Dodaj do ulubionych

kolejność posiłków w ciągu dnia

06.06.02, 11:56
Witam:) Interesuje mnie taki temat - jak ułożyć sobie posiłki w ciągu dnia? Mój
pomysł jest taki: Rano - posiłek węglowodanowy, czyli owoce, pieczywo, ziarna,
ryż itp.; wczesnym popołudniem posiłek białkowy, a więc jajka, koktajle
białkowe, jogurty i inne mleczne; wieczorem - zestaw warzywny. Czy warto tak
rozdzielać rodzaje żywności? Czy nie lepiej byłoby zamienić posiłek pierwszy z
drugim - czy to w ogóle ma znaczenie? Dodam jeszcze, że moje codzienne zajęcia
wyglądają tak, że od rana pracuję w biurze, a czas na ćwiczenia (głównie rower)
i gimnastykę mam tylko popołudniu i wieczorem. Czy trzy posiłki to nie za mało?
Jeśli tak, to co na przekąski? Jaki procent kalorii i innych składników
powinien być zawarty w kolejnych posiłkach i przekąskach?
  • aleksandra.cichocka 07.06.02, 18:13
    Procentowy rozdział dziennego zapotrzebowania energetycznego na poszczególne
    posiłki: I- sze śniadanie 25-30%, II-gie śniadanie 5-10%, obiad 30-35%,
    podwieczorek 5-10%, kolacja 15-20%. Lepiej jest zjeść 5 mniejszych posiłków,
    niż 2-3 obfite. Na II-gie śniadanie i podwieczorek może być jogurt naturalny
    chudy, mała kanapka z dodatkiem warzywa, lub mały owoc. Nie ma potrzeby
    rozdzielać rodzajów żywności na poszczególne posiłki. W każdym głównym posiłku
    powinien być jakiś produkt węglowodanowy (albo pieczywo, albo ziemniaki czy
    kasza itp.). 5 razy dziennie poleca się warzywa lub owoce, z przewagą warzyw.
    Przy planowaniu posiłków warto pamiętać o zasadach racjonalnego żywienia, które
    szczegółowo są opisane w wątku nr 333. W zdrowej diecie z węglowodanów powinno
    pochodzić od 55 do 75% dziennego zapotrzebowania na kalorie, z tłuszczu 15-30%
    i z białka 10-15%. Smacznego, pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka