Dodaj do ulubionych

JAK TO LECZYĆ??? brak progesteronu

30.12.08, 12:19
Witam,od lat miałm problemy z okresem przerwy między nim trwały
nawet 40-50 dni tak było od początku,byłam leczona hormonalnie Diana
itp.po odstawieniu tabletek, wszystko wracało do porzedniego
stanu.Mam 30 lat i troche już wziełąm tych hormonów ostno była
Yasmine i tu jeszcze lepiej po odstawieniu nie miałąm włąsnego
okresu od 10 mc.musze wywoływać luteiną,przy tym mam trądzik,tłustą
cerę.Mój lekarz powiedział że luteina tylko potrafi mi poomóc jeśli
nie chcę btać tabletek hormonalnych.oczywiście robiłąm hoemony z
krwi i wychodziło mi w czasie luteinalnym? mój progesteron
wynosił "0,160" a dwa lata temu "0,332"czyli można powiedzieć że
zerowy.CO ja mam robić?inne hormony mam w normnie prolaktyna
itp.może TSH w dolnej granicy.A może zmienić lekarza?nie chcę brać
już żadnych tebletek antykoncepcyjnych.dodam że nie chcę zachodziś w
ciąze ale żyć normalnie i cieszyś się zdrowym wyglądem:)POzdrawiam
Edytor zaawansowany
  • Gość: aniA IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.01.09, 13:40
    Przy badaniu progesteronu ważny jest dzień cyklu 7-8 po owulacji.
    Nie standardowy, z góry narzucony przez lekarza!
  • Gość: marlena IP: *.tktelekom.pl 31.05.09, 16:32
    mam taki sam problem i jestem załamana:(
  • real-kapucynka 14.09.09, 13:17
    To co mówisz top mogą być objawy PCO, ale tylko na podstawie badania
    USG można stwierdzić ,a i też nie zawsze.Ja też mam problem z
    regularnymi cyklami, teraz to i taktroszke sie wyrównały po
    laparoskopii, bo średnio co 45 dni...dla mnie to sukces :) Ale
    kiedyś cykle zatrzymywały mi się nawet na pół roku albo i
    dłużej...Okazało sie ze mam PCO,które też potwierdziła
    laparoskopia , mam też niedoczynnosć tarczycy i hashimoto.Mówisz ze
    robiłaś badania tarczycy i wszystko jest ok, to chociaż to dobre :)
    Jednak radzę sprawdzić czy za twoimi objawami nie stoi PCO? Poczytaj
    sobie troszkę o PCO, tłusta cera, trądzik, niski progesteron,
    zatrzymujace sie cykle, brak owulacji, czasem tycie.To typowe objawy.
    Jednak jak mówie musiałabyś zrobić USG dopochwowe.
  • jacek_tomaszewski 08.10.09, 13:28
    Postępowanie zależy od Pani planów życiowych:
    • Jeżeli zamierza Pani zajść w ciąże w okresie najbliższych 12 miesięcy –
    sugeruje indukcje jajeczkowania clostylbegytem
    • Jeżeli nie zamierza Pani zajść w ciąże lub dopuszcza Pani możliwość
    przypadkowej ciąży- sugeruję 3 cykle leczenia clostylbegytem a potem
    suplementację II fazy gestagenem lub progesteronem
    • Jeżeli potrzebuje Pani efektu antykoncepcyjnego – jakakolwiek złożona
    antykoncepcja hormonalna
    • Jeżeli zależy Pani na maksymalnym efekcie kosmetycznym – Diane 35

    Wybór należy do Pani. Pozdrawiam.
  • Gość: jaga IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.02.10, 18:33
    Mam podobny problem. Od zawsze miałam nieregularne miesiaczki co 2 3 miesiace,
    zdarzało się rzadziej. Lekarz przepisał mi novyynette po którym przytyłam
    10kg!!! następnie po odstawieniu tabletek poszłam do innego lekarza który
    skierował mnie do endokrynologa.....oczywiście brak progesteronu...na początku
    brałam duphfastom...teraz luteine....ale jestem taka gruba :(:(:( nie jem dużo,
    nie jem słodyczy a nadal nic nie chudne tak mi z tym źle....czy można brac
    luteine i np. meridie?? Czy lekarz mi przepisze?? Błagam o pomoc :( jestem
    załamana...mam 22 lata

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka