Pytanie do UKE - odstąpienie od umowy z Orange Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam,
    kilka dni temu kurier przywiózł mi umowę z Orange. Umowę w formie aneksu do
    umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, gdyż przedłużałem zawartą 2
    lata wcześniej umowę. Przeczytałem ją dokładnie, warunki wynegocjowane z
    konsultantem zgadzały się, więc podpisałem. Kurier poinformował mnie o
    możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. W ciągu kilku dni przemyślałem
    sprawę i postanowiłem skorzystać z prawa, o którym poinformował mnie kurier.
    Powodem była korzystniejsza oferta, którą znalazłem już po podpisaniu umowy. Z
    resztą jak mówi ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.), nawet nie muszę podawać
    przyczyny.

    Zadzwoniłem do BOK w Orange i jakie było moje zdziwienie, gdy poinformowano
    mnie, że takie odstąpienie mi nie przysługuje. Dowiedziałem się iż ANEKS,
    który podpisałem jest tylko aneksem, a nie nową umową w związku z czym
    odstąpienie mi nie przysługuję.

    Próbując zrozumieć co się dzieję, zapoznałem się (na tyle ile pozwolił mi czas
    i nerwy) z wyżej wymienianą ustawą i zauważyłem, że nie ma w niej mowy o
    aneksach, w związku z tym moje pytanie na jakie przepisy powołuje się Orange w
    tym przypadku.

    Czytałem odpowiedź Pana Pawła Kucharczyka (UKE) dla jednej z forumowiczek,
    gdzie udzielał pomocy w podobnej sprawie i napisał: "Jeżeli natomiast
    przedłużyła Pani umowę z Polsatem Cyfrowym na
    podstawie aneksu do umowy, nie przysługuje Pani prawo do odstąpienia od umowy
    w terminie 10 dni".

    Czy mógłby mi Pan przedstawić podstawę prawną, czy jest to w zasadzie
    komentarz do stosowania ustawy.
    Niby wymieniana ustawa ma chronić konsumenta, a wielkie świadczące usługi
    telekomunikacyjne i telewizyjne nic sobie z tego nie robią i znajdą takie
    rozwiązania, vy tylko obejść niewygodne przepisy.
    Przecież mnóstwo osób przedłuża swoje umowy, a przedłużenia są wykonywane
    właśnie w formie aneksów. Wygląda na to, że nie są chronieni.

    Przeczytałem, podpisałem, nie powinienem mieć pretensji. Jednak otrzymałem
    informację, iż prawo chroni mnie jako konsumenta i mogę zrezygnować. Jak widać
    okazuję się to nieprawdą.

    Pozdrawiam i liczę na odpowiedź.
    • Szanowny Panie,
      w odpowiedzi na Pana post wyjaśniam, iż zgodnie z treścią art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Również mając na uwadze art. 2 ust. 1 ww. ustawy mowa jest o Konsumencie, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa. Pragnę, zatem wskazać, iż 10 dniowy termin na odstąpienie od umowy dotyczy zawieranych z konsumentem umów. Aneks do umowy nie jest zawarciem nowej umowy, a wyłącznie zmianą warunków już istniejącej umowy.
      Ustawodawca zapewnia ochronę dla konsumenta, który znajduje się i zawiera umowę w szczególnych warunkach tj. na odległość, poza lokalem przedsiębiorstwa, te szczególne warunki to między innymi obecność akwizytora, presja czasu, bo np. kurierowi, który dostarczył nam umowę do podpisania się śpieszy, czy podpisanie /zawarcie umowy następuje z inicjatywy samego operatora. Dlatego też 10 dniowy termin ma służyć konsumentowi, aby dokładnie zapoznał się z warunkami zawarcia umowy, a w razie sprzeciwu, co do jej warunków mógł od tej umowy odstąpić bez negatywnych konsekwencji. Ochrona ta nie ma zastosowania do przypadku podpisywania aneksu do umowy, gdyż aneks zmienia tylko w części umowę i zmienia ją w taki sposób, który z reguły uprzednio wcześniej został przez Abonenta zaakceptowany. Czyli taka zmiana następuje wskutek świadomej decyzji Abonenta, który zna dotychczasowe warunki jej świadczenia i akceptuje wprowadzenie do niej zmian, w przeciwieństwie do osób, które dopiero zawierają umowę i warunki świadczenia umowy poznają najpóźniej w chwili jej podpisania. A więc Pana zarzut przedstawiony w poście jest w tym przypadku nietrafiony. Przepisy ww. ustawy posługują się pojęciem "zawierania umów". Stosując reguły wykładni językowej (gramatycznej) pojęcie "zawierania umów" wskazuje na ten obszar regulacji odnoszący się do procesu kontraktowania: inicjacji, propozycji zawarcia, zawarcia umowy. Pod pojęciem tym nie można zatem rozumieć wykonywania umów już istniejących.

      z poważaniem
      Paweł Kucharczyk
      Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego
      Urząd Komunikacji Elektronicznej
      • Gość: oszukany IP: 188.33.4.* 16.12.09, 21:16
        Jedyna rada na takie zachowania firm jest taka, aby zmniejszyć swój
        pakiet na minimalny i nie dać im już wiecej zarobić. Nastepnie
        rozwiązać umowę po okresie minimalnym i opisać to na forum.
        Ja zostałem nabity w butelkę przez cyfre + . podpisałem na odległość
        aneks do umowy na kanał prestiżowy +, dzwoniąc otrzymałem
        informację , że nie mogę odstąpić od tego aneksu. Więc pierwsze co
        zrobiłem to poszedłem do cyfry i zmniejszyłem pakiet na powitalny od
        stycznia. z 1200 przewidywanych zł hamy dostaną tylko 260 zł.
        Pozdrawiam i nie dajcie się oszukiwać.
      • Gość: piokuk IP: *.tktelekom.pl 10.04.10, 23:18
        Ekspert uke wypisuje głupoty.
        • 1. Kim Pan/Pani jest, że pozwala sobie na podobne wypowiedzi?
          2. Ekspert UKE napisał odpowiedź w świetle nieznowelizowanej ustawy
          PT i przed ukazaniem się niektórych orzeczeń SA i SN. Obecnie w
          stosunku właściwości aneksu zaszły zmiany, więc i aneks jest
          traktowany jako umowa zawarta na odległość.
          3. Nim cokolwiek się napisze, należy spojrzeć na datę krytykowanego
          postu i dopiero potem się mądrzyć.
          • Czy mogla by Pani konkretniej podac gdzie szukac lub pod jakimi
            ustawami sa te zmiany zapisane w przepisach PT oraz w orzeczeniach
            sadów w sprawie aneksow. Prawo PT jest dosc rozlegle opisane co
            sprawia klopoty w odszukaniu konkretnych przepisów, a widze ze Pani
            orientuje sie w temacie.
            • Gość: Son of Sam IP: 195.250.37.* 05.08.10, 09:38
              Zgodnie z art. 56 ust. 6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo
              telekomunikacyjne

              Dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy, o
              których mowa w ust. 3 pkt 2, 4-7 i 9 za pomocą środków
              porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. W
              takim przypadku dostawca usług obowiązany jest utrwalić
              oświadczenie abonenta złożone w powyższy sposób i przechowywać je
              przez okres 12 miesięcy. Jednocześnie dostawca usług obowiązany jest
              do potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie
              warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, w
              formie pisemnej, w terminie 14 dni od dnia jego złożenia.
              Abonentowi przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany
              warunków umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego
              oświadczenia w formie pisemnej w terminie 10 dni od dnia otrzymania
              pisemnego potwierdzenia. Do zachowania tego terminu wystarczy
              wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

              a punkt 4 wyżej cytowanego przepisu to:

              4) okres, na jaki została zawarta umowa;
          • witam!!! czy może Pani podać jakąś podstawę prawną odnośnie
            odstąpienia od aneksu do umowy zawartej na odległość? napisała Pani
            że to się zmieniło. pozdrawiam
      • Gość: aneta IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.08.10, 20:22
        Witam! Mam palący problem, który mimo zdenerwowania postaram się klarownie
        opisać. Jesteśmy przedsiębiorcami =osoba fizyczna i klientami sieci Orange.
        Zadzwonił do nas pracownik tejże sieci z informacją,że jest możliwość
        przedłużenia umowy, po ustaleniu warunków, tj. zmiany planu taryfowego i nowego
        aparatu telefonicznego daliśmy sobie jeszcze czas do namysłu i po trzecim tel.
        tego pana zgodziliśmy się na ustalone warunki. Kurier dostarczył przesyłkę,
        którą odebrała i podpisała żona a nie właściciel numeru. W domu, po przeczytaniu
        dokumentów, telefon nie został rozpakowany, stwierdziliśmy, iż zaszła pomyłka,
        ponieważ przysłano nam umowę z nowym numerem telefonu. Żona natychmiast
        zadzwoniła do BOK Orange, gdzie Pani przyjęła reklamację, która miała być
        rozpatrzona w ciągu 7 dni = dzisiaj mija dzień 14 i dziś dopiero zadzwoniła do
        nas Pani z tejże sieci, że reklamacja została rozpatrzona negatywnie, ponieważ
        po przesłuchaniu taśm z rozmów jasno wynika, iż zgodziliśmy się na nowy
        abonament, nie mogliśmy odstąpić od umowy w ciągu 10 dni, ponieważ nie
        przysługuje to klientom biznesowym i możemy zerwać umowę ale zapłacimy karę.
        RRRRRatunku!!!
      • Gość: lomax IP: 212.160.172.* 26.06.12, 15:15
        Witam
        mam taki problem podpisałem umowę w salonie na usługi Orange, niestety zostałem wprowadzony w błąd sprzedano mi zupełnie inną usługę niż zamawiałem. miala to być TV kablowa a dostałem internet z TV SATELITARNY. Odstąpiłem od tej umowy w ciągu 10 dni informując, że zamawiałem zupełnie inne usługi i te są nie odpowiednie, Pani anulowała te zamówienie. Czy grożą mi za to jakies konsekwencje ? Dodam, że w umowach Orange pisze, że wchodzą one w życie z dniem uruchomienia usługi u klienta w domu - czego ja nie zrobiłem
    • Gość: ewa IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 16.09.09, 18:08
      Ja mam inne pytanie.
      Podpisałam umowe z Orange okazało się że warunki jakie były przedstawione.
      Chciałabym się dowiedzieć ile mam czasu na zerwanie warunków umowy bez
      ponoszenia opłat. Umowa była podpisana w salonie - nie było dostawy kurierem.
      • uprzejmie wyjaśniam, iż przepisy ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o
        ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za
        szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny zapewniają ochronę dla
        konsumenta, który znajduje się i zawiera umowę w szczególnych
        warunkach tj. na odległość, poza lokalem przedsiębiorstwa. 10 dniowy
        termin na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyny nie
        obowiazuje jeżeli umowa została zawarta w salonie.
        --
        Z poważaniem
        Paweł Kucharczyk
        Urząd Komunikacji Elektronicznej
        • Gość: vestige IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.11.09, 00:27
          Czyli jeśli umowę podpisałem w siedzibie firmy, na usługę dostępu do internetu
          gdzie zostałem oszukany ze transfer jest do 1Mb/s(jednak w moim przypadku w
          umowie mam 1Mb/s po czym dostaję usługę o prędkości 20 razy nizszej) nie mogę
          odstąpić od umowy?? Podpisanie takiej umowy to jak kupowanie kota w worku. Musze
          teraz placic przez rok za internet ktory dziala gorzej niz poloczenie modemowe
          10 lat temu?? Jak moglem wczesniej sprawdzic ze predkosc internetu bedzie taka
          jak w umowie?To niesprawiedliwe co do rzeczy ma tutaj fakt czy podpisalem umowe
          w salonie czy po za. Jestem niezadowolony z uslugi i chce ja zerwac.
          • Szanowny Panie!
            Pańskie żądanie w świetle aktualnego prawa jest przedwczesne. W
            razie niezadowolenia z usługi przysługuje Panu prawo do złożenia
            reklamacji. Należy skorzystać z tej drogi.
            Wspomina PAn, że w umowie istnieje zapis o transferze do
            1Mb/s. Otóż żaden z operatorów nie gwarantuje stałej wielkości
            transferu i spowodowane to jest nie złosliwością operatora, lecz
            różnymi problemami natury technicznej. Na tym forum kilkakrotnie
            poruszano ten temat, Pański wpis znalazł sie w nieco innym miejscu -
            pierwotny temat zapytania dotyczył sprawy zastosowania jednej
            w "ustaw konsumenckich" w sytuacji podpisania na odległość aneksu do
            umowy gdy klientowi udało się znaleźć ofertę korzystniejszą dla
            siebie.
            Pan zaś powołuje się na niską (w Pańskim mniemaniu) jakość usługi
            traktując to jako podstawę uprawniającą do zerwania umowy. W tym
            przypadku trochę się Pan spieszy.
            JA uważam, że w znowelizowanej ustawie Prawo Telekomunikacyjne
            brakuje "negatywnej listy" naruszeń leżacych po stronie operatora
            dającej podstawę do zerwanie umowy przez klienta bez poniszenia
            przez niego materialnych konsekwencji (tak, by ustawa odpowiadała
            jednak wymogom Kodeksu Cywilnego). Ale z braku specjalnych
            uregulowań ustawowych można w skrajnych przypadkach powoływać się na
            KC.
            Ale ponieważ PAński przypadek nie jest tym skrajnym przypadkiem,
            radzę postepować zgodnie z regulaminem. Proszę reklamować usługę u
            operatora.
          • Gość: teletele IP: *.adsl.inetia.pl 10.05.13, 13:17
            tu jedyna możliwością jest reklamacja na dziale technicznym. Niestety wiem z doświadczenia, bo pracowałam jako konsultant. Prędkość jest zawsze swiadczona do pewnego poziomu. Jeśli nie ma zapisu o transferze minimalnym to nic się nie da zrobić.
        • Gość: Dawid IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.10.11, 14:33
          Kupiłem telefon z ofertą na abonament w orang dostarczył mi go kurier, wiec teoretycznie w ciągu 10 dni mam prawo odstąpienia od umowy. W dostarczonym pliku dokumentów umów, cenników i ofert zawarty jest druk dokumentu odstąpienia od umowy w którym to na drugiej stronie jest adnotacja cytuje Firma ... " ...informuje, że prawo do odstąpienia od Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych nie przysługuje Klientowi, który rozpoczął korzystanie - za swoja zgodą - z usług telekomunikacyjnych przed upływem 10 dni od dnia zawarcia Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych"
          Wnioskując po zapisie iż włączając tel. i wykonując choć jedna rozmowę takie prawo już nam nie przysługuje tj. odstąpienia od umowy.
          Logicznym myśleniem jest fakt iż zawierając Umowę na takie usługi przez 10 dni nikt nie będzie myślał pochylony nad wyłączonym ( nie używanym) tel. czy chce takowa Umowę czy może w ciągu tych 10 dni znajdzie bardziej korzystną.
          Moje pytanie brzmi, co jeśli wykonamy taka rozmowę, czy mamy nadal jakieś prawo do odstąpienia od Umowy przed upływem tych 10 dni?
    • Gość: czarny8113 IP: *.stg.pl 11.12.10, 22:25
      Witam!!
      Moja sprawa wygląda następująco.
      Dwa dni temu podpisałem aneks do umowy na usługi telekomunikacyjne na przedłużenie umowy. Dostałem telefon za 1 zł. Po przeanalizowaniu tej oferty, doszedłem do wniosku, że jest taka sobie. Postanowiłem odstąpić od umowy. Zadzwoniłem do BOK i miła pani poinformowała mnie, że ze względu na to iż, w umowie występuję jako firma, to nie mogę odstąpić od umowy. Dodam jeszcze, że aneks został podpisany poza siedziba firmy czyli na odległość. Szperałem w prawie telekomunikacyjnym i tam nigdzie nie jest napisane, że występując jako firma nie mogę odstąpić od umowy. Proszę o poradę.
      • Gość: krystyna IP: *.xdsl.centertel.pl 24.11.11, 22:50
        zawarłam umowę o przeniesienie numeru telefonu z TP S.A. do PTK Centertel. Od daty zawarcia umowy mijają dwa miesiące, płacę rachunki w obu firmach. w placówce Orange gdzie zawarłem umowę wyjaśniono, że to TP nie rozpatrzyło wniosku. człowiek przychodzi do Orange by załatwić prostą czynność , zasypują go arkuszami wniosków, pełnomocnictw, umów i regulaminem napisanym drobnym drukiem na czterech stronach, napisanych pokrętnym językiem. klient ma ca 15 mni. by to ogarnąć a nawet w domu jak to czyta to ten bełkot wydaje się dwuznaczny. czuję się oszukana, moje intencje przy zawieraniu umowy były oczywiste, przeniesienie numeru. powiadomiłem operatora: jeżeli Orange czy też PTK Centertel nie jest w stanie dokonać prostej operacji przeniesienia numeru to dziękuję za usługę. oczywiście odpowiedzi nie uzyskałem.
      • Gość: Mikołaj82 IP: *.dynamic.chello.pl 14.12.11, 20:29
        Wiam!

        Proszę o radę w następującej sprawie. Podpisałem umowę z Cyfrą+ z okresem minimalnym 19 miesięcy. Umowa była zawarta na odległość, ale podpisałem oświadczenie że wyrażam zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem 10 dni kiedy to mogę bez podania przyczyny odstąpić od umowy, co podobno uniemożliwiło mi odstąpienie od umowy bez podania przyczyn w okresie 10 dni od podpisania umowy.

        Po podpisaniu umowy zainstalowałem antenę i okazało się, że budynek zasłania mi dostęp do satelity hotbird i w związku z tym nie mogę odbierać telewizji Cyfra+. 3 dni po podpisaniu umowy wysłałem oświadczenie o odstąpieniu od umowy, jednak zostało ono odrzucone z powodu podpisania przeze mnie oświadczenia o którym wspomniałem wyżej.

        Jakie mam możliwości prawne odstąpienia od podpisanej umowy?

        pozdrawiam
        • >Jakie mam możliwości prawne odstąpienia od podpisanej umowy?

          Wypowiedzieć umowe zgodnie z zapisami w niej zawartymi i zaakceptowanymi przez obie strony. Furtkę którą ustaodawca wprowadził aby chronić własnie Klientów (nie operatorów) sam sobie zamknąłeś. Z tego co piszesz wynika ze swiadomie podjąłeś to ryzyko, więc.....
    • Witam
      12 grudnia odebrałam telefon od przedstawiciela orange z propozycją internetu oferta była atrakcyjna więc się zgodziłam jednak gdy przyszedł pierwszy rachunek okazało się że abonament jest wyższy niż ustalałam i co jest dziwne przez pierwsze dwa mc-e miałam płacić tylko złotówkę a tu nic z tego.
      Wiem że odstąpienie od umowy podpisywanej poza biurem jest możliwe w ciągu dziesięciu dni jednak zostałam oszukana rozmowa przecież była nagrywana tylko że nie zapisałam sobie z kim rozmawiałam. A poza tym po otrzymaniu przesyłki przez kuriera dzwoniłam do orange aby potwierdzić poprzednie ustalenia z doradcą bo już na samej umowie nie do końca wszystko się zgadzało ale drugi doradca zapewniał mnie że nie mam czym się przejmować i że na pewno wszystko będzie tak jak mi oferowano.
      Czy mam jakieś wyjście z sytuacji bo przecież oferta była promocyjna - a z drugiej strony ja z tej promocji nie skorzystałam bo zamiast 1zł rachunku to jest 40 a po okresie promocyjnym miało być 29 brutto ?
      • Gość: konsultant CP IP: *.icpnet.pl 02.01.12, 15:03
        Jeśli chodzi o rozmowy - nie musisz pamiętać z kim rozmawiałaś - na infolinii wszystkie rozmowy są utrwalane i tak naprawdę wystarczy podać numer z którego się dzwoniło/przybliżoną datę.
        Jeśli chodzi o umowę - wiążące jest to co zostało podpisane, a nie to co zostało powiedziane przez konsultanta - mogła np. zajść pomyłka i przesłano złą umowę, jest to dość częste zjawisko - dlatego też właśnie jest 10 dniowy termin.

        Natomiast - jeśli podczas drugiej rozmowy konsultant miał podgląd na Twój kontrakt i widział jakie warunki zostały w nim zapisane i Ci je odczytał, bądź poinformował jak ta umowa wygląda to możesz reklamować wtedy - zapis rozmowy jest reklamacja powinna być uznana - mogą Ci przyznać np. 50% opust/ rabata na abonament do końca obowiązywania umowy.
        Jeśli jednak po prostu powiedziałaś jak sytuacja wygląda, on tylko zapewnił że będzie wszystko w porządku bez podglądu kontraktu itp to niestety furtka się zamyka.

        Play naliczył mojemu znajomemu jeden pakiet internetowy przez przypadek - było to reklamowane i uznane. Dostał 50% opustu na 3 miesiące - jednak jak rozmawiał z konsultantem to konsultant użył sformułowania, że opust jest "do końca okresu" współpracy. Więc po 3 miesiącach kiedy opust był naliczany była złożona reklamacja i została ona uznana. Potem po przedłużeniu umowy opustu znowu nie naliczali, więc była reklamacja do UOKIK - reklamacja uznana i nadal korzysta z tego opustu.

        Sam pracując na infolinii wiem, że jeśli sytuacja jest nie jasna to lepiej zaproponować klientowi reklamacje i zostanie ona rozpatrzona przez specjalistów, zamiast udzielać niepewnych informacji - bo na tej podstawie można się odwoływać.

        W każdym razie - informacje udzielone na infolinii są wiążące - pod warunkiem, że nie chodzi np. o podpisanie umowy.
        • Gość: A***a IP: *.tau.pl 02.01.12, 20:38
          Zadzwonił do mnie dzis przedstawiciel Cyfry bo wysłałam im rezygnację i mówil że ma dobra oferte itp. teksty , po kilku min. rozmowy zaproponował mi pakiet taki jak miałam + dekoder na wynajem w cenie ..., ja się zgodziłam. Będzie to aneks do umowy. Po kilku godz. weszłam na stronę cyfry i obejrzałam ofertę promocyjną i zaczęłam liczyć . Okazało się , że to co zaproponował konsultant to jest o ponad 100 zł droższe w całości niz to co oferuje cyfra na swojej stronie. Zadzwoniłam do nich żeby to zmienić, ale pan mówi że już zawarłam umowę i nie jest to możliwe. Co mam zrobić ? Czy jak przyjdzie ten aneks pocztą to mogę złożyc np reklamację czy wypowiedzieć ten aneks w ciągu 10 dni , np z powodu złych warunków i że na stronie maja lepsze?
          • Gość: konsultant CP IP: *.icpnet.pl 03.01.12, 20:12
            Jeśli przyjdzie nowy dekoder wraz z umową to wystarczy jej nie podpisywać i wtedy nie wejdzie ona w życie.
            Natomiast jeśli była to podmiana bez dekodera, a umowa na telefon to wtedy zależy czy została zapisana klauzula o odstąpieniu - jeśli tak to wtedy jest możliwość odstąpienia.
            Natomiast jeśli padło sformułowanie: "Czy wyraża Pan/Pani zgodę na natychmiastowe rozpoczęcie świadczenia usług?" i padła odpowiedź pozytywna tj. tak. Wtedy możliwość takiego odstąpienia nie przysługuje - jednak tak jak pisałem to są umowy/aneksy bez podmiany dekodera.
            • Gość: A***a IP: *.tau.pl 04.01.12, 22:11
              Tak dekoder który mam jest na własnośc , a w tym nowym aneksie mam miec inny w dzierżawie .
              • Gość: konsultant CP IP: *.icpnet.pl 04.01.12, 22:16
                W takim razie wystarczy nie podpisywać - przynajmniej tak jest w Cyfrowym Polsacie - nie ma możliwości, aby jeśli dekoder był wysyłany - nie był podpisywany aneks do umowy przy kurierze - więc przysługuje 10 dni na odstąpienie - jeśli umowa/aneks została by podpisana - jeśli nie zostanie podpisana to nie ma żadnej mocy prawnej, po prostu jest zwrot do usługodawcy i tyle...

                Wątpię, aby w Cyfrze plus jakieś inne zasady panowały.
    • Gość: Tereska IP: *.trzebinia.mm.pl 29.06.12, 06:10

      Witam,
      Ja wlasnie tez dalam sie zrobic. Zadzwonil do mnie ktos z Orange i zaproponowal zmiane abonamentu. Ustalilismy pewne warunki a potem pojawil sie kurier. Na umowie byly zupelne inne warunki niz ustalone, nie podpisalam wiec niczego kurierowi i nie odebralam przesylki. Nastepnego dnia zadzwonila Pani i wyjasnila, ze na umowie naprawde wszystko sie zgadza, ze nie zawieram umowy na nowe 24 mniesiace, tylko zmieniam istniejaca. Wyslali przesylke ponownie, tym razem w domu byl maz i podpisal odbior. Przeczytalam umowe i okazalo sie, ze nic sie nie zgadza. Co wiecej dostalam nowy numer telefonu!!!!!!
      Chce skontaktowac sie z osobami, ktore mialy ten sam problem. podaje e-mail: oszustwoorange@gmail.com
      • Jestem pracownikiem Orange i chętnie pomogę w wyjaśnieniu Twojej sprawy. Skorzystaj z formularza, który znajdziesz na naszym oficjalnym profilu Orange Polska:
        www.facebook.com/orangepolska?sk=app_278559028851067
        Podaj dane do weryfikacji (imię, nazwisko, adres, data urodzenia) oraz szczegółowy opis sprawy.
        • Gość: wiesław IP: *.uznam.net.pl 07.11.12, 09:20
          Czy mam możliwość odstąpienia od umowy jako klient biznesowy? Dałem się namówić przez telefon z internetowym sprzedawcą Orange na router mobilny przy abonamęcie 30zł netto miesięcznie,zgodziłem się.Po kilku dniach przyjechał kurier z przesyłka i umową którą podpisałem. W domu po wnikliwym przeczytaniu umowy stwierdziłem że abonament miesięczny jest wyższy,dodam że rozmowa ze sprzedawcą była nagrywana,tak mnie zapewinił.Zgłosiłem to do Orange a pani konsultant poinformowała mnie że jako klient biznesowy nie mogę odstąpić od umowy. Czy w takim razie dałem się nabić w ,,butelkę"?
          • Zgodnie z przepisami obowiązujące prawa jako klient biznesowy nie masz możliwości odstąpienia od umowy. Jeżeli jednak w trakcie rozmowy sprzedażowej otrzymałeś błędne informacje na temat wysokości opłaty abonamentowej zgłoś to do nas przez nasz formularz on.fb.me/GQ5r9u Postaramy się pomóc.
            • Gość: poszkodowany IP: 80.240.162.* 06.02.13, 14:53
              Do UKE: Witam. Mam ogromny problem z Orange. Pod koniec pazdziernika podpisalem na odleglosc 3 letnia umowe na internet. Po dwoch dniach przekonalem sie ze w mojej miejscowosci chodzi bardzo slabo. W zwiazku z tym mam prawo konsumenckie do odstapienia od umowy w ciagu 10 dni od czasu jej podpisania. Wiec odeslalem router i jego akcesoria wraz z umowa i dokumentem odstapienia od umowy na adres zwrotow do Orange. zglosilem to oczywiscie do punktu orange i w punkcie wyslali dodatkowe zgloszenie wraz z dokumentem wyslania paczki. W centrali zwrotow maja 30 dni na odpowiedz. W tym czasie napisali do mnie ze paczka nie dotarla. Poszedlem wiec na poczte zeby wziac dokument potwierdzajacy dostarczenie do centrali mojej paczki. W punkcie orange gosciu wyslal ponownie wszystkie dokumenty do centrali. Oni odpisali mi po miesiacu i upieraja sie ze paczka nie dotarla do nich. Czy Oni specjalnie tak robia zeby tylko mnie naciagnac? Teraz nie moge korzystac z internetu a rachunki musze placic. Ciemno widze to ze pozytywnie mi cos odpisza. Co mam dalej robic ? Moze pomozecie? Ratunku!!!
              • Gość portalu: poszkodowany napisał(a):

                > Do UKE: Witam. Mam ogromny problem z Orange. Pod koniec pazdziernika pod
                > pisalem na odleglosc 3 letnia umowe na internet. Po dwoch dniach przekonalem si
                > e ze w mojej miejscowosci chodzi bardzo slabo. W zwiazku z tym mam prawo konsum
                > enckie do odstapienia od umowy w ciagu 10 dni od czasu jej podpisania. Wiec od
                > eslalem router i jego akcesoria wraz z umowa i dokumentem odstapienia od umowy
                > na adres zwrotow do Orange. zglosilem to oczywiscie do punktu orange i w punkci
                > e wyslali dodatkowe zgloszenie wraz z dokumentem wyslania paczki. W centrali zw
                > rotow maja 30 dni na odpowiedz. W tym czasie napisali do mnie ze paczka nie dot
                > arla. Poszedlem wiec na poczte zeby wziac dokument potwierdzajacy dostarczenie
                > do centrali mojej paczki. W punkcie orange gosciu wyslal ponownie wszystkie dok
                > umenty do centrali. Oni odpisali mi po miesiacu i upieraja sie ze paczka nie do
                > tarla do nich. Czy Oni specjalnie tak robia zeby tylko mnie naciagnac? Teraz ni
                > e moge korzystac z internetu a rachunki musze placic. Ciemno widze to ze pozyty
                > wnie mi cos odpisza. Co mam dalej robic ? Moze pomozecie? Ratunku!!!

                Witam, mam na imię Tomek, jestem Orange Ekspertem i chętnie pomogę wyjaśnić Twoją sprawę. Zachęcam do kontaktu przez formularz Pomoc Orange dostępny na Facebooku www.facebook.com/orangepolska/app_206395626162243 Sprawdzę na jakim etapie jest Twoje zgłoszenie.

                Pozdrawiam
                Tomek
                Orange Ekspert


                • Gość: Misiooo IP: *.telpol.net.pl 27.06.13, 21:03
                  Witam. Wczoraj podpisalem umowe przez telefon na abonament w orange abonament 159,90 rabat 30 % na caly okres trwania umowy nie rozchodzi sie nawet o to. Zamowilem iPhone 5 dostalem go za 570 zl umowa zostala zrealizowana przez telefon, ale Pan powiedzial, ze moge ja dokonczyc i odebrac sprzet w kazdym salonie, wiec jak normalny czlowiek pojechalem odebralem telefon. Niestety po otwarciu telefonu byl na nim odprysk do tego ladowarka wyglada na uzywana podczas rozmow przez glosnik osoba ktora jest po drugiej stronie i mowi i w momencie kiedy ja chce zaczac mowic nie slyszy mnie taki efekt łoki toki. Do tego Obudowa z prawej strony u gory odchodzi. nie przylega idealnie do telefonu i podczas rozmowy na sluchawkach jest duzy szum jesli sa ustawione na full i na polowe, trzeba sciszac, zeby nie slyszec tego efektu. Udajac sie do salonu reklamowalem ten telefon, Wyslalem go na gwarancje bo Pan poinformowal mnie ze JESLI ZAWIERAM U NICH W SALONIE NIE PRZYSLUGUJE MI PRAWO DO ODSTAPIENIA DO 10 DNI OD UMOWY. Telefon zostal wyslany jako niezgodnosc towaru z umowa. I jaka jest szansa ze dostane nowy telefon? Albo co mam zrobic? chce ta umowe warunki mi sie podobaja tylko problem jest ze sprzetem..
                  • Ostateczną decyzję podejmuje serwis i tylko on może zdecydować jak będzie wyglądać sytuacja w Tym konkretnym przypadku. Mam nadzieję, że serwis szybko upora się z naprawą Twojego telefonu i będziesz mógł z niego korzystać.


                    Pozdrawiam
                    Tomek
                    Orange Ekspert
              • Orange tak ma. Niestety. U mnie prawie tak samo. Tyle tylko, że przyznali że modem otrzymali ... tylko oświadczenie o odstąpieniu gdzieś po drodze wcięło. Nauczka na przyszłość oraz dla innych: sprzęt i odstąpienie wysyłać osobnymi przesyłkami za potwierdzeniem odbioru.
                Oczywiście reklamacja nieuznana.
                • ad63 napisała:

                  > Orange tak ma. Niestety. U mnie prawie tak samo. Tyle tylko, że przyznali że mo
                  > dem otrzymali ... tylko oświadczenie o odstąpieniu gdzieś po drodze wcięło. Na
                  > uczka na przyszłość oraz dla innych: sprzęt i odstąpienie wysyłać osobnymi prze
                  > syłkami za potwierdzeniem odbioru.
                  > Oczywiście reklamacja nieuznana.

                  Czy udało się wyjaśnić tę sytuację? Czy odstąpienie zostało zaakceptowane?

                  Pozdrawiam
                  Tomek
          • Gość: Rusek IP: *.ceti.net.pl 09.12.13, 11:29
            Ja ostatnio szukałem informacji dotyczących odstąpienia umowy na odległość, bo miałem już dość szarpania się z jednym z operatorów komórkowych... udało mi sie znaleźć coś takiego: dokumenty.e-prawnik.pl/pisma/pozostale-17/odstapienie-od-umowy-na-odleglosc.html

            Mam nadzieję ze pomoże!!
    • Gość: akrapovic IP: *.play-internet.pl 22.05.14, 21:04
      Panie wojtku UKE wogule nas konsumentów nie chroni. Mam sprawę z Orange o rozwiązanie Funpack HD. Nie ma możliwości rozwiązania umowy na Funpacka bez kary 3000 zl. Jestem bohaterem artykuly w Gazecie Wyborczej z 19 maja. Bede pierwsza osoba w Polsce ktora rozwiąże Funpacka. Ale zapowiada sie dlugi boj.
    • Gość: Mamba IP: 5.174.120.* 19.07.14, 11:21
      Orange to firma, która potrafi jedynie oszukiwać klientów, kłamać i naliczac za przelot Małysza nad Warszawą. To firma, która mówi, że to nie Oni, a Hotbird dostarcza klientowi Tv SAT. To firma, która mówi, że w dekoderach UHD 88, które w relu sa dekoderami UHD 86 na razie nie działa USB. Orange jest totalnie uwstecznione do wszystkich konkurencji na rynku, za wyjatkiem bezpłatnego Aero2 = to jest własnie ich realny poziom. Naciąganie klienta na tel, za 34 zł i internet za 49zł jest zwykłym posmiewiskiem, bo LTE w PLUS 20 GB - realnych, bez limitu kosztuje zaledwie 60 zł., czyli o 24zł mniej niż 1GB w Orange.
    • Gość: brak tv IP: *.gdynia.mm.pl 26.07.14, 12:25
      posiadam umowę na internet +tv jeszcze z tp. od 2 miesięcy nie mam telewizji. orange nic z tym nie robi. zgłaszałem 3 razy na infolinii i ich pomoc ogranicza się jedynie do wymiany na nowy dekoder- nowy czyli czarny który nie podaje odpowiedniej mocy do konwektora (czarne mają tę wadę) i nie mam dostępu do telewizji. pożyczyłem dekoder (biły) od znajomych i działa tylko tvp 1 i tvp 2. na infolinii powiedzieli że nie mam kanałów na białym bo w systemie wprowadzono że ma czarny dekoder i tylko na nim będą odbierały kanały. nie ma żadnych kanałow z mojego pakietu a faktura przychodzi na taką samą kwote mimo zgłoszeń na infolinii o awarii orange nic z tym nie robi!!! OSZUŚCI!!!
      Stąd moje pytanie? jak rozwiązać umowę na internet+tv albo u kogo negocjować cenę za usługę. nadmieniam, ze faktury opłacam a nie mam świadczonej usługi tv!!!!!!!!!!!!!!
      MOŻE ŁASKAWIE KTOŚ SIĘ ZAINTERESUJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.