Dodaj do ulubionych

Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play

IP: *.rtr.bait.pl 26.05.09, 22:00
Czy jeśli Play zerwał ze mną umowę w związku z niezapłaconą fakturą,
to czy ma prawo naliczyć karę za zerwanie umowy? Z umowy wynika, że
jest to kara za zerwanie umowy przez abonenta, a nie przez sieć. Czy
jest szansa załatwić to w ten sposób?
Edytor zaawansowany
  • Gość: marek IP: 213.17.172.* 27.05.09, 19:39
    Ja mam taki sam problem, ale u mnie historia różni się tym, że
    powstałą zaległość zapłaciłem (po 3 miesiącach), a Play wypowiedział
    mi umowę, a po tygodniu przysłał wezwanie do zapłaty kary. Czy
    zerwanie umowy przez Playa może powodować brak zasadności kary?
  • Gość: andymen IP: *.rtr.bait.pl 27.05.09, 22:10
    Można zamknąć temat, bo przeczytałem warunki i cytuję: "W przypadku
    Umowy zawartej na czas określony, której zawarcie wiązało
    się z przyznaniem Abonentowi przez Operatora ulgi, Operator jest
    uprawniony
    żądać kary umownej z tytułu rozwiązania umowy przez Abonenta lub
    przez Operatora z przyczyn leżących po stronie Abonenta przed upływem
    okresu, na który umowa została zawarta, w wysokości wynikającej z
    warunków
    Promocji lub zgodnie z Cennikiem."
  • Gość: JACEK IP: 212.160.172.* 04.06.09, 12:39
    Mam ten sam problem. Zerwali ze mną umowę bo nie zasiliłem Mixa, pół roku przed
    zakończeniem Umowy - 1200 na pożegnanie. Bez żadnego powiadomienia listownego,
    kartę sim miałem wyjętą z telefonu. Mam pytanie co mam z tym zrobić, dzwoniłem
    do UKE ale powiedzieli mi że P4 może mieć rację. Oferują mediację jeżeli P4 nie
    zechce zejść z opłaty. (Trzeba jednak mieć na uwadze że UKE nie jest do końca
    obiektywny, jest cięty na TP/Orange i promuje P4 w przetargach. Ale to tak na
    marginesie). Płacić czy nie płacić? Może lepiej olać to i czekać aż sprzedadzą
    opłatę windykatorowi który obetnie ją troche, np do 600. Nie wykluczam też że
    zgłoszę sprawę do mediów (TVN Uwaga, gazety).
  • Gość: mk IP: *.chello.pl 04.06.09, 23:57
    Jak to co zrobić? Zapłacić, albo prosić o ponowne zawarcie umowy.
    Jeden z pytających już zdążył przeczytać treść regulaminu świadczenia usług,
    tobie też polecam.
    Mediacja UKE jest bezcelowa i nic do sprawy nie wniesie - operator ma prawo
    żądać zapłaty kary umownej. Firma windykacyjna długu nie obetnie nawet o
    złotówkę, póki ten się nie przedawni, a na to bym nie liczył. Zamiast tego, do
    1200 dojdą odsetki ustawowe i koszty windykacji.
    Co chcesz zgłaszać do mediów? To, że nie dotrzymałeś warunków umowy, czy to, że
    nie jesteś w stanie przeczytać kliku zdań z regulaminu świadczenia usług?
  • Gość: JACEK IP: 212.160.172.* 05.06.09, 12:53
    Widzę że aktywność pracowników P4 (MK) została również pobudzona na forach
    internetowych. Człowieku (MK) firma w której pracujesz(P4) wie co to list
    polecony ponieważ potrafi przysłać taki list informujący o tej opłacie, więc nie
    widzę powodu by nie przysłać powiadomienia tak jak to robi KAŻDY usługodawca -
    operatorzy komórkowi, dostawcy energii elektrycznej czy nawet właściciele
    nieruchomości. Chyba nie wiesz co to znaczy etyka w biznesie. Widocznie jedyne
    twoje doświadczenie oprócz pracy w tej wspaniałej firmie to sprzedawanie lewego
    spirytusu z Ukrainy na bazarze Europa.!
  • Gość: mk IP: *.chello.pl 05.06.09, 15:13
    Uwielbiam wręcz ludzi, którzy po uzyskaniu odpowiedzi innej, niż się spodziewali
    twierdzą, że rozmówca jest pracownikiem jego "oprawcy".

    Wina ewidentnie leży po twojej stronie, czego nie jesteś w stanie pojąć.
    Tymczasem, zamiast potulnie zapłacić karę lub zawrzeć z operatorem ugodę,
    szukasz w sieci poparcia wydumanych bzdur, bredząc przy okazji o UKE i mediach i
    kreując się na ofiarę bezdusznego operatora.

    A propos etyki w biznesie... Rozumiem, że w twoim mniemaniu, za postępowanie
    etyczne powinno się uznawać niedotrzymywanie warunków zawieranych umów? Cóż za
    hipokryzja!
  • Gość: max IP: *.chello.pl 06.06.09, 00:04
    do mk: nareszcie jest ktoś kto umie czytać! A do JACEK: najpierw czytaj a potem się wytrząsaj na innych. Jakbym był na miejscu UKE to nawet mediacji bym Ci nie proponował. Dlaczego UKE ma załatwiać za Ciebie sprawę skoro nie umiesz czytać regulaminu usług z których masz zamiar korzystać. Acha i do Twojej wiadomości: możesz sobie zawiadamiać kogo chcesz: telewizje (UWAGĘ), radio, prasę, Nasa, BBC, New York Times-a i kogo tam jeszcze chcesz, dziwne będzie jeżeli ktoś zareaguje. Umowy obowiązują obie strony!!! Skoro podpisałeś to znaczy, że wiedziałeś, że za brak doładowania grozi rozwiązanie umowy i kara, kogo to obchodzi, że wyjąłeś sobie kartę? Twój wybór. I od kiedy to firmy windykacyjne zmniejszają kary? Ja bym powiedział, że koszty wzrastają i to dwukrotnie, ale myśl co chcesz. Po drugie operator ma obowiązek przesłać ponaglenie w przypadku nieterminowej płatności, a w tym przypadku mówimy o niedotrzymaniu warunków umowy z winny Abonenta, czyli Twojej. Zastanów się najpierw zanim coś napiszesz i pamiętaj że z umów trzeba się wywiązywać. Swoją drogą to UKE powinno się zainteresować takimi zarzutami jakie kierujesz, skoro odpowiednie służby potwierdziły, że nie było nieprawidłowości przy przetargach to niby kim Ty jesteś, żeby oceniać, że było inaczej? Czytania uczą w podstawówce!
  • Gość: JACEK IP: 212.160.172.* 09.06.09, 16:10
    Firma która dba o elementarny wizerunek wysyła list polecony z przypomnieniem,
    ewentualnie dodatkowo nalicza jakąś symboliczną opłatę manipulacyjną. To
    standardowa procedura. P4 na pewno nie zarobi na takich opłatach, utrata
    wizerunku kosztuje, sam się do tego przyczynię.
  • natalia_sankowska1 09.06.09, 21:33
    Z przypomnieniem o potrzebie doładowania? To firma teraz ma
    zastępować mamusię?
    Zgodnie z warunkami umów i KC wszystkie firmy przypominają o braku
    zapłaty za świadczone usługi, natomiast doładować czy nie, korzystać
    z usług czy nie, decyduje klient samodzielnie (chyba że jest
    małoletni).
    Dobrze, że firmy mogą zgłaszać swoich nierzetelnych klientów do
    BIGów: na pieniactwie i głupocie cierpi wizerunek takiego klienta,
    nie zaś firmy.
  • 1211ewa 27.11.09, 20:16
    Ja sie zagapilam i niestety play zerwal ze mna umowe,ale nie dostalam zadnego
    pisma.Dzwonilam do biura i tam kazano mi zglosic sie do play i napisac podanie o
    przywrocenie numeru.Nie wiem tylko czy bede musiala zaplacic karte jesli tak to
    w jakiej kwocie?
  • natalia_sankowska1 29.11.09, 12:42
    Przywrócenie numeru oznacza kontynuowanie usługi, a więc
    wypowiedzenie umowy nie dojdzie do skutku. Jezeli jest Pani nadal
    zainteresowana kontynuacją wspólpracy z operatorem, proszę wysłać do
    niego/zostawić w punkcie obsługi oświadczenie o takim zamiarze (z
    krótkim wyjaśnieniem zajścia)oraz poprosić o przywrócenie nr. I stać
    na tej pozycji nie zgadzając się na ew. podpisanie nowej umowy.
  • natalia_sankowska1 09.06.09, 21:25
    A czy Pan wie co to pomówienie? Ostatnie zdanie Pańskiego postu
    akurat nim jest.
    Zamiast pomawiać kogokolwiek, należy poskromić swoje roszczeniowe
    zapędy i nauczyć się, iż istnieje zasada "pacta sunt servanda" -
    umowy mają być przestrzegane.
    Skarżyć ma Pan prawo jedynie działania operatora niezgodne z ustawą
    telekomunikacyjną, treścią zawatej umowy i regulaminem świadczonej
    usługi - w przeciwnym przypadku beda to bezzasadne roszczenia
    pieniacza.
  • ekspert.uke 16.06.09, 09:00
    Szanowny Panie, w odpowiedzi na post uprzejmie wyjaśniam, że operator miał prawo rozwiązać umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz naliczyć karę umowną za przedterminowe rozwiązanie umowy. Umowa określa wzajemne zobowiązania stron, po stronie operatora podstawowym zobowiązaniem jest świadczyć usługi, natomiast po Pana stronie - regularne opłacanie należności. Zaleganie z płatnością równe jest niewykonaniem zobowiązania, zatem jest to czyn przez Pana zawiniony - uprawniający operatora do rozwiązania umowy.

    --
    z poważaniem
    Paweł Kucharczyk
    Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego
    Urząd Komunikacji Elektronicznej
  • Gość: mmm123 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 06.07.09, 10:31
    Pytanie czy ma prawo zrywac umowe jesli a) nie swiadczy uslug b) ignoruje
    reklamacje (mejlowe, osobiste, o telefonicznych nawet nie wspomne, bo tych w
    ogole nie rejestruje) c) nie reaguje w zwiazku z powyzszym na moja propozycje
    ugody / rozwiazania umowy.
    Na infolinii oraz w BOKach siedza niekompetentne osoby, ktore nie potrafia
    rozwiazac problemow, a ich jedynym zadaniem jest idiotyczne recytowanie punktow
    regulaminu. Rozumiem ze regulamin zobowiazuje obie strony, a wiec rowniez firme
    P4 - do swiadczenia uslug. Rozwiazanie umowy z jej strony logicznie rzecz biorac
    moze nastapic jezeli firma swiadczy uslugi a ja za nie nie place. Jezeli firma
    nie swiadczy uslugi, to jest to niewywiazanie sie z podjetych zobowiazan. I tu
    nastepuje pat. Bo wszelkie moje propozycje pozostaja bez echa. Zaznaczam, ze nie
    ma odpowiedzi ani tak, ani nie. Po prostu totalna olewka.
  • Gość: zbig2004 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.07.09, 16:12
    Jasne jest ,ze trzeba zapłacic karę jeśli nie wywiązuje sie z
    przyjetych zobowiazań. Dlatego uważam iż w Twoim przypadku kare
    powinien zapłacic operator ponieważ nie wywiazał sie z dostarczania
    usługi. A na dodatek "olewa" klienta nie odpowiadając na reklamacje.
    Mysle,ze na Twoim miejscu poczekał bym jeszcze na odpowiedz na
    reklamacje a jesli nie przyjdzie to ponowił reklamacje a potem
    skierował sprawę do sadu o niesłuszne zerwanie umowy i zaniechanie
    naliczenia kary - która tak naprawdę nalezy się operatorowi. Ale
    zawsze najlepszym wyjsciem jest próba ugody (z operatorem
    bezposrednio a kjak się nie da przed mediatorem lub sadem. Mysle,ze
    operatorowi zależy na dobrym wizerunku chociaż czytając to forum nie
    jestem juz tego taki pewien...
  • Gość: Jacek IP: 212.160.172.* 06.07.09, 16:21
    Klauzule niedozwolone, zapisy niezgodne z polskim prawem nie obowiązują
    abonenta. Mam nadzieję że w końcu UKE udowodni swój obiektywizm i spojrzy
    krytycznym okiem na operatora innego niż tylko TP.
  • Gość: x IP: 213.25.4.* 06.07.09, 23:53
    andymen - Napisz do Play pisemko, żeby Play wycofał się ze swojej
    decyzji o rozwiązaniu umowy bo bardzo ci przykro, że nie regulowałeś
    na czas rachunków, grzecznie zapewnij Play-a, że to się już nie
    powtórzy i czekaj na odpowiedź ze strony Play. A tak na marginesie
    to jest coś takiego jak polecenie zapłaty i dobrze by było, żebyś je
    sobie zrobił bo wtedy nie musiałbyś pamiętać o tym, żeby opłacić
    rachunek, tylko rachunek opłaciłby się sam.
  • Gość: pawel1msk100 IP: *.zamosc.mm.pl 20.10.15, 16:00
    Play to najgorszy operator proponuje go unikać.Lekceważą klienta jak im coś się zgłasza pomimo jego winy.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.