Dodaj do ulubionych

Pytanie do UKE: zmiana warunków umowy przez Orange

09.03.19, 16:12
Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc bo Orange nagle zmienił mi abonament z 25 zł brutto na 49. Ich tłumaczenie jest bardzo zawiłe i ponoć nie przysługuje mi prawo do zerwania umowy przed czasem (będzie ważna jeszcze przez rok)

od chyba 15 lat posiadam numer telefonu w Orange, kiedyś był on na firmę mojego taty, jakieś 8 lat temu przepisał numer na mnie - osobę fizyczną. Orange nie potrafił zmienić jednak oferty w systemie, i wciąż korzystałam z oferty dla firm nie ze swojej woli lecz z problemów w ich systemie.

Od co najmniej września 2017 roku miałam w Orange też internet mobilny płatny 24,99 netto miesięcznie.

15 maja 2018 podpisałam aneks do umowy na telefon, zmieniający warunki umowy. Otrzymałam promocję "Nowa oferta dla firm bez telefonu". Wysokość abonamentu na telefon miał wynosić 19,99 zł netto, i tak było. Aneks podpisany na dwa lata. nie ma w nim nic napisanego że kwota ta zależy od posiadania internetu. Konsultant również mnie o tym nie poinformował. Jest natomiast zapis, że "Niektóre opłaty lub promocje mogą przewidywać zmienne warunki świadczenia usług [...] w przypadku, gdy korzystają Państwo z z usług niezgodnie z określonymi dla nich przeznaczeniem lub zasadami, zastrzegamy sobie prawo do zmiany takich warunków" oraz że "zakres zmiennych warunków świadczenia usług każdorazowo określać będą regulaminy ofert lub promocji, a Państwo będą mieli możliwość zapoznania się z nimi przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z danej oferty lub promocji"

W dniu 26 września 2018 roku wysłałam wypowiedzenie umowy na internet, od tej pory co miesiąc płaciłam 19,99 zł netto tylko za telefon.

Dopiero 14 lutego 2018 roku dostałam SMS, że zmieniła się rola tego numeru, nowy abonament wynosi 34,99 zł netto (49 zł brutto, prawie dwa razy więcej).

Na moją reklamację Orange odpisało, że "Zgodnie z regulaminem promocji Oferta dla Firm, z której Pani skorzystała w maju 2018 na koncie musi być jeden numer główny z abonamentem za 34,99 zł + VAT. Do 05.11.2018 takim numerem był 798894633. Ponieważ zrezygnowała Pani z niego, to jego miejsce zastąpi numer 508229965. Z tego powodu opłaty za abonament podstawowy na najbliższej fakturze mogą być wyższe.(...) Pani podpis na aneksie do umowy jest dla nas potwierdzeniem, że zapoznała się Pani i zaakceptowała ze wszystkimi warunkami umowy. Nie zostały one zmienione, zmieni się tylko kwota abonamentu zgodnie z regulaminem, który obowiązywał w dniu zawarcia przez Panią oferty."

Pierwszy zapis niniejszego regulaminu brzmi: "Promocja Nowa Oferta dla Firm (zwana dalej Promocją), której jesteśmy organizatorem, skierowana jest wyłącznie do podmiotów niebędących konsumentami w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne."

Oba numery były zarejestrowane na mnie a nie na firmę, czy mogę uznać, że ten regulamin mnie nie obowiązuje? Czy mogę wysłać im natychmiastowe wypowiedzenie, nie płacić więcej za abonament i być spokojna? Czy powinnam założyć im sprawę w sądzie? A może jest ktoś, kto może mi pomóc, przejrzeć te umowy i pomóc mi w walce o swoje prawa z takim gigantem? Nie stać mnie na prawnika. Proszę o pomoc.
Edytor zaawansowany
  • nadobna126 17.03.19, 14:49
    Jest szansa na odpowiedź?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka