Dodaj do ulubionych

W poniedziałek zacznie się zadawanie pytań...

10.04.10, 17:57
Jak to było możliwe, że dowódcy wszystkich rodzajów sił zbrojnych,
czterdziestomilionowego europejskiego państwa, wraz z głównodowodzącym,
Prezydentem,weszli na pokład jednego samolotu?

Dodajmy państwa członka NATO.

Na dodatek na pokładzie znalazł się także Prezes Narodowego Banku oraz duża
grupa aktywnych polityków i działaczy.

Czy to prawda, że pilot lądował wbrew zaleceniom strony rosyjskiej?

Czy i tym razem taśmy z zapisem rozmów pozostaną tajne, tak jak to było w
przypadku samolotu CASA?
Edytor zaawansowany
  • maxtown 10.04.10, 18:00
    masz racje nei w poniedzialek ale juz siezaczelo znajomi anglicy juz siepytaja
    dlaczego nie lecieliosobno
  • sekalek 10.04.10, 18:38
    Sprawa wyglądała tak, że nie było warunków pogodowych ale:
    - na dole ekipa telewizyjna
    - relacja na żywo z Cmentarza
    - polowa PIS w samolocie, część na miejscu (co tam robiła Kempa, co Wasserman
    robił w samolocie)
    - Skrzypek, Kochanowski i cała wieruszka PIS

    To miał być medialny start kampanii prezydenckiej Lecha Kaczyńskiego. Nie
    oszukujmy się, że oni tam wszyscy byli bo chodziło o pamięć ofiar. On tam
    lecieli aby zrobić show.
    Nie wyszło, czasem tak bywa.
    Zastanawia mnie tylko debilizm wojskowych. W każdym normalnym kraju wojsko ze
    względów bezpieczeństwa nie lata razem. Tutaj straciliśmy całe dowództwo sil
    zbrojnych. Wypadek Casy nic nikogo nie nauczył.
    Kolejna kwestia jest pilot. Podejrzewam, że mając na głowie Dowództwo,
    Prezydenta i jego krzykaczy podjął tragiczną w skutkach decyzję. Cztery próby
    podejścia do lądowania ?? – to się nie mieści w głowie. Pod jaką presją musiał
    być pilot, że tyle razy próbował. Wszyscy pamiętają słynny lot do Gruzji.
    Ciekawe czy Szczygło by go podsumował tak, jak podsumował polskich żołnierzy po
    wpadce z ostrzelaniem Nangar Khel.

    To tragedia dla Narodu, bo nas potwornie osłabia na Świecie. Zobaczycie jaka
    panika będzie na
    giełdzie i w koszyku walut.

    Dla mnie to miał być show polityczny, ale nie poszedł po myśli Wielkiego Stratega.
  • cillian1 10.04.10, 19:37
    > To miał być medialny start kampanii prezydenckiej Lecha Kaczyńskiego.
    > Nie oszukujmy się, że oni tam wszyscy byli bo chodziło o pamięć
    > ofiar. On tam lecieli aby zrobić show.
    no i muszę przyznać, że przebili wszystko, tylko co z tego?!
  • kylax1 10.04.10, 20:39
    Ale emocjonalne szczekanie zagluszy wszelki rozsadek. Typowe dla Polakow.

    --
    2.bp.blogspot.com/_Xq1_QVuOUV4/ScuOHZq_UDI/AAAAAAAAGDA/hIguxmxUQ40/s400/1putler.jpg
    To jest katolycyzm: www.youtube.com/watch?v=lI42mVK3kzE
    A tutaj zobacz, czym jest islam: blogs.tampabay.com/photo/2009/11/terrorism-thats-personal.html
  • dzielanski 10.04.10, 21:44
    Przypuszczam, że jedynym wyciągniętym wnioskiem będzie decyzja o
    zakupie nowych samolotow dla rządu. Być może potrzebna, ale chyba
    nie najważniejsza - w obecnej chwili wygląda na to, że katastrofy
    nie spowodował stan techniczny maszyny. Prawdziwą przyczyną była
    prawdopodobnie mentalność osób zajmujących kierownicze stanowiska -
    nieprzyjmowanie przez nie do wiadomości faktów zrozumiałych dla
    podległych im fachowców. A z tym problemem niestety nikt niczego nie
    zrobi.
  • bimota 11.04.10, 00:07
    To iloma samolotami mieli leciec ?

    No i ciekaw jestem, czy ruski oddadza te skrzynki...
  • you-know-who 11.04.10, 00:28
    powtorzyc prawie dokladnie wypadek w miroslawcu.
    prawdopodobnie pod silna presja, pilot robi cos czego nikt
    nie powinien robic. (nawet ja bym nie zrobil, a zdarzylo mi sie olac przepisy
    zabraniajace ladowania... nie jestem z tego dumny, postanowilem nie robic wiecej
    takich glupot.)

    obawiam sie, ze kwestia odpowiedzialnosci wyzszych dowodcow lub samego
    prezydenta w tej sprawie nie zostanie publicznie wyjasniona.
  • hubert100 11.04.10, 03:04
    Zajmie troche czasu ale bede wiedzial jak to bylo z tym wypadkiem. Kolega
    pracuje tu w takiej firmie co robi przeglady. On jest tam Senior Planer. Robia
    wszystkie samoloty Purolater a przysylaja im tez samoloty nawet z Europy i
    Australii. Jak sie stanie wiekszy wypadek to idzie Memo na caly awiat. Taka jest
    umowa. Po prostu dlatego ze ucza sie z wypadkow.Jedyne co nie dochodzi to jakies
    specjalne historie CIA. Mossadu itd.
  • solardragon 11.04.10, 08:13
    Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki
    Szczecińskiej (ZUT)

    Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny.
    Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne
    przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli
    świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do
    warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu.
    Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili
    się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która
    jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z
    prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej
    oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub
    celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak,
    aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej
    przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była
    nieunikniona, gdyż pilot nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie
    wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i
    prędkość rzędu 260 km/h.

    -----------------------------------------
    www.slodkiezycie.pl -
    portal społecznościowy dla CUKRZYKÓW, ich rodzin i LEKARZY DIABETOLOGÓW
  • ned_pap 11.04.10, 10:33
    Daruj sobie wklejanie wypowiedzi "ekspertów" z Naszego Dziennika. Ekspertów głównie od spiskowej teorii dziejów. Swoją drogą - podła gazecina nie zasypia gruszek w popiele - ciała ofiar jeszcze nie zdążyły ostygnąć, a ci już tworzą nowy spisek. Niedługo pewnie się dowiemy, że to sam Tusk zablokował te stery, i to główką czosnku.

    Na dodatek pan Drozdowicz dorabia wyjątkowo wątłą teorię do swojej tezy - "mgła jest na ogół z prześwitami" - widziałem już i jechałem przez takie bez prześwitów i gęste jak mleko, że nie widziałem dokładnie nic. "Nieprawdopodobne jest, aby doświadczony pilot, etc" - jak rozumiem, CASę do Mirosławca pilotowali nowicjusze? "Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie, etc" - cóż, może i pan Drozdowicz jest pilotem, ale chyba wycieczek, i to tylko po Szczecinie, bo o bzdurności tej wypowiedzi może zaświadczyć każdy, kto był choćby pasażerem samolotu lądujacego w trudnych warunkach pogodowych.

    Jednym zdaniem - szmaciarska gazetka pokazała dobitnie swoją szmaciarskość.

    --
    Diabłem jest wiara pozbawiona usmiechu.
    Diabeł to prawda, której nigdy nie ogarnia zwiątpienie.
  • mortimerx1 11.04.10, 11:27
    . Ratownicy dojechali na miejsce niemal natychmiast, bo samolot rozbił się tuż przy murze lotniska - na szerokiej polanie. Resztki kadłuba płonęły. Strażacy gasili zgliszcza. Szybko stało się jasne, że nikt nie przeżył, i nie wzywano karetek.
  • you-know-who 11.04.10, 11:30
    forum.gazeta.pl/forum/w,50,109882383,109895509,fikcyjny_komentarz_pracownika_ZUT_.html

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.