Komentarze do artykułu

Chcesz biegać? Podpowiemy Ci jak zacząć

Zastanawiasz się nieśmiało nad tym żeby zacząć biegać? Nie rozmyślaj o tym dłużej - weź się do roboty. Odpowiedz na kilka pytań, które pomogą określić Twoją formę, a potem skorzystaj z naszego planu pierwszych kroków w bieganiu. Spróbuj!

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Szkółka biegania Dodaj do ulubionych

  • IP: *.toya.net.pl 08.06.11, 22:51
    Mam nadzieję, że ktoś tu zajrzy i przeczyta, mam pytanie co do V poziomu dzień środa, czy po ukośniku to oznacza, że między tymi szybkimi biegami mam truchtać po 3minuty, czy mam tylko jeden trucht na sam koniec? To też tyczy się dalszych poziomów, nie chciałbym robić czegoś źle, bo i na jesień chcę akurat wyrobić się, aby wystartować w maratonie w Poznaniu. Proszę o pomoc.
    Zaawansowany formularz
    • 09.06.11, 12:27
      Proszę bardzo:
      4 razy 5 min szybko/3 min. truchtu znaczy
      5 minut szybkiego biegu, potem 3 minuty truchtu - i cały ten cykl należy powtórzyć cztery razy.
      To tzw. trening interwałowy. Zakłada szybko biegane odcinki przeplatane odpoczynkowym truchtem.
    • Gość: ashca IP: *.dynamic.chello.pl 25.07.11, 19:26
      Co zjeść przed trenigiem i po ? mysle ze to wazne, przynajmniej dla mnie planujacej zrzucic zbedne kilogramy i czy przy moim BMI-32 moge biegac wedlug w/w planu?
      • 29.07.11, 10:05
        ashca, mam dla Ciebie złą wiadomość
        To świetnie, że chcesz się wziąć za aktywność fizyczną i pokonać swoje spore BMI. Wierzę, że to Ci się uda. Ale to BMI jest na razie tak duże, że trzeba zacząć bardzo, bardzo ostrożnie. Bez biegania (póki BMI nie spadnie do 28-29). Na razie marsz. Intensywne spacery, może być nordic walking z kijkami, a jeśli bez kijków, to staraj się iść energicznie, ze swobodnym machaniem rękoma. Twoje tętno i tak wystarczająco wzrośnie. Zacznij od spaceru półgodzinnego 4-5 razy w tygodniu, ale staraj się go wydłużać za każdym razem o 5 minut - żeby normą stały się szybkie marsze ponad godzinę.
        Waga będzie spadała, o ile poprawisz swoje nawyki żywieniowe. A do tego potrzebna będzie konsultacja dietetyka (albo wczytanie się w internetowe poradniki, Gazeta prowadziła też akcję Polacy odWagi - poszukaj tam).
        Powodzenia
        • Gość: Andrzej IP: 212.244.59.* 14.05.12, 13:50
          z całym szacunkiem do wszystkich opini, moje BMI to 34 tzn. waga 115 kg wzrost 185 cm wiek 42 lata, biegam od półtora roku, obecnie niestety jestem po kontuzji i zaczynam od nowa ale przez cały okres kiedy zaczałem biegać nic kompletnie nic się nie działo ze zdrówkiem, w okresie przed kontuzją biegałem już po 40-50 km tygodniowo, owszem moje czasy (średnio 50-60min/10km) nie sa powalające ale biegam !!!! wiadomo potrzebny jest przy tym rozsądek, mój organizm bardzo dobrze znosi wysiłek i obciązenie, nie wiem jak by było gdyby nie jednak dobra wydolnośc ale da się biegac przy moim BMI i trzeba próbować , jedyne co to niestety waga nie spada... wiem wiem zaraz ktoś powie że jem za dużo, odpowiem tylko to nieprawda i nie wgłębiam się, kondycja jest acha a kontuzja po sztafecie w bochni a stamtąd wielu lepszych odemnie wyjeżdżało z kontuzjami, odnowiła się podczas startu w Cracovii- zacząłem za wcześnie wiec ludzie biegajcie tylko myślecie czy wasz organizm znosi to wystarczająco dobrze, powoli, powoli a będzie, musi być dobrze :)
    • Gość: ashca IP: *.dynamic.chello.pl 31.07.11, 22:51
      tak też robiłam i czuję się świetnie, bardzo dziekuje za odpowiedz.
    • Gość: madzia IP: *.echostar.pl 07.08.11, 16:18
      zaczynam piąty tydzień i zastanawiam sie co znaczy ,,szybko'' i jaka jest różnica między ,,wolno'' a ,,trucht'', dotychczas staralam się biegać tak, żeby utrzymywać tempo jakgdybym towarzyszyła dzieciakowi na rowerze; boję się, że nie dam rady pobiec ,,szybkiego" biegu, a już napewo ,,bardzo szybki'' będzie dla mnie morderczy- czy bardzo szybki to taki jak się biegało na 60 metrów? czy może mam odszukać własne tempo. Mam 24 lata BMI 22.
    • Gość: oks IP: *.dynamic.chello.pl 25.09.11, 00:09
      Witam!Mam treningi sportowe judo w w pon,srody i soboty czy w piątym kursie mogę biegać trochę inaczej i czy zmieni się wpływ?:
      PN - wolne
      WT - 30 min wolnego biegu
      ŚR - wolne
      CZ - 4 razy 5 min szybko/3 min. truchtu
      PT - 30 min wolno, na koniec przebieżki 4 razy 20 sekund bardzo szybko/40 sekund truchtu
      SB - wolne
      ND - 40 min wolno
    • Gość: sz IP: *.gaz-system.pl 07.03.12, 07:20
      Witam. W jakim czasie należy zmieniać kolejne stopnie (głównie od V do VIII) Z tygodnia na tydzień?
    • Gość: iguana IP: *.elpos.net 23.03.12, 23:00
      dziękuję za ten artykuł! nareszcie konkrety :)
    • Gość: ja123 IP: *.elpos.net 24.03.12, 19:22
      @sz
      na samym poczatku bylo;) "Każdy stopień to jeden tydzień. Ale jeśli treningi będą zbyt trudne, to powtórz ten stopień w następnym tygodniu, a dopiero później przejdź na kolejny."
    • Gość: emka IP: *.aster.pl 02.04.12, 10:52
      Ja jestem przy V stopniu, biega mi się super i bardzo się wciągnęłam, staram się rozsądnie ale martwi mnie, że boli mnie biodro, nie wiem, czy mam przerwać trening (bardzo bym nie chciała), czy mam trochę zmniejszyć ilość treningów. Organizm generalnie polubił bieganie, przy wolnym biegu im dłużej, tym lepiej się czuję, ale niestety czuję biodra, nie chciałabym sobie uszkodzić stawów... Wiem, do lekarza trzeba, ale termin za dwa miesiące, a do tego czasu co? Może ktoś coś poradzi?
    • Gość: dawca IP: *.246.132.90.rev.vline.pl 08.04.12, 18:45
      trochę do d... ten test, mam 3 pozytywne odpowiedzi czyli słabo - powinienem chodzić ..... 2 tygodnie temu przebiegłem maraton w 3.52 (raczej słabo ale zawsze)
      Pozostawię to bez komentarza

    • Gość: gość IP: *.aster.pl 08.04.12, 20:24
      Dawca, a to ciekawostka, a możesz zdradzić, które to były te trzy odpowiedzi? Gratuluję maratonu.
    • Gość: dawca IP: *.246.132.90.rev.vline.pl 11.04.12, 07:16
      5, 8, 9 - pewnie jak bym zrobił test coopera to bym i 10 zaliczył - no ale nie robiłem
    • Gość: gościu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.04.12, 18:04
      Dziwnie demotywujący ten artykuł :(
    • Gość: gość IP: *.xdsl.centertel.pl 18.04.12, 21:53
      świetny artykuł:)wyszło mi 7 pkt,,biegam" od roku.polubiłam to,tylko czasem te dziwne spojrzenia ludzi...Figurę mam zupełnie przyzwoitą(165cm/56kg)czy panie w moim wieku już nie mogą biegać i musza poprzestać na szydełkowych robótkach?:)))))
    • Gość: gość IP: *.xdsl.centertel.pl 18.04.12, 22:01
      zapomniałam dodać,że w tym roku mam 52 urodziny:((trochę starsza pani ale jeszcze nie od szydełkowych robótek:))))
    • Gość: gość IP: *.aster.pl 23.04.12, 12:12
      Brawo!! Ja myślę, że ci ludzie tak patrzą z zazdrości :-)
    • Gość: Meggi IP: *.bb.sky.com 11.05.12, 19:07
      Do "gosciu", ba demotywujacy, nie nalezy brac serio tego typu "testow" ;) i ogolem dziwie sie, ze ktos to umieszcza skoro rzeczywiscie co niektorzy moga sie zniechecic a wiem jak trudne sa poczatki://.
      Ogolem wychodzi na to, ze ja w ogole nie powinnam biegac :D a biegam i zaczynam kochac to co robie calym swoim sercem.
      Oprocz biegania cwicze silowo i fitness, marze o tym by nauczyc sie boksu, ale moze kiedys :).
      Skoncze niedlugo 32 lata i wg lekarzy przed 30-tym rokiem zycia mialam chodzic o kulach. Nie ma mowy, nie chce byc w przyszlosci ciezarem dla moich dzieci i chce byc sprawna, w pelni sprawna mimo walki z pewnymi schorzeniami.
    • Gość: Gość IP: *.t-mont.net.pl 23.05.12, 12:49
      Witam,

      proszę o wytłumaczenie co oznacza: marszobieg 5 razy 4 min biegu z 1-minutowymi przerwami w marszu. A konkretnie co oznacza ta 1-minutowa przerwa w marszu? :)
      Dziękuję
    • Gość: ms IP: *.compower.pl 23.05.12, 23:30
      Świetny artykuł, dzięki niemu zebrałem się w końcu i zacząłem biegać, bo do tej pory to ciągle jakoś "schodziło". A test jak test, nie ma co go krytykować tylko biegać :)
    • Gość: kalina IP: *.183.150.121.dsl.dynamic.t-mobile.pl 17.07.12, 00:53
      witam, czy po ukoniczeniu tego 2-miesiecznego treningu mozna biegac juz w miare dowolnie? prosilabym o jakies wskazowki, jak trenowac dalej. z gory dziekuje i pozdrawiam!swietnie, ze mozna tyle informacji znalezc i Panstwa:)
    • Gość: kalina IP: *.183.150.121.dsl.dynamic.t-mobile.pl 17.07.12, 00:54
      u Państwa:)
    • Gość: gość IP: 82.177.191.* 25.07.12, 14:27
      witam, co (ile przed) rozpoczęciem treningu należy zjeść? jakiś lekki posiłek
    • Gość: gosc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.04.13, 12:49
      mam 73 lata cz ten zapropowany system pozwoli mi z niego skorzystac a moze dozyje setki?
    • Gość: Gość IP: *.mtm-info.pl 10.04.13, 13:12
      Mam pytanie, chciałabym zacząć biegać ale moje BMI jest na dolnej granicy i boję się że jeszcze bardziej schudnę i spadnę poniżej kreski.. jak mam się odżywiać żeby móc spokojnie wykonać wyż. wym. plan bez utraty kilogramów,a jedynie dla wzmocnienia mięśni i ogólnie kondycji i dla mojego organizmu?Z góry dziękuję za odpowiedź! Pozdrawiam i życzę wszystkim wytrwałości w treningu ! :)
      Aneta
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj



Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.