Dodaj do ulubionych

Pytanie do UKE: zaprzestanie świadczeń przez play

IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 26.08.09, 23:17
Witam
Początkiem roku przenieść chciałem trzy nr tel do play oraz zakupić
jeszcze jedną aktywację. Chodzi o trzy nr tel oraz internet. W play
ponformowano mnie że w miejscowości w której mieszkam będzie zasięg
internetu ponieważ play korzysta z nadajników plusa (co wpuzniejszym
czasie okazało sie bzdurą a zależało mi na jednej fakturze).
Złozyłem wnioski o przeniesienie 2 numerów a po pewnym czasie i
trzeciego ale jeszcze przed podpisaniem umów tj 28 marca br. 30
marca podpisałem umowy na swiadczenie usług telekomunikacyjnych na
dwa pierwsze przenoszone nr które zostały aktywowane. Z trzecim był
juz problem ponieważ w regulaminie którego nie dostałem i nie moge
go znaleźć na stronie play jest wzmianka, że mozna dokonać tylko 2
aktywacji w ciągu 105 dni i abym zgłosił sie po upływie tego czasu.
Za przeniesienie została pobrana opłata. Złozyłem reklamację że nie
znałem jeszcze regulaminu gdy składałem wnioski o przeniesienie
numerów, która została odzucona. Odpuściłem. W lipcu postanowiłem
dokończyć sprawe i nadal były problemy. Wypowiedziałem 2 podpisane
juz umowy. Zadzwoniła do mnie pani z play i zapytała o powód
wypowiedzenia. po wyjasnieniu jej mojej decyzji zamknęła tamtą
sprawę i poinformowała mnie abym jeszcze raz złozył wniosek
(zaznaczam że to było po pierwszym lipca gdzie juz nie było opłaty
za przeniesienie numeru) ale kosztów mi nie zwrócono. Poszedłem do
salony play w Szczecinku i kupiłem bez problemu trzeci telefon, za
który nie otrzymałem faktury do dnia dziesiejszego. Gdy zadzwiniła
konsultantka z play powiedziałem że rezygnuję z rezygnacji. Jeszce w
lipcu otrzymałem pismo że rezygnacja i opłata specjalna zostały
anulowane. Początkiem sierpnia zaczęły przychodzić sms-y abym
zgłosił się do salonu play aby odebrać sim bo bieżący operator
niedługo wyłączy mi tel. Nie przywiazywałem uwagi do tych
wiadomosci. 20 sierpnia play wyłączył mi 2 telefony. Okazało sie że
oddali te numery w dniy 19 sierpnia do plusa (wiadomość werbalna z
salonu plusa) i że mam złozyc rezygnacje z przeniesienia w plusie
oraz że nie mam gwarancji że nie przepadna mi numery telefonów. W
plusie w Koszalinie po przedstawieniu sytuacji było wielkie
zdziwienie. Ja w tej chwili nie mam dostepu do przelewów
internetowych a ponadto mam wielki problem poniewąż są to telefony
słuzbowe i nie ma zemna kontaktu ani z jednym z pracowników. Mam
pytanie czy mogę bez konsekwencji w play podpisać umowę w plusie na
te dwa tel czy też nie i jakie mogę ponieść konsekwencję zwłaszcza
po zmianach regulaminów? Czy jest to zarwanie umowy przez play?
Prosze o pomoc w tej sprawie.
Obserwuj wątek
          • Gość: marioczy Re: Pytanie do UKE: zaprzestanie świadczeń przez IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 06.09.09, 15:59
            31. 03. 2009r podpisałem dwie umowy z play na świadczenie usług
            telekomunikacyjnych na okres 24 m-cy
            14.07.2009 złożyłem wniosek w polkomtelu (plus) o przeniesienie
            numerów do polkomtela
            21.07 2009 w play złozyłem rezygnację z przeniesienia numerów do
            polkomtela oraz otrzymałem pismo od play, iż anulują opłate
            specjalną i potwierdzaja cyt. "wycofanie złozonej rezygnacji z usług
            sieci play"
            20.08.2009 play wyłączył telefony
            Czy moge bez konsekwencji podpisać umowy w polkomtelu? telefony mam
            cały czas wyłączone mimo monitów z mojej strony o włączenie.

            Problem 2
            27.03 2009 złożyłem wniosek w p4 o przeniesienie numeru na karte z
            emFinanse do P4 na abonament
            emfinanse oddało numer i pobrało opłatę
            otrzymałem kilka sms-ów i email-a abym zgłosił sie do salony play
            aby podpisać umowę. W kwietniu w salonie poinformowano mnie że nie
            moge podpisać trzeciej umowy przed okresem 105 dni.
            W lipcu zgłosiłem sie do salonu p4 aby podpisać umowę i
            poinformowano mnie że sprawę, za którą zapłacilem, przeniesienia nr
            z emFinance do p4 trzeba zamknąć i rozpocząć procedurę od nowa i tak
            też sie stało.
            Podpisując pełnomocnictwo w p4 nie zaznajomiono mnie z regulaminem
            tam obowiązującym. Pełnomocnictwo z dnia 27.03 zostało zamknięte i
            nie zwrócono mi kosztów a od lipca przeniesienie numeru jest
            bezpłatne. Kto powiniem mi zwrócic koszt za przeniesienie numeru,
            które nie doszło do skutku przez p4. Czy to powiniem być emFinance
            czy też p4.

            Problem 3
            Czy komunikaty w języku angielskim informujące o braku możliwości
            połączenia w p4 mogą być podstawą do wypowiedzenia umowy, gdyż j.
            angielski nie jest językiem urzędowym w Polsce. Ponad to dzwoniłem
            pod nr *600 - biuro obsługi klienta sieci play
            • ekspert.uke Re: Pytanie do UKE: zaprzestanie świadczeń przez 09.09.09, 15:17
              Gość portalu: marioczy napisał(a):

              > 31. 03. 2009r podpisałem dwie umowy z play na świadczenie usług
              > telekomunikacyjnych na okres 24 m-cy
              > 14.07.2009 złożyłem wniosek w polkomtelu (plus) o przeniesienie
              > numerów do polkomtela
              > 21.07 2009 w play złozyłem rezygnację z przeniesienia numerów do
              > polkomtela oraz otrzymałem pismo od play, iż anulują opłate
              > specjalną i potwierdzaja cyt. "wycofanie złozonej rezygnacji z
              usług
              > sieci play"
              > 20.08.2009 play wyłączył telefony
              > Czy moge bez konsekwencji podpisać umowy w polkomtelu? telefony
              mam
              > cały czas wyłączone mimo monitów z mojej strony o włączenie.

              Odp.

              Jeżeli otrzymał Pan od dostawcy usług (P4 Sp. z o.o.) pisemne
              potwierdzenie, przyjęcia wniosku o wycofaniu rezygnacji z usług w
              związku z przeniesieniem przydzielonych numerów do sieci innego
              dostawcy, a mimo to numery zostały przekazane nowemu operatorowi tj.
              biorcy, to błąd jest po stronie P4 Sp. z o.o. Jeżeli umowy na te
              numery w P4 Sp. z o.o. zostały rozwiązane, a operator nie nałożył na
              Pana żadnych kar za przedterminowe ich rozwiązanie to może Pan
              podpisać umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych z każdym
              wybranym przez siebie operatorem, jednakże z uwagi na fakt, iż nie
              doszło do przeniesienia przydzielonych numerów, nie można domagać,
              się zawarcia umowy z Polkomtelem na numery należącego do P4 Sp. z
              o.o. Z treści Pana postu wynika, że telefony zostały wyłączone, a
              nie przeniesione.


              > Problem 2
              > 27.03 2009 złożyłem wniosek w p4 o przeniesienie numeru na karte z
              > emFinanse do P4 na abonament
              > emfinanse oddało numer i pobrało opłatę
              > otrzymałem kilka sms-ów i email-a abym zgłosił sie do salony play
              > aby podpisać umowę. W kwietniu w salonie poinformowano mnie że nie
              > moge podpisać trzeciej umowy przed okresem 105 dni.
              > W lipcu zgłosiłem sie do salonu p4 aby podpisać umowę i
              > poinformowano mnie że sprawę, za którą zapłacilem, przeniesienia
              nr
              > z emFinance do p4 trzeba zamknąć i rozpocząć procedurę od nowa i
              tak
              > też sie stało.
              > Podpisując pełnomocnictwo w p4 nie zaznajomiono mnie z regulaminem
              > tam obowiązującym. Pełnomocnictwo z dnia 27.03 zostało zamknięte i
              > nie zwrócono mi kosztów a od lipca przeniesienie numeru jest
              > bezpłatne. Kto powiniem mi zwrócic koszt za przeniesienie numeru,
              > które nie doszło do skutku przez p4. Czy to powiniem być emFinance
              > czy też p4.

              Zwrotu pobranej opłaty za przeniesienie może się Pan domagać od
              emFinanse, który jak wynika z Pana postu numeru jednak nie
              przeniósł. Okres 105 dni nie jestem terminem określonym przez prawo.
              Nie ma go również w Regulaminie P4 jak również warunkach odnoszących
              się do przeniesienia numeru do sieci P4. Obowiązujące na ten czas
              przepisy dotyczące przeniesienia numeru nie zakładały żadnych
              obostrzeń, co do terminu bądź też maksymalnej ilości przenoszonych
              numerów. W momencie, w którym operator odmówił Panu przeniesienia
              numeru, należało kierować skargę do UKE, zgodnie z tym, co zostało
              określone w § 17 Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z
              dnia 1 marca 2006 r. Przepisy Rozporządzenia w sposób precyzyjny
              określały przypadki, w których to nowy dostawca może odmówić
              zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług
              telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.

              >
              > Problem 3
              > Czy komunikaty w języku angielskim informujące o braku możliwości
              > połączenia w p4 mogą być podstawą do wypowiedzenia umowy, gdyż j.
              > angielski nie jest językiem urzędowym w Polsce. Ponad to dzwoniłem
              > pod nr *600 - biuro obsługi klienta sieci play

              Jeżeli dobrze Pana zrozumiałem, to opisał Pan sytuację, w której
              próbuje Pan wykonać połączenie, a zapowiedź głosowa informuje Pan,
              iż połączenie nie może być zrealizowane, bo np. numer adresata
              połączenia znajduje się poza zasięgiem? ma wyłączony telefon? W
              takim przypadku z reguły komunikaty pojawiają się zarówno w języku
              polskim jak i języku angielskim. Sam komunikat nie jest podstawą do
              rozwiązania umowy z operatorem.


              --
              Z poważaniem
              Paweł Kucharczyk
              Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego
              Urząd Komunikacji Elektronicznej
              • Gość: marioczy Re: Pytanie do UKE: zaprzestanie świadczeń przez IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 16.09.09, 13:10
                Jeżeli otrzymał Pan od dostawcy usług (P4 Sp. z o.o.) pisemne
                potwierdzenie, przyjęcia wniosku o wycofaniu rezygnacji z usług w
                związku z przeniesieniem przydzielonych numerów do sieci innego
                dostawcy, a mimo to numery zostały przekazane nowemu operatorowi tj.
                biorcy, to błąd jest po stronie P4 Sp. z o.o. Jeżeli umowy na te
                numery w P4 Sp. z o.o. zostały rozwiązane, a operator nie nałożył na
                Pana żadnych kar za przedterminowe ich rozwiązanie to może Pan
                podpisać umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych z każdym
                wybranym przez siebie operatorem, jednakże z uwagi na fakt, iż nie
                doszło do przeniesienia przydzielonych numerów, nie można domagać,
                się zawarcia umowy z Polkomtelem na numery należącego do P4 Sp. z
                o.o. Z treści Pana postu wynika, że telefony zostały wyłączone, a
                nie przeniesione.


                Otrzymałem od p4 na piśmie wycofanie rezygnacji i anulowanie opłaty
                specjalnej. Po tygodniu albo dwóch P4 wyłączył i oddał 2 numery do
                polkomtela tj. 19 albo 20 sierpnia. Dokonałem zgłoszenia w p4 z
                zapytaniem dlaczego wyłączyli mi 2 telefony i domagałem sie
                włączenia ich ponownie. Na odpowiedź p4 miało 14 dni. Do dzisiaj nie
                mam odpowiedzi a 2 telefony nie zostały włączone. W tym samym czasie
                złozyłem też reklammację dotyczącą tego samego tematu (wyłączenia 2
                telefonów). P4 ma czas na odpowiedź 30 dni czyli do ok 25 wrzesnia.
                12 wrzesnia podpisałem 2 umowy w polkomtelu w obawie aby nie utracić
                2 numerów telefonów, ponieważ skoro przekazano 2 numery do
                polkomtela to ten ma 21 dni na podpisanie umów a p4 nie gwarantowało
                że po terminie 21 dni nr nie przepadną. aby podpisać umowy w
                polkomtelu musiałem też podpisać wniosek o przeniesienie numerów, bo
                p4 stwierdził,że anulowałem przeniesienie 2 numerów - tak mnie
                poinformowano w plusie.????? Tak więc mam teraz dwa telefony w
                polkomtelu i jeden w p4.

                Nowy problem
                Z przeniesionych numerów do polkomtela nie moge dodzwonić sie na
                numer który pozostał w p4, dochodzą tylko sms-y. Do innych
                operatorów i na inne numery w p4 dzwonie bez problemu. Wyjątkiem
                jest tylko ten który pozostał w p4. Złożyłem reklamację i czekam na
                odpowiedź. Zamierzam jeszcze dokonać zgłoszenia bo wtedy p4 powinien
                odpowiedziec w ciągu 14 dni.
                Czy na podstawie tekiego utrudniania mogę przenieść ten 1 numer z p4
                do polkomtela bez konsekwencji?

                Jeżeli wyraziłem sie niejasno proszę napisać co jest niezrozumiałe.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka