Dodaj do ulubionych

Pytanie do UKE: BSA a sprawa rozwiązania umowy WLR

IP: *.acn.waw.pl 06.07.08, 15:48
Witam.
W zeszłym roku zawarłem z TELE2 Polska umowę na BSA. Do tej pory byłem Ich
klientem WLR. Gdy podłączyli usługę okazało się, że zamiast 6Mbit/s max to
1Mbit/s, a do tego ciągłe problemy z synchronizacją modemu (co było
wielokrotnie zgłaszane poprzez infolinię techniczną TELE2). Po kilku
tygodniach TELE2 stwierdziło, że nie ma możliwości technicznych na 6mbit/s i
max jest to co jest. Odmówiliśmy, bo umowę podpisaliśmy na inną opcję. TELE2
przysłało pismo, iż rozwiązują z nami umowę BSA. Sytuacja wyglądała tak, że
TELE2 stwierdziło, że rozwiązują z nami także umowę WLR. Powrót z telefonem do
TP kosztował mnie prawie 3 miesiące, mnóstwo nerw na TELE2 (brak np. wysłania
dokumentacji rezygnacji WLR do TP) oraz kosztów. Przez te trzy miesiące
zmuszony byłem dzwonić do Rodziców mieszkających poza granicami kraju z
telefonu komórkowego, co kosztowało mnie znacznie więcej niż gdybym miał
możliwość wykonywania połączeń z telefonu PSTN. Czy jest możliwe uzyskanie
zwrotu różnicy poniesionych przeze mnie kosztów (pomiędzy stawkami
międzynarodowymi w PLAY a stawkami w TELE2 w danym okresie)? Chciałbym aby
TELE2 uznało w końcu swój błąd.
Pozdrawiam
Krzysztof
Obserwuj wątek
    • ekspert.uke Re: Pytanie do UKE: BSA a sprawa rozwiązania umow 08.07.08, 14:04
      Gość portalu: Crowman napisał(a):

      > Witam.
      > W zeszłym roku zawarłem z TELE2 Polska umowę na BSA. Do tej pory
      byłem Ich
      > klientem WLR. Gdy podłączyli usługę okazało się, że zamiast
      6Mbit/s max to
      > 1Mbit/s, a do tego ciągłe problemy z synchronizacją modemu (co było
      > wielokrotnie zgłaszane poprzez infolinię techniczną TELE2). Po
      kilku
      > tygodniach TELE2 stwierdziło, że nie ma możliwości technicznych na
      6mbit/s i
      > max jest to co jest. Odmówiliśmy, bo umowę podpisaliśmy na inną
      opcję. TELE2
      > przysłało pismo, iż rozwiązują z nami umowę BSA. Sytuacja
      wyglądała tak, że
      > TELE2 stwierdziło, że rozwiązują z nami także umowę WLR. Powrót z
      telefonem do
      > TP kosztował mnie prawie 3 miesiące, mnóstwo nerw na TELE2 (brak
      np. wysłania
      > dokumentacji rezygnacji WLR do TP) oraz kosztów. Przez te trzy
      miesiące
      > zmuszony byłem dzwonić do Rodziców mieszkających poza granicami
      kraju z
      > telefonu komórkowego, co kosztowało mnie znacznie więcej niż
      gdybym miał
      > możliwość wykonywania połączeń z telefonu PSTN. Czy jest możliwe
      uzyskanie
      > zwrotu różnicy poniesionych przeze mnie kosztów (pomiędzy stawkami
      > międzynarodowymi w PLAY a stawkami w TELE2 w danym okresie)?
      Chciałbym aby
      > TELE2 uznało w końcu swój błąd.
      > Pozdrawiam
      > Krzysztof


