Dodaj do ulubionych

Pytabnie do UKE -odstapienie od umowy o usługi tel

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 24.07.09, 14:10
Prosze o poradę:

10 marca 2009 r. zawarłem umowę o usługi telekomunikacyjne (telefon)
z firmą TeleNowum, jednak po zawarciu tej umowy stwierdziłem, że i
wysokość abonamentu i dodatkowe usługi wyjdą mi drożej niż w TPsa.

I teraz powstał problem, bo nic nie wiedziałem,, że mogę odstapić od
umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, do umowy nie był
załączony wzór oświadczenia o odstapieniu.

Nie wiedząc o powyższym po dwóch dniach od zawarcia umowy z
TeleNovum udałem sie do TPsa (telepunkt) i za ich pośrednictwem
złożyłem oświadczenie o rezygnacji z zamówienia WLR - tak to się
dokładnie nazywa. + w tym oświadczeniu jest tez treść pełnomocnoctwa
cyt.: upoważniam TPsa do występowania wobec Nowum w moim imieniu w
związku ze złożeniem oraz realizacją niniejszego oświadczenia.

TPsa oddała w/w oświadczenie TeleNovum w 8 dniu od zawarcia przeze
mnie umowy z Telenowum.

Myślałem, że wszystko jest OK, a tu otrzymałem fakturę do zapłaty od
TeleNowum na kwotę 180 zł jako tzw. kara umowna za rozwiązanie umowy
przed terminem, na który została zawarta.

Napisałem reklamację, której TeleNowum nie uznało powołując się na
regulamin, że taka opłatę mogą na mnie nałożyć. Nie uznali mojego
oświadczenia o odstapieniu od umowy poza lokalem przedsiebiorstwa,
bo stwierdzili, że takie oświadczenie muszę złożyć samodzielnie, a
nie za pośrednictwem innego operatora i poza tym to oświadczenie to
nie może być w takiej formie jak złożyłem je u TPsa.

Proszę o odpowiedź na moje pytanie:
czy z w/w sytuacji wynika, że Telenowum ma rację? Czy postapiłem
niezgodnie z ustawą pozwalającą mi na odstapienie od umowy poza
lokalem przedsiebiorstwa?
Czy muszę takie oświadczenie zawsze złożyć osobiście i zawsze musi
być w treści powołanie sie na te przepisy o odstapieniu od umowy?


Druga sprawa, to sytuacja, że pracownik Telenowum podawał się za
pracownika TPsa, a jeszcze lepszy przykład, że potem dostałem umowę
od firmy Exatel, gdzie jej nie podpisywałem i tak samo postapiłem
jak w wyżyj opisany przypadku?
I co teraz, beę miał dwie kary umwone do zapłaty?

Czy to jest OK?
Edytor zaawansowany
  • 24.07.09, 21:31
    TeleNowum ma rację, ponieważ TP S.A. dostała upoważnienie do
    przeniesienia numeru. Natomiast wypowiedzenie umowy zrobione na
    podstawie art.2 pkt.1.Ustawy z dn. 2 marca 2000r. o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrzadzoną przez produkt niebezpieczny. Co prawda, art.4 wspomnianej
    ustawy pozwala na późniejsze wysłanie stosownego oświadczenia,
    jezeli konsument nie został pisemnie poinformowany o prawie
    odstapienia od umowy. W takim razie konsument może wysłać stosowne
    oświadczenie w ciagu 10 dni od powzięcia wiadomości o takim prawie,
    lecz nie później niż w 3 miesiące od zawarcia umowy.
    Lecz w każdym przypadku nie można tego oświadczenia wysłać za
    pośrednictwem innego operatora, tym bardziej na standardowym druku
    służącym do przeniesienia numeru. Za pośrednictwem innego operatora
    można wypowiedzieć umowę na podstawie ww. ustawy, jezeli udzieli się
    mu notarialnego pełnomocnictwa dot. tej właśnie czynności.
    W tej chwili, niestety, terminy są przekroczone.
    Wobec powyższego należy zapłacić w celu uniknięcia innych kosztów i
    na przyszłość, nim cokolwiek się podpisze, należy zapoznać się z
    innymi podobnymi ofertami.
  • Gość: hol IP: *.CNet.Gawex.PL 28.07.09, 11:26
    nie wydaje mi się że Telenovum ma rację.
    Skoro TP przyjęło oświadczenie o odstąpieniu od umowy w Telenovum to znaczy ze
    dotychczas był on klientem TP - a w takim przypadku takie oświadczenie jest
    nazwane jakoś tak "Oświadczenie o wycofaniu zamówienia WLR" (nie pamiętam
    dokładnie) i na nim są stosowne oświadczenia które upoważniają TP do
    wypowiedzenia umowy w imieniu klienta. (fajnie by było zobaczyć dokładnie jak to
    oświadczenie wygląda). skoro TP zdążyło przekazać takie oświadczenie w ciągu 10
    dni od podpisania przez klienta umowy z innym operatorem to znaczy że żadne kary
    się nie należą. - to moje zdanie, mogę się mylić ale i tak bym złożył skargę do
    UKE z dokładnym opisem tej sytuacji (włączenie z podaniem nazwiska osoby która
    podszywała się pod TP). Pomagałem pewnej starszej kobiecie napisać taką skargę
    do UKE (umowa była wypowiedziana po 10 dniach - a nawet chyba 3 tygodniach od
    podpisania umowy i skarga do UKE pomogła...
  • Gość: ro IP: *.adsl.inetia.pl 31.07.09, 00:22
    generalnie zawsze masz możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni od jej
    podpisania i do 3 miesięcy od czasu poinformowania Cie o tym prawie. w innym
    przypadku jeśli niczego nie podpisywałeś to nie powstało żadne zobowiązanie
    prawne i nie mogą od Ciebie żądać żadnych kar umownych. najlepiej skontaktuj się
    wcześniej z operatorem, oni często wolą wyjaśnić sytuację zanim ona trafi do uke
  • Gość: Abonent Telenovum IP: *.szczecinek.vectranet.pl 23.05.10, 17:38
    Ten artykuł napisała chyba TPSA, bo to jest najdroższy operator
    telekomunikacyjny na rynku i takie głupoty to niech pisze swoim akcjonariuszom i
    francuskim cwaniakom, czekam kiedy ta firma zniknie z Polski. Najlepiej niech
    się połączy z PKP będzie komplet dziadostwa.
  • 24.05.10, 00:08
    O jakim artykule Pan wspomina?
    Jeżeli o zezwalającym na odstąpienie od umowy, proszę uwaznie
    przeczytac mój pierwszy post. Ta ustawa ma niewiele wspólnego z
    ustawą Prawo telekomunikacyjne: jedyna styczność to zakres praw
    konsumenta do rezygnacji z zawartej umowy. Niepotrzebnie Pan
    trolluje na forum.
    --
    "Oszołomy i szowiniści nie mają narodowości, oni mają fobie"
    by igor_UK

    "Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie
    jest tylu idiotów" by Stanisław Lem
  • 06.08.09, 15:34
    Gość portalu: a napisał(a):

    > Prosze o poradę:
    >
    > 10 marca 2009 r. zawarłem umowę o usługi telekomunikacyjne (telefon)
    > z firmą TeleNowum, jednak po zawarciu tej umowy stwierdziłem, że i
    > wysokość abonamentu i dodatkowe usługi wyjdą mi drożej niż w TPsa.
    >
    > I teraz powstał problem, bo nic nie wiedziałem,, że mogę odstąpić.............

    Szanowny Panie,

    Jesteśmy zainteresowani wyjaśnieniem zaistniałego problemu, jednak bez
    konkretnych danych nie jest możliwe udzielenie jednoznaczniej odpowiedzi na Pana
    pytanie. Uprzejmie proszę o przesłanie Pana skargi w formie mailowej lub
    pisemnej (z podaniem pełnych danych) na adres właściwej wg miejsca zamieszkania
    (województwa) delegatury UKE (adresy dostępne na naszej stronie internetowej:
    www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead24&news_cat_id=326&news_id=10&layout=9&page=text).
    Zajmiemy się sprawą niezwłocznie.

    Z poważaniem
    Piotr Combik
    Urząd Komunikacji Elektronicznej
  • 22.08.10, 18:16
    Również mam umowę z telenuvum. Od kilku tygodni mają awarię i nie działają
    rozmowy wychodzące. Czy mogę z tego powodu rozwiązać umowę nie płacąc kary?
  • 24.08.10, 01:36
    To jest zupełnie inne pytanie nie mające nic wspólnego z
    odstąpieniem od umowy zawartej na odległość.
    Niestety, awaria nie jest podstawą do przedwczesnego rozwiązania
    umowy, natomiast upoważnie do otrzymania odszkodowania i
    rekompensaty (vide art.105 UPT).
    --
    "Oszołomy i szowiniści nie mają narodowości, oni mają fobie"
    by igor_UK

    "Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie
    jest tylu idiotów" by Stanisław Lem
  • Gość: Dana IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.10.10, 17:44
    Jestem w podobnej sytuacji ..chce napisac do UKE...prosze o wzór jak to ma wygladac?
    Dzis podpisałam umowe będąc przekonana ,że to TP.
    SZOK!
  • Gość: anonim IP: *.tktelekom.pl 23.12.10, 22:00
    trzem ba być niezłym idiotą żeby podpisać kilka dokumentów i nie wiedzieć co się podpisało ,a
    potem pisać skargi do UKE .
    Ja bym się raczej do tego nie przyznawał .
  • Gość: cichy IP: *.adsl.inetia.pl 04.02.12, 14:34
    Od tego są szkolenia z socjotechnik sprzedaży.
  • Gość: kasia IP: *.adsl.inetia.pl 18.02.11, 17:47
    ta cała firma novum to tylko oszuści i naciągacze.Podali się za przedstawiciele telekomunikacji,bez novum oczywiście.Oferowali obniżkę abonamentu.Gdy chciałam zerwać umowę w ciągu 10 dni od jej zawarcia/poza siedzibą firmy/to nie uznali mi mojego pisma za ważne bo miało ich zdaniem braki formalne.Brakowało numeru telefonu wskazanego w u mowie.Dla mnie to jest logiczne o jaki numer chodzi.Nadmieniam ,że usługę mieli świadczyć od 1 stycznia tymczasem niedawno za styczeń otrzymałam rachunek z netii.Pozdrawiam.
  • Gość: paweł IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.02.11, 10:37
    Dlatego w każdym pismie jakie kierujemy do operatora trzeba podać komplet danych, które nas identyfikują w jego systemie. Numer telefonu, numer umowy, numer ewidencyjny to jest podstawa. Nie wspominam o numerze PESEL i dowodu osobistego lub innego dowodu tożsamści, który posłużył do spisania umowy. Brak któregoś z tych elementów, jest podstawą dla operatora do przeciągania sprawy, czasem na naszą niekorzyść. Dochodzą jeszcze podstawy prawne, na które trzeba się powołać, ale to można znaleźć w internecie m.i.n: na stronie UKE, UOKIK i na tym forum.
  • Gość: Krzysztof IP: *.dynamic.chello.pl 25.07.11, 14:04
    Nie wiem jakim cudem wyszło Ci drożej w Novum, więc potraktuj to co cię spotkało jako swoistą "karę za głupotę". Tylko tym którzy mieli tzw. "socjal" i nie dzwonili więcej niż 15jt. w miesiącu żadne zmiany się nie opłacały.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.