję, że na rynku pojawi się firma, której będzie bardziej zależało na kliencie. A jak to jest w tp naprawdę mogłam się przekonać w sposób wystarczająco dokładny aby ocenić bardzo negatywnie tego dostawcę.
      • Gość: GOSĆ IP: *.centertel.pl 17.04.12, 10:54
        Ale mamy ekspertów UKE, jakby od wczoraj pracował i nie znał TP SA, a poza tym ciekawi mnie jak to się ma w zgodności z prawem Unijnym, które działa tylko w jedną stronę (szkoda zdrowia).
        Pozdrawiam.
      • Gość: XYY IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.08.12, 17:02
        Pomyśl ino przygłupie, jak taki stan rzeczy ma się do logiki i dobrze rozumianej sprawiedliwości - nie wspominając już o szacunku dla klienta.
        • Gość: MiChCiO IP: *.96.234.9.tvksmp.pl 09.08.12, 09:07
          Biadolicie jak babcie w kolejce do lekarza. Podpisaliście umowy gdzie jasno jest określony sposób zgłaszania tego typu spraw-tak jak napisał gość z UKE. Trzeba było sobie wybrać innego operatora, który ma darmową infolinię do takich spraw - jest wogóle taki?
          • Gość: mózg IP: *.tktelekom.pl 10.10.13, 12:43
            Co mam czytać ? umowę? A po co ?
            Mam mieć internet i koniec, do tego ma być spisany kwitek w dwóch zdaniach a nie umowa z kruczkami prawnymi.
            Aby tylko w d..upe klienta walić ! Co ? umowa o net lub telefon to konkordat ?
            Pewnie nawet konkordat jest prostszy niż to co nam przygotowywują bydlaki z korporacji.
            Niech się modlą o to aby ludzie nadal umów nie czytali, jak zaczną czytać to będzie problem, wielki problem !
            • Gość: MiChCiO IP: *.96.234.9.tvksmp.pl 10.10.13, 19:38
              Nie bądź śmieszny.
      • Gość: abonent IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.11.13, 21:48
        Jest to zrozumiałe i zasadne dziłanie operatora że pobiera opłaty za połacznia z infolinią. Jednak trudno zgodzić sie z takim przypadkiem że operator celowo przedłuża czas oczekiwania na połączenie - w przypadku Orange zdaża sie że czas oczekiwania zdaje sie nie miec końca. Ostatni rachunek jaki otrzymałem do zapłacenia to kwota jednego połacznia pod nr. 801505505 przewyższyła kwotę abonamentu a to chyba coś NIE TAK. I takimi przypadkami powinien sie jednak zajać UOK.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.