      uprzejmie wyjaśniam, iż operator Tele 2 może rozwiązać umowę w
      przypadkach określonych uprzednio w Regulaminie świadczenia usług
      m.in. w przypadku, gdy z przyczyn technicznych nie jest możliwe
      dalsze świadczenie na rzecz Abonenta usług lub należyte zapewnienie
      jakości świadczonych usług; gdy brak jest technicznych możliwości
      świadczenia usługi adsl z prędkością przez Pana wybraną w ramach
      podpisanej umowy, Tele 2 powiadamia Pana o tym fakcie i w takiej
      sytuacji ma Pan prawo odstąpić od zawartej umowy. Rozwiązanie umowy
      może również nastąpić w przypadku, gdy druga strona nie wyraża zgody
      na wprowadzenie do niej zmian (aneks) – a zgoda taka obligatoryjnie
      musi zostać wyrażona, gdyż umowa (kontrakt) dot. zawsze, co najmniej
      dwóch stron i przez obie strony jej warunki muszą zostać
      zaakceptowane. W Pana przypadku operator nie był w stanie świadczyć
      usługi dostępu do sieci Internet, a na zmniejszenie prędkości nie
      wyraził Pan zgody, dlatego też nastąpiło rozwiązanie umowy o
      świadczenie usług.

      Rozwiązanie umowy BSA nie powinno skutkować rozwiązaniem umowy o
      świadczenie usług w ramach WLR chyba, że zawarta umowa dotyczyła
      pakietu telefon i Internet. Zgodnie z warunkami świadczenia usług
      przez operatora, rozpoczęcie świadczenia usług następuje pod
      warunkiem istnienia możliwości technicznych do zrealizowania zarówno
      usługi adsl i abonamentu telefonicznego – łącznie. W przypadku, gdy
      realizacja usługi adsl, abonamentu telefonicznego (w tym usługi
      preselekcji) nie będzie możliwa z przyczyn technicznych, umowa o
      świadczenie usług z Tele 2 wygasa.

      Jednocześnie trudno na podstawie przekazanych przez Pana w jednym
      zdaniu informacji, iż „Powrót z telefonem do TP kosztował mnie
      prawie 3 miesiące, mnóstwo nerw na TELE2 (brak np. wysłania
      dokumentacji rezygnacji WLR do TP) oraz kosztów” stwierdzić, po
      czyjej stronie - TP czy Tele 2 powstał błąd. Wymaga to przede
      wszystkim sprawdzenia czy obie strony dochowały tego co określa
      oferta ramowa i umowa międzyoperatorska, która precyzuje zasady
      współpracy – model wymiany danych. W przypadku, gdy umowa o
      świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem numeru
      (usługa WLR) zostaje rozwiązana bez przeniesienia numeru do sieci
      innego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, przedsiębiorca
      telekomunikacyjny będący stroną tej umowy (Tele2) informuje o tym
      fakcie Przedsiębiorcę Macierzystego – TP S.A. niezwłocznie.
      W takim przypadku uprawnionym do wyłącznego korzystania z numeru
      przeniesionego jest Przedsiębiorca Macierzysty, czyli TP S.A.
      Z uwagi, iż przy przeniesieniu numeru do Tele 2 Pana umowa o
      świadczenie usług z TP S.A. została rozwiązana, ponowne skorzystanie
      z usług wymaga podpisania nowej umowy o świadczenie usług
      telekomunikacyjnych z TP S.A. Na początku należy zweryfikować czy 3
      miesięczny okres wynika z błędu operatora, czy późnego podpisania
      przez Pana umowy na świadczenie usług telekomunikacyjnych.
      Zawsze może Pan dochodzić swoich roszczeń z tytułu zawartych umów na
      zasadach ogólnych określonych przepisami Kodeksu Cywilnego.
      Jeżeli z winy operatora nie mógł Pan korzystać z usług i poniósł Pan
      dodatkowe koszty, które powinien Pan udokumentować (art. 6 Kodeksu
      Cywilnego) może Pan domagać się ich zwrotu od operatora – strony,
      która nienależycie wykonała zobowiązanie wynikające z zawartej
      umowy.
      Sprawę może Pan również przekazać w formie skargi kierowanej do
      Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który podda ją szczegółowej
      analizie i wskaże możliwe do podjęcia kroki.

      Paweł Kucharczyk
      Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego
      Urząd Komunikacji Elektronicznej

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka