Dodaj do ulubionych

Co robię źle?

19.02.15, 17:42
Po zimie moje BMI skoczyło do 25, dałam się więc namówić 12-letniemu synowi na wspólne bieganie. On biega po 3 km bez przerw w czasie 17-20 minut i chce zwiększać dystans co tydzień o 10%. Ja jestem bardziej niz początkująca i w dodatku gruba i 40 letnia, więc jestem w stanie przebiec te 3 km tylko pod warunkiem, że mogę się na kilkanaście sekund zatrzymać co 600 metrów, a teren jest równy, bez żadnych morderczych wzniesień, górek, itp. Przy czym potwornie się męczę, jestem intensywnie czerwona (do tego stopnia, że dziecko proponuje przerwy w obawie, że szlag mnie trafi). Pytania mam dwa: Czy takie bieganie z zatrzymywaniem się kilka razy w ogóle coś daje? Czy nie powinnam jednak zmniejszyć dystansu na początek?
Edytor zaawansowany
  • maretina 19.02.15, 21:23
    na początku więcej się chodzi niż biega, potem stopniowo zmienia się propocje, aż zostanie sam bieg. przyznaję, że tak nie robiłam, żałuję, bo mogłam zacząć swoją przygodę bez obaw, że wypluję swoje płuca:D
    ostrożnie, bo zrobisz sobie krzywdę.
    --
    To nie prawda, że Henryka Krzywonos zatrzymała tramwaj. To Jarosław Kaczyński wyłączył prąd!
  • budzik11 19.02.15, 22:16
    Oczywiście, że daje :-) Poczytaj sobie o marszobiegu i metodzie Gallowaya. Ja tak własnie zaczynałam. 6 sekund biegu, minuta marszu i tak 10 minut, nie więcej i biegałam ze stoperem. Z każdym tygodniem proporcje się zmieniały, więcej było biegu, mniej marszu i treningi dłuższe. Poza tym, jeśli chcesz schudnąć, to właśnie najskuteczniejsze jest bieganie/truchtanie/marsz w takim tempie, żebyś mogła swobodnie rozmawiać bez zadyszki. To jest odpowiednie tętno do chudnięcia, szybsze nic nie da. 3 km na początek to szaleństwo. Prędzej się zniechęcisz i znienawidzisz bieganie.
  • budzik11 19.02.15, 22:20
    O, tu np. sobie poczytaj: polskabiega.sport.pl/polskabiega/1,105609,10445371,Bieganie_metoda_Gallowaya___jak_zaczac_.html