Dodaj do ulubionych

Erytrocyty w moczu u 4 latki

08.06.10, 14:27
Bardzo proszę o interpretację wyników badań moczu 4latka

Barwa - żółty
ciężar 1,029
Przejrzystość- przejrzysty
pH- 7,0
glukoza - nieobecna
Ketony- nieobecne
urobilinogen- w normie
bilirubina- nieobecna
białko - nieobecne
azotyny - nieobecne
Erytrocyty - obecne
Leukocyty - w normie

OSAD MOCZU
nabłonki płaskie- Nieliczne w prep.
leukocyty- 5-10 wpw
erytrocyty świeże 3-5 wpw
erytrocyty wyługowane 1-3 wpw
pasma śluzu- d. liczne w prep
Fosforany bezpostaciowe- d liczne w prep

Dodam że od jakichś dwóch tygodni córka uskarżała się na ból brzuszka. Po
konsultacji z lekarzem został przepisany Furargin probiotyk i witC.
Bardzo proszę o wyjaśnienie co jest lub co może być przyczyną takich wyników.
Edytor zaawansowany
  • 15.06.10, 11:09
    Dziecko moze miec sklonnosc do kamicy.
    Ja bym radzila zrobic USG.
    --
    [img]http://zum.org.pl/img/banners/zum-234x60.jpg[/img]
    Oceń przedszkole swojego dziecka
    POMÓŻ MIŚKOWI
  • 18.06.10, 00:54
    warto wykonac posiew moczu- ale teraz to po zakonczeniu antybiotyku. moze bytła
    to infekcja dróg moczowych. ile dzieko wazy i ile ma leku otzymywac?
  • 18.06.10, 12:24
    A Pani doktor nie widzi korelacji pomiedzy tymi erytrocytami i
    fosforanami???

    Przedziwne.... naparwde przedziwne.

    --
    [img]http://zum.org.pl/img/banners/zum-234x60.jpg[/img]
    Oceń przedszkole swojego dziecka
    POMÓŻ MIŚKOWI
  • 18.06.10, 15:37
    Jeśli chodzi o moje wcześniejsze pytanie tzn. erytrocyty w moczu to jest już
    poprawa badania z 17.06. Ciężar moczu spadł z 1.029 do 1.024, ph spadło z 7.0 do
    5.0, w badaniu ogólnym moczu nie ma już erytrocytów, w badaniu osadu leukocyty
    spadły z 5-10 do 1-3 i są jeszcze erytrocyty świeże ale w mniejszej ilości było
    3-5 a jest 1-3. Dodam że przy pobieraniu tej ostatniej próbki moczu córcia
    skarżyła się że ją boli jak siusia i jest gorące. Mała waży 17kg i brała 1x
    furarginę dziennie oraz 10 kropli witC
  • 21.06.10, 10:05
    Furagina nie leczy sie problemow w ukladzie moczowym u dzieci.
    jesli ktos podal furagine to genialnie mozna zafalszowac caly obraz
    tego co sie dzieje.
    Czyli nie bedzie zadnych symptomow, bo furagina je skutecnzie
    maskuje, natomiast to, co sie dzialo dalej sie bedzie dziac.
    --
    [img]http://zum.org.pl/img/banners/zum-234x60.jpg[/img]
    Oceń przedszkole swojego dziecka
    POMÓŻ MIŚKOWI
  • 21.06.10, 14:37
    Ja lekarzem nie jestem, pozostaje mi ufać w fachowość lekarza prowadzącego-skoro
    jest lekarzem to chyba wie co robi
  • 21.06.10, 23:04
    Od 6 lat, czyli od narodzin mojego dziecka studiuje temat nefrologii i urologii.
    Zalozylam specjalnie w tym celu pierwsze forum, ktore sluzy wymianie informacji,
    zalozylam jedyny w Polsce vortal o chorobach ukladu moczowego u dzieci.
    Napisalam o zakazeniach ukladu moczowego artykul, ktory zostal umieszczony na
    portalu popularnonaukowym.
    Wielu lekarzy liczy sie z moim zdaniem i powoluje sie na moja strone.

    Uwierz mi, wiem co mowie.
    --
    [img]http://zum.org.pl/img/banners/zum-234x60.jpg[/img]
    Oceń przedszkole swojego dziecka
    POMÓŻ MIŚKOWI
  • 22.06.10, 05:55
    leczniczo podajemy Furagin 5-7 mg/kg w 3-4 dawkach. czyli 4 x 25 mg dla Pani
    dziecka. 1 x dziennie to dawka profoilaktyczna. po zakonczeniu leczenia prosze
    zgłosic sie do pediatry i powie kiedy i jak wykonac posiew moczu
  • 22.06.10, 13:01
    Pani doktor, prosze mi powiedziec od kiedy LECZNICZO stosujemy u
    dzieci furagine????
    Satandardy bowiem wskazuja JEDNOZNACZNIE, ze nalezy dziecko wyleczyc
    szybko (stad podanie antybiotyku), a nastepnie jako lek wspomagajacy
    i zapobiegajacy nawrotowi zakazen podaje sie wlasnie furagine (lub
    urotrim).

    Standardy nakazuja takze (to niedawne zmiany w standardach), ze po
    jednorazowych zakazeniach nalezy przeprowadzic pelna diagnostyke w
    kierunku wad ukladu moczowego.


    Prawd emowiac dziwi mnie, ze nie zaniepokoilo mnie to, ze nie
    znalazla Pani korelacji pomiedzy fosforanami a erytrocytami, co moze
    wskazywac na obecnosc zlogow lub tez sklonnosci dziecka do kamicy
    moczowej.
    Aby nie byc goloslowna abcbadania.pl/pytania/prosba-o-
    interpretacje-wynikow-moczu

    Przykro mi, ze nie zauwaza Pani tak EWIDENTNYCH symptomow.


    --
    [img]http://zum.org.pl/img/banners/zum-234x60.jpg[/img]
    Oceń przedszkole swojego dziecka
    POMÓŻ MIŚKOWI
  • 22.06.10, 13:55
    dzięki wielkie dla Ciebie madziulec za zainteresowanie moim problemem. Ale
    wygląda na to że problem nie był poważny wczoraj wykonaliśmy USG jamy brzusznej
    oraz układu moczowego i wszystko jest w najlepszym porządku żadnych zmian
    patologicznych, złogów, cech zapalnych, więc myślę ze już będzie ok jednakże
    będę czujna.

    Faktem jednak jest że dzieci są leczone Furarginą spotkałam się z tym już nie po
    raz pierwszy. Wierzę, że lekarze wiedzą co robią
  • 22.06.10, 14:01
    A ja wiem, ze nie wiedza ;)
    Furagina jest podawana doroslym, bo nie ma tak dobrego mimo wszystko
    skutku jesli chodzi o leczenie.

    Mimo wszystko radzilabym Ci monitorowac problem i jednak patrzec na
    diete.

    --
    [img]http://zum.org.pl/img/banners/zum-234x60.jpg[/img]
    Oceń przedszkole swojego dziecka
    POMÓŻ MIŚKOWI
  • 24.06.10, 22:06
    jest pani w błędzie zarówno jak chodzi o furagine, diagnostyke, standardy , jak
    i kamice.
  • 25.06.10, 21:24
    Bardzo dziękuję Pani doktor za poświęcony czas. Pozdrawiam
  • 25.06.10, 22:29
    służę pomocą, pozdrawiam i dziekuje

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.